Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel advies nodig..

<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 16 Sep 2015 11:39

Snel advies nodig..

Een maand geleden heb ik mijn verhaal ook al in het biechttopic geplaatst, zie hieronder:

Biechtje schreef:Ik moet even mijn verhaal kwijt en heb wat advies nodig. Het zal wel een lang verhaal worden, dus bedankt voor het lezen alvast. Misschien word ik herkend, geeft niet, maar hou het dan wel graag voor je :)

Mijn klachten begonnen ongeveer 2 jaar geleden, ik had het heel erg druk op mijn werk en moest er intensief samenwerken met 2 collega's. Die 2 collega's konden erg goed met elkaar overweg en ik voelde me het derde wiel aan de wagen. Soms voelde ik me genegeerd, ze waren soms ook erg onaardig/bitchy tegen mij. Maarja, we moesten samen aan een project werken dus ik zette me erover heen. Na afloop van dat project kregen die 2 collega's veel waardering en een financiele beloning. Dit kreeg ik via via te horen en later bevestigde een collega dit ook. Ik ben niet iemand die veel op de voorgrond treedt maar ik had ook heel hard aan dat project gewerkt! Ik voelde me er dus flink kut onder en heb dit later ook met mijn leidinggevende besproken, die het afdeed met 'ik ben jouw geen verantwoording schuldig over wie er wel en niet een bonus krijgt'.

Goed, ondertussen werkte ik gewoon door en probeerde ik me groot te houden. Na enkele weken/maanden (weet ik niet precies meer) kreeg ik last van paniekaanvallen, vooral in het bedrijfsrestaurant en als het druk was. Ik negeerde het, maar na een tijdje ging ik naar de huisarts die het afdeed met 'je moet gewoon iets rustiger aan doen' en een heel lulverhaal erbij. Ben na een tijdje nog een keer terug geweest, maar weer was dat zijn conclusie.

Ondertussen verkocht ik mijn huis en moest ik snel vervangende woonruimte vinden. Dit lukte, maar verhuizen moesten we in één dag. Tot overmaat van ramp overleed ook nog mijn oma, de begrafenis was de dag na mijn verhuizing.
Daarna weer hoppa aan het werk en zo heb ik een paar maanden aangemodderd. Na een paar maanden zag ik een vacature in mijn huidige woonplaats en gelukkig werd ik daar aangenomen.

Ik hoopte dat de paniekaanvallen nu zouden verdwijnen, maar helaas gebeurde dat niet. Het werk was hectisch en druk en ik moest veel nieuwe dingen leren in een korte tijd zonder begeleiding. De paniekaanvallen werden juist erger en ik ontwikkelde ook agorafobie (straatvrees). Zonder mijn vriend kwam ik het huis niet meer uit (behalve voor mijn werk dan) en ik lag 's nachts uren te piekeren en ik was doodmoe. Ik zag zelf ook wel in dat dit zo niet ging en ben naar mijn nieuwe huisarts gegaan. Die nam mij gelukkig heel serieus en ik werd doorverwezen naar een psycholoog, die mij de diagnose Paniekstoornis en Depressie gaf. Maar de behandeling richt zich op de PS omdat dat op de voorgrond is.

Inmiddels loop ik een maand of 6 bij een psycholoog (een praktijkondersteuner en later psych) maar er is maar heel weinig verbetering. Door oefeningen te doen kan ik weer een paar dingen buitenshuis doen, met heel veel moeite. Maar omdat ik volgens mijn behandelplan (verzekering?) maar 12 gesprekken heb, begint de tijd te dringen. Voor mijn gevoel ben ik nog niet eens op de helft en daarbij komt dat er nooit gesproken is over de oorzaak! Ik voel me nog regelmatig net zo klote als voorheen, slaap nog steeds ontzettend slecht. Op mijn werk weet één collega wat ik heb, maar verder niemand. Het is zo moeilijk om het verborgen te houden, volgende maand hebben we bv een vergadering waar ik écht niet heen kan omdat ik dat nog niet trek. Maar kom daar maar eens onderuit..
Daarnaast is mijn moeder ook nog ernstig ziek geworden, een hele moeilijke tijd wat veel stress geeft. Ook staat er weer een verhuizing in de planning. Ik weet gewoon niet meer hoe ik dit allemaal moet handelen, terwijl ik wel hulp heb gevraagd maar dus zo weinig krijg :( Ik heb op mijn werk gevraagd of ik minder kan gaan werken maar die aanvraag is voor nu afgekeurd. Mijn baas weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt en dat de nood voor mij zo hoog is..
Dat heb ik net vorige week gehoord en nu zit ik weer helemaal in zak en as. Hoe ga ik dit ooit nog volhouden? Ik kan pas over 2.5 week weer naar de psych, dus daar kan ik het niet bespreken. Sowieso niet trouwens, want het gaat alleen maar over het zsm behandelen van die paniekaanvallen. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, momenteel zit ik echt weer in een grote dip en kan ik alleen maar huilen :(

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand advies heeft.


Vandaag heb ik me ziekgemeld, nog geen reden genoemd. Ik voelde me gisteren al heel beroerd, weer heel duizelig op m'n werk, hyperventileren en doodmoe. Vannacht weer slecht geslapen en vanmorgen ook misselijk erbij. Of het lichamelijk is, ik betwijfel het, ik denk dat ik gewoon "op" ben. Nu is mijn vraag: what to do, eerlijk zijn naar mijn werkgever dat het psychisch is of er toch een lichamelijk verhaal van maken en een paar dagen "uitzieken"? Vanmorgen alweer een gigantische huilbui gehad en inmiddels moet ik mijn werkgever wel gaan bellen..
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Sep 2015 11:42

Re: Snel advies nodig..

Eerlijk zijn tegen je werkgever, je huisarts bellen (opnieuw) en regelen minder uren te werken. Daarbij duidelijk uitleggen dat de uren die je nu maakt, je die niet vol houdt zo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Sep 2015 11:47

Re: Snel advies nodig..

En terug naar je huisarts of nu een afspraak maken met je psycholoog om dit nog eens door te spreken. Ik denk dat jij meer therapie nodig hebt dan 12 sessies, je zit diep in de shit en daar heb je hulp bij nodig.
Ik heb echt met je te doen, niemand zou zich zo moeten voelen!

En eerlijk zijn tegen je werkgever, misschien niet tot in details, maar wel zeggen dat het niet meer gaat, dat je nauwelijks nog slaapt, dat je doodmoe bent en je verschrikkelijk slecht voelt en er doorheen zit.

Sterkte en dikke knuffel!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Sep 2015 11:54

Re: Snel advies nodig..

Eerlijk zijn. je hebt niet alleen een angststoornis, maar ook nog een 'geheim' voor je werkgever en dat vreet beiden aan je. Je schiet er niks mee op om nu door te gaan en maar een paar dagen thuis te blijven.

Terug naar je huisarts
Bellen naar je werk en vragen om een persoonlijk gesprek. Hierin ga je uitleggen op een (zo veel mogelijk) redelijke manier wat er aan de hand is én wat je van hun verlangt als werkgever. Als werkgever wil je niet dat je personeel voor langere tijd uitvalt, zeker niet zonder aanduiding oid. Dus: eerlijk zijn maar ook al een soort van PvA op tafel leggen. Zeggen waar je behoefte aan hebt; wie weet is het even twee weken rust en dan langzaam weer opbouwen
meer gesprekkn met je therapeut regelen en daar zelf dan ook maar eens de dieper liggende reden aankaarten.

Probeer iig de situatie de baas te worden ipv te verdrinken. Probeer er zoveel mogelijk macht op te krijgen, zodat je iig het idee hebt dat je in cotnrole bent én dat je werkt aan je herstel. Dat werk het beste als je zo open mogelijk bent, en nadenkt over oplossingen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Sep 2015 12:14

Re: Snel advies nodig..

Eens met de vorige reacties. Sterkte verder.
<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 19 Sep 2015 09:20

Re: Snel advies nodig..

Bedankt voor jullie reacties! Heb inmiddels een gesprek gehad met mijn WG, was erg fijn en luchtte gigantisch op. Ik ben gewoon weer aan het werk, maar ze gaat er wel rekening in houden qua bezetting. Heb volgende week ook een dagje vrij genomen, ook lekker. Helaas kan ik pas over 2 weken weer naar de psych, eerder had ze geen plek. Ik ga in ieder geval van tevoren een lijstje maken met wat ik allemaal wil bespreken.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers