Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In eigen bedje slapen

<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 21 Sep 2015 19:35

In eigen bedje slapen

Onze dochter (9 weken oud nu) slaapt sinds haar geboorte 's nachts in haar wiegje, naast ons eigen bed. De eerste weken is ze overdag meestal beneden geweest, vanwege het bezoek. Dan sliep ze op schoot of in de draagdoek.

Inmiddels slaapt ze overdag veel in de draagdoek en in de kinderwagen, maar in het wiegje ho maar. Elke dag probeer ik het weer op een vaste tijd, maar langer dan een half uurtje slaapt ze dan niet en dan mondt het uit in vreselijke huilbuien. Ik blijf haar dan troosten, in het wiegje of even op de arm, maar ze slaapt dan echt niet meer.

Nu breekt de tijd aan dat ze overdag haar slaapjes ook in de wieg of het ledikant moet gaan doen. Hoe ga ik dit aanpakken? Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips?
<<

Anoniem142

Bericht 21 Sep 2015 20:00

Re: In eigen bedje slapen

Waarom moet ze in de wieg of het ledikant? Ze kan toch prima in de wagen of in de doek slapen?
<<

Geel

Bericht 21 Sep 2015 20:03

Re: In eigen bedje slapen

Heeft ze het warm en comfortabel genoeg in haar wieg, denk je? Misschien iets dat naar jou ruikt erbij leggen? Een kruik? Inbakeren of stevig inpakken/instoppen?
<<

Anoniem313

Bericht 21 Sep 2015 20:20

Re: In eigen bedje slapen

Inbakeren was hier de succesfactor, zowel voor de eerste als voor de tweede. Wij gebruiken een puckababy.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Sep 2015 20:21

Re: In eigen bedje slapen

Mijn beide kinderen hebben hun slaapjes overdag niet in hun bedje gedaan. Pas rond een maand of 3 ging dat een beetje. Ik ben het wel elke dag 1 slaapje blijven proberen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 21 Sep 2015 21:16

Re: In eigen bedje slapen

Hier hetzelfde als bij Gijs. Onze zoon ging zelfs pas met 15 weken een beetje in zijn eigen bedje slapen. Ik heb mijn hele verlof als zijn bedje gefungeerd... Overigens zijn wij hem vanaf toen wel op zijn buik gaan leggen, misschien heeft dat een verband want onze zoon is met 17 maanden nog steeds een buikslaper.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Sep 2015 21:36

Re: In eigen bedje slapen

Gaat het 's nachts wel goed? Dat zou ik belangrijker vinden. Ik ben bij de oudste in het begin overdag ook zo bezig om haar in bedje te laten slapen, en vaak was het drama. Op een gegeven moment heb ik het meer losgelaten en haar laten slapen waar ze dat het beste deed (schoot, box, draagdoek). Bij de jongste heb ik het meteen losgelaten en die heeft de eerste weken overal en nergens geslapen en dat was veel relaxter. Naarmate de slaapjes minder vaak maar wel langer duurden probeerde ik wel steeds meer het eigen kamertje te proberen. Nu is zoon ook niet echt een problematische slaper, dus dat ging eigenlijk wel vrij makkelijk. Ik zou het denk ik nog wat tijd geven en wel blijven proberen, maar gaat het niet, dan niet.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 21 Sep 2015 21:36

Re: In eigen bedje slapen

Mijn zoontje heeft de eerste 10 weken bijna dag en nacht op mijn man of mij geslapen. In de wagen sliep hij alleen na een wandeling, stond je stil dan was hij wakker. We proberen hem iedere nacht (een deel) in zijn wiegje te laten slapen, maar hij wilde echt niet. We zijn niet van het laten huilen en mede vanwege zijn heftige reflux wilde we hem niet over z'n toeren laten gaan, want dat resulteerde in nog meer spugen. Uiteindelijk zijn we overdag begonnen met wakker wegleggen (in zijn wieg, naast ons bed) en uiteindelijk hier een ritueeltje van gemaakt. We hebben hem nooit laten huilen, hoorde we hem wel, dan ging we even bij hem kijken. Dit hebben we langzaam opgebouwd en het aantal slaapjes in zijn wiegje uitgebreid. Tot 5,5 maand hebben we hem in het wiegje gehad en toen zijn we begonnen met oefenen overdag in zijn ledikant. Hij lag bijna klem in zijn wiegje en had behoefte aan wat meer ruimte. Na een week ging het overdag slapen in het ledikant goed en zijn we ook de nachten overgegaan. Ik klop het af, maar tot op de dag van vandaag heeft hij alle nachten in zijn eigen bedje geslapen en maakt hij nachten van 19.30u-08.00u (een uitzondering daargelaten)
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 22 Sep 2015 16:36

Re: In eigen bedje slapen

Dank voor jullie reacties!

In de wieg ligt ze altijd in de pacco inbakerdoek. 's Nachts is het echt geen probleem, ze gaat meteen slapen. Wat het nou is dat ze overdag niet wil, ik kom er niet achter. Iemand vroeg waarom ze overdag in het wiegje moet slapen; als ik straks ga werken kan ik niet verwachten dat de oppassen de hele dag met haar rondsjouwen. Dus het hoeft nog niet per direct, maar ik wil haar daar wel aan laten wennen nu ik daar de tijd voor heb.

Kortom, we blijven proberen dus :)
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 22 Sep 2015 20:37

Re: In eigen bedje slapen

Ik herken je zorgen wel Tommie, ik vroeg me ook echt af hoe het zou moeten als ik weer ging werken en mijn zoon naar de gastouder ging... Gelukkig ging hij vlak voor die tijd overdag in zijn eigen bedje slapen en ging dit bij de gastouder ook prima. Ik kan je wel adviseren om het voor nu een beetje los te laten, dat had mij toen veel frustratie gescheeld in elk geval ;)
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers