Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ineens panisch op slaapkamer

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2015 22:36

Ineens panisch op slaapkamer

Onze dochter van ruim 21 maanden is vanavond ineens panisch op haar eigen kamer.

Ze gaat altijd zonder problemen naar boven en is dan normaal meteen rustig, kletst nog wat en gaat slapen. Vanmiddag ook gewoon geslapen en niks vreemds gebeurt.

Vanavond bracht mijn vriend haar naar boven en was het in haar kamer meteen huilen en mee,mee,mee roepen.
Ze is toen weer mee naar beneden gegaan en heeft nog even bij ons gezeten.
Volgende poging hetzelfde, maar haar toen 5min laten huilen. Dat werd steeds hysterischer.

Daarna weer een tijdje beneden laten rondlopen en net weer een poging gedaan. Eerst weer 5min laten huilen. Daarna erbij gaan zitten op haar kamer en later haar daar vast gehouden tegen mij aan.
Het blijft hysterisch huilen en roepen neje (beneden) en mee.

Nu zitten we in het donker in de woonkamer en beheer ik haar. Ze is inmiddels gaan spelen met duplo terwijl ik dit typ en ze jammert nog een beetje. In het donker dus.

Iemand nog tips of iemand die dit herkent?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Sep 2015 22:54

Re: Ineens panisch op slaapkamer

Nog niet herkenbaar, maar als er niks veranderd is, zou ik het niet weten.

En als je het licht aan laat op de overloop? Of tegen haar blijft praten totdat ze niet meer huilt?
Heeft ze een knuffel, speen of nachtlampje?
04-2014
10-2015
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2015 23:01

Re: Ineens panisch op slaapkamer

Ze heeft haar bed vol knuffels en meerdere speentjes met doekje eraan. Die sleept ze ook overal mee heen.

Ik ben al een tijdje bij haar geweest om haar gerust te stellen, maar ze bleef staan in bed en krijsen dat ze mee naar beneden wilde.

Een lampje zou ik nog eens kunnen proberen, al zal dat niet werken als ze al hysterisch begint bij het naar boven gaan ben ik bang.

Inmiddels liggen we samen op de bank en lijkt ze het opgegeven te hebben en te slapen. Nu haar alleen nog in haar eigen bed krijgen....
Afbeelding
Afbeelding
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 10 Sep 2015 10:00

Re: Ineens panisch op slaapkamer

Lastig, vooral omdat je niet zeker weet wat er aan de hand is. Onze dochter heeft ook weleens uit het niets zo'n fase gehad en toen heb ik toch doorgezet. Wel om de 10 min naar haar toe gegaan want ik ben absoluut niet van het laten huilen maar wel duidelijk en consequent gebleven. Hier was het dan snel over. Dit wel nadat ik voor mijn gevoel voldoende had gecheckt dat er niet iets anders aan de hand was (bijvoorbeeld koorts).
Een lampje is inderdaad ook een idee.
Succes en ik hoop dat het vanavond beter gaat!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Sep 2015 13:12

Re: Ineens panisch op slaapkamer

Ik heb haar gisteravond slapend over kunnen leggen, maar om 1.30 uur werd ze weer gillend wakker.
Bij ons in bed bleef ze ook huilen tot ik haar met foto's op mijn telefoon kon afleiden.

Haar daarna maar een fles melk gegeven in ons bed en daarna kon ik haar zo weer in bed leggen en ging ze meteen slapen.
En rond 10.00 uur was ze vandaag wakker.

Nu hopen dat ze vanavond wel gewoon weer wil slapen. Ik moet werken tot half 11 en mijn vriend heeft iets minder geduld meestal.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo