Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 07 Sep 2015 14:46

Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Wanneer doe je nou eigenlijk zoiets?

Wij zijn nog maar net uit elkaar maar ik heb een dochter en denk daar weleens overna.

Het is natuurlijk toch ineens een hele andere situatie.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
<<

Anoniem301

Bericht 07 Sep 2015 14:47

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Heb je al een nieuwe partner dan of bedoel je voor als je in de toekomst een nieuwe partner krijgt?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Sep 2015 14:50

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Mijn vriend heeft een dochter en ik heb de keuze aan hem gelaten.
Uiteindelijk heb ik zijn dochter eigenlijk al op dag 2 leren kennen. Nu hadden wij daarvoor al wel heel veel contract gehad, maar ik was op vakantie dus elkaar hebben wie in die tijd niet gezien.
Hij heeeft zijn dochter mee naar mijn huis genomen en bij binnenkomst heb ik haar wat te drinken aangeboden en haar naast haar vader op de bank laten zitten. Ik ben tegenover hun gaan zitten. Op deze manier kreeg ze de kans op mij gewoon aan te kijken en werd ze niet ingeklemd tussen mij en haar vader.
Vanaf dat moment is het contract tussen haar en mij ook goed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

mama_van2

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 07 Sep 2015 15:04

Bericht 07 Sep 2015 15:10

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Mijn vriend en ik hebben eerst een tijd alleen samen afgesproken. Na een paar maanden zijn we iets leuks gaan doen met zijn dochter en mijn dochters. Gezellig naar de speeltuin, een paar weken later naar het poppentheater etc. Zo konden we zien hoe de kinderen met elkaar omgaan. En hoe wij met elkaars kinderen omgaan. Een hele tijd daarna hebben we verteld hoe het zit, op een kinderlijke manier. We hebben er zeg maar niet meteen een stempel omgedrukt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Sep 2015 15:11

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik ontmoette mijn vriend op een alleenstaande oudervakantie, hij was met zijn dochtertje van 2 en ik met mijn zoontje van 1. Toen we na de vakantie tot de conclusie kwamen dat we elkaar toch wel heel leuk vonden zijn we na een aantal weken appen omdat ik op vakantie was bij hem thuis gaan afspreken. Met onze kinderen erbij, tenslotte kenden we elkaar al en de kinderen ook.

Het is eigenlijk best ingewikkeld geweest dat de kinderen er altijd bij waren. Ik had liever wat langer gedate zonder kinderen. Maar dat is meer vanwege de aandacht die je dan voor elkaar kunt hebben, nu waren we vaak toch half met de kinderen bezig. De kinderen waren nog heel jong, die wisten eigenlijk niet echt beter dus wat dat betreft was het niet zo'n probleem.
<<

Anoniem140

Bericht 07 Sep 2015 16:07

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

De dochter van mijn vriend kwam hier sowieso al over de vloer. Mijn zoon en zij zijn dikke vrienden. Nu hebben ze in de gaten dat we elkaar heel leuk vnden en vinden ze het zelf ook ontzettend leuk.
Mijn zoon is altijd bij mij en hij heeft co ouderschap. Mijn zoon vind hem helemaal geweldig, en kwam ook al bij hem over de vloer.
Ik wist dus al dat dat zou klikken, en onze situatie is dus ook eigenlijk niet vergelijkbaar met normale "date" situaties.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Sep 2015 16:24

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Onze 'date' was op de kinderboerderij, met de kinderen haha. Date was t natuurlijk niet echt. Maar de kinderen gingen toen wel leuk om met elkaar. Mijn dochter is ruim 2, die van hem 3 en 5. De jongste 2 zien t dus echt gewoon als spelen.
Daarna nog een x bij een open dag ergens afgesproken, elkaar daar 'toevallig' tegengekomen.
Na de vakantie wel vaker bewust afgesproken met de kinderen, maar dan wel op een buitenplek (kinderboerderij, ijsje eten). En gisteren zijn we met zn allen, incl opa's/oma, naar de kermis geweest, en hebben we daarna met zn 5en hier friet gegeten. Eerste x dat ze hier over de vloer kwamen, maar totaal niet te merken.
Vanaf t begin klikte t heel goed tussen de kids, en mij en zijn kids, en hij en mijn dochter (hij ziet mijn dochter veeeeel vaker dan ik zijn dochters). En de jongste 2 zijn ook nog vrij jong
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem211

Bericht 07 Sep 2015 17:11

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Bij een kinderboerderij na een maand of 2/3. Daarna nog een keer en toen een keer bij ons en bij hen. Ging heel snel goed eigenlijk.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2015 17:26

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Waarom zou je een eerste date plannen met de kinderen erbij? Ik snap dat echt niet.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 07 Sep 2015 18:13

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat schreef:Waarom zou je een eerste date plannen met de kinderen erbij? Ik snap dat echt niet.


Zoals je hier boven kan lezen, wordt het niet gepland, maar gebeurt het gewoon soms.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2015 18:31

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik denk dat kinderen onder de vier / vijf jaar geen verschil merken tussen een gewoon gesprek tussen hun moeder en een kennis, of een 'date'. Mijn zoon van zes zou denk ik wel wat in de gaten hebben (totaal fictieve situatie natuurlijk).

Het lijkt me inderdaad voor jezelf prettiger om de eerste keren zonder kinderen af te spreken, maar voor jonge kinderen is zo iemand in eerste instantie gewoon een nieuw gezicht en niet meteen een nieuwe papa, toch?
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2015 19:11

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Sowieso wordt de nieuwe partner van de moeder nooit de nieuwe papa. En verder lijkt het me voor jezelf zeer onprettig om de ander de eerste dates te ontmoeten met de kinderen erbij. Eerst elkaar maar eens als volwassenen onder elkaar leren kennen, het lijkt me dat dit tenminste een paar maanden duurt, vervolgens kun je eens gaan nadenken of en hoe je je kinderen erbij wil betrekken. Ik verwacht vaneen moeder dat ze hier voorzichtig mee omgaat. Ik vind het wel heftig om hier de verhalen te lezen van moeders die er anders in staan.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 07 Sep 2015 19:19

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Hoe voorspelbaar weer die reactie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem313

Bericht 07 Sep 2015 19:38

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik heb nooit in die situatie gezeten dus ik weet feitelijk niet hoe ik het aan zou pakken. Als ik er nu over nadenk, zou ik zeker enkele maanden willen wachten met voorstellen, misschien zelfs wel een half jaar. Ik denk dat kinderen (de mijne althans :angel: ) veel signalen oppikken, en ook al zullen ze het niet labelen als 'mama's nieuwe vriend', ze toch doorhebben dat iets anders dan een willekeurige kennis. En dat kan voor onrust zorgen, terwijl kinderen juist die veilige basis nodig hebben. Ik zou er zo van balen dat die veilige basis is aangetast door de scheiding, dat ik hierin heel voorzichtig zou willen zijn.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Sep 2015 19:43

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Precies, ik denk dat kinderen veel meer doorhebben dan hier wordt gesuggereerd. Misschien is dat wensdenken, maar kinderen pikken echt veel op. En ja, dat kan zorgen voor een gevoel van onveiligheid. Persoonlijk zou ik dat mijn kinderen niet aan willen doen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zo met je kinderen om zou gaan. Want na die ene heftige verliefdheid, komt er weer een andere leuke scharrel en voor je kinderen is dit alles zeer verwarrend. Ik vind dat altijd zo zielig, zijn ze net een beetje gewend aan iemand en dan gaat het weer over, komt er na een paar weken weer iemand anders in beeld :(
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2015 20:12

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik weet niet welke verhalen je specifiek bedoelt Nougat, maar bijvoorbeeld het verhaal van Pompoen vind ik alleen maar heel leuk en liefdevol en niet 'heftig'.

Zulke jonge kinderen hebben vooral baat bij een gelukkige en ontspannen moeder. Nee, elke week een ander scharrel is geen goed idee, maar dat soort verhalen lees ik helemaal niet in dit topic.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 07 Sep 2015 20:15

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik heb de dochters van mijn vriend (toen 9 en 12), pas na 2/3 maanden voor het eerst ontmoet. Mijn vriend heeft co ouderschap, en we hebben dus bewust in de dagen dat de meiden bij hun moeder waren, afgesproken. We wilde er eerst voor ons zelf zeker van zijn, dat we ervoor zouden gaan. Toen de meiden een week op vakantie gingen met hun moeder, en vriend en ik voor het eerst elkaar een week elke dag hadden gezien, besloten we om de kinderen met mij kennis te laten maken. Ik was er best zenuwachtig voor hoor! Zeker omdat ze al wat ouder waren natuurlijk. Maar pakte eigenlijk vanaf het eerste moment goed uit, en we zijn nu bijna 7 jaar verder. Ontmoeting was trouwens gewoon bij mijn vriend thuis, we hebben geloof ik wat gedronken en een spelletje gedaan.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Sep 2015 06:08

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat, er is hier niemand die van de ene naar de andere partner hopt.
Ik ben 7,5 jaar alleen geweest omdat ik mijn zoon voorop gesteld heb en hem een stabiel thuis wilde geven. Dat hij mijn vriend nu al geregeld ziet is ook niet zo schokkend want zo was de situatie al. Hij pastte notabene op hem als ik vroeg naar mijn werk moet (nu nog trouwens).
Soms loopt het nu eenmaal zo en oordelen is altijd makkelijk.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 08 Sep 2015 09:31

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Bedankt voor de reacties.

Carrie, ik bedoel idd voor in de toekomst. Heb op het moment even geen behoefte aan een partner.

Ik heb wel dates gehad maar nooit met mijn dochter erbij. Dat voelt gewoon niet prettig. Daarbij als het echt zou klikken met iemand wil eerst graag iemand goed leren kennen.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Sep 2015 10:46

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik merk dat ik het hele daten wat op de lange baan schuif omdat ik geen idee heb hoe ik het aan moet pakken. Mocht het wel gebeuren dat denk ik dat ik wel wil daten op dagen dat de kinderen er niet zijn. En zeker wil weten of het iets word of niet voor ik hem aan de kinderen voorstel.
Maar lastig vind ik het zeker.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Sep 2015 18:20

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik denk dat de situatie waarin je iemand leer kennen ook bepalend is of je iemand snel bij je kinderen betrekt of niet.
Zoals de situaties bij o.a. Popcorn is het vrij logische dat de kinderen er snel in betrokken worden. Op zo een vakantie ontkom je er niet aan .
Als je echt via internet gaat date dan snap ik wel dat het wat langer duurt eer de kinderen in beeld komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem331

Bericht 08 Sep 2015 20:16

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik denk dat je mij niet bedoeld?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Sep 2015 20:26

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik gok Pompoen!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem127

Bericht 08 Sep 2015 20:55

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Wij hebben afgesproken een nieuwe partner niet in de eerste maanden van de relatie aan de kinderen voor te stellen. Als mijn ex een nieuwe partner heeft, wordt deze eerst voorgesteld aan mij voordat ze de kinderen ontmoet en andersom. Verder afgesproken er dan naar de kinderen toe niet gelijk een label aan te hangen, maar de nieuwe partner gewoon rustig in hun leven te introduceren.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Sep 2015 21:06

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Wat goed, Twellie. Klinkt heel verstandig. Ook fijn lijkt me om iemand eerst zelf eens te ontmoeten, voordat er contact is met de kinderen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers