Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtvoedingen uitstellen

<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 21 Sep 2015 19:40

Nachtvoedingen uitstellen

Sinds een paar dagen slaapt mijn dochter 's nachts langere perioden achter elkaar. In plaats van elke 3 uur wakker te worden voor een (borst)voeding, zit er nu 5 en soms wel 6 uur tussen. Nadeel is alleen, de langste periode is meestal van 7 uur 's avonds tot 12 a 1 uur. Daarna is de periode tussen de voedingen weer korter.

Het zou fijn zijn als ze de langste periode in de nacht zou hebben, en niet in de vroege avond. Zou dit te verschuiven zijn? Of heeft zo'n kindje het echt zelf in de hand en is er niets aan te doen?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Sep 2015 19:41

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Ik heb er eigenlijk 0,0 verstand van nog, maar zou je haar niet wakker kunnen maken voor een voeding voor je naar bed gaat? Wie weet dat ze dan daarna die lange ruk maakt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 21 Sep 2015 19:44

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Ja dat heb ik geprobeerd maar dan wordt ze vrolijk 3 uur later weer wakker! Dat schiet dus niet op...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Sep 2015 19:51

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Hmm, nee, dat werkt inderdaad niet, jammer!
Hier zou ik het juist wel fijn vinder als ze wat eerder zou slapen (doet ze nu met een beetje geluk rond 11uur), dus verder geen tips, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Sep 2015 20:11

Re: Nachtvoedingen uitstellen

T slaapt ook het allerlangst en lekkerst in de avond. Wij maken m vaak een beetje 'wakker' tegen 23u om m wat te laten drinken. Dan wil hij tussen 2-4u weer. Maar dé tip hebben wij ook niet gevonden... We genieten nu van het feit dat we valk een hele relaxte avond hebben en kijken films bijvoorbeeld :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Sep 2015 20:25

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Nee, volgens mij is dat niet te verschuiven. Bij mijn kinderen iig niet.. Zelf ook lekker vroeg er in :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem151

Bericht 21 Sep 2015 20:37

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Gijs. schreef:Nee, volgens mij is dat niet te verschuiven. Bij mijn kinderen iig niet.. Zelf ook lekker vroeg er in :)


Hier ook zo
<<

Pitty

Bericht 21 Sep 2015 20:51

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Ik geef altijd nog heel lang een droomvoeding rond 22 uur.

Maar misschien werkt het om rond 19 uur eerst een slaapje te doen in de draagdoek, tot een uur of 21 en dan eventueel nog even samen douchen en een voeding geven en dan naar bed?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Sep 2015 21:00

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Hier werkte het voor Elena wel om haar wakker te maken om 23:00 uur, maar voor Naomi niet. Dat is ook de enige tip die ik had, maar als dat niet werkt denk ik dat het gewoon een kwestie van accepteren is en hopen dat ze snel wat langer slaapt. En lekker op tijd je bed in zelf.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Sep 2015 21:18

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Hier werkte t wel. Wakker maken voor voeding eind vd avond en ook even wakker houden zodat ze goed moe zijn. Uiteindelijk werd t 'lange' slaapje verplaatst na de echte nacht.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Sep 2015 21:30

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Hier werkte het bij de oudste wel, haar heb ik een tijdje rond 22u nog een fles gegeven en dan sliep ze tot de volgende ochtend. Bij zoon werkte het niet, als ik hem voor ik ging slapen op mijn verzoek voeding gaf dan werd hij vaak alsnog een paar uur later weer wakker. De oudste kreeg hier flesvoeding (ivm medicatiegebruik) en de jongste borstvoeding, dus helemaal goed kan ik het ook niet vergelijken. Maar ik denk dat het niet altijd werkt in elk geval, heb bij zoon ook geprobeerd het wat te sturen en dat hielp niks. Al is het niet ideaal, ik zou denk ik zelf ook lekker op tijd naar bed gaan zodat je toch een langer stuk achter elkaar kunt slapen.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 21 Sep 2015 22:28

Re: Nachtvoedingen uitstellen

Onze zoon slaapt van 19:00 uur tot half 5 en dan na een voeding gelijk weer verder tot 7:00/8:00 uur. Als ik hem eind van de avond wakker maak komt hij juist eerder in de nacht nog een keer. Hier helpt het ook niet maar heb niks te klagen verder. Ik vind het heel goed te doen zo en ik vind het ook prettig om hem zelf het ritme te laten bepalen.

Edit: en afgelopen nacht van 19:00 uur tot 6:00 uur. Ze laten er dus vanzelf steeds meer tijd tussen zitten. :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers