Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Sep 2015 20:17

hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

Vanaf volgende week gaan mijn meiden elke week een ochtend wennen op de basisschool.
En ik merk dat ik hier veel meer over na denk dan toen ze naar het kdv gingen. Dit lijkt ineens belangrijker. Ze moeten veel meer op de basisschool dan op het dagverblijf. Het maken van vriendjes lijkt ineens belangrijker. Er zijn meer scoringsmomenten, het is meer verplicht, kdv is toch wat vrijblijvender. Een hele lieve betrokken leidster op het dagverblijf die je elke middag als je ze op haalt uitgebreid vertelt hoe het is gegaan.

Het moment dat ze voor het eerst naar het dagverblijf gingen, vond ik prima. Eigenlijk ook wel heerlijk even een ochtendje voor mezelf of toen weer aan het werk. Maar nu ze voor het eerst naar school gaan sta ik er minder makkelijk in, maak me ook wat meer "zorgen" kunnen ze wel mee komen, snappen ze de stof wel, maken ze wel vriendjes, voelen ze zich niet achtergesteld ten opzichte van elkaar. Maar ook is de juf wel lief, worden ze niet teveel aan hun lot overgelaten, durven ze wel om hulp te vragen. De leidster van het dagverblijf was heel betrokken(wat ook veel makkelijker was gezien het aantal kinderen).

Nou ja ik denk ik er dus veel over na :-) Ik vroeg me af hoe jullie de overgang vonden?
:heart: :heart: 2011
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 18 Sep 2015 20:20

Re: hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

Na de eerste oefendagen, toen bleek dat dochter rondliep alsof ze nooit anders had gedaan, waren mijn zorgen weg. Kreeg na elke proefdag en de eerste week ook elke keer een korte update van de juf, en toen was ik helemaal gerustgesteld.
Het fijne van onze schoolis ook dat je het eerste kwartier een inloopkwartier hebt, en ruinschoots de tijd hebt om even met de juf te babbelen en te zien wat de kids allemaal doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 18 Sep 2015 20:31

Re: hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

Ik had van tevoren precies hetzelfde als jou: best wel wat dingen in mijn achterhoofd waar ik over nadacht en of het allemaal wel goed zou komen. Dat was eigenlijk best snel weg, veruit de meeste kinderen en ook mijn dochter aarden gewoon snel. In het eerste jaar had ik af en toe nog een situatie waarvan ik niet zo goed wist wat ik ermee aan moest, maar dat wordt ook steeds minder.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Sep 2015 20:00

Re: hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

Mijn zoon heeft geen wendagen gehad.
Is gewoon na de zomervakantie begonnen.
Het gaat hartstikke goed en eigenlijk gewoon vanzelf.
Ik zou het loslaten.
M:21072011
J :08012014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Sep 2015 20:08

Re: hoe vond jij de overgang van kdv(of thuis) naar school?

Het meest lastige vond ik en vind ik nog steeds dat je zo weinig meekrijgt van wat ze doen. Als je ze van het KDV haalde kreeg je een uitgebreid verslag over met wie ze had gespeeld, wat ze had gegeten, hoe vaak ze geplast/gepoept heeft, wat ze geknutseld hebben, of ze enthousiast meedeed met een spelletje, wat ze lastig vond aan de dag, enz. Op het schoolplein komen ze naar je toegerend, zwaai je even naar de juf of loop je er even naartoe en hoor je: "Het ging prima hoor! Heeft leuk gespeeld." en that's it. Het is dan zó druk met al die kinderen. Ongetwijfels een stukje loslaten, maar dit vind ik nog weleens lastig. Kwam er laatst achter dat N. nauwelijks brood eet op school, terwijl haar broodtrommel altijd leeg terugkomt. Ze gooit het na afloop in de prullenbak en zegt daar (uiteraard) niks over tegen mij. Dit soort dingetjes maakten voor mij de overgang wel lastig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron