Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #15: Ik werk om te leven

<<

Anoniem148

Bericht 17 Sep 2015 08:03

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ja. Ik werk idd om te leven want er moet geld binnen komen. Werk ook maar minimaal.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Sep 2015 08:08

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ja, ik werk om te kunnen leven.
Van 1 inkomen kunnen wij niet goed rondkomen.
Maar wel hebben wij eten,drinken en andere levensbehoeften nodig.
Ik werk ook omdat ik het fijn vind dat ik even van huis weg ben, niet de hele dag tussen de kinderen et.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Sep 2015 08:11

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Nee, eigenlijk niet. We zouden kunnen rondkomen van het inkomen van mijn vriend, maar dan is 't allemaal dusdanig minimaal dat wij paradepaardjes daar niet gelukkig van worden... Dus ik werk. Niet alleen voor de luxe, want ik werk gewoon fulltime en zou het parttime ook redden, maar vind het leuk om te doen. Ik heb elke dag weer plezier in m'n werk en moet er niet aan denken hele dagen niks te doen.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2015 08:21

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Werk is voor mij zoveel meer dan geld verdienen. Mijn werk is mijn hobby, mijn passie, alles! Soms verdien ik met de ene klus heel weinig en met het andere project weer heel veel. Of ik iets aanneem laat ik niet alleen afhangen van de hoeveelheid geld die ik ervoor krijg, ik laat veel meer factoren meespelen. Ook als ik geen geld zou verdienen met mijn werk, dan zou ik het alsnog blijven doen. Ik zou het sowieso niks vinden om alleen maar thuis te zitten. Ik wil graag iets bijdragen aan de wereld om me heen. Geld is voor mij van ondergeschikt belang.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Sep 2015 08:45

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Deels. Ik heb het geld wel echt nodig. Maar ik vind mijn baan ook veel voldoening geven. Het is soms echt loodzwaar, met hele heftige klassen en ernstige problematiek van leerlingen of hun thuissituatie. Ik vind het fijn om onderdeel te zijn van een goed team en ben na een zware dag wel vaak trots op wat ik gedaan heb.
Ik ben op dit moment bezig met een opleiding naast m'n werk ter verdieping.
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Sep 2015 13:11

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Uiteraard heb ik mijn geld nodig om te kunnen leven, mijn huis en andere noodzakelijke en ook leuke dingen te betalen. Maar mijn werk is mijn hobby, ik vind dat ik een van de leukste banen binnen het bedrijf heb. Ik werk er al jaren maar ga er eigenlijk elke dag met plezier en gemotiveerd naar toe. Het blijft een uitdaging, ik haal heel veel voldoening en lol uit mijn werk. Ik ben er eigenlijk veel te veel mee bezig omdat ik het gewoon zo leuk vind. Zelfs in mijn vrije tijd, vakanties bekijk ik ook werk gerelateerde dingen omdat ik dat interessant en leuk vind. Stel dat ik financieel de mogelijkheid zou hebben om minder te werken dan zou ik dat denk ik niet doen omdat ik het te veel naar mijn zin heb. Workaholic noem je dit ook wel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2015 13:24

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik werk in eerste instantie om te leven, maar ik vind mijn werk wel heel leuk en heb er veel voor over.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Sep 2015 13:27

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Exogenesis schreef:Ik werk in eerste instantie om te leven, maar ik vind mijn werk wel heel leuk en heb er veel voor over.


Precies dit. Ik zie het werken niet alleen als inkomstenbron. Ik verbreed mijn horizon door te (blijven) werken en ik vind het leuk!
L2014 & H2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Sep 2015 13:43

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ja, ik doe graag iets nuttigs met mijn leven en voor anderen. Ik zou het ook vrijwillig doen, maar helaas heb je geld nodig om te kunnen leven. Thuiszitten is niks voor mij, maar ik leef niet om te werken, er zijn zoveel dingen in het leven die ik graag doe en ik zou ma - vr van 9 - 5 niet willen, met 5 weken vakantie per jaar, die ik beperkt op mag nemen, want dan loop ik voor mijn gevoel veel mis. Ik werk voor mijn lol en om mijn kosten te bekostigen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 18 Sep 2015 06:57

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Deels wel ja, maar ik vind mijn werk ook erg leuk. Ik ben blij dat ik voor de onregelmatige uren een toeslag krijg want anders zou ik niet vrijwillig nachten draaien en om het weekend werken.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Sep 2015 08:22

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ja in eerste instantie wel. Ik vind mijn werk wel leuk. Maar ik zou ook eigenlijk meer tijd met mijn kids willen doorbrengen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 08:25

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik werk inderdaad om te leven. Maar omdat ik het grootste gedeelte van de week op m'n werk doorbreng, vind ik het wel enorm belangrijk dat ik leuk en uitdagend werk heb. Maar het is niet (meer) zo dat ik thuis ook nog dingen ga doen en voorbereiden voor m'n werk.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Sep 2015 09:00

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik kan me in de stelling vinden. Ik werk voornamelijk om te leven. Ik ben wel blij dat ik werk heb en doordat ik werk, heb ik het gevoel 'mee te doen' in de maatschappij. Dus als ik zonder werk zou zitten, zou ik dat gevoel wel missen, denk ik.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Sep 2015 10:49

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik werk om rond te komen ja, mijn baan in de supermarkt is daar wel een voorbeeld van. Niet dat ik het niet leuk vind wat ik ga iedere keer met plezier. Maar mocht ik de loterij winnen bijvoorbeeld wil ik dat niet blijven doen, dat is gewoon noodzaak.

Mijn beroep, waar ik voor gestudeerd heb, de muziek is een ander verhaal. Dat vind ik geweldig om te doen, en ik verdien er toevallig ook geld mee. Helaas te weinig om van rond te komen. Maar dat zou ik ten alle tijden blijven doen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Sep 2015 10:53

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik werk wel om te leven, ik zou nooit meer werken dan nodig is maar stoppen met werken lijkt me ook niks. Ik wil daarom wel wat minder gaan werken zodat ik meer tijd heb voor de dingen die ik écht leuk vind. Denk dat ik mijn werk dan ook een stuk leuker ga vinden, het is er best gezellig maar als je (bijna) fulltime werkt is de werkdruk gewoon erg hoog. Maar ik zou dus ook niet zonder willen hoor!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Sep 2015 11:06

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

--
Laatst gewijzigd door Anoniem123 op 18 Sep 2015 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 11:11

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Met alle respect, maar ik noem thuisblijfmoeder zijn, dus een gezin runnen en het huishouden doen, geen werken hoor. Dan respect voor alle werkende ouders, die hebben een dubbele baan.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2015 11:42

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Ik vind dit geen duidelijke stelling, want ik begrijp net wat het betekent om het er niet mee eens te zijn. Wat wordt verstaan onder leven? De rekeningen kunnen betalen, of een zinvol leven hebben?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Sep 2015 12:25

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Keet. schreef:Met alle respect, maar ik noem thuisblijfmoeder zijn, dus een gezin runnen en het huishouden doen, geen werken hoor. Dan respect voor alle werkende ouders, die hebben een dubbele baan.


Nou inderdaad... :good:

Ik werk uiteindelijk wel om geld te verdienen om te leven. Ik ben nu thuis en zou thuis kunnen blijven. Maar merk echt dat ik het contact met collegas en patienten mis. Ik vind het fijn om bij te dragen aan de maatschappij. Voel me dan nuttig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 12:47

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Eens met Keet, je eigen kinderen verzorgen is geen werk. Je bent er inderdaad wel de hele dag mee bezig, maar dat geldt voor iedereen met kinderen, ook voor de ouders met werk ernaast.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Sep 2015 12:51

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Nou ja, op het moment dat werkende ouders daadwerkelijk aan het werk zijn, wordt die zorg natuurlijk wel uitbesteed. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is niet zo dat werkende ouders álles moet doen wat een thuisblijfouder overdag doet met daarbovenop nog een baan.

Verder vind ik dat een aantal dingen die je thuis moet doen wel degelijk werk zijn. Het is dan geen baan maar wel werk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 18 Sep 2015 12:56

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Keet. schreef:Met alle respect, maar ik noem thuisblijfmoeder zijn, dus een gezin runnen en het huishouden doen, geen werken hoor. Dan respect voor alle werkende ouders, die hebben een dubbele baan.


Met alle respect, lezen is ook een vak :palm:

Ik heb niet alleen mijn eigen kinderen te verzorgen overdag. Ik ben gastouder en heb naast mijn eigen 2 kinderen dus ook nog meerdere kinderen. En ja dat noem ik werk idd. Want zoals vandaag heb ik alleen mijn eigen kinderen en is dit mijn vrije dag en gaat het er heel anders aan toe.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 13:02

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

SarahKey schreef:
Keet. schreef:Met alle respect, maar ik noem thuisblijfmoeder zijn, dus een gezin runnen en het huishouden doen, geen werken hoor. Dan respect voor alle werkende ouders, die hebben een dubbele baan.


Met alle respect, lezen is ook een vak :palm:

Ik heb niet alleen mijn eigen kinderen te verzorgen overdag. Ik ben gastouder en heb naast mijn eigen 2 kinderen dus ook nog meerdere kinderen. En ja dat noem ik werk idd. Want zoals vandaag heb ik alleen mijn eigen kinderen en is dit mijn vrije dag en gaat het er heel anders aan toe.

Je zei 'daarnaast'. Daardoor kwam ik tot deze reactie.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Sep 2015 13:11

Re: Stelling #15: Ik werk om te leven

Maar Sarahkey dan werkt je man toch niet alleen voor de rekeningen zoals je in je eerste post beweert? Ik las namelijk hetzelfde als Keet. Onder andere door dit argument. Er staat ook dat jij wat extra's bijverdient, ik denk dan echt aan een soort van een oppasbijbaantje in de avonduren waar je een paar tientjes mee verdient. Als jij als gastouder oid werkt vind ik dat je je eigen werkzaamheden wel heel denigrerend neerzet.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Kaat