Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Irritant!

<<

Anoniem301

Bericht 22 Sep 2015 14:50

Re: Irritant!

Ik moest trouwens lachen om die gele banaanfiets. Kan je inderdaad behoorlijk van schrikken!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2015 14:58

Re: Irritant!

Carrie schreef:Ik moest trouwens lachen om die gele banaanfiets. Kan je inderdaad behoorlijk van schrikken!

Haha. Ik heb 'm ook al eens bijna aangereden. Zat hij precies in zo`n dood punt van de auto toen ik zou oprijden. Levensgevaarlijk die laag bij de grond dingen. Gelukkig heeftie er een oranje vlaggetje op. :banaan:
<<

Anoniem185

Bericht 22 Sep 2015 17:01

Re: Irritant!

Auto-irritaties:

- Belgen die 70 rijden waar ze 80 moeten.
- Belgen die 70 rijden waar ze 50 mogen.
- Belgen die niet snappen dat er zoiets als een knipperlicht bestaat.
- Mensen die niet aangeven dat ze de rotonde af gaan terwijl jij staat te wachten.
- Bumperklevers.
- Slakken waardoor ik ook ga bumperkleven.
- Mensen die in je dode hoek blijven rijden.
- Rechts inhalen.
- Mensen die wanneer jij 'gewoon' 130 rijdt, met 90 naar links komen op een moment dat het eigenlijk net niet meer gaat, waardoor jij keihard op je rem moet, terwijl zij prima nog even achter die vrachtwagen - die echt nog een heel stuk verder is - hadden kunnen blijven slakken.
- Vrachtwagens die elkaar inhalen.
- Bejaarden op de fiets die vinden dat ze heel de baan voor zichzelf hebben.
- Fietsers die ergens af willen gaan slaan en daarom maar stoppen met trappen.
- Fietsers die hun hand niet uitsteken.
- Het Belgische woordje autostrada en camions.
- De Antwerpse ring, waarbij de borden boven de weg soms random 50 aangeven, waardoor iedereen keihard gaat remmen terwijl er niets aan de hand is.
- Mensen die het concept ritsen niet snappen.
- Mensen die de invoegstrook helemaal uitrijden om zo ver mogelijk het langzame verkeer in te knallen.
- Belgische stoplichten. Alles op groen of alles op rood. Geen tussenweg. En niet op elkaar afgesteld, waardoor je net groen hebt gehad en vervolgens bij het stoplicht een paar meter verderop weer minstens vijf minuten stil staat TERWIJL ER GEEN VERKEER IS.
- Xenon verlichting.
- Mensen die het groot licht aan laten terwijl je al een paar keer seint.
- Mensen die door rode kruisen blijven rijden en op het laatste moment de auto er tussen flikkeren.
- Mensen die je weigeren in te laten voegen (dus gaten dicht rijden).
- Eigenlijk gewoon iedereen op de weg behalve mezelf.

Je kunt je voorstellen dat mensen mij ook heel gezellig vinden in de auto.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Sep 2015 18:15

Re: Irritant!

Lot schreef:Ik vind dat vloeken in de auto echt heel irritant. En ik zou maar uitkijken met gebaren maken in het verkeer, je zit veilig in je auto maar ik kan genoeg verhalen van mensen die achtervolgt werden etc. Ik ben ook wel eens een beetje geïrriteerd maar meer dan wat (matig) vloeken doe ik niet.


Been there, done that, helaas. Mijn middelvinger opsteken doe ik dus ook niet meer.

Ot: ik erger me aan mensen die veel te langzaam rijden (hallo, hoezo gevaarlijk!) en ik snap nooit waarom zo weinig mensen op de spitsstrook rijden! Oh en mensen die gaan duwen en seinen dat ze er langs willen, daar kan ik veel beter mee omgaan sinds ik echt veel rijd.

Ritsers die als tweede auto ertussen willen hebben aan mij ook een verkeerde, hallo, zo werkt je rits van je jas toch ook niet?

Verder wel eens met het rijtje van Bob.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Sep 2015 18:24

Re: Irritant!

Nog een irritatie: het lamineerapparaat bij mij op het werk. Eerst duurt het al vijf minuten voor ie warm is en daarna gaat dat blad er zó tergend langzaam doorheen. Grrrr ik heb nog méér te doen!
❤ 7 juni 2018
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 22 Sep 2015 18:35

Re: Irritant!

mensen die op de rotonde fietsen, ik zichtbaar wacht (auto) met afslaan omdat ze aan komen fietsen, maar ze dan zonder blikken of blozen OOK afslaan ZONDER even hun hand uit te steken... hoeveel moeite is dat nou??

Dat gezeur op FB over zwarte piet

Een vrachtauto die bij mijn ouders in de straat midden in de straat gaat staan laden en lossen (ze kunnen makkelijk zo parkeren dat iedereen er langs kan) waardoor ik er niet meer uit kan (doodlopende straat) en als je er iets van zegt krijg je een grote mond " jjaaahh vrouwtje ik mot toch ook mijn werk doen!!"
Mother of 3 adorable children
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Sep 2015 18:42

Re: Irritant!

Carrie schreef:
Prosecco schreef:
Carrie schreef:- Mensen die tijdens de spits in de trein of bus aan het gangpad gaan zitten en niet aan de raamkant. En dat ik er dan overheen moet klimmen. Zo asociaal!

- Mensen die hun tas naast zich zetten in de hoop dat dan niemand durft te vragen om daar te zitten in een drukke trein.

- Mensen die mijn voicemail inspreken met de vraag of ik ze terug wil bellen. (Meestal oudere mensen zoals mijn moeder, oma, tante, voormalige manager, schoonmoeder) ik zie heus de gemiste oproep op mijn telefoon, daar hoef je mijn vm niet voor in te spreken. Heb de vm nu ook uitgeschakeld tot ik weer sollicitatiebrieven ga versturen.


Waarom is dat asociaal? Als ik eerder instap mag ik toch zelf weten waar ik ga zitten? Ik zit nou eenmaal niet graag opgesloten tegen het raam aan, maar ga wel aan de kant als iemand anders daar wil zitten.


Het tegenovergestelde van asociaal is sociaal. Het zou socialer van jou zijn wanneer je in de drukke spits gewoon bij het raam gaat zitten, zodat ik niet over je heen hoef te klimmen. Het gaat er even niet om dat jij niet graag bij het raam 'opgesloten' zit, het is een drukke trein, we willen allemaal naar huis en kunnen zitten. Vaak staan die mensen niet eens op en moet ik mezelf erlangs wriemelen. In de sprinters is het helemaal niet te doen want daar zit je al knie aan knie. En maar schaapachtig blijven kijken.

Dus ja, asociaal.


Je hoeft helemaal niet over me heen te klimmen, want als er iemand wil zitten wil ik ook wel opstaan om diegene er langs te laten. Ik wil er alleen zelf niet zitten, dus als er nog andere plekken zijn doe ik dat ook niet. Vind het nogal apart om dat gelijk als onwijs aso te bestempelen. Zo ken ik wel ergere dingen, zoals instappen bij de eerste klas en dan lekker voordringen bij de mensen die wel netjes ingestapt zijn bij de tweede klas. Of mensen die al beginnen met instappen terwijl er mensen nog niet zijn uitgestapt, mensen die hun tas op de stoel laten staan terwijl het druk is.
.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2015 18:44

Re: Irritant!

Het gaat toch ook niet over de plek waar diegene wel of niet zit, maar over het feit dat de persoon niet op staat om de ander er langs te laten?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Sep 2015 18:53

Re: Irritant!

Lejow schreef:Het gaat toch ook niet over de plek waar diegene wel of niet zit, maar over het feit dat de persoon niet op staat om de ander er langs te laten?


Nee, Carrie zegt dat het asociaal is als mensen aan het gangpad gaan zitten ipv bij het raam en daar ben ik het niet mee eens.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2015 19:06

Re: Irritant!

Nee naar mijn idee vindt ze het feit dat ze er overheen moet klimmen asociaal ;)
<<

Anoniem168

Bericht 22 Sep 2015 21:27

Re: Irritant!

Ik ging (wanneer mogelijk) ook altijd aan het gangpad zitten als ik op de terugweg. De rest van de trein stapte namelijk altijd later uit dan ik. Heen liefst ook, want ik had een slechte aansluiting en wilde z.s.m. naar buiten dan. Dus ja, jij over mij heen klimmen of ik straks over jou heen klimmen. Als het druk is, is het druk. Overigens ging ik ook altijd aan de kant of even staan om de ander er door te laten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Sep 2015 22:06

Re: Irritant!

Bob schreef:- Belgen die niet snappen dat er zoiets als een knipperlicht bestaat.

En als Nederlanders hun knipperlicht niet gebruiken, is dat geen irritatie voor jou? :razz:
2012 & 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Sep 2015 00:08

Re: Irritant!

Ik heb daar last van als mijn vriend dat doet en ik er naast zit :wink:. En ik vind het gewoon ook stom dat mensen zich zo ergeren aan of laten opnaaien door het verkeer. Fijn dat jij het lekker vind opluchten. Ik vind alleen wel dat je ook je mannetje moet blijven staan als je wel een keer een confrontatie krijgt met een andere automobilist, je lokt dan in principe reactie uit of beledigt mensen. Ik zou me daar heel angstig bij voelen dus zou ook nooit zo'n gebaar maken.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 23 Sep 2015 00:33

Re: Irritant!

Mijn moeder en mijn vriend mogen programma's die ik kijk graag belachelijk maken. Ik snap best dat GTST behoorlijk irritant kan zijn, maar moet dat gedrag ook tijdens Radar, Opgelicht!, Kassa en de Rijdende rechter?

Ik vind het nog irritanter als mensen me halverwege mijn zin onderbreken. Van huis uit heb ik geleerd om een ander uit te laten spreken en dat ik dan pas iets mag zeggen, waarom is het zo dat je tegenwoordig onderbroken mag worden? Ik snap best dat je je mening wilt uitspreken, maar wacht even tot ik klaar ben met mijn mening. Je hoort elkaar toch helemaal niet als je maar door elkaar heen blijft praten?

Mijn moeder en ik waren laatst aan de telefoon aan het praten toen ik probeerde om mijn zin af te maken. Elke keer kwam ze er tussen met haar mening en haar verhaal. Mijn vriend lag helemaal dubbel. "Je hebt dus hetzelfde probleem met je moeder als ik heb. Ze laat je gewoon niet uitpraten". Echt! :S
<<

Anoniem185

Bericht 23 Sep 2015 05:38

Re: Irritant!

Snoes schreef:
Bob schreef:- Belgen die niet snappen dat er zoiets als een knipperlicht bestaat.

En als Nederlanders hun knipperlicht niet gebruiken, is dat geen irritatie voor jou? :razz:

Haha ja ook hoor, maar als grensbewoner zie ik gewoon veel vaker Belgen die het niet doen dan Nederlanders. Wat Belgen dan wel weer doen is stoppen bij een zebrapad, Nederlanders blazen gewoon door, ook lekker sociaal.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Sep 2015 09:54

Re: Irritant!

Oh haha, op die manier! Ik dacht al, wat een gekke redenatie.
Ik wist overigens niet dat je vlakbij de grens woont? De grens met Antwerpen of Limburg?
2012 & 2016
<<

Anoniem201

Bericht 23 Sep 2015 10:06

Re: Irritant!

Haha Snoes
<<

Anoniem149

Bericht 23 Sep 2015 14:12

Re: Irritant!

Echt, alles wat Elliot noemt! Ik zit precies zo in de auto. :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2015 14:16

Re: Irritant!

Irritant; Kermis op het grootste parkeerterrein en een opengebroken weg waardoor je bij de andere niet kunt komen. Handig!
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2015 14:41

Re: Irritant!

Lejow schreef:Nee naar mijn idee vindt ze het feit dat ze er overheen moet klimmen asociaal ;)


Juist en voor mij zijn die 2 dingen eigenlijk onlosmakelijk verbonden want 99 van de 100 keer staan dat soort mensen niet op.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Sep 2015 15:25

Re: Irritant!

Irritatie vandaag: kinderen die kinderpostzegels willen verkopen als je zelf net op bed ligt en je kind net slaapt (die snel wakker wordt trouwens).
Nadat de bel 5x ging naar beneden gegaan, bel uitgezet en briefje op de deur geplakt dat wij slapen en ze eind van de middag terug kunnen komen.

En een half uur later staat daar dan een brutale snotaap op het raam te bonken en door de brievenbus te schreeuwen.
Ik vroeg hem of ie lezen al had geleerd en dat ik absoluut niks wil kopen van iemand die op mijn raam bonkt. Nou die droop wel af, snotjong. Dochter helaas wel wakker en nee, die slaapt niet meer in. Grrrrrr... dat durfde ik vroeger echt niet hoor. Net als kinderen die je opwachten bij de kassa om te vragen of ze je voetbalplaatjes mogen hebben. En dan nog boos worden als je ze niks geeft...
04-2014
10-2015
<<

Anoniem148

Bericht 23 Sep 2015 15:48

Re: Irritant!

Ow Milou dat had ik met een verkoper van zo'n energiemaatschappij. Ook 5 keer bellen, hallo na 2 keer bellen heb je toch wel door dat niemand open doet??? Ik riep dus van boven naar beneden ik kan niet open doen, ben aan het voeden.
En brutaal blijven aanbellen. Ja moet je onder de lamp maar uitdoen zei hij. Sinds wanneer beslist hij dat voor mij? Mijn buurman had mijn geschreeuw gehoord dat ik niet open kan doen omdat ik aan het voeden ben en het raar vond dat de bel vervolgens nog een paar keer ging. Hij is dus naar buiten gegaan met de mededelingen dat nu niemand meer iets wil van hem!
En mijn man hoorde het van de buurman en met de mededeling dat hij (de buurman) maar meteen die energiemaatschappij heeft gebeld om te klagen.
Fijn als de buren op elkaar letten als man avonddienst heeft :smile:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Sep 2015 16:15

Re: Irritant!

Bob schreef:Auto-irritaties:

- Belgen die 70 rijden waar ze 80 moeten.
- Belgen die 70 rijden waar ze 50 mogen.
- Belgen die niet snappen dat er zoiets als een knipperlicht bestaat.
- Mensen die niet aangeven dat ze de rotonde af gaan terwijl jij staat te wachten.
- Bumperklevers.
- Slakken waardoor ik ook ga bumperkleven.
- Mensen die in je dode hoek blijven rijden.
- Rechts inhalen.
- Mensen die wanneer jij 'gewoon' 130 rijdt, met 90 naar links komen op een moment dat het eigenlijk net niet meer gaat, waardoor jij keihard op je rem moet, terwijl zij prima nog even achter die vrachtwagen - die echt nog een heel stuk verder is - hadden kunnen blijven slakken.
- Vrachtwagens die elkaar inhalen.
- Bejaarden op de fiets die vinden dat ze heel de baan voor zichzelf hebben.
- Fietsers die ergens af willen gaan slaan en daarom maar stoppen met trappen.
- Fietsers die hun hand niet uitsteken.
- Het Belgische woordje autostrada en camions.
- De Antwerpse ring, waarbij de borden boven de weg soms random 50 aangeven, waardoor iedereen keihard gaat remmen terwijl er niets aan de hand is.
- Mensen die het concept ritsen niet snappen.
- Mensen die de invoegstrook helemaal uitrijden om zo ver mogelijk het langzame verkeer in te knallen.

- Belgische stoplichten. Alles op groen of alles op rood. Geen tussenweg. En niet op elkaar afgesteld, waardoor je net groen hebt gehad en vervolgens bij het stoplicht een paar meter verderop weer minstens vijf minuten stil staat TERWIJL ER GEEN VERKEER IS.
- Xenon verlichting.
- Mensen die het groot licht aan laten terwijl je al een paar keer seint.
- Mensen die door rode kruisen blijven rijden en op het laatste moment de auto er tussen flikkeren.
- Mensen die je weigeren in te laten voegen (dus gaten dicht rijden).
- Eigenlijk gewoon iedereen op de weg behalve mezelf.

Je kunt je voorstellen dat mensen mij ook heel gezellig vinden in de auto.


Bij mijn weten is dit juist ritsen..als je al meteen gaat invoegen, krijg je nog meer opstopping.
Maaaar, volgens mij leert iedereen dit dus anders met rijlessen.

Ik zou me dus heel erg storen aan jou die dr auto meteen tussen wil hebben en jij aan mij, terwijl we allebei denken het goed te doen :wink:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Sep 2015 16:16

Re: Irritant!

Oh ook zo vreeeeeselijk die opdringerige mannen aan de deur die je iets willen aansmeren. Had ik laatst van Vodafone. Die hield zijn hand tegen mijn voordeur aan, mafkees.
Ik zei dat ik me eerst in alle abonnementen verdiep en niet zomaar aan de deur een beslissing ga nemen over tv en internet.
Dat ik alles op internet tot op de bodem uitzoek.
Nou daar was ie het niet mee eens. Toen hij de deur dus open hield ging ik dus heel hard mijn man roepen. Die was niet thuis maar dat wist dat stuk verdriet niet. Haha. Wij hebben nu bijna standaard onze bel uitstaan.
04-2014
10-2015
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Sep 2015 16:46

Re: Irritant!

Ik vind het irritant als mensen om alles klagen en zeuren :angel:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers