Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoofdpijn, al 7 dagen.

<<

anoniem196

Bericht 20 Sep 2015 08:10

Hoofdpijn, al 7 dagen.

Vorige week zondag en maandag had ik lichte hoofdpijn.
Sinds dinsdag doet het pijn.
Pijn zit achter in mijn hoofd, vooral bij bukken en lopen begint mijn hoofd te bonken.
Ik ben niet verkouden maar als probeer mijn neus te snuiten doen mijn hoofd en oren erg zeer.
Ik ben 20 weken zwanger en heb een erg lage bloeddruk, maar die heb ik al een aantal weken.
ik drink genoeg.

Wat kan ik proberen om de pijn weg te krijgen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Sep 2015 08:35

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ben je al bij de dokter geweest?! Misschien zit je voorhoofdsholte verstopt of is er iets anders dat die hoofdpijn veroorzaakt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

anoniem196

Bericht 20 Sep 2015 08:52

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Nee ben nog niet bij de dokter geweest.
Als ik morgen nog hoofdpijn heb ga ik even bellen naar de huisarts.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Sep 2015 08:58

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

klinkt inderdaad als een voorhoofdholte of bijholte ontsteking.
Dat voel ik ook altijd, en als je, zoals je zegt, bukt, is het helemaal erg.. Alsof je hoofd uit elkaar knalt/bonkt.

Je hoeft daar niet perse verkouden voor te zijn, ik kan ook altijd gewoon ademen door mn neus.
<<

anoniem196

Bericht 20 Sep 2015 09:32

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik ga zo even stomen. Misschien helpt het iets.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 20 Sep 2015 13:50

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Hoe gaat het nu? Als het vandaag niet betert zou ik morgen naar de dokter bellen voor een afspraak.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

anoniem196

Bericht 20 Sep 2015 13:51

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Zolang ik rustig aan doe gaat het.
Moet niet bukken of snel lopen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Sep 2015 14:47

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik zou toch even langs de huisarts gaan als het blijft. Ik heb een keer een ontsteking van een holte gehad (vraag me niet meer welke) en toen kreeg ik een speciale neusspray. Weet natuurlijk niet of dat het is en of je die ook zou mogen hebben nu. En het was geen absoluut wondermiddel, maar het verlichtte wel en icm paracetamol was het toen goed te doen.
<<

Anoniem130

Bericht 20 Sep 2015 14:54

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik moest ook als eerste aan een sinusitis denken. Dan zou je xylomethazoline neusspray (otrivin bijvoorbeeld of huismerk) moeten hebben, kun je gewoon bij de drogist halen. Weet alleen niet of dat bij zwangerschap mag, maar zou niet weten waarom niet.

Edit: in farmacotherapeutisch kompas staat dat het gewoon (volgens voorschrift dus maximaal een week, niet herhaaldelijk en niet langdurig) mag bij zwangerschap.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Sep 2015 17:27

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Whatever schreef:Ik moest ook als eerste aan een sinusitis denken. Dan zou je xylomethazoline neusspray (otrivin bijvoorbeeld of huismerk) moeten hebben, kun je gewoon bij de drogist halen. Weet alleen niet of dat bij zwangerschap mag, maar zou niet weten waarom niet.

Edit: in farmacotherapeutisch kompas staat dat het gewoon (volgens voorschrift dus maximaal een week, niet herhaaldelijk en niet langdurig) mag bij zwangerschap.


Ja mocht ik ook gewoon in mijn zwangerschap gebruiken. Zou ik inderdaad gaan gebruiken want een bijholteontsteking is echt heel naar.
<<

anoniem196

Bericht 20 Sep 2015 18:30

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Maar bij een voorhoofd of bijholte ontsteking zit de pijn toch aan de voorkant van je hoofd?
<<

anoniem196

Bericht 21 Sep 2015 18:17

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Vanmiddag bij de huisarts en tandarts geweest.
Zit niks verstopt in mijn holtes en oor is helemaal schoon.
Tandarts heeft mijn kiezen na gekeken. En van één kies een stukje afgehaald. Daar was drie weken geleden een gaatje geboord. Waarschijnlijk was die kies nog te hoog.
Hoop dat nu de hoofdpijn weg zal gaan.
<<

anoniem196

Bericht 27 Sep 2015 10:35

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Ik heb nu al twee weken hoofdpijn. Bijna de hele dag door. Soms is het even een paar uur iets minder.
Het zit vooral achter in mijn hoofd.

Een paracetamol slik ik bijna nooit. Omdat ik daar zo moe en duf van ben binnen een half uur, dat ik moet slapen en de pijn is erna niet weg.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 27 Sep 2015 10:40

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik zou naar de fysio gaan. Misschien zit er een spiertje vast in je nek wat er vervolgens voor zorgt dat dit doorstraalt naar je hoofd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Sep 2015 10:45

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Wat naar dat je het nog steeds hebt en er ook niet echt een oorzaak is gevonden! En paracetamol met coffeïne, of is dat alleen maar erger? Ik heb het in mijn eerste zwangerschap gebruikt bij erge hoofdpijn en dat hielp toen beter dan alleen paracetamol. Al ging het meestal niet weg, maar haalde wel de scherpe randjes eraf.

Had de huisarts verder geen tips dan, ook qua eventuele pijnstilling? Hier werkt bijvoorbeeld ibuprofen vaak goed, maar dat kan je in de zwangerschap weer beter niet gebruiken. Ik wist het toen ik zwanger was ook niet zo goed en kreeg toen zelf de tip om panadol plus te nemen, wat ik toen heb gedaan. En anders als het blijft iets proberen van homeopathie / kruiden / acupunctuur etc? Of wat SDL zegt, wie weet komt het bijv uit je nek vandaan of door een verkeerde houding op een of andere manier. Sterke iig, hopelijk ben je er snel vanaf!
<<

anoniem203

Bericht 27 Sep 2015 10:49

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik lees al dat je voldoende drinkt kom je ook echt aan 1,5 liter? En pak je ook een paar keer per dag je rust?

Wat je een keer eenmalig kunt proberen is een paracetamol innemen met Cola. Daar zit cafeïne in en cafeïne is goed voor hoofdpijn en vooral icm paracetamol. Dat versnelt en versterkt de werking daarvan.

Mocht je dan de dag erna nog hoofdpijn hebben zou ik een afspraak maken bij de fysio. Misschien dat er een spier vast zit oid. Ik heb zelf 1,5 week na de bevalling van de oudste migraine gehad en ik heb toen ook een hoop geprobeerd. Pas toen ik een behandeling had gehad voelde ik verbetering en na 2 dagen was het weg.

Beterschap!
<<

Anoniem137

Bericht 27 Sep 2015 11:10

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Hoofdpijn achterin je hoofd heeft weinig te maken met je holtes, ook hoofdpijn door te weinig drinken zit bij mij eigenlijk niet zozeer achterin mijn hoofd. Ik zou nog even terug gaan naar de huisarts en vragen of je hoofdpijn verde ronzerzocht kan worden. Bloedprikken, neuroloog...

Wat ook nog zou kunnen helpen: fysiotherapie. Misschien zitten de spieren in je nek vast, daar krijg je ook hoofdpijn van.
<<

anoniem196

Bericht 27 Sep 2015 11:18

Re: Hoofdpijn, al 7 dagen.

Ik drink ruim 1,5 liter op een dag.

Moet vrijdag naar de fysio voor mijn bekken. Ga morgen bellen of ze eerder kan en dan naar mijn nek wil kijken.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers