Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

<<

Anoniem127

Bericht 11 Sep 2015 21:34

Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Na aanleiding van het topic in de zwangerschapspijler.

Zelf koop ik best wel veel goedkope kleding: tweedehands, Primark, H&M en Monki. Schoenen die ik koop zijn duurder, daar verwacht ik dan wel een paar jaar op te kunnen lopen. Ik koop ongeveer drie paar schoenen per jaar. Ook voor een winterjas kijk ik in eerste instantie naar kwaliteit en dan naar prijs.

Nu voor de winter wil ik graag drie extra spijkerbroeken, een jurk erbij en wat extra truien, ook drie of zo.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Sep 2015 05:28

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik koop sinds een tijdje zo min mogelijk goedkope dingen, maar liever echt mooie dingen. Wel vaak in de opruiming waardoor het nog steeds niet heel duur is.
Ik heb goed in mn hoofd wat ik allemaal in de kast heb, dus als ik aan het shoppen ben weet ik waar ik het mee kan combineren . Vaak bedenk ik me tijdens het seizoen dat ik een bepaald item wil hebben en dan ga ik daar naar op zoek.
<<

Anoniem148

Bericht 12 Sep 2015 07:01

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik koop erg weinig kleren. Heb 2 truien van een paar jaar geleden. Verder ongeveer 8 shirtjes en dan een vest of jasje erop.
Hou niet van winkelen dus dat zegt genoeg. Werk veel met lagen waardoor ik veel zomerkleding aan kan.
Heb een paar spijkerbroeken en 1 donkere broek.
Alleen nu met zoon zijn sommige dingen niet praktisch meer. Moet dus eigenlijk nog winkelen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Sep 2015 07:05

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik heb een hekel aan shoppen. Ik koop pas iets als het echt nodig is. Vooral spijkerbroeken.
Ik trek nog gerust kleding aan die ik 5-6 seizoenen daarvoor heb gekocht.
Nu ben ik ook wel iemand met een vrij dure kledingmaat, dus de portemonnee blijft daardoor vaak dicht tot de uitverkoop.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 12 Sep 2015 07:40

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Silly-One schreef:Ik heb een hekel aan shoppen. Ik koop pas iets als het echt nodig is. Vooral spijkerbroeken.
Ik trek nog gerust kleding aan die ik 5-6 seizoenen daarvoor heb gekocht.
Nu ben ik ook wel iemand met een vrij dure kledingmaat, dus de portemonnee blijft daardoor vaak dicht tot de uitverkoop.

Een dure kledingmaat? Alle maten hebben toch dezelfde prijs?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Sep 2015 07:58

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Nougat schreef:
Silly-One schreef:Ik heb een hekel aan shoppen. Ik koop pas iets als het echt nodig is. Vooral spijkerbroeken.
Ik trek nog gerust kleding aan die ik 5-6 seizoenen daarvoor heb gekocht.
Nu ben ik ook wel iemand met een vrij dure kledingmaat, dus de portemonnee blijft daardoor vaak dicht tot de uitverkoop.

Een dure kledingmaat? Alle maten hebben toch dezelfde prijs?


Nee, niet altijd. Soms zijn grotere maten duurder.

Ot: wisselend wat ik koop. Kledingkast zit vol dus eigenlijk moet ik m uitzoeken haha. Vriend houdt ook van shoppen dus we zijn geegeld wel in de stad te vinden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Sep 2015 08:57

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Nougat schreef:
Silly-One schreef:Ik heb een hekel aan shoppen. Ik koop pas iets als het echt nodig is. Vooral spijkerbroeken.
Ik trek nog gerust kleding aan die ik 5-6 seizoenen daarvoor heb gekocht.
Nu ben ik ook wel iemand met een vrij dure kledingmaat, dus de portemonnee blijft daardoor vaak dicht tot de uitverkoop.

Een dure kledingmaat? Alle maten hebben toch dezelfde prijs?


Duur in de zin qua merken, Joseph ribbkof bijvoorbeeld. Niet maatje groter, de autocorrect is weer een leven gaan lijden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2015 09:09

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik wil nog een extra shapingjeans van H&M en nog zwarte leren sneakers ofzo. Daar moet ik even om zoeken.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 12 Sep 2015 13:03

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik koop echt werkelijk van alles. Heb dure laarsjes, Nikes en dergelijke. Maar loop net zo lief in een Primark broek. Ook koop ik één en ander op de rommelmarkt of in tweedehandswinkels. Gewoon omdat ik van mening ben, waarom meer uitgeven dan nodig. En zo kan ik ook lekker afwisselen. :)
<<

Anoniem281

Bericht 12 Sep 2015 14:06

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Oh veel en veel te veel.. Ik koop trouwens gewoon 't hele jaar door dingen als ik iets leuks zie, dus ook alvast een trui in september, al trek ik die pas van de winter aan. Ik kijk ook niet naar bepaalde merken, winkels of prijzen (Tot frustratie van m'n vriend..)

Voor dit jaar moet ik alleen nog een winterjas, maar ik weet nog niet wat voor ik wil hebben. M'n 'oude' winterjas is pas een jaar oud, maar vond ik vorig jaar redelijk dun en er zat voor m'n gevoel een knoop te weinig op, dus moest ik elke keer een dikke grote sjaal erbij om. Enerzijds wil ik een nieuwe zodat ik dat kan voorkomen straks en een jas kan kopen die tot m'n kin dicht kan, bij wijze van. Anderzijds heb ik bijna m'n rijbewijs en als 't dan echt zo koud is dat 't m'n jas in waait, pak ik de auto...

Qua schoenen heb ik Paladium laarzen, Uggs en gewone gympen/sneakers. Ik wil er nog wel een halfhoog paar laarsjes bij, maar ik wil een mooie, kwaliteit winterjas en als die duur uitvalt, ga ik geen extra schoenen meer kopen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Sep 2015 19:34

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Niet veel.

Heb voor nu nog 3 winterjassen, 2 nieuwe paar winterschoenen.
Af en toe koop ik iets. Toevallig net 2 nieuwe broeien gekocht.
Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 12 Sep 2015 19:52

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Dat verschilt enorm.
Ik heb een zeer goedgevulde kleding- en schoenenkast, maar er is altijd ruimte voor meer.
In principe heb ik niets echt nodig voor komende winter, maar ik heb al wel laarsjes gezien die ik mooi vind.

Edit: ik shop eigenlijk overal, heb niet echt vaste winkels. Het komt voornamelijk bij Zara, H&M, Mango, River Island, Asos en Vero Moda vandaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem156 op 12 Sep 2015 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem167

Bericht 12 Sep 2015 20:03

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ligt eraan, ik probeer alles met elkaar te combineren, dus probeer nu weer wat nieuwe basics aan te schaffen die dan kunnen met alles wat nog in mijn kast hangt! Ik zoek nog een spijkerbroek, zwarte broek en zwart colbertje, dan kan ik het grootste gedeelte van mijn kast gewoon deze winter dragen. Ik had nog zwarte laarsjes nodig, mijn oude waren kapot gegaan, maar die heb ik vorige week al gevonden en gelijk gekocht.

Maar ik koop veel goedkopere items eigenlijk, waardoor ik wel lekker veel heb. C&A / V&D / Primark / HEMA / H&M / Zeeman / Wibra / Kruidvat, ik vind overal en nergens wel leuke dingen :banaan:
<<

Anoniem222

Bericht 12 Sep 2015 20:46

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Ik kocht qua kleding altijd veel en het meest bij goedkopere ketens maar sinds een jaar doe ik dat niet meer. Ik koop nu liever duurdere stukken die echt mooi zijn en echt goed zitten en dus lang mee gaan dus bijvoorbeeld Acne, Anecdote, Cos en Vanilia. Maar ook nog wel Zara en Asos. Ik heb eigenlijk een veel te volle kast maar als ik nu iets nieuws koop gaat er vaak wat ouds uit. Maar toch koop ik elke maand wel wat dingen haha oeps!

Schoenen kocht ik altijd alleen van echt leer etc dus daar is niet zoveel aan veranderd. Gewoon teveel :P,
Laatst gewijzigd door Anoniem222 op 12 Sep 2015 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 12 Sep 2015 21:30

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Weinig. Ik koop misschien 3 broeken, 3 shirts en 3 vesten/blazers in het jaar. En schoenen koop ik meestal 1 of 2 paar nieuw.

Ik koop alles wel nieuw en bovenkleding meestal van Esprit. Gewoon omdat dat goed zit en mooi blijft. Ik draag kleding echt helemaal af dus dan vind ik de kwaliteit wel belangrijk. Schoenen geef ik wel minder aan uit. Ik koop liever 2 paar voor 40 euro dan 1 paar voor 80 euro.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2015 16:05

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Harrison schreef:Ik kocht qua kleding altijd veel en het meest bij goedkopere ketens maar sinds een jaar doe ik dat niet meer. Ik koop nu liever duurdere stukken die echt mooi zijn en echt goed zitten en dus lang mee gaan dus bijvoorbeeld Acne, Anecdote, Cos en Vanilia. Maar ook nog wel Zara en Asos. Ik heb eigenlijk een veel te volle kast maar als ik nu iets nieuws koop gaat er vaak wat ouds uit. Maar toch koop ik elke maand wel wat dingen haha oeps!

Schoenen kocht ik altijd alleen van echt leer etc dus daar is niet zoveel aan veranderd. Gewoon teveel :P,


Hier hetzelfde. Al hou ik nog steeds mega van de basics van ZARA. Maar ik ben al in tijden niet meer bij de H&M geweest. Er zit hier een Primark, kom er nooit.

Ik heb echt liever 10 mooie, kwalitatief goede setjes dan 40 setjes waarbij je na een paar keer wassen al friemeltjes ziet of kleding die tienermeiden altijd dragen.

Ik voel mezelf ook veel volwassener, zelfverzekerder en prettiger in kwalitatief goede kleding (en dan met name vesten. Heerlijk!).

Ik hou dus van ZARA voor basics, ASOS (de wat aparte merken zoals Religon, BZR, Selected (al valt dat wel mee). Ben nu ook fan van Cirle of Trust en Minimum en & Other stories (liefde!).

Schoenen kocht ik inderdaad ook altijd al van leer en verder qua sneakers Adidas/Nike en m'n nieuwe liefdes van Filling Pieces.
<<

Anoniem167

Bericht 13 Sep 2015 16:20

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Maar jij zegt bv friemeltjes bij kleding maar ik heb vooral goedkopere kleding maar die zijn gewoon punt gaaf na 100 keer wassen, dus prijs zegt niet altijd alles over kleding natuurlijk.
<<

Anoniem273

Bericht 13 Sep 2015 16:27

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Echt van alles wat. Ik heb een hele fijne Primark jeans van €13 die heerlijk zit en mooi blijft na veel wassen. Maar m'n lievelings jeans is een duurdere van G-Star. Ik koop veel bij H&M en ben echt verzot op Superdry. Dat laatste is een stuk prijziger maar kwalitatief heel goed. Qua schoenen echt leer en meestal merken. M'n hondenschool outfit is wel belachelijk duur als ik alles bij elkaar optel. :redface: Maar dat komt vooral door de laarzen (Dubarry).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Sep 2015 16:34

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

Qua kleding geef ik niks om merken en ik geef er meestal niet te veel geld aan uit. Koop vooral bij H&M en Vero Moda of bijv. Vila. Heb laatst nog een zwarte spijkerbroek bij de Bristol gekocht en heb een winterjas van New Look. Bij Primark kom ik niet vaak meer en kan daar ook niet meer zo goed slagen, maar heb er nog wel veel bloesjes van. Ga dinsdag weer eens kijken toevallig, ben benieuwd.
Aan schoenen geef ik wel wat meer uit, ik koop ze altijd van echt leer en sneakers van een merk. Ik hou echt van schoenen en heb er ook veel, je kunt er nooit genoeg hebben vind ik ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem147

Bericht 13 Sep 2015 18:49

Re: Hoeveel en wat voor een kleding schaffen jullie aan?

@ Pippa, ik heb dat ook niet bij al mijn goedkopere kleding hoor maar bij mijn duurdere kleding heb ik het nog nooit gehad.

Wat ik ook zo irritant vind aan H&M/Forever 21 shirtjes is dat ze vaak scheef genaaid zijn. Dat die lijn langs je lijf gewoon helemaal krom loopt en niet netjes naar beneden. Als je een shirtje aan de waslijn hangt dan valt dat altijd zo op, klopt niet.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers