Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hellup)

<<

Anoniem148

Bericht 09 Sep 2015 11:32

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Fijn dat het goed gegaan is. Hoop dat jouw werk in ziet dat je deze week niet volgens rooster kunt werken. Kan je niet een tijdje vrij krijgen? Met overuren of vakantie uren?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2015 12:05

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik begrijp niet helemaal dat er toch een advies ligt om te beginnen (zij het met licht werk). Sta je nu ziek gemeld of niet? Ik zou eventueel nog even terug bellen dat je zulke hartkloppingen had in ruste. Dat lijkt me nl voldoende om ziekgemeld te blijven staan en niet te reïntegreren (voor zover daar sprake van is). Wel fijn dat de bedrijfsarts begripvol was!
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Sep 2015 12:39

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

mzcharlotte schreef:Ik begrijp niet helemaal dat er toch een advies ligt om te beginnen (zij het met licht werk). Sta je nu ziek gemeld of niet? Ik zou eventueel nog even terug bellen dat je zulke hartkloppingen had in ruste. Dat lijkt me nl voldoende om ziekgemeld te blijven staan en niet te reïntegreren (voor zover daar sprake van is). Wel fijn dat de bedrijfsarts begripvol was!



Eens. Het lijkt mij veel te vroeg om aan werken te denken, ook niet 'licht' werk. Jij hebt tijd en rust nodig om alles op een rijtje te krijgen. Sterkte! :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem282

Bericht 09 Sep 2015 16:27

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

En dit is dus precies wat ik bedoelde met een niet altij even empathische arts. Hartstikke fijn dat hij begripvol was, maar dan is het advies van lichte werkzaamheden niet in dezelfde lijn met het begrip dat er werd getoond. Ik vind het raar om zoiets te adviseren, gezien de situatie c.q. klachten.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 16:35

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Wat fijn SummerBeach dat je de arts begripvol vond. Wel heel naar dat je zo last hebt van hartkloppingen. Lijkt me een duidelijk signaal dat je echt de tijd voor jezelf moet nemen.
Zie je het wel zitten om wat te gaan werken?

Ik vind het advies helemaal niet zo raar. Helemaal niet werken is echt niet altijd het fijnste. Het kan ook juist prettig zijn af en toe afleiding te hebben met lichte werkzaamheden waar geen druk achter zit.
Ik denk dat alleen SummerBeach kan beoordelen of ze dat ziet zitten of niet.
Hierbij doe ik wel de aanname dat SummerBeach niet meteen fulltime aan de slag moet, dat lijkt mij dan wel weer veel te veel.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Sep 2015 16:55

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Eens met Emmeve. Niet werken is echt niet altijd de beste optie, de drempel om dan weer aan het werk te gaan wordt dan steeds groter. Daarnaast zijn de klachten van TO niet werk gerelateerd, dus het lijkt me dan juist goed om een paar uurtjes afleiding te hebben. Natuurlijk is niet ieder geval hetzelfde, maar onderschat het helemaal thuiszitten ook niet, dit kan het ook verergeren.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Sep 2015 17:16

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Precies, Summerbeach kan het zelf het beste beoordelen. Is dat nu ook gebeurd? Dat haal ik er niet uit.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2015 17:19

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Guattari schreef:Precies, Summerbeach kan het zelf het beste beoordelen. Is dat nu ook gebeurd? Dat haal ik er niet uit.


Ook eens. Het is puur een aanname, maar in eerdere reacties dacht ik te proeven dat SummerBeach even helemaal niks wilt, vandaar mijn reactie. Als zij dat lichte werk wel ziet zitten, dan doen natuurlijk!
L2014 & H2017
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 17:23

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Guattari schreef:Precies, Summerbeach kan het zelf het beste beoordelen. Is dat nu ook gebeurd? Dat haal ik er niet uit.


Er staat ook niet dat dat niet is gebeurd.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem282

Bericht 09 Sep 2015 17:50

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Emmeve schreef:
Guattari schreef:Precies, Summerbeach kan het zelf het beste beoordelen. Is dat nu ook gebeurd? Dat haal ik er niet uit.


Er staat ook niet dat dat niet is gebeurd.


Ok, prima. Ik snap niet zo goed waarom het zo gevoelig lijkt te liggen dat ik aangeef dat m.i. niet alle bedrijfsartsen even deskundig zijn. Maar ik heb ook niet zoveel behoefte aan telkens verduidelijken en uitleggen wat ik bedoel, want volgens mij ben ik niet wazig in mijzelf schriftelijk uitdrukken. :) Uiteraard vind ik het alleen maar fijn voor Summerbeach als ze zich zo goed mogelijk voelt bij het advies van de bedrijfsart, maar ik lees dat ze last heeft van hartkloppingen c.q. paniekaanvallen. Daaruit spreekt mij voor niet direct uit dat ze eraan toe is om te werken, ongeacht de werkzaamheden. Maar misschien zit ik er geheel naast.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 09 Sep 2015 18:00

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Het vervelende is dat de klachten gisteravond zijn begonnen, na mijn bezoek aan de bedrijfsarts.

Het gevoel dat er een olifant op mijn borst staat te stampen. En daarbij soms ineens benauwd en hartkloppingen, mijn man voelde het zelfs aan mijn pols.
Vanmorgen was dat weer zo toen ben ik bij de huisarts geweest, dit op aandringen van mijn man omdat mijn vader ook jong een infarct heeft gehad.
Gelukkig geen afwijkingen, reactie op stress zegt de huisarts en weg was hij..

Maar goed ik heb mijn collega vanmiddag wel gesproken en zij gaf aan dat het erg hectisch is op het werk en ze adviseerde om thuis te blijven werken en maandag dan weer te komen en eve zien hoe het dan gaat. *paar uurtjes, bedrijfsarts heeft ook gezegd niet fulltime te werken*
Had wel vrij willen nemen maar mijn uren zijn ook op door alle behandelingen, heb alles in eigen tijd gedaan.

Mijn collega zei het is toch al een zooitje dus je kunt net zo goed wegblijven. ... ook fijn :-|
En tja ik zou liever ook hier nu niet zijn, haar man is ernstig ziek maar het moet maar....
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 18:04

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Guattari, je hoeft ook niks uit te leggen of te verduidelijken. Ik begrijp prima wat je bedoelt. Ik zie het alleen niet helemaal hetzelfde als jij.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2015 18:05

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ben je wel tevreden met het advies van de bedrijfsarts?

Als klachten laten optreden, wilt dat niet zeggen dat dit niet meer meegenomen kan worden of dat advies bindend is. 'Fijn' dat de kloppingen van stress komen en niet van een andere oorzaak, maar tergelijkertijd is dat wel een klacht om echt serieus te nemen. Mocht je je toch bedenken en je nog niet klaar bent om iets van werk te doen, dan kun je dat alsnog opnemen met je werkgever/bedrijfsarts.
L2014 & H2017
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 18:08

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

SummerBeach, wat naar dat je het vanmorgen weer had. Goed dat je meteen naar de huisarts bent gegaan.
Ik zou nu goed naar je gevoel en lichaam luisteren en niet naar je werk gaan deze week als het zo hectisch is en je dat niet ziet zitten.

Verder sluit ik me bij mzcharlotte aan!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem282

Bericht 09 Sep 2015 18:43

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Emmeve schreef:Guattari, je hoeft ook niks uit te leggen of te verduidelijken. Ik begrijp prima wat je bedoelt. Ik zie het alleen niet helemaal hetzelfde als jij.


Da's helemaal prima, alleen merk ik dat je mijn reacties ertussen uit lijkt te halen om op te reageren. Ik haal nergens uit dat Summerbeach toe is aan werken, ook niet voor de afleiding. Dan snap ik domweg een advies niet van de bedrijfsarts dat lichte werkzaamheden wel moeten kunnen. Dat kan ik niet rijmen met de klachten van Summerbeach. Er zullen artsen zijn die vinden dat ze ook wel meteen weer fulltime aan de bak zou kunnen en er zijn gelukkig ook artsen die werken nu zouden afraden. Zo'n laatste arts had ik Summerbeach nu meer gegund. Nu huppelt ze van de bedrijfsarts naar de huisarts. Lekker dan.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 18:46

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Ik reageer volgens mij wel op meer mensen hier. De twee keer dat ik direct naar jou verwijs reageer je ook op mijn reacties vandaar.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem282

Bericht 09 Sep 2015 18:50

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Emmeve schreef:Ik reageer volgens mij wel op meer mensen hier. De twee keer dat ik direct naar jou verwijs reageer je ook op mijn reacties vandaar.


Ik reageerde op Chocolate. :) Nou ja, lekker boeiend. Het zal allemaal wel.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 19:00

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

We verwijzen allebei nu naar andere reacties denk ik :) In die reactie waar jij nu op doelt, reageerde ik oa ook op Chocolate.
Maar inderdaad, lekker boeiend.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 09 Sep 2015 19:15

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

mzcharlotte schreef:Ben je wel tevreden met het advies van de bedrijfsarts?

Als klachten laten optreden, wilt dat niet zeggen dat dit niet meer meegenomen kan worden of dat advies bindend is. 'Fijn' dat de kloppingen van stress komen en niet van een andere oorzaak, maar tergelijkertijd is dat wel een klacht om echt serieus te nemen. Mocht je je toch bedenken en je nog niet klaar bent om iets van werk te doen, dan kun je dat alsnog opnemen met je werkgever/bedrijfsarts.


Ja ik ben er wel tevreden mee! Ik had deze klachten ook niet echt verwacht.
Nu wel fijn dat ik niet naar het werk moet perse. Ik ga gewoon kijken hoe het deze dagen gaat, zal hopelijk wel afzakken anders bekijk ik het maandag wel weer...

Vanmiddag waren we even in de tuin wat opruimen toen zat het ook niet echt lekker, moest echt ff gaan zitten aks dat aanblijft ga ik maandag wel weer naar de huisarts, al heb ik daar niet veel heil in.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 09 Sep 2015 19:26

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Denk dat iedereen het beste voorheeft met summerbeach, dat is het belangrijkste. En het ligt er inderdaad wel een beetje aan hoe een bedrijfsarts het brengt. Ga je af en toe naar het werk en word je ook verwacht? Of mag je zelf kijken wanneer het wel en niet kan.

In mijn geval zei de bedrijfsarts dat ik dag x en dag y moest gaan en dan van zo tot zo laat. Werd dus echt verwacht. Dat lukte helemaal niet. Mijn leidinggevende zei kom maar gewoon wanneer het kan en je zelf wil, en het maakt me niet uit hoevaak en hoelang, zolang jij je er goed bij voelt. Dat laatste is fijn, ik bedenk s ochtends of ik wel of niet ga en er zit totaal geen druk achter. Ik vind het heerlijk om af en toe op het werk te zijn, mijn klachten zijn ook net als bij summerbeach niet werkgerelateerd. Maar mag dus wel beslissen of het wel of niet kan, dat neemt een hoop zorgen weg.

Die hartritmestoornissen komen waarschijnlijk door stress zeg je al. Ik heb het helaas vaak, en weet dat het erg beangstigend kan zijn, als je dan ook nog de druk hebt dat je van alles moet en daar (onbewust) tegen op ziet wordt het alleen maar erger. Neem dus echt je rust. Volgens mij hoef je ook helemaal geen vakantiedagen op te nemen, ziek is ziek, je bent nu niet in staat om te werken, klaar! Ze weten ook wel dat als je doorgaat terwijl het niet kan het waarschijnlijk alleen maar erger wordt.

Als je het niet ziet zitten moet je niet gaan hoor, wat je afgesproken hebt kun je op terug komen, zeker als je na de afspraak zulke klachten krijgt.

Ik heb twee banen en ga sinds 2 weken bij allebei in elk geval 1 keer per week langs. Meestal kondig ik het niet aan, want dan wordt er van alles verwacht. Ik zie dan ter plekke wel of er een klusje is dat ik kan doen, en anders ga ik alleen koffie drinken. Doordat het niet hoeft maar ik het wel doe is er heel veel begrip vanuit mijn werk omdat ik laat zien hoe graag ik wil. Misschien kun je zoiets afspreken? Dat je gewoon wilt komen als je je goed voelt maar dat je dat niet 3 dagen van te voren kunt aangeven. En je ook niet verantwoordelijk voelen voor de hectiek die er is, probeer je daar echt voor af te sluiten. Een kopje koffie en misschien een paar kleine klusjes en dan is het wel weer klaar, je moet het denk ik echt zien als afleiding en niet als werk waar je ook weer de verantwoordelijkheden voor moet dragen.

Het valt niet mee, werk en verwachtingen, je wilt heel graag maar het kan nu eenmaal niet. Gelukkig was je bedrijfsarts redelijk en was het een fijn gesprek. Zorg goed voor jezelf, doe rustig aan en echt niets overhaasten hoor!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 13 Sep 2015 23:08

Re: morgen naar de bedrijfsarts hellup!!

Morgen maar even proberen!

Ik zie er best tegenop. De hartkloppingen zijn ook nog niet helemaal over, ik weet alleen niet of ik dit moet zien als teken om rust te nemen of moet ik dan toch mij proberen te ontspannen en doorgaan. ..

Ik ben vandaag bij verjaardag geweest en gewoon doodmoe nadien.(Van mijn vader dus daar had ik het voorover)

Gisteren ff naar markt geweest kwam de drukte echt op mij af! Ik heb s middags tijd op bed gelegen zo moe!
Zijn dat normale reacties?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Sep 2015 07:09

Re: Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hel

Alles is normaal sb. De verwerking van zoiets groots heeft tijd nodig. Het gaat met pieken en dalen. Neem de tijd ervoor. Niemand heeft er iets aan als je overhaast dingen gaat doen waar je nog geen goed gevoel bij hebt. Wissel afspraken met genoeg rust af. Ik denk dat het aan komt op balans. Alleen maar thuis is niet goed maar alleen maar van huis ook niet. Knuffel!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Sep 2015 07:31

Re: Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hel

Succes vandaag SB! Onthou gewoon dat je als het niet gaat weer naar huis kunt, probeer het te zien als wat afleiding. Heb je eigenlijk psychische hulp of zou je dat fijn vinden bij de verwerking? Misschien zou het je helpen om er met iemand over te praten.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 14 Sep 2015 12:00

Re: Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hel

Pff valt nog wel tegen :-(

Mijn hart slaat weer op hol, ik wil zo graag weer door maar mijn hoofd en lijf willen niet!!

Ik heb bedrijfsmaatschappelijk werk aangeboden gekregen. Ik twijfel nog of ik wat toch maar moet doen!
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 15 Sep 2015 21:51

Re: Draad weer oppakken? !? (Morgen naar de bedrijfsarts hel

Je lichaam geeft op allerlei manieren aan dat het nog niet goed gaat. Ik zou maar gewoon nog even echt heel rustig aan doen, volgens mij is het te vroeg om te werken. En als je wel gaat, dan echt op tijd weer naar huis.

Als afleiding misschien nu beter om even een vriendin op de koffie te vragen en wat te kletsen dan werken. Hartkloppingen, een vermoeid lichaam... Het moet er allemaal uit, normaal dat je je zo voelt en niet goed om te overhaasten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers