Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collecteren

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Sep 2015 15:48

Collecteren

Ik ga deze week voor het eerst collecteren.

Iemand dit al eens gedaan? Tips en trics?
Hoe houd je bij waar je al bent geweest?
Reageren mensen wel eens onaardig?

Verder nog een stomme vraag, op mijn papiertje staat dat ik nummers 31 tm 97 moet doen. Bedoelen ze dan alleen de oneven nummers? Of de even nummers?
R. 2013
D. 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2015 16:12

Re: Collecteren

ik heb het jaren gedaan. Maar uiteindelijk mee gestopt omdat ik eerst alleen onze straat moest doen en steeds meer straten. Dat werd me teveel van het goede
Ik ging meestal 1x langs
Heb nooit echt mensen gehad die onaardig reageerden, ik liep ook voor het reuma fonds en dat schijnt wel populair te zijn onder collectes

Denk dat jij alleen de oneven kant moet doen. Anders voor de zekerheid even navragen straks komen er 2keer collectanten
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Sep 2015 16:21

Re: Collecteren

Ik collecteer deze week voor de 2e keer. Vond het vorig jaar erg leuk en had over het algemeen aardige en gulle gevers. Je kunt een papiertje of je telefoon mee nemen om op te schrijven waar niet open gedaan wordt zodat je daar later deze week nog eens langs kunt. Over de huisnummers weet ik niet. Succes en veel plezier.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem148

Bericht 07 Sep 2015 20:10

Re: Collecteren

Niet boos worden.

Had van de week een collectant aan de deur met tablet. Ja dat vertrouw ik niet en wil gewoon geld geven ipv digitaal. En wil niet iedere maand geven. Daarom gezegd dat ik het zelf wel op mijn tablet zou invullen. Daar was ze niet blij mee omdat er maar 1 keer per jaar gecollecteerd mag worden en veel mensen niet via internet invullen omdat ze het vergeten. Ze werd echt boos daarover!
Heb toen aangegeven dat ik nu helemaal niets meer ging overmaken maar een klacht ging sturen. Sorry maar ik wil niet uitgescholden worden aan de deur.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Sep 2015 20:14

Re: Collecteren

Ik heb het vorig jaar gedaan en vond het best leuk! Ik heb geen vervelende reacties gehad en hoefde echt nul keer uit te leggen waar het geld naartoe ging gek genoeg. Het was voor het rode kruis, maar dan voor lokale projecten. Ik had een foldertje mee met uitleg, maar NIEMAND vroeg er om.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 07 Sep 2015 20:35

Re: Collecteren

Ik heb een paar jaar gelopen voor KWF Kankerbestrijding, Brandwondenstichting en Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind. En heb me voor die laatste dit jaasr weer opgegeven.

Ik denk dat je alle nummers moet lopen, zowel even als oneven. Ik zou niet rond etenstijd gaan lopen, veel mensen vinden dat irritant. Uurtje of 7/8 is een betere tijd.
Je kan op een papiertje bijhouden waar niet open gedaan is. En uiteraard altijd netjes blijven, ook als mensen niet geven, toch bedanken voor hun tijd etc.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Sep 2015 21:02

Re: Collecteren

Ik heb twee jaar achtereenvolgens gecollecteerd voor stichting Kinderhulp. Ik vertrok dan rond half 7, dan tref je aardig wat mensen thuis.

Maar ik wil het niet meer. Voel me er niet fijn bij. Veel mensen doen de deur hier niet open, terwijl je weet dat ze thuis zijn. En sommigen reageren bot.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Sep 2015 13:13

Re: Collecteren

Ik heb respect voor collectanten en geef dan ook aan bijna iedere collectant.

Het voorbeeld van een collectant die een tablet bij zich had, heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar ik zou geloof ik dan ook liever zelf geld over willen maken.

Ik heb zelf 1 x collecte gelopen voor ZOA vluchtelingenzorg. Mijn ervaring was dat ongeveer een kwart van de mensen wel thuis zijn, maar niet open doen, de helft heeft iets gegeven en een kwart gaf aan niets te willen geven. Nou prima, dat is hun goed recht.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2015 13:29

Re: Collecteren

Ik loop dit jaar voor de 3e keer voor KWF. Mijn buurvrouw coördineert dat voor onze wijk. Ik vind het echt geen probleem. Heb nog nooit meegemaakt dat iemand een grote mond tegen mij had of iets dergelijks.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2015 14:12

Re: Collecteren

Ik heb gister voor de tweede keer voor het KWF gelopen. Die gene die het hier in het dorp coördineert ken ik goed en ze had nog iemand nodig in onze wijk.

Ik hou de contianer met de sticker naar voren en zeg meestal ik loop voor het KWF wilt u ook wat geven.
Ik loop 1 avond aangezien er geen lijst bij zit en ik niet precies onthou wie niet thuis waren hebben die mensen pech.
Ben om 18:15 uur ongeveer begonnen had R. mee en we waren met een uurtje klaar.


Je hoeft alleen die nummers die op het kaartje staan te doen. Dus de oneven nummers (tenminste zo werkt dat hier altijd)
2014 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Sep 2015 14:19

Re: Collecteren

Ik heb voor KWF, Rode Kruis en Longfonds gelopen. Ik doe eigenlijk hetzelfde als Bosjesvrouw. Ik ga maar één keer en geef dan aan dat ik loop voor xx en of ze ook een kleine bijdrage hebben.

Heb eigenlijk altijd positieve reacties gehad. Sommige mensen weigerden wel, of deden de deur niet open (vooral dat laatste is echt stom als je ziet dat men wel thuis zijn). Maar nooit nare dingen naar mijn hoofd gehad of wat dan ook.
<<

Anoniem148

Bericht 09 Sep 2015 10:09

Re: Collecteren

Ik heb ook een keer niet open gedaan terwijl onder de lampen wel aan waren.
Maar ik was boven mijn zoon in bad aan het doen nadat hij gespuugd had. Dus soms is het gewoon niet mogelijk om open te doen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Sep 2015 10:45

Re: Collecteren

Bij mij was er ook een vrouw die niet open deed, maar me vanuit haar raam boven 50 cent toewierp :laughcry: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Sep 2015 10:46

Re: Collecteren

Oh ik doe ook weleens niet open als ik niemand verwacht. Niet omdat ik collectes vervelend vind, maar als het winter is en vroeg donker en ik ben alleen thuis, dan ben ik gewoon niet zo'n held.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2015 10:54

Re: Collecteren

Gisteren was er een vrouw die riep door het raam dat ze net de kinderen naar bed aan het brengen was. Later liep ik nog in de straat en kwam ze naar mij toe lopen.
Verder was er een man, die woonde aan de andere kant vd straat dan waar ik liep, hij kwam naar mij toe, want hij moest weg, maar wilde wel een donatie doen.
Verder wel wat mensen die wel thuis waren maar niet open deden, of die niet wilden, geen probleem verder.
Sommigen geven echt heel gul, gaat er zo 5 euro in de pot. Anderen schrapen de portemonnee leeg en verontschuldigen zichzelf dat er nog maar 45 cent in zit.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Sep 2015 18:07

Re: Collecteren

In zo'n bus gooi ik wel altijd iets als ik kleingeld heb.

Maar als ze met een tablet komen geef ik ook niets. Ik vind die mensen ook vaak agressief overkomen alsof ze je iets proberen te verkopen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Sep 2015 10:44

Re: Collecteren

Spencer ik zie je op de foto op de fb van het kwf!
2014 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Sep 2015 11:13

Re: Collecteren

Ik zie het, wat leuk!
R. 2013
D. 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Sep 2015 11:25

Re: Collecteren

Ja een hele mooie foto van jullie tweeën!
2014 2016

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers