Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Sep 2015 16:06

Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Nu het herfstseizoen nadert en het tijd wordt voor nieuwe maten moet ik voor alle drie een compleet nieuwe garderobe aanschaffen. Heel vervelend om te doen :wink:

Maar ik merk dat er toch vooral vaak weer hetzelfde uit de kast wordt gehaald. Voor Nora had ik bijv voor de zomer ongeveer 25 t-shirts en 6 hemdjes en 5 jurkjes, 7 korte broekjes en 6 rokjes. Maar ze had toch eigenlijk vrijwel dagelijks 1 van de 7 favo setjes aan. En de rest is bijna ongedragen. Dat vind ik ook wel weer zonde.
Ik ben echt zo'n 'vind ik leuk, neem ik mee' shopper, zonder te kijken of ik er wel een passend kledingstuk bij heb.

Hoe shoppen jullie nou voor je kinderen? Koop je setjes? Zoja, hoeveel? En dan nog wat losse kleding erbij wat je tegen komt en leuk vindt? Of echt alleen setjes? Of juist helemaal geen setjes en combineer je elk kledingstuk met vanalles?

Met setjes bedoel ik trouwens niet bijv een Z8 jurkje met bijpassense Z8 legging, maar gewoon iets wat bij elkaar gedragen kan worden van (eventueel) verschillende winkels.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Sep 2015 16:22

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

O grappig dit, ik wilde ook gaan vragen of jullie setjes kopen of losse stuks. Ik kocht eerder altijd losse stuks, maar inderdaad, dan pastte het nergens bij en kon je er nog wat bij kopen of bleef het liggen. Ik koop nu setjes. Max 7 denk ik, incl broek met een shirt... Al ga ik daar op de een of andere manier altijd overheen ;-)

Wat ik wel lastig vind overigens, wij hebben 2 dochters. En als ik dan iets leuks zie koop ik het wel eens voor beiden, terwijl ik dat aan de andere kant dan ook weer niet leuk vindt. (einde van de wereld ;-))
<<

Geel

Bericht 10 Sep 2015 16:25

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Net hoeveel geld ik heb op dat moment. De laatste jaren erg weinig.

Edit: o dit gaat niet over mij, maar over baby's. Ben al weg.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Sep 2015 16:29

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Haha Geel :smile: .

Ik heb er nog weinig verstand van maar als ik 25 shirtjes lees voor één seizoen voor een kindje in de groei, dan vind ik dat klinken als heel erg veel!

Maar ik snap wel dat het leuk shoppen is voor je kindjes, ik denk dat ik zelf ook de neiging zal hebben om teveel te kopen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Sep 2015 16:42

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ja 25 was ook veel te veel, maar er zit een Primark hier dus de helft of misschien meer zijn shirtjes van 2,50 :smile: dus het heeft gelukkig geen kapitaal gekost. Nu waren de primark shirts ook nog eens haar favo shirts.als ik het dan daarbij gehouden had was ik mooi goedkoop klaar!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Sep 2015 16:52

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Wij kopen setjes, maar ook losse kledingstukken. Qua broekjes zorg ik dat ik een aantal in een neutrale kleur koop, zodat bij elk shirtje wel een broekje leuk past en let ik dan bijvoorbeeld op dat bij ieder kledingstuk in ieder geval ook iets anders goed past.
Qua hoeveelheden weet ik het nog niet zo goed. 7 setjes vind ik persoonlijk wel weinig, dan ben ik de kleertjes aan het eind ook echt wel heel zat.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Sep 2015 16:56

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Pff, geen idee eerlijk gezegd. Ik heb ook totaal geen idee hoeveel N. in haar kast heeft liggen op dit moment. Ik krijg best wat en koop verder gewoon wat ik of wat zij leuk vindt.

Ik heb overigens nog nooit een hele garderobe aan moeten schaffen (gelukkig!). Wij krijgen veel kleding van mijn nichtjes, ideaal! Er ligt altijd al genoeg klaar in de volgende maat. Wel fijn, want bij wat ik zelf koop hoef ik dan nooit zo erg op de prijs te letten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Sep 2015 16:57

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Mijn zoontje had voor de zomer 1 beige korte broek en 2 boxpakjes met korte mouwen en pijpen en 1 boxpakje met korte mouwen en lange pijpen. Ik denk dat hij iets van 7 t-shirts heeft en zo'n 3 vestjes, qua lange broekjes, een stuk of 6 a 7 en dan nog twee t-shirts met lange mouwen.

De lange broekjes draagt hij nu gewoon nog steeds en dat blijft hij ook doen tot hij er uit gegroeid is, ik koop niks meer in deze maat terwijl hij er voorlopig nog wel even in past. Ik heb 4 t-shirt met lange mouwen met flockfolie opgeleukt en spijkerbloesje voor hem gekocht. Straks koop ik nog wel een trui bij, maar voor de herfst zit hij echt nog wel goed. Ik trek hem dan gewoon nog zijn t-shirtjes aan met een romper met lange mouwen er onder of een vestje er over heen. Ow en hij heeft 1 zomerjas en nu voor de herfst voor op de fiets in de ochtend een spijkerjasje met een bodywarmer.

Ik koop trouwens geen setjes maar hou er wel rekening mee dat als hij wat drukkere broekjes heeft, ik een aantal neutrale shirtjes heb en zo ook andersom, zo kan ik het mixen.

Ik dacht dat ik best erg was met kleding kopen, want zijn kast hangt behoorlijk vol, maar als ik dit zo lees valt dat best mee :angel:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 10 Sep 2015 16:59

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ehm veel en veel te veel!
Ik denk dat ik voor aankomende herfs/winter echt beter en logischer moet gaan inkopen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Sep 2015 17:02

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik haar ga kleden zoals we er zelf ook bijlopen zeg maar, dus ik zou een paar spijkerbroekjes kopen en een stuk of 10 shirtjes/truien. Dan ben je wel klaar lijkt mij, toch?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 10 Sep 2015 17:05

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik herken het inderdaad, onze dochter heeft ook vaak dezelfde kledingsetjes aan gehad, omdat dat gewoon onze favoriete waren. Zonde eigenlijk van al die (bijna) ongedragen shirtjes. Gelukkig hier ook geen hele dure garderobe, beetje mix van gekregen, zeeman, primark, wibra, Hema. Maar toch blijft het zonde..
Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Sep 2015 18:03

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Teveel .iedere keer neem ik het me voor het niet meer te doen maar kn het niet laten. Heb overigens nooit dure kleren.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem129

Bericht 10 Sep 2015 18:17

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Mezelf kennende ga ik teveel kopen haha! Heb nu ook best veel in de kast wat haar model niet is. Ze is lang en slank en bijv. broekjes van de Hema zien er echt niet uit, dat vind ik wel zonde!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Sep 2015 18:48

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop setjes en losse kleding. Bij een jurkje koop ik een bijpassende legging of maillot. Broeken en shirtjes koop ik niet als setje maar gewoon los. Rokjes koop ik wel vaak met een bijpassend shirt en legging, maar ik zorg dat het rokje ook goed te combineren valt met de rest van haar shirtjes. Ik koop per maat ongeveer vier jurkjes met legging/maillot, drie broeken, twee rokjes en een stuk of tien shirtjes. Daarnaast nog wat effen leggings van de zeeman.
<<

Patsy

Bericht 10 Sep 2015 19:12

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop nooit setjes, probeer zoveel mogelijk te combineren. Wij krijgen veel kleding, dit vul ik aan wanneer onze zoons iets nodig hebben. Nu liggen er bijvoorbeeld veel longsleeves in de kast, maar het meeste nog net te groot. Dan koop ik er een paar bij.

Doordat we veel krijgen koop ik wel gemakkelijker dure kleding, maar ik ga ook net zo gemakkelijk naar de zeeman en koop ook weleens wat tweedehands.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 10 Sep 2015 19:29

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Sowieso een jas en schoenen.
Verder wat ze nodig heeft. 3 broeken, 3 vesten, minimaal 7 rompertjes zodat ze elke dag een schone aan kan. Passende sokjes.
Toen ze heel klein was, was ik echt koopziek. Zonde, want vaak pak je toch telkens dezelfde dingen.
Ik koop nooit echt vaste setjes, meer losse broeken en shirts en veel is wit roze. Alles valt te matchen

Nu ga ik er een stuk bewuster mee om en puilt haar kast niet meer uit.
De doos 62-68 zit bomvol met kleding. Meer nieuw en ongedragen dan gedragen.
De doos 74-80 is echt de helft maar. En 86-92 zit ze nu in.
Maar ik begrijp hoe leuk het is en hoe snel en veel je kunt kopen in 1x.
Ik vermijd de Primark gewoon, want omdat het geen drol kost kom ik daar altijd met zakken vol vandaan.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem123

Bericht 10 Sep 2015 19:31

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb voor beide kinderen te veel kleding in 1 maat. Altijd al gehad. Ik houd van combineren en mijn kinderen kunnen erge smeerkezen zijn dus 2/3 keer een ander shirtje aan is niet overbodig hier. En beide kinderen waren spuugbaby's, de shirtjes vlogen er door heen.
Wij hebben zo'n commode van de Ikea en bovenste la ligt propvol met meidenkleding. En dan nog hangspul in een andere kast.
Voor de jongste heb ik meer kleding maar zij heeft ook rokjes, jurkjes, leggings en maillots.

Ik krijg veel kleding (vooral voor de jongste) en wat ik te kort kom koop ik zelf bij. En vaak zie ik in de uitverkoop ook wat leuke losse dingen en die koop ik ook. Alleen voor feestdagen en hun verjaardagen koop ik een setje.
<<

Anoniem255

Bericht 10 Sep 2015 19:56

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Zoon heeft nu iets van 7 broeken, 12 longsleeve's, 3 overhemden, 2 winterjassen, gevoerd vest en dan nog de pyjama's en ondergoed.

Dochter heeft nu 1 broek, 6 jurkjes, 3 vestjes, een giletje, 1 trui, 4 longsleeve's, 6 rokjes, 2 leggings, 2 winterjassen, een gevoerd vest en ondergoed en sokken.

Voor beide ben ik qua kleding bijna klaar. Ik probeer me aan een budget te houden omdat ik voorheen makkelijk 200.- per maand uitgaf aan kleding. Dat sloeg nergens op.
Verder maak ik zelf ook wat kleding dus dat komt er dan nog bij.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Sep 2015 19:58

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop echt veel en veel teveel.
Duurdere merken maar ook goedkoop, alles door elkaar.
Ik probeer nu wel setjes te kopen, anders had ik idd hetzelfde verhaal.

L groeit niet meer zo hard die doet een maat per seizoen, die heeft een stuk of 6 broeken, 4/5 jurkjes met leggings en nog een 10 losse shirts of vesten ofzo. Ik varieer best, het boeit haar nog niet heel veel.
<<

Anoniem151

Bericht 10 Sep 2015 20:06

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Hier ook al snel te veel en onmogelijk te combineren items. Moet er wat beter op letten
<<

Anoniem151

Bericht 10 Sep 2015 20:17

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

<<

Anoniem151

Bericht 10 Sep 2015 20:18

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Kom net deze link tegen op fb :)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Sep 2015 20:19

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Mmmm max 10 setjes per kind.... daar zit ik '' lichtelijk'' overheen hahaha. Ik vind dat veel te weinig 10 setjes ;)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Sep 2015 20:22

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Setjes vind ik wel een erg goed idee, ook als ze groter zijn. Vooral als je bv een aparte broek koopt, moet je er wel een trui ofzo bij hebben.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2015 21:21

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers