Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bieden

<<

Anoniem168

Bericht 06 Sep 2015 21:26

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Dat is voor mij heel wisselend Maeve. Soms zit ik na een half stuk vlees, wat friet en salade gewoon al vol. En ik ga niet eerst alleen vlees/vis eten en geen salade/friet. Soms kan ik wel alles op. Soms schuif ik iets door naar mijn man :wink: Het hangt er bij mij ook een beetje vanaf hoe het met mijn eh.. verteringsstelsel staat op dat moment....
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Sep 2015 21:28

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

aha oke. Ik eet meestal eerst het lekkerste op hahaha, groente laat ik vaak tot het laatst liggen ;) Mijn man is overigens een goede kliko die eet altijd alles.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 21:36

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Maeve schreef:Maar hebben jullie dan zoveel over dan? Ik heb nooit echt alles op maar wat er over is is meestal wat groente en friet oid en dat hoef ik niet mee te hebben.

Ik heb regelmatig wat over, ja. Ik ben gewend om goed naar mijn lichaam te luisteren en op tijd te stoppen met eten. Dan geniet ik liever op een later tijdstip nog van het eten, dan dat ik me volstop. Volgens mij eten de meeste mensen wanneer ze uit eten zijn echt te veel. Als ik met mijn familie eet moeten bijvoorbeeld altijd de broeken op de 'vreethaak' na het eten en moet er liggend worden 'uitgebuikt' zelf vind ik dit niet normaal.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Sep 2015 22:02

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Nougat schreef:
Maeve schreef:Maar hebben jullie dan zoveel over dan? Ik heb nooit echt alles op maar wat er over is is meestal wat groente en friet oid en dat hoef ik niet mee te hebben.

Ik heb regelmatig wat over, ja. Ik ben gewend om goed naar mijn lichaam te luisteren en op tijd te stoppen met eten. Dan geniet ik liever op een later tijdstip nog van het eten, dan dat ik me volstop. Volgens mij eten de meeste mensen wanneer ze uit eten zijn echt te veel. Als ik met mijn familie eet moeten bijvoorbeeld altijd de broeken op de 'vreethaak' na het eten en moet er liggend worden 'uitgebuikt' zelf vind ik dit niet normaal.

Dat heb ik eigenlijk alleen maar bij de Griek. Bij andere restaurants ben ik gewoon voldaan. Nouja, niet de vreethaak en het liggend uitbuiken, maar wel dat ik geneigd ben me te overeten. Verder heb ik dat eigenlijk nergens.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Sep 2015 04:00

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik vind het zó gek dat dit in Nederland niet een ding is, in alle landen waar ik heb gewoond is het doodnormaal. Zo zonde om het anders weg te gooien!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Sep 2015 09:34

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik heb zelf ook nooit heel veel over, en als ik wat over heb, eet mijn man het vaak wel op.
Maar ik zou het wel fijn vinden als dit gewoon standaard wordt aangeboden. Pas geleden waren we met mijn zus en haar dochter uit eten geweest en de kinderen hadden nagenoeg niets gegeten. Toen kregen we, zonder dat we het vroegen, ook een bakje mee naar huis waar hun eten in zat. Echt heel netjes vond ik dat, ik zou het zelf niet gevraagd hebben denk ik.
2012 & 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Sep 2015 09:45

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik heb er zelf nog nooit om gevraagd, maar toen mijn fotografiedocente uit Amerika hier was en we samen bij de Griek gingen eten, heeft ze wel gevraagd of ze haar restant mee mocht nemen en dat werd toen gewoon voor haar ingepakt, netjes in zo'n bakje. Ik denk helemaal niet dat er in Nederland zo moeilijk over wordt gedaan, ik denk gewoon dat veel mensen het niet vragen.

Overigens eet ik meestal wel mijn bord leeg en dan zit ik echt niet heel erg vol.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Sep 2015 10:34

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik vind de stelling een beetje onjuist. Moeten de serveersters en bediendes dan elke keer vragen of jij een doggybag wil? Je kan het toch gewoon vragen. Ik denk eerder dat het concept van de doggybag juist meer bekend moet zijn onder de uiteters.

Ook ik krijg gewoon altijd m'n leftovers mee als ik erom vraag. Je moet het gewoon vragen! Zelf werk ik ook in de horeca en ik kijk ook echt niet raar op als mensen een stuk van het overgebleven eten meewillen nemen. We hebben dan geen speciale bakjes, maar elke keuken heeft wel aluminium folie hoor.

Verder zetten wij inderdaad ook een schaal sla en een schaal friet voor de hele tafel op tafel om voedselverwpilling tegen te gaan. Maar oh hoe vaak ik niet de verbaasde blikken krijg of dat schaaltje sla voor iedereen is, en dat het zo weinig is en absurd... Echt te vaak. En nog erger: je kan gratis bij krijgen, dat is geen probleem. Dus dan doen ze dat, want belachelijk dat je zo weinig krijgt.. En dan moet ik alsnog twee bijna volle schaaltjes weggooien :( ik vind dat zo zonde.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Sep 2015 12:50

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik vraag het meestal gewoon hoor. Regelmatig eet ik mijn toetje bij het ontbijt verder op haha
R. 2013
D. 2016
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 07 Sep 2015 19:42

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik ben zelf chefkok in een restaurant, en merk dat de vraag er steeds vaker is. Ik heb toevallig een paar weken geleden ook eens onderzoek gedaan naar fatsoenlijk verpakkingsmateriaal. Als mensen dan vragen om het mee te nemen, dat je dat ook netjes kan verpakken. In ons restaurant wordt er nooit een probleem van gemaakt in iedere geval!

En het ligt een beetje aan wat voor restaurant, maar ik heb er zelf ook weleens om gevraagd. Er zit hier bijvoorbeeld een zaak waar ze lekkere spareribs hebben, maar altijd teveel is!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 07 Sep 2015 20:47

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Saga, ik snap het wel natuurlijk maar ik vond het echt heel erg zonde van het eten. We hadden best veel over.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Sep 2015 12:43

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Voor mij zijn de porties in een restaurant vaak wel goed, het komt niet zo vaak voor dat er iets overblijft. Vorige week ben ik bij de Griek gaan eten en dan houd ik standaard veel van mijn hoofdgerecht over maar gyros is ook zo'n berg vlees!

Hier in de buurt hebben ze een pastarestaurant en daar kun je een kleinere of een normale/grote portie bestellen. De mannen nemen meestal de normale en de vrouwen de kleine portie, werkt heel fijn.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 08 Sep 2015 12:53

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik vind die grotere/ kleinere porties idd een goede uitkomst.

Laatst waren we uit eten met de kinderen en R had bijna niets gegeten. Dat vind ik aan de ene kant enorm zonde, vooral van mijn geld, maar om het mee te nemen vind ik toch nog steeds een beetje gek omdat we dat hier in Nederland idd niet gewend zijn. Bovendien ging het om friet en een frikandel ofzo en dat warm je toch ook echt niet meer op.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2015 13:45

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Ik zou het een mooie ontwikkeling vinden als het gewoon standaard wordt aangeboden door het restaurant. Dus dat je er niet meer om hoeft te vragen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Sep 2015 14:10

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

Grappig om te lezen dat jullie dat veelvuldig vragen. Ik heb het in NL nog nooit gedaan. Soms wel jammer dat het hier niet normaal is. Ik vind de drempel voor mijzelf dan vaak te hoog om het zelf te vragen. Mijn nadeel natuurlijk.
Het zou daarom zeker fijn zijn als het standaard gevraagd wordt in een restaurant.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2015 17:58

Re: Stelling #12: Restaurants zouden doggybags aan moeten bi

ik heb 1x gevraagd en durfde het amper maar kon mijn halve pizza echt niet op en heb het toen gevraagd ze deden niet moeilijk. En bij een restaurant waar wij ons trouwfeest hadden vroegen na het feest of we het overgebleven eten mee wouden hebben. Waren wat broodjes hebben we niet gedaan.

iemand waar ik werk had laatst een feest en toen kreeg ze aan het einde van het restaurant grote bakken met eten mee, zonder te vragen. Dat vond ik wel erg netjes
Afbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers