Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hellup)

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 07 Sep 2015 19:30

Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hellup)

Ik zie er zo tegenop.

Wat moet ik verwachten?
Wat moet ik zeggen?
Wat moet ik willen überhaupt?

Misschien mijn verhaal gelezen op zwangerschap topic. Wij hebben vd week gehoord dat wij geen kindje van omd zelf kunnen krijgen.
Na mislukte ivf pogingen en tese waaruit nu blijkt dat zaad op is.

Vreselijke klap in ons gezicht, ons doel onze droom is weg!
We zijn zo verdrietig! Ik wil verder maar mijn hoofd wil nog niet. Ik heb altijd gewoon doorgewerkt, nu moet ik naar de bedrijfsarts. Morgen!
Ze hebben mij gemaild dat ze mik vrijdag en donderdag niet uit kunnen plannen omdat er geen personeel is.
Ze weten van mijn situatie af. Het grijpt mij zo naar de keel, krijg er hartkloppingen van...

Dan eronder zetten ik hoop dat het je lukt.... tja en als het niet lukt??

Ik loop als een verdwaasfe door de supermarkt, bij het eten koken vetgeet ik het vlees, de was vergeet ik en verder kom ik nog niet... ik ben er gewoon nog niet bij met mijn hoofd.
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 13 Sep 2015 22:15, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Sep 2015 19:47

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Hier om een andere reden bij de bedrijfsarts geweest maar bekeek het echt vanuit mij. Als jij ziek gemeld wordt, moeten ze ook voor donderdag en vrijdag jou uit plannen. Laat je niet gek maken door hun.
Jij zit in een rouw proces en dat is belangrijker dan werk!
Sterkte! Heb er nog steeds geen woorden voor.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 07 Sep 2015 19:50

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Dank voor je reactie :-(

Ben zo bang dat hij zegt weer volop aan het werk!
<<

Patsy

Bericht 07 Sep 2015 20:08

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik ben ook, voor een andere reden, bij de bedrijfsarts geweest. Ook ik was bang dat hij zou zeggen dat ik me niet aan moest stellen. Mijn ervaring is dat ze er echt voor de werknemer zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat er een bedrijfsarts is die, in deze situatie, zegt dat je weer moet gaan werken. Het is al vaker gezegd tegen je, maar ook ik denk dat jouw gevoel nu te vergelijken is met een rouwproces. Een bedrijfsarts snapt ook wel dat daar tijd voor nodig is om dat te verwerken en dat jou nu aan het werk sturen alleen maar averechts werkt.

Komt goed morgen. Echt.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 07 Sep 2015 20:33

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik heb natuurlijk ook al in je andere topic gereageerd over de bedrijfsarts.

Maar wil je toch nogmaals zeggen dat je je over de bedrijfsarts geen zorgen hoeft te maken. Je kunt gewoon je verhaal vertellen (dingen die je niet wil vertellen hoef je niet te vertellen). De bedrijfsarts zal doen wat voor jou het beste is.

En als jij je niet goed genoeg voelt om te werken meld je je ziek. Dat er te weinig mensen zijn is vervelend voor je de planning, maar niet jouw probleem. Jij hebt meer dan genoeg aan je hoofd nu.

Heel veel sterkte!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 07 Sep 2015 20:47

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

SummerBeach schreef:Dank voor je reactie :-(

Ben zo bang dat hij zegt weer volop aan het werk!


Dikke knuffel voor jou! En over bovenstaande, ik ben laatst bij de bedrijfsarts geweest en zij zei dat ik na anderhalve week wel weer langzaamaan kon beginnen. Ik kon er niet eens zelf heen! In t ziekenhuis overlegd en daar werd gezegd dat ik dat nog helemaal niet kon en toch moest overleggen. Leidinggevende gebeld en uitgelegd, ook gezegd dat ik me er heel druk om maakte en het gevoel had dat er dingen werden verwacht die ik niet kon. Het eerste wat ze zei is dat bedrijfsarts een advies uitbrengt en dat dit niet bindend is.(en dat de bedrijfsarts er ook wel eens naast zit!) Ook meteen gezegd dat ik tot oktober niet verwacht wordt en dat we daarna wel weer verder zien. Kortom, ook al zegt een bedrijfsarts iets waar je je rot over voelt of zegt een bedrijfsarts dat je volgende week wel weer kunt werken, het is niet zo dat het dan moet!

De ene bedrijfsarts is de andere niet, hoor zoveel wisselende verhalen. Maak je er niet druk om, vertel wat je wilt vertellen en laat het over je heen komen. Als er dingen gezegd worden waar je je rot onder voelt, blijf er niet mee zitten maar trek aan de bel. Ik hoop dat je een fijne bedrijfsarts hebt en dat er goed geluisterd wordt. En dat je je geen zorgen maakt over wat een bedrijfsarts zegt als het anders is dan dat jij verwacht, dan komt het ook goed.

En ziek is ziek, je hebt nu tijd nodig om dingen te verwerken. Als je onder een auto komt kunnen ze ook wat anders regelen, misschien lastig voor je werkgever, maar de hele situatie is voor jou het ergste en daar moet je je niet druk over maken.

Veel sterkte, morgen bij de bedrijfsarts en komende tijd met het verwerken van alles
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2015 21:09

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

SummerBeach schreef:
Misschien mijn verhaal gelezen op zwangerschap topic. Wij hebben vd week gehoord dat wij geen kindje van omd zelf kunnen krijgen.
Na mislukte ivf pogingen en tese waaruit nu blijkt dat zaad op is.



We zijn zo verdrietig! Ik wil verder maar mijn hoofd wil nog niet. Ik heb altijd gewoon doorgewerkt, nu moet ik naar de bedrijfsarts. Morgen!
Ze hebben mij gemaild dat ze mik vrijdag en donderdag niet uit kunnen plannen omdat er geen personeel is.
Ze weten van mijn situatie af. Het grijpt mij zo naar de keel, krijg er hartkloppingen van...



Allereerst wil ik je laten weten dat ik het vreselijk voor jullie vind. Je klinkt verdoofd en dat lijkt me ook niet gek. Dit moet een emotionele klap voor jullie zijn en dat haal ik uit de zinnen die ik gemarkeerd heb. Dit zou ik morgen aangeven bij de bedrijfsarts, want het beschrijft heel goed wat je voelt en denkt.

Ik sluit me bij mijn voorganger (sorry, even naam kwijt) aan en het is idd zo dat de ene bedrijfsarts de andere niet is. Je kunt dus alleen maar hopen op een empathische, schappelijke arts. Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet en daarom hoop ik ook echt voor je dat je een goede bedrijfsarts treft, want dit verhaal delen zal ook al heel moeilijk voor je zijn, denk ik. Vertel maar 'gewoon' wat je nu voelt, daarin is geen goed of fout. En vraag specifiek naar advies over het ingeroosterd staan. Ik vind dat namelijk echt niet kunnen en al helemaal niet als je een beroep uitoefent waarin je te maken hebt met mensen (al dan niet in afhankelijke positie). Om je werk naar behoren te doen, moet je er met je hoofd bij zijn en dit lijkt me vrijwel onmogelijk gebaseerd op de situatie die je omschrijft.

Heel veel sterkte gewenst. :hug:
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 07 Sep 2015 21:23

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik begrijp ook wel dat de ene bedrijfsarts de andere niet is. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als SummerBeach haar verhaal vertelt, wat vast en zeker ook nog eens moeilijk zal zijn, die zegt dat ze meteen wel weer aan het werk kan.
Ik vind het zo'n enorm trieste situatie dat ik me dat gewoon niet kan voorstellen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2015 21:31

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Emmeve schreef:Ik begrijp ook wel dat de ene bedrijfsarts de andere niet is. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als SummerBeach haar verhaal vertelt, wat vast en zeker ook nog eens moeilijk zal zijn, die zegt dat ze meteen wel weer aan het werk kan.
Ik vind het zo'n enorm trieste situatie dat ik me dat gewoon niet kan voorstellen.


Huh? Ik doelde op Chocolate. Was even de naam kwijt. Ik ken ook wisselende verhalen en daarom hoop ik ook zo dat deze bedrijfsarts empathisch en goed is. Maar helaas ken ik ook verhalen waarvan ik echt met m'n oren zat te klapperen. En dit gun je niemand die zich al zo naar voelt. Dat bedoelde ik. :)
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 07 Sep 2015 21:36

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Nee dat denk ik ook niet hoor, maar een bedrijfsarts kan wel zeggen: over 2 weken gaan we het weer proberen. Dat kan je dan heel erg aangrijpen, want wat als jij er over 2 weken niet klaar voor bent? En wat als je je daar vervolgens 2 weken druk om gaat maken ipv richten op je eigen verdiet... En daarin is de ene bedrijfsarts wat tactischer dan de andere.

Dus ik zeg dat niet om bang te maken hoor. Bij mij zeiden ze dat en ik was er kapot van, kon dat helemaal niet. Maakte me zo druk achteraf en viel thuis flauw. Toen de leidinggevende gebeld en uitgelegd, was niets aan de hand en hoefde nog helemaal niet te beginnen, pas als mijn behandelend artsen vonden dat het kon zouden we het bespreekbaar maken. Wat ik dus wilde zeggen is als er iets gezegd wordt waar je van schrikt, laat je niet de kop gek maken. Natuurlijk hoop ik dat je morgen iemand hebt die lief en begripvol is en naar je luistert, die zijn er ook! Het is zo verschillend, je kunt je er niet echt op voorbereiden denk ik. Maar het komt goed en een bedrijfsarts kan volgens mij niet verplichten om te werken, slechts een advies geven.

Nogmaals veel sterkte :hug:
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 07 Sep 2015 21:38

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Guattari, dat weet ik :)
Ik begrijp alleen niet waarom SummerBeach moet hopen op een goede en empathische omdat deze situatie me voor een slechte met weinig empathie ook wel duidelijk lijkt. Of eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er een bedrijfsarts met zo weinig empathie bestaat. Kan prima aan mij liggen hoor :wink:
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 07 Sep 2015 21:40

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Chocolate, nu begrijp ik jouw reactie beter. Wat rot trouwens dat het zo gelopen is bij jou. Gelukkig heb je het nog goed kunnen oplossen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2015 21:48

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Emmeve schreef:Guattari, dat weet ik :)
Ik begrijp alleen niet waarom SummerBeach moet hopen op een goede en empathische omdat deze situatie me voor een slechte met weinig empathie ook wel duidelijk lijkt. Of eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er een bedrijfsarts met zo weinig empathie bestaat. Kan prima aan mij liggen hoor :wink:


Wat ik al zei: ik ken helaas ook andere verhalen en dit ging ook niet om iets waar je zo even overheen stapt. Sorry, ik kan het niet beter uitleggen. :) Maar goed, ik ga ervan uit dat de fijne artsen in de meerderheid zijn en die gun ik Summerbeach morgen ook.

Edit: Summerbeach maakt zich druk over wat ze kan verwachten. Zolang je niet weet met wat voor arts je te maken hebt, is dat niet te beantwoorden. Dat wilde ik ermee zeggen. Ze zijn niet allemaal even tactvol, empathisch of begripvol. Maar er zijn juist ook bedrijfsartsen die zelf meteen aanvoelen/zien dat iemand geheel niet in staat is om te werken. Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 07 Sep 2015 21:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 07 Sep 2015 21:51

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Dankjewel voor jullie reacties. ..


Ik zie er onwijs tegenop maar wacht het maar af...
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Sep 2015 21:52

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik ben recent naar de arbodienst geweest en had gewoon een begripvolle arts. Dat 1 appel rot is, wil toch nog niet zeggen dat alle rot zijn? Hetzelfde geldt voor artsen. Ik denk dat je niet meer kunt doen dan gewoon erheen gaan en zien wat er op je afkomt. Ik vond het ook best spannend maar het viel reuze mee. Je gaat samen kijken naar je klachten en wat je aankunt op werkgebied.

Sterkte summerbeach wat een ontzettend naar nieuws!!
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2015 21:53

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Snap ik, Summerbeach. Nogmaals sterkte!
<<

Anoniem148

Bericht 08 Sep 2015 05:30

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Succes vandaag.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Sep 2015 08:08

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Succes vandaag! En verder heel veel sterkte. Lijkt me echt heel naar om te horen (geen enkel woord dekt de lading dus ik hou het maat netjes bij naar)
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 08 Sep 2015 08:39

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Succes vandaag :hug:
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 08 Sep 2015 09:06

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Dank jullie!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Sep 2015 11:21

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Succes!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Sep 2015 13:56

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Hoe is het geweest?
L2014 & H2017
<<

Anoniem177

Bericht 08 Sep 2015 22:49

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan!

Ik heb 2 keer een verschillende bedrijfsarts gehad, vond ik zelf heel vervelend en ze spraken elkaar ook tegen. Ben benieuwd wanneer ik weer heen moet. Dinsdag moet ik op het werk komen voor een plan van aanpak, ben ik best zenuwachtig over.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 08 Sep 2015 23:21

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ja het viel onwijs mee! Hij was heel begripvol en gaf aan dat het een hele logische reactie was.
Ik mag rustig weer beginnen met niet teveel verantwoordelijkheid, mail lezen en bijwerken e d.

Hij zei dat ze voorzichtig moesten zijn om groter uitval te voorkomen.

En vanavond had ik hartkloppingen, hele dag al druk op mijn borst dacht van de spanning! Vanavond ging mijn hard echt te keer schrok overeind en even benauwd. Mijn man schrok er van en zei dat mijn hart heel snel ging. Is weer afgezakt maar nog niet helemaal fijn, maar dat berbeeld ik mij nu ook misschien
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Sep 2015 05:07

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Fijn dat de arts zo begripvol was. Wat he gisteravond had klinkt als een paniekaanval. Sterkte in ieder geval.

En weet niet meer wie het zei, maar er zitten echt flink rotte appels tussen hoor. Een burn-out, paniekaanvallen, zwanger enz. Was onder behandeling bij psychomotorisch therapeut, psychotherapeut en psychiater en de arts heeft me alleen ziek verklaard omdat ik met mensen werkte.
2015 💙
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers