Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleurtype

<<

Anoniem127

Bericht 13 Sep 2015 11:30

Kleurtype

Hoe kom ik erachter wat voor kleurtype ik ben? Heb al tig testjes bekeken op verschillende sites, maar weet het nog steeds niet zeker. Deze zie ik het meest:

Jouw huid is:

A. licht, ivoorkleurig, gelige ondertoon, nooit echt bruin. Soms sproeten.
B. rozig, bleek, porselein en fris
C. goudbeige, goudbruin, met een gelige ondertoon. Eventueel sproetjes.
D. zeer blank, porselein of net olijfkleurig, zwart, aziatisch type

Jouw haarkleur is:

A. licht tot midden goudbruin, rossige schijn, roodblond
B. licht asblond tot bruin, nooit een rode of gouden schijn
C. midden- tot donkerbruin met een koperen of gouden glans
D. donkerbruin tot zwart, zonder rode of gouden schijn.

Jouw ogen zijn:

A. blauw, lichtgroen, lichtbruin, zelden heel donker
B. blauw, grijsblauw
C. bruin, groen, hazelnoot
D. felblauw, grijs of net donkerbruin, zwart.

Dan kom ik uit op 3 keer A, lentetype. Maar volgens mij staan die kleuren mij helemaal niet leuk haha. Ik draag altijd kleuren van het herfsttype. Da's C.

Maar eigenlijk weet ik ook niet goed of ik nou een gelige of een rode ondertoon in mijn huid heb, hoe kom ik daar achter? Tips :)?
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 13 Sep 2015 11:34

Re: Kleurtype

Als je het zeker wilt weten kun je een kleuranalyse doen, dan kijkt iemand wat voor 'type' je bent.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Sep 2015 11:38

Re: Kleurtype

En als je dat te duur vindt, kun je ook een paar foto's in dit topic plaatsen van je gezicht, en dan vragen we Geel om raad. Die ziet dat heel goed!
#teammaple🍁
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2015 15:44

Re: Kleurtype

Lente en herfst liggen ook wel dichter bij elkaar dan bijv. Lente en winter. Dat is compleet anders.

Ik heb precies hetzelfde als jij Twellie alleen dan met zomer en winter. Als ik mijn haren goed koel witblond verf dan staan winter kleuren echt mooi maar nu met mijn eigen donkerblonde uitgroei ben ik veel meer het zomertype en zijn die winterkleuren eigenlijk te hard.

Het gekke vind ik alleen dat ik soms ook heel goed weg kom met rosegoud/gouden sieraden. Toen ik op Curacao redelijk bruin was zag dat er heel mooi uit op mijn huid. Maar ik ben echt geen herfst of lente type want ik heb helemaal geen warmte in mijn haar zitten bijv.

Pff haha ik wil dus ook nog altijd een keer een analyse laten doen!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Sep 2015 07:58

Re: Kleurtype

Ik wil dat ook ooit nog eens laten doen. Ben heel benieuwd of daar iets verrassends uitkomt!
<<

Anoniem127

Bericht 18 Sep 2015 14:05

Re: Kleurtype

Foto plaatsen doe ik liever niet. Ik ga een kleuranalyse laten doen, ben benieuwd wat er uit komt. Kun je trouwens ook van type veranderen met een andere haarkleur? Ik wissel nog wel eens een beetje met mijn haarkleur, geen totaal andere kleur, maar net een andere tint.
<<

Geel

Bericht 18 Sep 2015 14:19

Re: Kleurtype

Nee, je kunt niet van type veranderen door een andere haarkleur of make-up. Juist als je de verkeerde kleuren gebruikt, zul je altijd onbewust (of bewust, als je eenmaal een test hebt gedaan) zien dat er iets niet klopt bij iemand.

Je type staat vast, omdat het vooral gaat om de ondertoon van je huid, specifiek: over de verhouding geel- en blauwpigment in je huid. En die verandert niet, ook niet als je bruin wordt bv. (bruin worden komt namelijk door een ander pigment, het bruinpigment, die heeft geen invloed op die andere twee)

Leuk dat je een analyse gaat laten doen Twellie! Want met online testjes kom je er niet uit. Je hebt namelijk wintertypes met blond haar en zomertypes met bruin haar. Dus heel goed! Zorg dat je wel een goeie hebt (check bv recensies oid). Ik ken namelijk iemand die al twee keer als wintertype gekwalificeerd is, van wie ik echt 100.000 procent zeker weet dat ze herfst of zomer is. Het is me wat.
<<

Geel

Bericht 18 Sep 2015 14:21

Re: Kleurtype

Overigens krijg je bij een analyse ook mee welke kleuren/tinten haarverf je kunt gebruiken wanneer je je haar verft. Heel handig!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Sep 2015 14:30

Re: Kleurtype

Geel heb jij tips waar je een goede analist kan vinden? Ik weet dat het best prijzig is maar ik wil het toch een keer laten doen maar wil niet veel geld uitgeven en wat je zegt dat ik dan het verkeerde advies krijg.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Sep 2015 14:48

Re: Kleurtype

Ja Geel inderdaad! Ik wist dat je niet van type kunt 'wisselen' maar ik kan dus nooit duidelijk zeggen 'dat ben ik' omdat ik door mijn haarkleur of huidskleur (als ik gebruind ben) afgeleid raak van de kern.. warme of koele ondertoon.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 14:59

Re: Kleurtype

Geel, waarom wordt jij geen kleurtype-mevrouw? Dat vind ik nou echt wat voor jou!
<<

Geel

Bericht 18 Sep 2015 15:39

Re: Kleurtype

Siem, in welke omgeving woon je? Voor de omgeving Amersfoort was er wel een goeie die mij heeft 'gedaan'. En voor de omgeving Albrandswaard (tussen Rotterdam en Utrecht in) ken ik iemand die echt heel goed en aardig (en niet te duur) is.

Edit: http://www.harmonyincolours.nl/kleurcon ... -de-buurt/ Je zou hier 'ns kunnen kijken.

Carrie, ik ben er ook voor aan 't sparen :-) Wil het echt heel graag gaan doen voor 't echie.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Sep 2015 15:50

Re: Kleurtype

Geel, wil je mij niets als proefpersoon als je ooit voor het 'echie' begint? :smile:
Hier in de omgeving kan ik niemand vinden die een kleuren-analyse doet, we lopen wat achter hier geloof ik..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Sep 2015 15:52

Re: Kleurtype

Ik denk dat ik ook maar eens zoiets ga doen, ben erg benieuwd! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 18 Sep 2015 15:58

Re: Kleurtype

Geel schreef:Siem, in welke omgeving woon je? Voor de omgeving Amersfoort was er wel een goeie die mij heeft 'gedaan'. En voor de omgeving Albrandswaard (tussen Rotterdam en Utrecht in) ken ik iemand die echt heel goed en aardig (en niet te duur) is.

Edit: http://www.harmonyincolours.nl/kleurcon ... -de-buurt/ Je zou hier 'ns kunnen kijken.

Carrie, ik ben er ook voor aan 't sparen :-) Wil het echt heel graag gaan doen voor 't echie.


Ik woon in Maastricht. Maar met een beetje geluk woon ik over een paar maanden wat noordelijker. Dus ik hou die van Albrandswaard nog even in mijn achterhoofd.

Heb al vaker gezocht hier in de buurt en vindt er wel wat maar nooit echt recensies e.d.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 16:17

Re: Kleurtype

Geel schreef:
Carrie, ik ben er ook voor aan 't sparen :-) Wil het echt heel graag gaan doen voor 't echie.


Oh supertof Geel!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Sep 2015 16:23

Re: Kleurtype

Geel, mag ik jou anders wat foto's sturen? :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem237

Bericht 18 Sep 2015 16:30

Re: Kleurtype

Geel, waarom zeg je speciek geel- en blauwpigment? Waarom geen groen?
<<

Anoniem127

Bericht 18 Sep 2015 20:52

Re: Kleurtype

Leuk dat je er een opleiding voor wilt gaan doen Geel!

Ik heb denk ik iemand gevonden die een goed analiste is, heel erg veel klanten en een lijst aan positieve beoordelingen. Prijs valt me eigenlijk nog mee (200 euro). In oktober ga ik horen of ik een herfsttype ben of niet :)
<<

Anoniem127

Bericht 18 Sep 2015 20:56

Re: Kleurtype

Ik hoop trouwens van wel, anders kan de helft van de inhoud van mijn kledingkast weg :laughcry:
<<

Anoniem177

Bericht 18 Sep 2015 21:26

Re: Kleurtype

Met mijn werk hadden wij een Kleurkraag cursus om zo goed mogelijk de klant te adviseren over hen haarkleur. Ik ben van mijzelf licht blond maar tijdens deze cursus kwamen wij erachter dat donker eigenlijk beter bij mij stond. Ik vond dit best raar, omdat het mijn eigen haarkleur zou ik persoonlijk zelf denken dat het ook het beste bij mijn gezicht/huid past
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 19 Sep 2015 10:29

Re: Kleurtype

Ik heb wel interesse in die van Albrandswaard :)
Ook ik zit hier al lang over na te denken en wil dit gaan doen als ik mijn afvaldoel bereikt heb!
<<

Anoniem148

Bericht 19 Sep 2015 11:52

Re: Kleurtype

Geel mag ik jou niet een foto sturen van mij? Ik kan echt niet winkelen. Nooit zin in maar weet ook niet wat mij staat. En heb al eens eerder gekeken naar zo'n kleuranalyse maar ik zie dat bij mijzelf niet en heb het geld niet om het professioneel te laten doen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers