Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze kleuter heeft een bril nodig!

<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 18 Sep 2015 21:29

Onze kleuter heeft een bril nodig!

Vandaag met dochter van 4 bij de orthoptist en oogarts geweest omdat ze bij het consultatiebureau 2 keer niet door de test kwam. En jawel: ze heeft een bril nodig met +2.25 en + 1.75 en beide ogen cilinder. Niet leuk! Maar nu:

Waar kan ik het beste een bril kopen? Verzekering heeft contract met eyewish en specsavers. Iemand ervaring met een van deze voor kinderbrillen?
Wat voor montuur? Kunstof of metaal?
Moeten er extra dunnen glazen in? Ik heb geen idee hoe dik glazen zijn van die sterkte.
Nog meer tips?
En hoe zorg ik dat ze die bril opzet en oplaat?
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Sep 2015 22:00

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

De oudste dochter van meisje heeft een bril. Durf even niet te zeggen welke sterkte, maar misschien heeft zij nog wel tips en adviezen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Sep 2015 22:12

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Isam en Nora hebben allebei een Vingino bril, de glazen zijn niet dik maar hun sterkte is ook niet zo hoog, waardoor ze hem ook niet zo snel opzetten. -0,25 en + 0,5 geloof ik, weet het zo niet zeker, kan net andersom zijn. Maar volgens mij zijn ze pas dik als de sterkte in de 4 zit, weet het niet zeker hoor! Mijn man laat ze wel altijd dunner maken, anders heeft hij echt jampotglazen.
Ik vond het echt een vreselijke zoektocht, vooral voor Nora omdat zij een smal hoofd heeft. En een bril moet mijn inziens wel een beetje hip, mooi en leuk zijn. Ik zie soms kinderen met zulke vreselijke brillen, dat vind ik dan echt jammer.

Ik moest 475,- betalen en dan was die van Nora ivm de cilinder geloof ik 25 euro duurder als die van Isam. Kreeg totaal 250 vergoed en de rest zelf betaald. Ze hebben beiden een kunstof bril. Ik vind persoonlijk veel kinderbrillen van metaal heel nerderig. Heb het glas laten ontspiegelen, dat vind ik veel mooier, ook met foto's. Monturen waren ergens tussen de 125 en 175 geloof ik, de rest van de prijs was het glas. Ik ben uiteindelijk bij een particuliere winkel bij mijn ouders geslaagd, ik kon in onze eigen omgeving niets vinden.

Beiden dragen de bril niet bijzonder veel, vooral met kleuren of tv kijken aan het eind vd dag. Nora wel sneller dan Isam, ik denk door de cilinder, die is bij Isam niet afwijkend. Maar ik denk dat jouw dochter wel heel veel verschil zal merken met die sterkte, waardoor ze hem uit zichzelf ook wel op zal zetten omdat ze dan ook beter ziet. Maar ik zou er vooral een nemen die ze zelf heel mooi vindt, dan vindt ze het opzetten vast ook niet vervelend.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem122

Bericht 18 Sep 2015 22:16

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Mijn nichtje heeft +6 en had eerst een bril van Pearle. Wat een drama, glazen vielen er paar keer uit.
Nu heeft ze een leuke van Specsavers. Bij de eerste bril wel extra dunne glazen, nu op advies van opticien niet gedaan maar ze zijn wel redelij dik. Maar nog wel te doen.
Ontspiegelen raadden ze trouwens af bij kinderen werd mijn zus verteld.

Montuur moet je gewoon gaan passen, kijken wat leuk staat. Nadeel van kunststof montuur is dat er geen stelbare neusvleugels op zitten.

Bij mijn nichtje duurde het een week of max 2 en toen hield ze hem telkens op. Ineens leek ze door te hebben veel beter te kunnen zien met bril.
En het scheelde dat de mensen wie ze het meest ziet ook allemaal een bril hebben.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Sep 2015 22:17

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Ik vond eyewish en specsavers beiden niets trouwens. De hulp was prima hoor, ik vond het assortiment alleen niet leuk. (is al wel bijna 3 jaar geleden)
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Sep 2015 22:23

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

ไม่เป็นไร schreef:Mijn nichtje heeft +6 en had eerst een bril van Pearle. Wat een drama, glazen vielen er paar keer uit.
Nu heeft ze een leuke van Specsavers. Bij de eerste bril wel extra dunne glazen, nu op advies van opticien niet gedaan maar ze zijn wel redelij dik. Maar nog wel te doen.
Ontspiegelen raadden ze trouwens af bij kinderen werd mijn zus verteld.

Montuur moet je gewoon gaan passen, kijken wat leuk staat. Nadeel van kunststof montuur is dat er geen stelbare neusvleugels op zitten.

Bij mijn nichtje duurde het een week of max 2 en toen hield ze hem telkens op. Ineens leek ze door te hebben veel beter te kunnen zien met bril.
En het scheelde dat de mensen wie ze het meest ziet ook allemaal een bril hebben.


Die kunnen ze er tegenwoordig wel opzetten. Of dat mooi is, is een volgende, maar zo kun je er dus wel voor zorgen dat de bril beter blijft zitten, mocht ie anders steeds afzakken.

Maar wat een prijzen lees ik hier zeg..is een kinderbril dan zoveel duurder dan een bril voor volwassenen?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem234

Bericht 18 Sep 2015 22:35

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Ik ben opticiën. Ik zal je even pm'en anders :)
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Sep 2015 13:12

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Allebei mijn kinderen hebben een bril. Mijn zoon kreeg m toen hij 2 was en mijn dochter heeft m nu anderhalve maand (ze is 3). Wij hebben ze gekocht bij specsavers en ik ben er heel tevreden over. Ik zou wel gaan voor een bril met neusvleugels want de neusjes van die kleintjes zijn eigenlijk nog niet gemaakt voor een bril en ze zakken dus heel makkelijk af. Beide kinderen houden ze heel goed op (dan hadden ze t dus ook nodig) en eigenlijk zijn ze nog nooit kapot gegaan.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 19 Sep 2015 14:00

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

Mijn oudste dochter heeft ook een bril.
Ze had een sterkte van +5.75 aan een kant. Andere kant ook een plus sterkte

Ze heeft een kunststof montuur omdat we dat beiden mooier vonden. Was eerst bang dat hij af zou zakken, maar de pootjes kunnen ze soms ook verzetten zodat hij mooi blijft staan. Ze is er heel zuinig op en heeft deze bril nu al bijna 2 jaar.

De bril komt bij een speciaalzaak vandaan. Ik vond de monturen bij pearle en specsavers niet zo mooi bij haar staan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het glas aan haar slechtste kant is wel wat dikker maar dat valt nauwelijks op. Ze zet hem altijd op en ik ben er nog nooit mee terug geweest.
💜💜💙💙
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 19 Sep 2015 14:34

Re: Onze kleuter heeft een bril nodig!

hier ook twee meiden met een bril. Wij moesten al vrij vroeg een bril, 6 maanden, konden toen niet slagen bij de grotere commerciële zaken. Kwamen bij een zelfstandige optiek uit. Goed geholpen, goede service, altijd tijd, mogelijkheid tot bestellen monturen om ze te bekijken. Dus erg tevreden hierover. De collectie bij de commerciële zaken voel mij vaka tegen en vond de kwaliteit daar minder van.
Beide meisjes hebben een metalen montuur omdat deze beter aan te passen zijn. Ze zijn al menig keer gevallen, waardoor de bril uit de vorm is, kleine trekt de bril bij de grote van het hoofd waardoor vervormd is, dus ten opzichte van een kunststof bril die moeilijker te stellen en repareren is zijn we bril met een metalen bril.
Hier beide ook een hoge +sterkte, 6 en 6,5, maar ze hebben speciale kinderglazen en kijken met je mee wat het dunst mogelijk kan zijn. Het is trouwens ook afhankelijk van het momtuur en de vorm die je kiest, hoe dun het glas uiteindeljk kan worden. Sommige monturen kunnen trouwens niet eens met een hoge sterkte.

Ik zou gewoon meerder zaken afgaan en me oriënteren en kijken wat ze kunnen bieden.
Succes ermee!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers