Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen Sinterklaas vieren, hoe?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Sep 2015 18:54

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Ik vind Sinterklaas echt ontzettend leuk, heb er enorm van genoten vanuit mijn jeugd. Maar ik vond het ook verschrikkelijk spannend allemaal. Ik wist al vrij jong dat sinterklaas niet echt was, ik móest het gewoon weten en daarna was de spanning ook niet meer zo groot. Ik ben voor het eerst naar de intocht geweest toen ik niet meer geloofde, de voorgaande jaren was ik altijd ziek (van de spanning denk ik) geweest.

Ik wil mijn kinderen de warmte en gezelligheid van het feest mee geven maar ik heb absoluut geen behoefte om koste wat het kost ze te laten geloven dat Sinterklaas echt is. Wij hebben er voor gekozen om daar gewoon geen woorden aan te geven vooralsnog. Dus we vertellen niet dat sinterklaas écht is maar ook niet dat hij niet echt is. Het maakt ook niet zo veel uit voor ze, sinterklaas is gewoon heel echt als die voor ze staat en pieten zijn dat ook.

Bij mijn vriend op de opvanglocaties vieren ze uiteraard Sinterklaas. Maar hij zit er over te denken om dit jaar een gekleurde (Indiase) Sinterklaas te laten komen maar ook om leidsters zich te laten verkleden als Piet zonder ze te schminken. Dan is het voor de kinderen ook gewoon gelijk al minder spannend terwijl ze voor die kinderen toch ook piet zijn als ze de kleding aan doen.

Overigens heb ik toen ik het wist dat Sinterklaas niet bestond ook te horen gekregen dat het een geheimpje was en dat ik dat niet tegen anderen mocht zeggen, maar ik vond het zo bijzonder dat ik dat wist dat ik het gelijk aan mijn zusje ben gaan vertellen. Die vervolgens nog járen in Sinterklaas heeft geloofd.
Het is ook maar net wat kinderen wíllen geloven denk ik.
<<

Geel

Bericht 20 Sep 2015 19:09

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Ai, da's mooi balen Urban Naked. Hoe ging dat vorig jaar dan? Of zijn ze er dan nog te klein voor? Dat wordt een compromis, blegh. Het zou mooi zijn als J. gewoon gelijk doorheeft dat het allemaal nep is. ;-)
<<

Anoniem313

Bericht 20 Sep 2015 19:24

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Urban Naked schreef:Kak. Ik benoemde het meteen even tegen m'n man en die houdt er dus hele andere ideeën op na en vindt mijn plan stom. Zijn we mooi klaar mee. Hij vindt het leuk en spannend en wil het samen met onze zoon gaan beleven inclusief schoenen zetten en liedjes en journaal. :palm:


'Papa gelooft er echt in en jij en ik doen net alsof. Anders is het zo sneu voor hem'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Sep 2015 09:45

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Ik heb wel het idee dat het tegenwoordig veel meer geaccepteerd is om je kind niet te laten geloven. Ik herinner me nog discussies van een paar jaar geleden waarin de meeste mensen dat echt niet niet vonden kunnen, omdat je je kind dan iets zou ontnemen. Zou dat door die Pietendiscussie komen, dat dat toch voor veel mensen de magie van Sinterklaas heeft gehaald? Of dat het sowieso anders is dan vroeger?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 21 Sep 2015 10:15

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Mijn dochter geloofd nog wel, mar gok dat dit wel het laatste jaar is.
Zal het zeker ook niet ontkennen als ze er naar vraagt.
Maar bewust van kinds af aan al vertellen zal ik niet snel doen, die paar jaar dat ze geloven( zijn misschien 3 jaar) dat ze het echt bewust meemaken.
Laat ze dan maar lekker meegenieten met de rest van de kinderen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2015 09:02

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Wij vieren hier wel sinterklaas, met naar een kleine intocht gaan, schoen zetten en pakjes avond. Dat is het. Ze hebben er vorige jaar geen last van gehad, vaak waren ze sochtends al vergeten dat ze hun schoen hadden gezet. En ik schonk er zelf ook niet heel veel aandacht aan, wel konden we een sinterklaas kleurplaat maken en dat bood ik ook wel aan. Maar er is hier nooit zo veel spanning rondom Sint geweest.
Misschien is het dit jaar anders omdat school er meer aandacht aangeeft, meer andere kindjes die er over praten? We zullen het zien.

Maar ik vind het zelf ook gewoon een heel leuk feest dus ik zou er zelf niet gauw voor kiezen om het niet meer te vieren
.
:heart: :heart: 2011
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 22 Sep 2015 13:24

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Ik vind het ook een heerlijk feest en echt voor jonge kinderen. Het hoort er gewoon een beetje bij de spanning etc. Wat ik niet nodig vind is enorm dure cadeautjes maar gewoon gezellig en normaal houden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Okt 2015 08:53

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Maeve schreef:Ik vind het ook een heerlijk feest en echt voor jonge kinderen. Het hoort er gewoon een beetje bij de spanning etc. Wat ik niet nodig vind is enorm dure cadeautjes maar gewoon gezellig en normaal houden.


Hetzelfde. D krijgt een duur cadeau en daarmee vind ik het goed, eigenlijk kreeg hij 2 cadeaus maar man wil nu ineens ook een ding onder de kerstboom leggen. Dus het kleinste cadeau voor Sinterklaas komt nu onder de kerstboom. J krijgt ook een cadeau, beide keren maar een klein ding want hij is de week ervoor ook al jarig.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Okt 2015 17:29

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Wij willen dit jaar ook met R naar zo'n Sinterklaasshow, er zijn er meerdere natuurlijk maar we willen alleen maar naar een show waar ze gewoon normale zwarte pieten hebben. Tot zover ik gelezen heb is dat gelukkig overal zo maar ik heb het wel eerst nagekeken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Okt 2015 19:10

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Maeve schreef:Wij willen dit jaar ook met R naar zo'n Sinterklaasshow, er zijn er meerdere natuurlijk maar we willen alleen maar naar een show waar ze gewoon normale zwarte pieten hebben. Tot zover ik gelezen heb is dat gelukkig overal zo maar ik heb het wel eerst nagekeken.


Wat heeft dit met geen Sinterklaas vieren te maken? Dan vier je het toch juist wel?

Edit: laat maar. Ik heb geen zin in weer een zwarte pieten discussie.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 07 Okt 2015 19:35

Re: Geen Sinterklaas vieren, hoe?

Op de reactie boven mij dat het allemaal idd niet heel groots oid hoeft te zijn.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers