Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Sep 2015 20:09

Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Omdat ik het zelf zo leuk en interessant vind om een kijkje achter de schermen van bedrijven en instellingen te kijken ook dit jaar maar weer een topic om dit ook hier onder de aandacht te brengen:

Afbeelding

Op 3 en 4 oktober kan iedereen backstage bij bedrijven, instituten, universiteiten, instellingen en musea om live wetenschap & technologie te beleven. Op meer dan 200 locaties in heel Nederland openen organisaties hun deuren en kun je ontdekken wat je anders nooit ziet! Nieuwsgierig? Bekijk waar jij backstage wil gaan!

Van Pieterburen, Zpannend Zernike Groningen, Open dag Science Park Amsterdam, Twente Science Night, De Noord/Zuidlijn, bouw een technospin, sterenwachten, Bodyworlds, the Mad Science Show in het Teylers Museum. In het hele land zijn er heel verschillende activiteiten voor jong en oud.


http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2015 07:18

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Ha ik zocht al of deze er al tussenstond, maar je bent me voor!

Ik was net op de website aan het kijken of er nog wat interessants tussen zit!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem148

Bericht 24 Sep 2015 08:04

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Ja dit is wel in de buurt! Bedankt voor de tip!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Sep 2015 08:43

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Gisteren toevallig met mijn man over gehad dat ik zulke uitjes echt leuk vind om over een tijdje ook met onze dochter te doen. Blijf dus vooral spammen met uitjes rapa nui :)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Sep 2015 22:56

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Even up omdat het komend weekend is:

Ik ga op zaterdag naar Heinz 57 in Nijmegen: ben heel benieuwd.
Afbeelding
Heinz - veel meer dan Ketchup!

"Heinz heeft innovatie altijd alle ruimte gegeven. En doet dat nu opnieuw. Met de opening van ons ‘57 Center’ in Nijmegen. Het grootste Heinz Research & Development centrum buiten de VS."

Als je aan saus denkt – denk je aan Heinz. En automatisch denk je aan onze beroemde Tomato Ketchup. Maar onze wereld is groter dan dat! Onze lokale merken komen je misschien wel bekend voor. Het zijn A-merken zoals De Ruijter, Brinta, Venz, Wijko, Roosvicee en Karvan Cévitam waar we trots op zijn.

Het hart van Heinz’ Europese innovatie omgeving is 57 in Nijmegen, een plek waar marketeers, onderzoekers, ontwikkelaars, chefs, toeleveranciers, klanten en consumenten samenkomen met als doel om gezamenlijk te werken aan baanbrekende innovatie.

Maak door middel van een interactieve speurtocht kennis met 57, een unieke plek op het gebied van architectuur, duurzaamheid en techniek. Het ontwerp en de constructie creëren een inspirerende, mensvriendelijke en ondernemende werkomgeving waarin alle verschillende disciplines binnen Heinz op een prettige manier kunnen samenwerken en interactie en innovatie worden gestimuleerd.

Heinz is inmiddels volgeboekt maar er zijn nog veel andere plekken/instellingen waar je nog wel een kijkje kunt nemen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 30 Sep 2015 15:32

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Bedankt voor de tip. Jij weet altijd van die leuke activiteiten. Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
Helaas is de rondleiding bij Heinz al vol, die leek me er leuk. We zijn nu aan het kijken of we naar Gaia Zoo kunnen gaan voor een rondleiding achter de schermen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 03 Okt 2015 21:45

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Heinz was leuk vandaag, mooi gebouw, interessante uitleg in het lab, nieuwe thaise ketchup proeven in de testkeuken, lekkere cake (want is ook Honig natuurlijk dus ze moeten wel reclame maken voor hun producten) en uiteraard ene fles ketchup mee.

Morgen ga ik naar Differ in Eindhoven: http://www.differ.nl/open-dag Lijkt me ook weer erg leuk en leerzaam.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem336

Bericht 05 Okt 2019 14:13

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Wil m even uppen, omdat ik het altijd zo leuk vond dat je deze tips destijds deelde Rapa Nui.

Man is nu met de jongens naar de Saxion Technology Day. Vorig jaar is hij daar ook geweest, heel leuk voor de kids.
We zijn nog aan het kijken of er morgen ook iets in de buurt is, om naartoe te gaan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Okt 2019 15:51

Re: Weekend van de Wetenschap: 3 en 4 oktober 2015

Leuk! Ik heb vanmiddag een rondleiding gehad door de kelders en magazijnen van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Indrukwekkend en weer bijzonder om een kijkje te nemen op plekken die normaal voor bezoeiets gesloten zijn. Onze Nationale Bibliotheek heeft 8 miljoen boeken tijdschriften, kranten, handschriften en digitale stukken. Elke keer weer leuk om dit soort dingen te weten te komen.

Ik heb al een keer bij De Nederlandsche Bank een rondleiding gehad, bij Heinz, Shell Moerdijk, Shell Amsterdam etc. Ik hou het elk jaar im de gaten. Zeker ook leuk voor kinderen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers