Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Sep 2015 21:43

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb toevallig vandaag een vest en een blouse voor hem gekocht, maar eerder deed ik dat alleen als het echt broodnodig was. Wij hebben veel gekregen en dat heb ik tot nu toe altijd gebruikt. Soms heb ik nog rompertjes of een joggingbroekje erbij gekocht.
maar ik lees dat wij een uitzondering zijn.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Sep 2015 21:45

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb 3 jongens en ze groeien ook nog eens niet hard dus ik doe wel langer met kleding (afhankelijk van de kwaliteit). Ik heb ongeveer 5 spijkerbroeken, 2 andere, 5 longsleeves, 4 vesten/truien en dan natuurlijk nog sportkleding zoals joggingbroeken enzo. Ohja en nog 3 nette blousen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Sep 2015 21:59

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Oei dat faceboek stuk krijg ik echt de kriebels van, past totaal niet bij mij. Die setjes vind ik juist zonde zo heeft mijn zoontje een donker blauwe polo en die draagt hij de ene keer op zijn oker gele chino en de keer daarna op een mint groen jogging broekje met donker blauwe palmbomen, twee totaal verschillende outfits en dan ziet hij er juist met niet heel veel kleding elke keer heel anders uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Sep 2015 22:03

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb vanmiddag geteld; 40 stuks bovenkleding met lange mouw en 25 broeken. Ik heb heel veel gekregen en R zit al een jaar of meer in dezelfde maat ongeveer.
R. 2013
D. 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Sep 2015 22:03

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik heb ook bijna geen setjes. Ik zorg wel dat bij iedere broek/rok etc meerdere dingen erop passen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Sep 2015 22:24

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Setjes lijken mij ook minder handig. Nou weet ik natuurlijk niet hoe het is als ze groter is, maar nu gaan shirtjes er toch echt harder door dan broekjes. Sowieso vind ik het wel leuk als een shirtje bij meerdere broekjes kan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem154

Bericht 10 Sep 2015 22:28

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Van setjes krijg ik de kriebels.

Momenteel ongeveer per kind:
4 spijkerbroeken en 2 of 3 andergekleurde broeken
10 longsleeves
2 overhemden
3 truien of vesten
2 winerjassen (van vorig winter)
Ondergoed geen idee
Sokken ook geen idee, genoeg iig.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Sep 2015 23:18

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Nougat schreef:Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.


Welke merken koop je dan?
2010 2012
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Sep 2015 09:25

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Maar je koopt dan toch setjes die ook goed te combineren zijn met andere dingen?
Dus niet dat je kindje altijd die broek met dat shirt moet dragen...?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2015 09:28

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop niet echt setjes. Soms wel een broek en een shirtje dat qua stijl bij elkaar past en die ik ook vaak bij elkaar aantrek, maar die zijn dan toch ook anders te combineren. Hoeveel kleding er wordt aangeschaft verschilt, daar is geen vaste regel voor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Sep 2015 09:55

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

J groeit ook niet zo hard, wel in de lengte maar in de breedte echt niks dus ze past nog broeken van 2 jaar terug waardoor we erg veel in de kast hebben liggen. Ik heb laatst samen met J de kleding die echt te klein, vies, niet meer leuk en/of kapot was uit haar kast gehaald om te zien wat ze nog heeft. Er zijn 2 volle vuilniszakken uit gekomen en nog heeft ze meer dan genoeg om de winter door te komen :omg: .
Ik wil nog wat 'winter' jurkjes voor haar maken omdat J en ik dat beiden heel leuk vinden maar qua basis heeft ze niks nodig. Ze heeft zelfs nog 3 winterjassen van de afgelopen 2 jaar die haar nog goed passen.

Ik probeer dus wat bewuster te kopen (of juist niet te kopen) tegenwoordig omdat ik het eigenlijk belachelijk vind hoeveel ze heeft en we uiteindelijk toch steeds op haar favoriete setjes uit komen.

Ik denk dat ze nu ongeveer 10 broeken, 5 rokjes, 15 jurkjes (waarvan 3/4 echt zomer dus dat gaat er binnenkort uit), 10 dunne vesten, 5 dikke vesten, 5 tuniekjes, 10 shirts met korte mouw en 15 shirts met lange mouw in de kast heeft. En dan nog een la vol met leggings en maillots in verschillende lengtes en kleuren.
Schoenen heeft ze nu 2 paar sandalen, 2 paar korte laarsjes (waarvan 1 paar van vorig jaar dat nu goed past en 1 paar nog net te groot dus echt voor de winter), 1 paar nette ballerina's, 1 paar sneakers en 1 paar gympen. Haar hoge laarzen beginnen te klein te worden dus die gaat ze deze winter niet meer passen helaas dus dat is het enige dat ze nog echt nodig heeft.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem166

Bericht 11 Sep 2015 10:35

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Wij hebben niet zo veel. Als ik een week niet zou wassen, dan hebben we tekort.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Sep 2015 10:47

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ehm... Veel en veel teveel! Al heeft de oudste bijvoorbeeld wel 1,5 jaar met haar spijkerbroeken in maat 104 gedaan en daar hadden we er een stuk of 8 van ongeveer. Zomerjurkjes heeft ze er wel 30 van ofzo, maar ook van 3 zomers bij elkaar. Groot deel gaat binnenkort weg want dat wordt te kort.

Echt setjes koop ik alleen als ik dat toevallig een keer leuk vind, ik probeer meestal dat ik dingen onderling sowieso wel kan combineren.

De jongste heeft overigens ook bijna een heel jaar in maat 86 gezeten dus die heeft daar ook best veel kleding van. Hij was eerst vooral heel breed en gaat nu de lengte in.

Ik probeer wel bewuster te kopen momenteel, voor dochter heb ik een stuk minder hangen voor de winter. Tegen de tijd dat het echt koud wordt kijk ik nog een keer wat erbij moet. Voor de jongste ben ik al zo ongeveer compleet denk ik, heb gedurende het jaar al wat vooruit geshopt. Maar ik weet dat het met minder ook goed moet kunnen, dus dat ben ik nu aan het proberen. Nu koop ik nooit heel erg dure kleding, maar toch kan het aardig oplopen. Wel heb ik graag genoeg (maar als het even kan niet meer teveel) omdat ik niet altijd even regelmatig was. De ene keer was ik elke dag en dan weer drie dagen niet bijvoorbeeld, ik wil me dan niet druk hoeven te maken of er genoeg in de kast ligt. En zeker zoon is nog een echte smeerpoets, dus die heeft genoeg verschoningen nodig.
<<

Anoniem258

Bericht 11 Sep 2015 10:58

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Sanne schreef:Wij hebben niet zo veel. Als ik een week niet zou wassen, dan hebben we tekort.


Hier hetzelfde. Ik heb 4 kinderen en vind het elk seizoen weer lastig om wat leuks te vinden, en wil er gewoon geen grote bedragen aan uit geven. Ik heb wel veel setjes, ik koop tenminste altijd eerst setjes, en dan zoek ik er later nog andere shirtjes boven bijv.

Voor zoon is het altijd makkelijk. De meiden dragen eigenlijk altijd rokjes en jurkjes dus daar moeten dan weer maillots enz bij, en dat moet dan wel weer te combineren zijn. Voor mijn dochters ben ik altijd wel even op zoek. Valt best tegen ;)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Sep 2015 11:22

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop altijd veel te veel. Vooral voor M., ik wilde nu alweer bijna nieuwe kleding gaan kopen maar na alles uitgezocht te hebben heeft ze eigenlijk nog veel te veel. Ze heeft voor de winter ongeveer 10 jurkjes, 5 rokjes, 20 lange mouwen shirts, 10 broeken, 6 vestjes, 3 tuniekjes en een berg maillots en leggings.
Voor J. heb ik probeer ik het te houden bij 4-5 spijkerbroeken, 2 andere broeken, 10 shirts, 2-3 overhemden, 1-2 vesten.

Maar ja als ik weer wat leuks zie koop ik het toch weer. Gelukkig koop ik nooit zulke dure kleding.
2010 2012
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2015 11:36

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Lexi schreef:
Nougat schreef:Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.


Welke merken koop je dan?

Van alles, via webwinkels heb je zoveel keuze.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2015 12:32

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Nougat schreef:
Lexi schreef:
Nougat schreef:Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.


Welke merken koop je dan?

Van alles, via webwinkels heb je zoveel keuze.

Merken zoals?
<<

Anoniem193

Bericht 11 Sep 2015 12:35

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop altijd teveel. We kunnen 2 weken vooruit zonder te wassen. :P
<<

Patsy

Bericht 11 Sep 2015 12:48

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Yadira schreef:
Nougat schreef:
Lexi schreef:Welke merken koop je dan?

Van alles, via webwinkels heb je zoveel keuze.

Merken zoals?


Dat vraag ik me ook serieus af. Als ik zoek op merken die verantwoorde kinderkleding maken vind ik namelijk alleen maar twee merken die redelijk goed op weg zijn en verder merken die nog heel veel kunnen verbeteren mbt de omstandigheden waarin de kleding en de stoffen gemaakt worden of welke materialen hiervoor gebruikt zijn.

Mocht je dus tips hebben, graag :angel:
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Sep 2015 13:02

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Nougat schreef:
Lexi schreef:
Nougat schreef:Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.


Welke merken koop je dan?

Van alles, via webwinkels heb je zoveel keuze.


Welke merken en webwinkels dan? Ik ben serieus wel benieuwd welke merken je dan koopt voor je kinderen. Ik heb er nooit zo fanatiek naar gezocht maar zou ook wel kleding willen kopen voor mijn kinderen die duurzaam is en gegarandeerd kinderarbeidvrij.
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Sep 2015 13:21

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Nougat schreef:Ik koop niet zoveel, een paar leuke setjes per maat. Ze groeien er toch snel weer uit. Ik koop alleen tweedehands, of anders van een duurzaam merk, geproduceerd onder goede arbeidsomstandigheden.

Ik zou me er niet lekker bij voelen om kleding te kopen voor mijn kind waar een ander kind voor is uitgebuit.


Leuk is dat niet inderdaad. Maar heb je ook gezien wat voor leven een kind anders heeft?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem174

Bericht 11 Sep 2015 14:29

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 04 Dec 2015 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem151

Bericht 11 Sep 2015 15:05

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Ik koop het liefst ook tweedehands of 'duurzaam' bijvoorbeeld bij http://www.favouritethings.nl/merken-kinderkleding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Sep 2015 15:15

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Hier ook veels teveel. Voor dochter koop ik wel setjes, maar dat krijg je al snel met jurkjes en rokjes. Ik ga niet eens tellen, de kasten puilen van alle 3 uit... Wel koop ik overal, van Primark tot dure merkkleding en ook 2e hands.

Dat weinig hoeven wassen herken ik ook. Wij waren 2 weken op vakantie geweest en toen we thuis kwamen had ik voor alle 3 nog genoeg keuze in de kast liggen, meteen wassen was niet noodzakelijk.

Ach ja...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2015 17:27

Re: Hoeveel kleding schaffen jullie aan per seizoen?

Dat vind ik zo'n non argument, natuurlijk weet ik niet precies wat voor een leven zo'n kind anders had gehad. Waarschijnlijk een vrij sober eenvoudig leven, ergens in een klein dorpje, wonende in een hutje, maar in elk geval geen leven in de stad, 18 uur per dag werkend voor een paar centen in een grijze stinkende fabriek.

En duurzame kleding is tegenwoordig echt niet zo moeilijk te vinden, gewoon even googlen of tweedehands is ook een goede, zeker als je niet zoveel te besteden hebt. Ik koop ook tweedehands omdat ik het zo'n onzin vindt dat mensen maar tonnen en tonnen kleding blijven fabriceren, terwijl alles al in overvloed aanwezig is. Daar kan ik gewoon niet bijkomen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron