Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contact met vader

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Sep 2015 15:15

Contact met vader

Mijn man heeft al sinds zijn 12e ongeveer amper contact met zijn vader. Hoe dit precies is gekomen weet ik niet, ik weet wel dat mijn mans vader weigerde zijn alimentatie te betalen na de scheiding en dat hij dit op een gegeven moment heeft 'afgekocht' door in één keer een enorm bedrag naar mijn man over te maken.
Anyways, geen contact dus, inmiddels al zo'n 17-18 jaar lang.

Toen wij trouwden hebben we met het idee gespeeld om een kaart te sturen, ter kennisgeving. Maar uiteindelijk wilde mijn man dat toch liever niet, omdat hij bang was dat zijn vader toch besloot te komen en dit was daar niet de ideale gelegenheid voor. Liever zou hij een keer één op één koffie gaan drinken met zijn vader, om wat dingen uit te spreken.
Hij heeft dit toen in een lange brief aan zijn vader gestuurd en hij kreeg daar een redelijk positieve reactie op, zoiets als 'prima, jammer maar begrijpelijk. Ik maak graag een keer een afspraak met je om te praten.'. Alleen, een half jaar later is er nog steeds niets afgesproken en hebben beide partijen hiertoe ook geen initiatief genomen.

Afgelopen vrijdag kreeg mijn man ineens een facebookberichtje van zijn vader:
Hoi *naam*, ik vier volgende week mijn verjaardag. Al jouw broer en zusters komen ook, en jij bent van harte welkom. Ik hoor graag even of je komt.

En nu weet mijn vriend niet zo goed wat te doen. Aan de ene kant fijn dat zijn vader eindelijk moeite doet om tot een afspraak te komen, maar aan de andere kant is dit niet echt de juiste gelegenheid voor zo'n heftige 'reünie'.

Mijn man heeft mij gevraagd of ik dit verhaal op het forum wilde zetten omdat hij benieuwd was naar meningen over dit verhaal. Wat zouden jullie doen?

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2015 15:18

Re: Contact met vader

Ik zou een berichtje terug sturen met de vraag of er mogelijkheid is tot 1op 1 een kop koffie. Dat na zo'n lange tijd me dat fijner lijkt.
Moeilijk zeg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 21 Sep 2015 15:20

Re: Contact met vader

Het heeft zijn voor- en nadelen. Je kunt wel "snuffelen" zonder gelijk het gesprek aan te gaan, maar aan de andere kant weet je ook dat je in zo'n drukte niet met elkaar in gesprek komt en je moet dan nog wel zien dat je een volgende afspraak plant samen. Ik weet ook niet goed wat ik zou kiezen..
<<

Anoniem193

Bericht 21 Sep 2015 15:38

Re: Contact met vader

Misschien is het juist prettig en minder heftig dan een 1 op 1 ontmoeting. Heeft je man wel contact met zijn broers en zussen?
<<

Anoniem125

Bericht 21 Sep 2015 15:40

Re: Contact met vader

Als hij gewoon eens rustig met zijn vader wil praten dan zou ik hem een bericht terugsturen met dat hij het erg fijn vindt dat hij is uitgenodigd en dat dit hem erg goed doet, maar dat hij een eerste ontmoeting na zo'n lange tijd liever even in een rustige setting afspreekt. En dan direct ook een voorstel doen voor een tijd ergens volgende week ofzo.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Sep 2015 15:44

Re: Contact met vader

Nougat schreef:Als hij gewoon eens rustig met zijn vader wil praten dan zou ik hem een bericht terugsturen met dat hij het erg fijn vindt dat hij is uitgenodigd en dat dit hem erg goed doet, maar dat hij een eerste ontmoeting na zo'n lange tijd liever even in een rustige setting afspreekt. En dan direct ook een voorstel doen voor een tijd ergens volgende week ofzo.


Dit dus.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 21 Sep 2015 15:45

Re: Contact met vader

Lastig! Wat zou je vriend willen bij zo'n eerste ontmoeting?

Een verjaardag is misschien wel handig om de situatie een beetje aan te kijken en af te tasten. Dan hoef je nog niet meteen een heel serieus gesprek aan te gaan. Als hij goed contact heeft met zijn broer en zussen dan is hij ook niet helemaal alleen, misschien scheelt dat. Wel zou ik mezelf voor houden dat ik naar huis zodra ik er genoeg van zou hebben.

Als hij juist wel liever een goed gesprek wil en rustig praten met zijn vader dan natuurlijk niet naar de verjaardag gaan. Wel zoals Nougat zegt meteen een afspraak maken, anders komt dat er weer niet van.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 21 Sep 2015 15:51

Re: Contact met vader

Het lijkt mij ontzettend ongemakkelijk om na zoveel jaar opeens op een verjaardagsfeestje te komen en nog gezellig te doen ook! Ik zou doen wat Nougat zegt.
<<

Anoniem222

Bericht 21 Sep 2015 16:08

Re: Contact met vader

Ja ik zou ook doen wat Nougat zegt. Lijkt mij ook ongemakkelijk om na al die tijd geen contact weer op een verjaardag te komen. Heeft hij wel contact gehad met zijn broers en zussen?
<<

Anoniem281

Bericht 21 Sep 2015 16:24

Re: Contact met vader

Oh bah ben 't weer met Nougat eens. Oh en ik vind 't wel tof dat je man via 't forum om tips vraagt! :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Sep 2015 17:47

Re: Contact met vader

Ja dat wat Nougat zegt lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing. Die broers en zussen die komen heeft hij ook al 18 jaar niet gezien. (Op ééntje na, die wel op onze bruiloft was en hier ook in de buurt woont. Dit is de zoon van mijn mans vader en de beste vriendin van mijn schoonmoeder. Snappen jullie het nog?) Dus het wordt wel heel heftig om hen allemaal in één keer opnieuw te ontmoeten. Het zijn er ook best veel, volgens mij heeft mijn man van zijn vaders kant iets van 5 oudere halfbroers en -zussen die hij al jaren niet heeft gezien, en één jonger halfbroertje, die hij dus wel heel af en toe spreekt.

Thanks voor jullie tips in ieder geval, ik laat ze aan mijn man lezen en laat hem dan beslissen.

♥♥
<<

Anoniem216

Bericht 21 Sep 2015 17:57

Re: Contact met vader

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 16 Okt 2017 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Sep 2015 23:19

Re: Contact met vader

Ik denk dat ik toch eerst 1 op 1 met hem zou afspreken. Zo ineens met z'n allen bij elkaar lijkt me wel erg heftig. Vooral omdat de rest wel gewoon altijd contact met elkaar heeft gehouden.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 21 Sep 2015 23:50

Re: Contact met vader

Ik zou ook eerst een op een willen afspreken! Maar denk dat hij ook vooral zelf moet kijken wat goed voelt.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Sep 2015 08:08

Re: Contact met vader

Ik heb mijn moeder in 10 jaar niet gezien.
Mocht zij mij zo'n bericht sturen had ik Nee gezegd.
Ik zou liever eerst 1 op 1 of alleen met mijn gezin af willen spreken, voordat ik iedereen er zie zitten.
Dan zit ik echt niet prettig en slaat gespreksstof vaak vast!

Jouw topic doet mij eraan denken om mijn topic te updaten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers