Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


reparatie bij levering tweedehands auto

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Sep 2015 17:18

reparatie bij levering tweedehands auto

Vorige week donderdag hebben we een nieuwe (tweedehands( auto gekocht, morgen kunnen we die gaan ophalen. De auto ziet er heel netjes uit, alleen zit er een scheur in de koplamp, waarvan mijn man heeft aangegeven dat hij wilde dat deze gemaakt zou worden als onderdeel van de levering van de auto. Daar is mee akkoord gegaan.
Nu net werd mijn man gebeld dat dit €600,- blijkt te kosten en dat de garage geen marge heeft op de auto om die kosten te maken. Ze willen ons nu een korting aanbieden op de koplamp in plaats van het maken binnen de prijs die we al betaald hebben. We hebben zelf helaas deze afspraak niet op papier staan. Heeft iemand enig idee of we hier nog iets mee kunnen?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

anoniem196

Bericht 14 Sep 2015 18:53

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Ik zou niet betalen. En eisen dat ze het maken voor ophalen. Ze proberen gewoon om je te laten betalen.

Toen wij vorige maand onze auto ophaalde ook van te voren aan gegeven dat alles heel moest zijn en moest werken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Sep 2015 18:55

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Ik zou ook niet akkoord gaan, dan desnoods de auto maar niet kopen. Zij hebben toegezegd dit te repareren en dat dit nu duurder blijkt te zijn is hun eigen misser.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Sep 2015 19:05

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Ik zou ook niet betalen. 600 euro om een koplamp te vervangen.. Watvoor auto is het?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem151

Bericht 14 Sep 2015 19:07

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Leaf schreef:Ik zou ook niet akkoord gaan, dan desnoods de auto maar niet kopen. Zij hebben toegezegd dit te repareren en dat dit nu duurder blijkt te zijn is hun eigen misser.


Inderdaad, dan maar een andere auto
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Sep 2015 19:19

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Ik heb vorig jaar een complete koplamp unit laten vervangen bij mijn auto.
Ik was iets meer dan 200 euro kwijt. Ik vind 600 euro een beetje raar.

Ik zou dus zeker niet akkoord gaan.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Sep 2015 19:20

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

En daarnaast hebben ze het beloofd. Dus vind ik het echt brutaal om je er aan mee te laten betalen.
2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Sep 2015 19:36

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Dat dacht ik ook, hoe kan je het nu toezeggen en dan toch van ons verwachten dat we betalen. Ze belden ook iets na vijven, vlak voor sluitingstijd dus. Mijn man is niet akkoord gegaan uiteraard, maar er is ook nog niet toegezegd dat ze het nu wel gaan maken.
Ik dacht dat het alleen een mondelinge afspraak was (ik was er zelf niet bij), maar mijn man zegt nu dat hij ook een papier heeft ondertekend waar op staat wat er nog gemaakt zou worden, dus het staat gewoon zwart op wit.

Het gaat om het plastic (?) van de koplamp, maar volgens mij moet dan inderdaad de hele unit vervangen worden.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Sep 2015 19:50

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Of afzien van de koop of korting eisen op de auto aankoop prijs, en dan nu al bij andere garages gaan informeren hoeveel het kost om zoiets te vervangen.

Wie weet kun je het ergens anders veel goedkoper laten doen, en dan zou ik kijken of je dat bedrag van de auto af kan praten.


Als je gaat "dreigen" met afzien van de koop gaan ze echt wel moeite doen. Zo niet dan willen ze blijkbaar niet graag auto's verkopen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem154

Bericht 14 Sep 2015 20:13

Re: reparatie bij levering tweedehands auto

Als ze echt geld willen zien, zou ik het afblazen. Dan maar een andere auto, maar dit zou persoonlijk niet prettig voelen...

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers