Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verstopping, wat helpt?

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 19 Sep 2015 07:12

verstopping, wat helpt?

Gelukkig ben ik van de ergste buikpijn af (zie andere topic) maar het volgende probleem is er al weer. Ik denk dat de buikpijn dieik had, mede hier voor hebben gezorgd.

Ik kan sinds gister niet meer naar de wc, plassen gaat wel. Het is echt een soort van anuskramp, dat je verschiet als ke beweegt of opstaat. Hoelang ik ook op toilet blijf zitten, er komt niks!

Helaas gaan de drogisterijen pas 9u open. Wat helpt bij jullie goed? Ik heb al 4x2 pcm ingenomen. Is roosvicee laxo een oplossing? En hoe is de werking, want we wilden vanmiddag naar mijn ouders en dat is een stukkie rijden
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 19 Sep 2015 07:38

Re: verstopping, wat helpt?

Ik zou idd roosvicee laxo proberen, werkt volgens mij bij lange na niet zo heftig als laxeermiddelen en denk dat een stuk autorijden dus ook geen probleem moet zijn.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 19 Sep 2015 09:06

Re: verstopping, wat helpt?

Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar bij mij deed die roosvicee helemaal niks.. Moet wel erbij zeggen dat ik sowieso moeilijke darmen heb, dus hopelijk werkt het bij jou wel. Verder veel fruit en vezels, geen bananen, die kunnen het juist erger maken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2015 09:09

Re: verstopping, wat helpt?

Ik heb ook lastige darmen maar Laxo helpt mij altijd wel. Paar glazen, goed water drinken en dan komt het de volgende dag of dezelfde avond.

Je kan wel autorijden enzo hoor. Het is geen heftig laxeermiddel.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Sep 2015 09:14

Re: verstopping, wat helpt?

Lactulosestroop, dit maakt de ontlasting zachter. Kan je zo bij de drogist/apotheek kopen en het mag gebruikt worden door zwangere vrouwen. Advies is 1x daags 15 ml en als het niet helpt mag je het verhogen naar 1x daags 30 ml. Je kunt het ook gewoon blijven gebruiken tijdens je zwangerschap, het maakt de darmen niet 'lui'.
<<

Anoniem174

Bericht 19 Sep 2015 09:21

Re: verstopping, wat helpt?

En anders eenmalig microlax halen zodat je nu het meeste kwijt bent?
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 04 Dec 2015 16:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Sep 2015 09:29

Re: verstopping, wat helpt?

Ik heb via de dokter en apotheek oplosbare vezels die zowel helpen bij verstopping als bij het tegenovergestelde. Bij mij hielp het heel goed, maar ik had dus juist last van dat ik veel te vaak moest. Ik las online ook goede ervaringen van mensen die het gebruikten bij verstopping.

Het zijn psylliumvezels, volgens mij heb je die ook gewoon bij De Tuinen. Die van de apotheek zitten in zakjes met sinaasappelsmaakje, en heten Psylliumvezels Sandoz Orange suikervrij.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Sep 2015 10:08

Re: verstopping, wat helpt?

2 Kiwis en een glas water op nuchtere maag.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem196

Bericht 19 Sep 2015 10:16

Re: verstopping, wat helpt?

Glas lauw water op je lege maag.
Gedroogde pruimen
Venkelthee
<<

Anoniem301

Bericht 19 Sep 2015 21:27

Re: verstopping, wat helpt?

Waarom staat dit topic in de mamapijler?

Misschien is deze thee wat voor je, helpt bij mij altijd goed. Ook te koop bij de meeste drogisterijen.

http://www.ah.nl/producten/product/wi16 ... chtsafname
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Sep 2015 21:56

Re: verstopping, wat helpt?

Carrie schreef:Waarom staat dit topic in de mamapijler?

Misschien is deze thee wat voor je, helpt bij mij altijd goed. Ook te koop bij de meeste drogisterijen.

http://www.ah.nl/producten/product/wi16 ... chtsafname



Omdat Mil zwanger is en het vermoedelijk zwangerschapsgerelateerd is?

Verder, ik sluit me aan bij de tips die al gegeven zijn.
Bij mij werkt een plak peperkoek/kandijkoek erg goed. En een bak koffie/cappuccino op nuchtere maag.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron