Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Sep 2015 19:57

Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Omdat ik het zelf zo leuk en interessant vind toch maar weer een topic om dit ook dit keer weer onder de aandacht te brengen: op zaterdag 26 september 2015: Bezoek de Dag van de Chemie, beleef de chemie live, kom op plekken waar je normaal nooit komt en geniet van alle activiteiten!

Afbeelding

Bezoek tijdens de Dag van de Chemie chemiebedrijven en chemiegerelateerde organisaties (zoals ziekenhuislaboratoria, waterbedrijven, keuringsdiensten en onderwijs- en kennisinstellingen) en kom er die dag achter dat:
er niets geheimzinnigs is aan de sector
de veiligheid hoog in het vaandel staat
chemie een boeiende werkomgeving biedt
chemiebedrijven producten maken die een onmisbare bijdrage leveren aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen

De Dag van de Chemie wordt één keer in de twee jaar georganiseerd door de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie.

Waar bestaat een open dag uit?

Tijdens de Dag van de Chemie beleef je live de chemie. Je ziet hoe chemische fabrieken functioneren en komt op plekken waar je normaal nooit komt. Zo ervaar je hoeveel aandacht de chemie besteedt aan veiligheid en de zorg voor een goed milieu.

Bezoek de dag en geniet van:
zelf proefjes doen
demonstraties
rondleidingen over het industrieterrein
tentoonstellingen
een kijkje in laboratoria
kinderactiviteiten

Afbeelding

Voor sommige bedrijven moet je je inschrijven, andere instellingen en bedrijven kun je komende zaterdag ook spontaan bezoeken.

http://www.dagvandechemie.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Sep 2015 12:59

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Ik ga komende zaterdagochtend naar BASF in Heerenveen. Ik vind het zo'n bekend bedrijf/bekende naam maar eigenlijk weet ik niet wat ze doen. Dus ben benieuwd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Sep 2015 18:43

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Jij plaatst altijd van die leuke evenementen. De meeste lijken me best leuk, maar op de een of andere manier komt het er nooit van om iets te bezoeken. Nu ook weer niet helaas, zaterdag hebben we al andere plannen!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Sep 2015 21:13

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Ik zet dit soort dingen ook altijd meteen al in mijn agenda zodra ik een nieuwe heb. Ik google in mijn kerstvakantie altijd op dit soort dingen: dag van bouw, architectuur, chemie, wetenschap. week van de geschiedenis, vuurwerkfestivals, vliegshows, straattheaterfestivals, rondleidingen, open dagen, uitmarkten etc etc. Als ik het maar 1x in mijn agenda heb staan dan komt het er bij mij ook van om naar dingen toe te gaan, dan kan ik er meer rekening mee houden. Niet dat ik naar alles toe gaan maar ik kom het in elk geval op tijd tegen om er rekening mee te houden.

Ik sta bekend om mijn nieuwsgierigheid dus dat houdt ook in dat ik het leuk vind om bij allerlei instellingen en bedrijven een kijkje achter de schermen te nemen om zo nog meer te weten te komen. En mijn ervaring is inmddels dat heel veel dingen echt op een leuke manier georganiseerd worden en niet saai zijn zoals veel mensen vaak toch wel eerst denken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 21 Sep 2015 21:17

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Wij vinden dit soort open dagen heel interessant, maar de kinderen zijn nog net te jong denk ik...

We houden het nog even een jaar bij 'kijk in de kas' en boerderijdagen.

Vind wel super leuk dat je ze elke keer plaatst!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2015 22:23

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

rapa nui schreef:Ik ga komende zaterdagochtend naar BASF in Heerenveen. Ik vind het zo'n bekend bedrijf/bekende naam maar eigenlijk weet ik niet wat ze doen. Dus ben benieuwd.


Ik ben er twee jaar terug geweest. Wel indrukwekkend om te zien hoe groot alles is!
08/2018
05/2021
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 22 Sep 2015 04:46

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

rapa nui schreef:Ik zet dit soort dingen ook altijd meteen al in mijn agenda zodra ik een nieuwe heb. Ik google in mijn kerstvakantie altijd op dit soort dingen: dag van bouw, architectuur, chemie, wetenschap. week van de geschiedenis, vuurwerkfestivals, vliegshows, straattheaterfestivals, rondleidingen, open dagen, uitmarkten etc etc. Als ik het maar 1x in mijn agenda heb staan dan komt het er bij mij ook van om naar dingen toe te gaan, dan kan ik er meer rekening mee houden. Niet dat ik naar alles toe gaan maar ik kom het in elk geval op tijd tegen om er rekening mee te houden.

Ik sta bekend om mijn nieuwsgierigheid dus dat houdt ook in dat ik het leuk vind om bij allerlei instellingen en bedrijven een kijkje achter de schermen te nemen om zo nog meer te weten te komen. En mijn ervaring is inmddels dat heel veel dingen echt op een leuke manier georganiseerd worden en niet saai zijn zoals veel mensen vaak toch wel eerst denken.


Het is al weer een paar jaar de Maand van de Geschiedenis :wink:
Maar blijf vooral posten, vind het leuk om te lezen wat er zoal te doen is!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 22 Sep 2015 12:45

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Jorja schreef:Het is al weer een paar jaar de Maand van de Geschiedenis :wink:
Maar blijf vooral posten, vind het leuk om te lezen wat er zoal te doen is!


Dat wist ik eigenlijk ook wel maar bedankt voor de verbetering: ik het er afgelopen weekend nog op gezocht om te zien of ik daar nog naar toe wilde: http://www.maandvandegeschiedenis.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem148

Bericht 22 Sep 2015 20:05

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Leuke tips heb jij altijd! Helaas te ver weg. Niets echt in de buurt dus niet makkelijk met een zoon van 6 mnd.
Kan je geen forumagenda maken met ieder jaar jouw gezochte week van...
En dan vast gepind bovenaan.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Sep 2015 22:08

Re: Dag van de Chemie: zaterdag 26 september 2015

Ja superleuk dat je dit soort dingen altijd op het forum zet!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers