Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is het hier stil!

<<

Anoniem281

Bericht 18 Sep 2015 14:27

Re: Wat is het hier stil!

Oh maar ik vond Euc altijd gewoon eerlijk, ook als 't ging over haar eigen fouten. Nougat lult er altijd maar omheen of reageert gewoon niet meer als ze door de mand valt :laughcry:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2015 14:28

Re: Wat is het hier stil!

Twellie schreef:
Ik mis hier wel wat discussie en het voelt voor mij vaak aan als teveel politiek correct. Er zitten hier vast ook mensen die vreemdgaan, schreeuwen tegen hun kinderen, kauwgom onder treinstoelen plakken en winkeldiefstal plegen. En toch zijn de reacties vaak zo correct, dat vind ik een beetje jammer.

Ja, natuurlijk zitten die hier, maar die lezen waarschijnlijk alleen mee (of verkassen daarna naar een anoniemer forum). Want zou er zo`n topic geopend worden, dan reageert er niemand want 'iedereen' kent elkaar.
Op VIVA bijvoorbeeld heb je veel meer gebruikers, veel meer anonimiteit. Er is daar zelfs een heel topics over minnaars en zulke onderwerpen.

Als je hier een keer iets 'anders dan anders' zegt, dan komt dan de komende 5 jaar nog terug. Ik kan zo een paar dingen opnoemen van bekende forumsters die ik m`n hele leven lang niet meer vergeet. Dat komt gewoon omdat het niet anoniem is.
Ik zit zelf ook nog op 2 andere fora. Gewoon, omdat het lekker anoniem is. En omdat hier direct gehuild wordt als je het over een Amerikaanse serie hebt, want het moet over 80 jaar nog in Nederland op TV uitgezonden worden. :razz:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2015 14:30

Re: Wat is het hier stil!

MissEnergy schreef:Ik lees voornamelijk mee en als ik iets post in een topic, lijkt het erna wel dood te vallen :(
Ook ben ik weinig actief met mijn klustopic etc. omdat er ook weinig reactie op terug komt.

Ik weet niet hoe actief andere klustopics zijn want ik kijk er nooit in, maar waar zou dat aan kunnen liggen?
<<

Anoniem127

Bericht 18 Sep 2015 14:33

Re: Wat is het hier stil!

Ja Yadira, denk ook dat het daarvan komt, veel mensen kennen elkaar inmiddels gewoon. Maar dat vind ik wel het jammere eraan, ik houd op een forum meer van openheid en eerlijkheid dan politiek correct reageren. Maar VIVA vind ik ook niet leuk, met die krengerig reacties op alles, dus heb nog niet echt een alternatief haha.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2015 14:40

Re: Wat is het hier stil!

Viva is wel leuk om eens wat gekke verhalen te lezen. Vind ze al veel minder krengerig dan enkele jaren geleden, haha.

Ik kom wel graag op Fok! Voor series enzo.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 14:42

Re: Wat is het hier stil!

Ik kan me wel vinden in wat Yadira zegt eigenlijk. Het is hier eigenlijk veel te kleinschalig. Ons kent ons en de meeste discussies hebben we wel gehad. We kennen elkaar, weten wat we aan elkaar hebben en weten eigenlijk bij )na op voorhand al wat een ander gaat zeggen in een discussie, niet alleen Nougat, maar sowieso kennen we ieders gedachtegang wel een beetje. Dat grote opgaan in de massa, zoals toen het forum nog gekoppeld was aan het tijdschrift en het forum dus veel groter was, is niet meer. En voor mij, wat ik altijd leuk vond: de frisse wind die nieuwe forummers met zich meebrengen, andere visies en andere meningen, is er ook niet echt meer. Ondanks alle pogingen het forum onder de aandacht te brengen via social media. Er komt gewoon te weinig frisse wind bij, en áls ze er komen ziin het of extreme typetjes, of vinden ze het lastig zich in zo'n klein en hecht clubje te mengen. Ik denk dat ik dat trouwens inmiddels wel een beetje prima vindt. Waar ik ooit nog een 'ooooh, wat nu??'-gevoel had toen de mededeling kwam dat het echte yesforum ermee zou stoppen, heb ik nu zoiets van, ik lees mee en zie wel. Topics zoals deze triggeren me wel om te reageren, maar verder zie ik wel of er ooit nog meer spanning op het forum komt, of niet. Zo niet, ook prima :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Sep 2015 14:42

Re: Wat is het hier stil!

Ik vond Euc anders altijd een stuk respectvoller, ze speelde graag advocaat van de duivel en stak haar mening niet onder stoelen of banken en ze zal heus wel eens over zieltjes heen gewalst hebben. Maar ik heb haar nooit kunnen betrappen op slechte bedoelingen of oneerlijkheid. Ik vind het jammer dat ze weg is.

Ik heb geen echte last van Nougat, maar ik stoor me wel aan hetgeen wat Susan ook benoemd. Dat Nougat zich met werkelijk álles bemoeid en overal haar mening komt verkondigen op een meestal vrij tactloze manier. Als je bijvoorbeeld met z'n allen lekker aan het beppen bent in het kersverse relatietopic, vaak lyrisch en soms even wat negatiever, dan wil je niet dat er iemand tussendoor komt walsen met haar ongezouten mening. Je zit daar om ervaring te delen en je wil ook af en toe iets kunnen zeggen wat iets minder positief is over je nieuwe vriendje, zonder dat gelijk de relatie in twijfel wordt getrokken.
Ik noem nu een voorbeeld van iets waar ik me aan stoorde maar ik zie dit vaak. Nougat, je komt vaak in topics waar het eigenlijk meer de bedoeling is elkaar een hart onder de riem te steken en ervaringen te delen dan dat het de bedoeling is om uitgebreid te discussieren. Ik zie het best regelmatig gebeuren dat je dan in zo'n topic je mening duidelijk laat blijken, vaak ook nog vrij hard omschreven. Ik heb op zich geen moeite met de mening op zich, van mij mag iedereen er anders over denken. Maar ik heb wel moeite met het feit dat je moeite hebt met het onderscheid te kunnen maken tussen wat sociaal wenselijk is en niet. Je gaat daarbij mijns inziens vaak vooral over de schreef doordat je niet in de gaten lijkt te hebben, of misschien niet in de gaten wíl hebben, dat je reactie in zo'n topic niet op z'n plek, ongepast en ongewenst is.

Even om 't in het extreme te trekken, stel dat ik een topic over mijn overleden man zou openen en dat ik daar zo verdrietig over ben. Dan wil ik gewoon een luisterend oor. Stel dat jij dan binnen komt wandelen en zegt: "maar ja hij was ook veel ouder dus je had kunnen weten dat hij eerder dood zou gaan."
Dan kwets je dus mijn gevoelens, niet door wát je zegt, maar doordat je volledig voorbij gaat aan de heftige gevoelens die er zijn.
Ik weet niet of je bovenstaande écht zou doen, maar in een wat minder extreme versie is dit wel vaak wat ik je zie doen.

Ik heb zelf absoluut geen probleem met een goede discussie, voel me normaliter totaal niet aangesproken en kan prima over ongewenste reacties heen lezen als ik er geen zin in hebt. Maar bovenstaande vind ik wél heel jammer en vervelend want het verstoort wel degelijk de algemene forumgedachte en werkt weliswaar opruiend, maar verder vooral deactiverend.

Om even on-topic te gaan, ik kom hier wel lezen, maar reageer weinig. Niet vanwege Nougat maar gewoon omdat ik het druk heb met liefde en kindjes en leven en ik af en toe niet eens weet hoe ik dáár tijd voor moet hebben.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Sep 2015 15:14

Re: Wat is het hier stil!

Eens met pompoen, susan en yadira. (zo dat scheelt mij een hoop typen)

Ik mis euq ook....
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Sep 2015 15:54

Re: Wat is het hier stil!

Ook hier present! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem237

Bericht 18 Sep 2015 16:33

Re: Wat is het hier stil!

Ik kom hier ook steeds minder. Ik vind het ook jammer dat een afwijkende mening niet gewaardeerd wordt en dat er (op Nougat na) ook bijna niemand meer reageert met een sterke en/of afwijkende mening.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2015 16:50

Re: Wat is het hier stil!

Maar ik snap nooit hoe mensen erbij komen dat een afwijkende mening niet wordt geaccepteerd. Omdat mensen tegen die afwijkende mening ingaan? Het is toch niet zo dat als iemand een afwijkende mening post, iedereen ja en amen moet zeggen en dat het dan einde discussie is?

En bij Nougat zie ik ook niet zo dat haar afwijkende mening (die volgens mij echt niet zo opzienbarend is) niet wordt geaccepteerd, er wordt meer gevallen over de manier waarop en de toon.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2015 16:51

Re: Wat is het hier stil!

Maar ook deze kwestie komt jaarlijks terug. Dat het rustig is..

Ik denk dat er misschien teveel ons kent ons is. Mensen 'durven' niet een afwijkende menig te geven,omdat ze het gevoel hebben elkaar te kennen en niet te willen 'kwetsen'. Denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2015 16:54

Re: Wat is het hier stil!

Plus dat ik mijn mening ook wel eens niet ' durf' te geven omdat dit niet echt feitelijk onderbouwd is en er mensen zijn die hun mening goed en daar bij onderbouwd geven.
Ondergesneeuwd ofzo voelt dat. Dan denk ik al laat maar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2015 17:03

Re: Wat is het hier stil!

Forumster schreef:Ik kom hier ook steeds minder. Ik vind het ook jammer dat een afwijkende mening niet gewaardeerd wordt en dat er (op Nougat na) ook bijna niemand meer reageert met een sterke en/of afwijkende mening.


Eens. Daarbij vind ik dat discussies vaak doodgeslagen worden of niet meer inhoudelijk omdat mensen hier vaak alles zo persoonlijk opvatten en emotioneel reageren.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 17:07

Re: Wat is het hier stil!

Volgens mij wordt een afwijkende mening hier prima geaccepteerd. Het is maar net hoe je het brengt.
<<

Anoniem253

Bericht 18 Sep 2015 18:04

Re: Wat is het hier stil!

Ik ben niet heel actief maar ik ben er wel :).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2015 18:09

Re: Wat is het hier stil!

Keet. schreef:Volgens mij wordt een afwijkende mening hier prima geaccepteerd. Het is maar net hoe je het brengt.


Ja afwijkend is misschien ook niet het goede woord..
Jij kunt bv echt heel goed meningen onderbouwen, net als Carl en Susan en Guattari.
Vind ik knap.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Sep 2015 18:17

Re: Wat is het hier stil!

Nougat is voor mij wel een reden om minder te reageren. Ze verdraait je reactie zo, dat is gewoon irritant. En persoonlijke onderwerpen zou ik hier al niet meer plaatsen omdat zij daar ook helemaal los in gaat, daar heb ik en ik geloof bijna niemand zin in.
Voor mij een reden om meer te lezen en minder te reageren. En ik denk voor meer met mij.

En dat staat los van een afwijkende mening hebben, want dat kan prima, mits netjes verwoord en niet kwetsend. Meer mensen op het forum hebben een duidelijk(en soms afwijkende) mening en ik vind het altijd interessant om te lezen omdat het je ook naar een andere kant van de situatie laat kijken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 18:35

Re: Wat is het hier stil!

Sam schreef:
Keet. schreef:Volgens mij wordt een afwijkende mening hier prima geaccepteerd. Het is maar net hoe je het brengt.


Ja afwijkend is misschien ook niet het goede woord..
Jij kunt bv echt heel goed meningen onderbouwen, net als Carl en Susan en Guattari.
Vind ik knap.

Haha, oh, wat leuk (en lief) dat je dat zegt, ik vind zelf namelijk van niet :) Ja, in m'n hoofd weet ik het prima te onderbouwen hoor, maar het opschrijven... Als ik dan andere forummers zie die alles zo helder en duidelijk omschrijven dan voelt het voor mij alsof ik daarnaast dan weer wartaal uitsla, haha. Maar, dank je voor het compliment :D
<<

Anoniem237

Bericht 18 Sep 2015 18:51

Re: Wat is het hier stil!

Luisa schreef: Daarbij vind ik dat discussies vaak doodgeslagen worden of niet meer inhoudelijk omdat mensen hier vaak alles zo persoonlijk opvatten en emotioneel reageren.

Ja, dit ook.
Ik haal vaak een reactie weg voordat ik het geplaatst heb omdat ik dan besef dat ik mezelf niet goed kan onderbouwen en dat mijn reactie dan veel persoonlijker en negatiever opgevat wordt dan ik daadwerkelijk bedoel.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 19:19

Re: Wat is het hier stil!

Misschien ligt het aan mij, maar ik herken het écht niet dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Niet in een algemene discussie. Dat mensen persoonlijke voorbeelden aanhalen, dat zie ik wel, maar daar vind ik niets mis mee. Dat zie ik ook niet als je aangevallen voelen.
De enige keren dat ik zie dat mensen discussies persoonlijk opvatten en het op die manier escaleert, is als de discussie echt op de persoon gespeeld wordt, of iemand een topic opent en om advies vraagt, en daar een discussie uit ontstaat. Maar is dat dan zo heel vreemd, als iemand zich door een ongevraagde discussie aangevallen voelt?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Sep 2015 19:20

Re: Wat is het hier stil!

Ik kan mijn mening niet zo goed onderbouwen op het forum. Ik typ op mijn telefoon, ben heel moe en heb vaak nogal wat peuter geluid om me heen. Toch het ik het gevoel dat ik steeds mezelf om elk dingetje moet kunnen uitleggen en onderbouwen. Daar heb ik nooit zo'n zin in.

Ik typ dagelijks een aantal reacties maar ik verstuur ze niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem149

Bericht 18 Sep 2015 19:36

Re: Wat is het hier stil!

Ik mis Euc ook.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Sep 2015 19:54

Re: Wat is het hier stil!

Sam schreef:Hoi!
Ik wil ook graag wel een topic starten vandaag ofzo :wink:


Waar blijft je topic :wink: .

Jammer inderdaad dat het hier een stuk rustiger is dan dat het ooit geweest is.
Ik doe er net zo goed aan mee. Lees voornamelijk mee op mijn mobiel en dan vind ik uitgebreid reageren al niet zo fijn. Plus dat ik het vaak moeilijk vind om mijn mening goed op papier te zetten en dan 9 van de 10 keer zou reageren onder iemand die verwoord wat ik zeg..ook niet echt nuttig, dus dan zeg ik maar niks.

Van veel dingen weet ik trouwens ook weinig af, terwijl er dan een aantal mensen heel sterkt is op papier en me er niet meer in durf te mengen vanwege mijn eigen onzekerheid.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2015 20:09

Re: Wat is het hier stil!

Jongens. Plaats die reacties die je typt haha! Come on :D
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers