Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit eten gaan - hoeveel gangen?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 29 Sep 2013 13:05

Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Hoeveel gangen neem jij als je uit eten gaat?

Zelf neem ik eigenlijk altijd 3 gangen maar gisteren heb ik mijn toetje overgeslagen omdat ik echt heel erg vol zat.
Er zijn natuurlijk mensen die het toetje altijd overslaan maar voor mijn gevoel was mijn maaltijd nu niet compleet :)
<<

Anoniem185

Bericht 29 Sep 2013 13:06

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Ligt er een beetje aan. Meestal wel drie gangen, we zorgen altijd wel dat we flinke trek hebben als we uit eten gaan.

Als het spontaan is, bijvoorbeeld op vakantie, pakken we meestal twee gangen. Dan is het maar net waar we zin in hebben. Heel soms pakken we dan ook alleen een hoofdgerecht.
<<

Anoniem151

Bericht 29 Sep 2013 13:07

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 2, ben niet zo'n grote eter. Soms doe ik als hoofdgerecht ook een voorgerecht, dan kan ik wel 3 gangen op.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Sep 2013 13:14

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 3. Als ik een gang weglaat is dit het dessert. Dan neem ik een extra kopje koffie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Sep 2013 13:34

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Ik kan meestal maar twee gangen op en bestel zelden een dessert.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Sep 2013 13:38

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Bij echt een avondje uit met het etentje als hoofdprogramma dan neem ik 3 gangen en kletsen we tussendoor een poos zodat we weer trek hebben in een nagerecht.

Anders vaak twee gangen maar dan vind ik een soepje vooraf dus ook altijd erg lekker en neem ik geen toetje.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 29 Sep 2013 13:38

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 3, soms zit ik zo vol dat ik het dessert oversla.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Sep 2013 13:45

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Eigenlijk altijd drie. Met het hoofdgerecht heb ik vaak wel geneog op, maar ik hou zo van desserts :heart: Een restaurant kan voor mij al afvallen op de dessertkaart.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Sep 2013 13:47

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Ik eet meestal 2 gangen. Heel soms neem ik een toetje, maar vaker een koffie na.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Sep 2013 13:52

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Voorgerecht, hoofdgerecht, toetje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 29 Sep 2013 14:00

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Ligt een beetje aan het gezelschap en de gelegenheid. Ik vind drie gangen heerlijk, maar alleen als er echt reden is om uit eten te gaan en we genoeg tijd hebben. Met vriendinnen als we zomaar gaan eten nemen we meestal geen voorgerecht, zodat we nog plek hebben voor het toetje.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Sep 2013 14:00

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Beetje afhankelijk wat ik ga eten en met welke instelling. Als ik met een restaurantweek ga eten dan is het drie gangen. Soms wil ik nog met vrienden spontaan gaan eten en dan is het vaak een simpel hoofdgerecht en als ik nog honger heb een toetje. Voorgerecht is vaak iets van stokbrood wat we dan met zijn alle eten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 29 Sep 2013 14:14

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 2, een hoofdgerecht en dessert. Zit dan vaak echt vol en 3 gangen krijg ik niet of heel moeilijk op.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem87

Bericht 29 Sep 2013 14:45

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 2, een hoofdgerecht en een toetje. Vooraf nemen we wel eens brood.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Sep 2013 15:00

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Dat ligt een beetje aan de gelegenheid. Mijn man en ik gaan heel vaak uit eten, maar niet altijd even uitgebreid. Soms een voorgerecht en een hoofdgerecht, soms alleen een hoofdgerecht maar dan nemen we wel een broodje met kruidenboter oid. Een toetje neemik bijna nooit, ik zit dan vaak al erg vol en ik ben ook niet zo van de toetjes. Meestal neem ik liever thee.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 29 Sep 2013 17:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 29 Sep 2013 16:24

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Dat verschilt altijd bij mij. Vaak ligt dat een beetje aan de kosten (als het een duur restaurant is sla ik het voorgerecht over), aan hoeveel honger ik heb en of ik de voorgerechten lekker vind (ik vind vaak de voorgerechten minder lekker). Vaak vind ik een stokbroodje met kruidenboter wel lekker als ik geen voorgerecht neem.
Ik neem wel vaak een toetje, dat vind ik gewoon lekker. Maar als ik een groot hoofdgerecht heb gehad en ik geen honger meer heb, neem ik alleen een thee.
Dus het kan soms 1 gang zijn tot 3 gangen.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Sep 2013 19:23

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal een stokbroodje met smeersels, hoofdgerecht en toetje.

Een toetje kan ik echt niet overslaan. Dat mis ik anders echt!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 29 Sep 2013 19:26

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 3 gangen
<<

Anoniem7

Bericht 29 Sep 2013 19:30

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal een stokbroodje vooraf, dan hoofdgerecht en als ik nog plek in m'n maag heb en niet vil zit, een nagerecht, anders thee. Ik wil wel altijd nog iets ná m'n hoofdgerecht. Ene keer is het een ijsje toe en andere keer is het gewoon thee.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 19:37

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal alleen een hoofdgerecht + koffie, of 2x een voorgerecht (als hoofdgerecht) + koffie. Alleen als iets op de dessertkaart me echt enorm aanspreekt, dan neem ik dat en dan liever delen met mijn tafelgenoot, omdat ik eigenlijk wel vol zit van 1 hoofdgerecht (of 2 voorgerechten).
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2013 20:07

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Hangt beetje van het restaurant af, maar meestal twee gangen plus koffie. Ik ben niet zo'n toetjesliefhebber (tenminste, dan heb ik liever een voorgerecht). Kaasplankje vind ik vaak nog wel lekker.
<<

Anoniem 53

Bericht 29 Sep 2013 20:11

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 3 gangen met een mandje stokbrood vooraf. Of zijn het dan 4 gangen? Ik zorg er altijd wel voor als ik uit eten ga dat ik overdag geen tussendoortjes pak, want dan zit ik 's avonds sneller vol.
<<

Anoniem 47

Bericht 29 Sep 2013 21:24

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal twee gangen. Dan zit ik ook behoorlijk vol. De ene keer neem ik een voorgerecht en een hoofdgerecht, terwijl ik de andere keer een hoofdgerecht en nagerecht neem. Dat wisselt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 29 Sep 2013 21:29

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal drie, maar als ik erg vol zit of van tevoren niet zo'n honger heb, neem ik geen toetje.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 21:41

Re: Uit eten gaan - hoeveel gangen?

Meestal 3 maar wanneer ik minder honger heb sla ik liever het voorgerecht over, ik ben dol op de nagerechten, en het is ook nog veel lekkerder!!!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers