Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 11:33

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Carl schreef:Als kind van gescheiden ouders, samengestelde gezinnen en een serialdatende vader; neem de tijd. Neem alsjeblieft de tijd. Want hoewel 't me pijn doet dit toe te geven; ik ben 't eens met Nougat. (Kreeg serieus kramp in m'n hand tijdens 't typen, alsof ik 't niet mág typen maar goed)

Ik heb er een behoorlijke knauw aan overgehouden; mijn vader was een serialdater en ik heb menig vriendin ontmoet, incl. haar kinderen. Eerste keren waren nog leuk; je gaat leuke dingen doen, iedereen is nog op z'n paasbest etc. En dan blijkt het tóch niet zo goed te gaan tussen de ouders, 't gaat uit en zie het dan nog maar aan de kinderen uit te leggen.

Anderzijds; soms gaan dingen heel snel en voelt 't heel goed. Dat is nu eenmaal ook het geval. Maar probeer wel de tijd te nemen, laat een kind in zijn of haar waarde en vergeet niet te luisteren. Ja, 't zijn kinderen. Maar ook mensjes, individuen en ze zien, horen en voelen meer, dan ouders kunnen denken. Respecteer ook de mening van je kind.

Ik denk dat wij er hetzelfde instaan, omdat we het van de andere kant hebben meegemaakt. Is voor veel ouders hier moeilijk voor te stellen hoeveel impact zoiets kan hebben op een kind.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Sep 2015 12:21

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik kan mij ook wel vinden in nougat haar mening, vind ook dat zoiets niet te snel moet gaan.
Soms zijn kinderen nog niet eens of net aan gewend aan papa en mama die niet meer samen wonen en dan word de nieuwe partner al voorgesteld.
Maar aan de andere kant deel ik ook de mening dat het in sommige gevallen loopt zoals het loopt en het dan snel kan gaan, er dan idd wel vanuit gaande dat het geen hele rits aan nieuwe partners wordt.
Het ligt er misschien ook wel aan hoe lang de ouders van de kinderen uit elkaar zijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2015 12:24

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Carra schreef:Tegen wie heb je het nou Nougat?


Tegen zichzelf denk ik. Soort auto-repeat knop.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 12:28

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

60% van de nieuwe relaties/samengestelde gezinnen vallen binnen twee jaar weer uit elkaar, dus tja... voor kinderen is het toch vaak wel een hele rits aan nieuwe vriendjes/vriendinnen die voorbij komen in, zeg een jaar of tien tijd. En dan ook nog met verhuizingen enzo erbij. Wennen aan nieuwe 'broertjes en zusjes', die je eerst moet omarmen alsof het je echte broertjes en zusjes zijn, en vervolgens na de volgende relatiebreuk nooit meer te zien krijgt.

Ik vind dat velen van jullie er echt luchtig over doen en dan ook nog grapjes maken over 'hoe traumatisch het is voor het kind', nou dat kan dus echt. Het heeft een enorme impact op een kind, alleen al de scheiding zelf, in twee werelden moeten leven, altijd van het ene naar het andere huis sjouwen, etc. en dan komen daar dus ook nog alle nieuwe verliefdheden bij van zowel je vader als je moeder. Dat is echt niet niks.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Sep 2015 12:33

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat, er is niemand die niet beaamt wat jij zegt. Iedereen is zich hier van bewust en ik zie niemand die er luchtig over doet.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Sep 2015 12:38

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Dus we zouden langer dan 2 jaar moeten wachten om de kinderen aan de nieuwe partner voor te stellen? Want voor die tijd zou aldus jou er een grotere kans zijn dat de relatie uit elkaar gaat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem140

Bericht 18 Sep 2015 12:46

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Liefste drie jaar, voor de zekerheid gewoon ;)
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 12:51

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nee, dat zeg ik niet, maar ik hoop dat ouders zich realiseren dat voorzichtigheid wel op z'n plaats is. En dat is niet wat ik hier en in mijn omgeving terugzie. Ik verbaas me er echt over hoeveel ouders vrij snel van de ene op de andere relatie overgaan zonder na te denken over de consequenties voor hun kinderen.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 12:55

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat schreef:60% van de nieuwe relaties/samengestelde gezinnen vallen binnen twee jaar weer uit elkaar, dus tja... voor kinderen is het toch vaak wel een hele rits aan nieuwe vriendjes/vriendinnen die voorbij komen in, zeg een jaar of tien tijd. En dan ook nog met verhuizingen enzo erbij. Wennen aan nieuwe 'broertjes en zusjes', die je eerst moet omarmen alsof het je echte broertjes en zusjes zijn, en vervolgens na de volgende relatiebreuk nooit meer te zien krijgt.

Ik vind dat velen van jullie er echt luchtig over doen en dan ook nog grapjes maken over 'hoe traumatisch het is voor het kind', nou dat kan dus echt. Het heeft een enorme impact op een kind, alleen al de scheiding zelf, in twee werelden moeten leven, altijd van het ene naar het andere huis sjouwen, etc. en dan komen daar dus ook nog alle nieuwe verliefdheden bij van zowel je vader als je moeder. Dat is echt niet niks.

Nou, dan wil ik dit met alle liefde weerleggen hoor. Uiteraard vind ik wel dat je je kinderen pas moet voorstellen aan je nieuwe partner als het echt serieus is, niet direct al, maar na een tijdje. Maar dat het zo vreselijk traumatisch zou zijn, een enorme impact heeft, die verliefdheden... Zou het ook niet andersom kunnen werken? Dat een kind zo eindelijk de fijne basis thuis krijgt die het misschien nooit gehad heeft toen de ouders nog samen waren en die een één oudergezin in z'n of haar eentje niet kan bieden. Met een moeder, een vaderfiguur (of andersom) en die nog beiden dolgelukkig zijn ook.

En daarnaast, wie ben jij om daar wat van te vinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Sep 2015 12:57

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik was 5jr samen met mn ex toen we uit elkaar gingen dus ik zou gewoon een jaar of 10 aanhouden :laughcry: . Hij heeft 2 kinderen en die heb ik na 7mnd leren kennen. Ze kwamen me ophalen en we zijn naar de speeltuin gegaan. Daarna hebben ze me weer thuis afgezet zodat het luchtig bleef.
Zijn huidige partner heeft hij vrij snel voorgesteld (na een maand vlgs mij al). Ik merkte aan de meiden dat dat voor hun wat snel was ook al vinden ze haar heel leuk en lief.
Ik zelf zou er bijvoorkeur een maandje of 6 mee wachten, tot de ergste verliefdheid over is en je elkaar wat beter kent. Je weet dan iig wel of dit iets is voor langere tijd of toch niet. Uiteraard afhankelijk van de situatie natuurlijk.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 13:01

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Keet. schreef:
Nougat schreef:60% van de nieuwe relaties/samengestelde gezinnen vallen binnen twee jaar weer uit elkaar, dus tja... voor kinderen is het toch vaak wel een hele rits aan nieuwe vriendjes/vriendinnen die voorbij komen in, zeg een jaar of tien tijd. En dan ook nog met verhuizingen enzo erbij. Wennen aan nieuwe 'broertjes en zusjes', die je eerst moet omarmen alsof het je echte broertjes en zusjes zijn, en vervolgens na de volgende relatiebreuk nooit meer te zien krijgt.

Ik vind dat velen van jullie er echt luchtig over doen en dan ook nog grapjes maken over 'hoe traumatisch het is voor het kind', nou dat kan dus echt. Het heeft een enorme impact op een kind, alleen al de scheiding zelf, in twee werelden moeten leven, altijd van het ene naar het andere huis sjouwen, etc. en dan komen daar dus ook nog alle nieuwe verliefdheden bij van zowel je vader als je moeder. Dat is echt niet niks.

Nou, dan wil ik dit met alle liefde weerleggen hoor. Uiteraard vind ik wel dat je je kinderen pas moet voorstellen aan je nieuwe partner als het echt serieus is, niet direct al, maar na een tijdje. Maar dat het zo vreselijk traumatisch zou zijn, een enorme impact heeft, die verliefdheden... Zou het ook niet andersom kunnen werken? Dat een kind zo eindelijk de fijne basis thuis krijgt die het misschien nooit gehad heeft toen de ouders nog samen waren en die een één oudergezin in z'n of haar eentje niet kan bieden. Met een moeder, een vaderfiguur (of andersom) en die nog beiden dolgelukkig zijn ook.

En daarnaast, wie ben jij om daar wat van te vinden.

Nee, dat kind krijgt geen fijne basis meer. Een kind dat in twee huizen woont kan het in beide huizen fijn hebben, maar een echt thuis, een veilige haven, een fijne basis, dat ontbreekt nu juist. En de nieuwe partner van de vader en de nieuwe partner van de moeder zijn geen vader/moederfiguren, dat zijn gewoon de nieuwe liefdes van de ouders en daar moet het kind maar mee leren dealen. En dat is al heel wat, ook zonder dat het kind die persoon dan moet gaan accepteren als zogenaamde nieuwe vader/moeder.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 13:02

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Keet om uit ervaring op jouw vraag te antwoorden: NEE. Een vriend van je moeder is totaal niet te vergelijken met je eigen vader.

Ben het dan ookhelemaal eens met Nougat en Carl.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 13:04

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat schreef:En de nieuwe partner van de vader en de nieuwe partner van de moeder zijn geen vader/moederfiguren, dat zijn gewoon de nieuwe liefdes van de ouders en daar moet het kind maar mee leren dealen. En dat is al heel wat, ook zonder dat het kind die persoon dan moet gaan accepteren als zogenaamde nieuwe vader/moeder.



:hulde:
<<

Anoniem201

Bericht 18 Sep 2015 13:18

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Dus mama's die gescheiden zijn, begin nooit meer aan een relatie. Te traumatische voor je kind.
<<

Anoniem137

Bericht 18 Sep 2015 13:20

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Carrie schreef:Keet om uit ervaring op jouw vraag te antwoorden: NEE. Een vriend van je moeder is totaal niet te vergelijken met je eigen vader.

Ben het dan ookhelemaal eens met Nougat en Carl.

In jouw geval misschien niet. In sommige andere gevallen misschien weer wel. Weet jij veel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2015 13:29

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Even vooropgesteld: Ik ben het heel erg eens met Carl. Ik vind dat er in deze wel foute keuzes bestaan, en vind dat je ontzettend voorzichtig moet zijn met hoe je je kinderen hierin betrekt. Mijn man komt uit een gebroken gezin en heeft zowel aan zijn moeders kant, als aan zijn vaders kant halfbroers en -zussen, en het is echt allemaal niet makkelijk.

Maar met deze quote van Carrie ben ik het niet helemaal eens:
Carrie schreef:Keet om uit ervaring op jouw vraag te antwoorden: NEE. Een vriend van je moeder is totaal niet te vergelijken met je eigen vader.

Ben het dan ookhelemaal eens met Nougat en Carl.


Mijn vader is overleden toen ik twee jaar was. Toen ik een jaar of drie-vier was kreeg mijn moeder een nieuwe vriend (waar ze nu, 22 jaar later, nog steeds mee samen is), en hoewel hij mijn vader nooit zal vervangen, vind ik het wel echt als vaderfiguur voelen. Dus de woorden 'totaal niet te vergelijken' vind ik wat hard overkomen. Natuurlijk zal de nieuwe partner van je moeder nooit echt je vader zijn, maar sommige stiefouders verdienen echt wel een bonustitel hoor. Ik snap dus wel wat Carrie wil zeggen met bovenstaande post, maar vind de bewoording wat hard.

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 13:39

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik vind het ook zo triest vaak dat mensen die zijn gescheiden vaak helemaal niet nadenken over hoe iets voor hun kinderen is. Zoals mijn schoonmoeder, die wil met kerst altijd graag iedereen op 1e kerstdag bij elkaar hebben, dat is heel belangrijk voor haar. Ze bedoelt met 'iedereen bij elkaar' haar eigen kinderen + aanhang en de kinderen van haar nieuwe man + aanhang. Alleen ze vergeet even dat het voor ons onmogelijk is geworden om iedereen bij elkaar te hebben. Wij moeten ons maar aanpassen aan twee mensen die elkaar nooit meer willen zien.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Sep 2015 13:40

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Aurora schreef:Dus mama's die gescheiden zijn, begin nooit meer aan een relatie. Te traumatische voor je kind.



Echt onzin dus, en over die vaderfiguur. Mijn zoon ziet zijn vader niet, en als deze relatie de potentie heeft die we allebei voor ogen zien denk ik dat mijn zoon heel veel aan mijn vriend gaat hebben. Hij zal nooit zijn vader worden, maar zeker meer een vader dat degene die hem verwekt heeft.
<<

Anoniem201

Bericht 18 Sep 2015 13:44

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik vind dit wel een geschikt onderwerp voor een nieuwe stelling.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 13:44

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Aurora schreef:Dus mama's die gescheiden zijn, begin nooit meer aan een relatie. Te traumatische voor je kind.

Traumatische? Traumatisch bedoel je denk ik? En nee, dat zeg ik toch niet, dat je er nooit aan moet beginnen?

Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet de een na de ander aan je kind moet voorstellen, pas als je het zeker weet. Jij hebt nu de liefde van je leven gevonden maar ik herinner me nog dat je daarvoor ook nogal snel ging met nieuwe partners. En dat zouden ouders gewoon niet moeten doen.

Elliot ik snap dus ook goed wat je zegt en vind het oprecht heel fijn voor je dat je in hem een vader(figuur) herkent. Had ik ook wel gewild (mijn vader is ook overleden toen ik 2 was) En dat is logisch, je was pas twee maar dat is niet de situatie die ik bedoel.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2015 13:57

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Ik denk dat Carrie bijvoorbeeld een situatie zoals bij mij bedoelt. Ik ben de nieuwe vriendin van papa. Ik zal nooit maar dan ook nooit een moeder zijn (of willen zijn) voor die twee kinderen. Ze hebben een moeder, en dat ben ik niet. ZO simpel is het. Ik zal dan ook nooit die rol willen innemen, of het voor hun laten aanvoelen. Het enige dat ik probeer te doen voor die kids, is als ze bij ons thuis zijn een stabiele basis mee te geven. Zo stabiel mogelijk iig. Zoals het is met een 'normaal' gezin: nee dat wordt het niet. Maar ik probeer wel liefde mee te geven, op een manier zoals ik bijvoorbeeld bij mijn neefje ook doe. Je neemt niet de rol in van ouder, maar laat wel merken dat een kind geliefd is. Dat een kind zichzelf mag zijn, dat een kind belangrijk is. Dát mag wel. Gelukkig bestaan er relaties met stiefkinderen die wel goed zijn, van beide kanten. De situaties zijn al verdrietig genoeg, en gelukkig zijn er dan wel vriendinnen/ vrienden die het goed voor hebben met de kinderen.

Vaak is er toch een strijd. Een strijd om aandacht. De nieuwe vriendin/ vriend zit de kinderen soms als een bedreiging en visa versa. Dát is schadelijk voor een kind, want daarmee creeer je een situatie waarin een kind zich niet welkom voelt. Een tweestrijd waarin er alleen maar verliezers zijn. Met de kinderen bovenaan. En dat is gewoon niet nodig.

Verder nogmaals: een draaideur aan nieuwe liefdes, vriendinnen die komen en gaan: dat is idd niet heel erg fijn voor een kind. Pas voorstellen als je het zeker weet (was de eerste hier die dat ook opperde). Maar ook dan kunnen er helaas dingen misgaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2015 14:04

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Nougat schreef:Ik vind het ook zo triest vaak dat mensen die zijn gescheiden vaak helemaal niet nadenken over hoe iets voor hun kinderen is. Zoals mijn schoonmoeder, die wil met kerst altijd graag iedereen op 1e kerstdag bij elkaar hebben, dat is heel belangrijk voor haar. Ze bedoelt met 'iedereen bij elkaar' haar eigen kinderen + aanhang en de kinderen van haar nieuwe man + aanhang. Alleen ze vergeet even dat het voor ons onmogelijk is geworden om iedereen bij elkaar te hebben. Wij moeten ons maar aanpassen aan twee mensen die elkaar nooit meer willen zien.


Je plaatst dit wel heel erg in de slachtofferrol. 'ik kan er niks aan doen dat jullie elkaar niet meer willen zien'. Dat klopt. Feitelijk kán je daar ook niks aan doen, maar dan mag zij wel de wens hebben iedereen bij elkaar te hebben op zon dag. Dat het niet mogelijk is, ok, ik weet niet hoe ze daarop reageert maar je neemt het haar wel kwalijk. je neemt het haar kwalijk dat ze een eigen weg is ingeslagen (over de oorzaak hiervan horen we niks...) en dat ze nu die wens heeft. Wat verwacht je dan? Dat ze blij zijn dát je uberhaupt komt? Dat ze dan de vlag uithangen? Want als ze zegt dat het haar niks uitmaakt, is dat ook ongeïnteresseerd.

En dat deel dat ik gequote heb? Hiermee druk je precies uit wat continue naar voren komt in dit soort topics. Je eigen onvrede en je eigen gekwetstheid. Je stelt dat boven haar wensen en onbewust spreek je hiermee uit dat als mensen gaan scheiden dat altijd voor zichzelf doen en dat die keuze de rest van hun leven hun maar moet achtervolgen. Als een soort straf.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2015 14:06

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Precies Caro. Zoals ik het lees pakken jullie dat goed aan. Ik was niet passief agressief over jou aan het typen hoor, maar dat weet je denk ik wel. Anders had ik je gewoon aangesproken :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2015 14:10

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Carrie schreef:Precies Caro. Zoals ik het lees pakken jullie dat goed aan. Ik was niet passief agressief over jou aan het typen hoor, maar dat weet je denk ik wel. Anders had ik je gewoon aangesproken :)


Dat weet ik zeker daarom haakte ik op je aan, want ik weet hoe je het bedoelt :-).

We doen echt ons best en ik probeer ook altijd de kinderen op de eerste plaats te zetten. Mijn dingen zijn ook niet belangrijk als ik daar ben en de kids zijn er :-). Ik snap de strijd vaak niet als ik dat bij anderen hoor: alsof er een strijd moet zijn om de aandacht van de vader/ moeder. Dat vind ik altijd zo raar. Ook dat mensen jaloers kunnen zijn op kinderen... zo bizar! Nee hoor: de kids komen eerst en warmte en liefde is veel leuker om te ervaren dan een strijd!
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 14:12

Re: Kind(eren) voorstellen nieuwe partner

Caro, natuurlijk mag ze die wens hebben, maar ik vind het wel heel cru overkomen als ze dit zo zegt. Voor ons zijn de feestdagen namelijk een aaneenschakeling van alle gebroken gezinnen een voor een langsgaan en wij hebben nooit iedereen bij elkaar. Zelfs onze verjaardagen moeten worden afgestemd op de wensen van de gescheiden ouders, want die willen elkaar niet per ongeluk tegenkomen. En ja, zij is dus wel heel verbolgen als we op 1e kerstdag niet met haar en haar nieuwe man aan het diner zitten.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers