Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit hier een dierenarts(assistente)?

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 05 Sep 2015 09:00

Zit hier een dierenarts(assistente)?

Onze hond heeft sinds vanmorgen vroeg waterdunne diarree en heeft al 2x water gespuugd. Eten wil hij niet. Water komt er ook direct weer uit als hij gedronken heeft. Hoe lang kunnen we dit aankijken? Ik heb al gevonden dat hij wel 12 uur zonder water kan om zijn maag rust te geven, maar wat zijn uitdrogingsverschijnselen, en wat kan ik daar aan doen?

Als het te lang duurt of hij suf wordt/ gek gaat doen bel ik sowieso de dierenarts hoor, ongeacht of het weekend is. Maar dat vind ik voor nu nog niet nodig.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Sep 2015 09:16

Re: Zit hier een dierenarts(assistente)?

Ik zou het tot het einde van de dag aankijken en dan evt bellen om te vragen wat de dierenarts adviseert.
Waarschijnlijk een virusje ofzo. Lust hij ook geen gekookte kip? Of evt rijstwater proberen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 05 Sep 2015 10:56

Re: Zit hier een dierenarts(assistente)?

Je moet kijken of zijn neus nog nat is en hoe zijn ogen erbij staan. Dat heeft mijn opa mij altijd geleerd en een vriendin die da is zegt dat ook.
Kijk het even af en als je het niet vertrouwd bellen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 05 Sep 2015 11:40

Re: Zit hier een dierenarts(assistente)?

Ik zou inderdaad opletten of hij niet suf wordt, en of ogen en neus nog voldoende vochtig zijn. Hier mochten we het meestal een dag aankijken van de DA en daarna even langskomen om te laten kijken. Meestal loste het zichzelf binnen een dag wel weer op, maar we hebben ook een keer gehad dat dit niet zo was en toen kregen we iets van medicijnen mee.

Wat Sam zegt hoor je ook veel, gekookte kip, iets van gekookte kabeljauw of koolvis, rijstwater, of ook gewoon de rijst zelf. Maar lang niet alle honden die wij vroeger hadden wilden dat hebben als ze ziek waren. Ik zou wel wat aan blijven bieden en even kijken hoe de dag loopt, en anders kun je ook bellen voor overleg. Deden wij vaak wel even, en soms keken we het dan met tips nog even aan en soms moesten we toch even langs de DA.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 05 Sep 2015 18:39

Re: Zit hier een dierenarts(assistente)?

Nou even een update, hij heeft inmiddels gegeten en gedronken, en lijkt niet ziek meer te zijn. Gelukkig maar. Hij is wel vaker aan de diarree maar vond het icm dat spugen toch wel eng.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers