Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vluchtelingen

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Okt 2015 12:43

Re: Vluchtelingen

Whatever, ik zal de volgende keer de precieze bronnen van de reacties erbij vermelden om verwarring te voorkomen. Maar als ik het forum bedoelde had ik dat al met quotes gedaan. Ik heb het elke keer over de media, dus ik doel met het lezen van reacties ook weer op van in de media en hoe daarop weer wordt gereageerd.

Verder begon ik gewoon met een reactie op dat Ragazza zei dat we weer een dieptepunt hadden bereikt in Steenbergen. Daar reageer ik op dat ik het ook erg vind dat er zo'n ongenuanceerd beeld wordt geschept in de media. Dan vraagt zij aan mij hoe het er dan aan toe ging. Daar reageer ik op, samen met een tekst over wederom de in mijn ogen foute ongenuanceerde verslaggeving in het nieuws. Dat ik dat jammer vind. En hoe ik er over denk waarom het zo gespeeld wordt. En toen was ik opeens boos? En werden er om voorbeelden gevraagd, dat doe ik en wat dan? Toen moest ik niet zo naief doen en kwam ik boos en geëmotioneerd over? Ik kwam hier niet om stoom af te willen blazen. Ik wilde enkel en alleen het voor mijn stadje opnemen tegen de negatieve berichtgeving in de media. Excuse me! Jullie maken het nu echt groter dan ik het bedoelt heb. Ik heb ook never nooit gezegd dat iedereen zo denkt. Ook never nooit dat jullie zo denken. Enkel en alleen heb ik nu meerdere malen met feiten en argumenten proberen aan te geven dat ik de berichtgeving rondom de situatie in Steenbergen sneu vind en dat ik vind dat ze beter kunnen focussen wat echt van belang is. Ja, echt duidelijk dat ik mensen wil generaliseren en stoom wil afblazen. maar deze zin zou ook wel weer als boos en geëmotioneerd overkomen :laughcry:
<<

Anoniem137

Bericht 23 Okt 2015 12:59

Re: Vluchtelingen

Ik vind die opmerking, als dat daadwerkelijk gezegd is, echt wel een dieptepunt en getuigen van weinig herseninhoud. Daarin geef ik Ragazza gelijk. Dan heb je mijns inziens weinig zinvols te melden. verder zag ik weinig kwalijks in haar reactie. En dat de media alleen maar olie op het vuur gooit, is me al jaren bekend.
<<

Anoniem154

Bericht 21 Nov 2015 22:30

Re: Vluchtelingen

Naar aanleiding van de gebeurtenissen in Parijs, gooien sommige Oost Europese landen de grenzen 'dicht' mbt vluchtelingen.

Is dit volgens jullie, een logisch gevolg? Of juist een slechte ontwikkeling?
Wanneer de landen allemaal eigen plan trekken, wat is dan het gevolg voor de EU? Moeten we niet samen een oplossing bedenken, in welke vorm dan ook?
<<

Anoniem185

Bericht 21 Nov 2015 22:35

Re: Vluchtelingen

Ik denk dat het een logisch gevolg is, maar ook direct hetgene is wat IS wil bereiken. De vluchtelingen vluchten veelal voor IS. Het westen was al 'bang' dat er ook terroristen onder de vluchtingen zouden mengen om hier de boel te gaan verzieken. Doordat nu een Syrisch paspoort is gevonden (wat nep bleek te zijn) is de angst alleen maar meer aangewakkerd. Geert Wilders en Bart de Wever roepen 'zie je wel', mensen worden banger en banger. Zo krijg je het Westen die de vluchtelingen terug wil sturen omdat ze het niet vertrouwen en de vluchtelingen die bang zijn voor IS worden gedwongen terug te keren naar het Oosten. Logisch gevolg daarvan is dat zij zich aan gaan sluiten bij IS om maar niet vermoord te worden, waardoor IS groeit. En groeit. En groeit. Ik weet niet, maar ik heb het idee dat IS bewust iets doet om twee fronten te krijgen (Oost tegen West oid).

Misschien zit ik er wel helemaal naast en is dat helemaal niet hun plan, maar het speelt toch ergens achter in mijn hoofd.
<<

Anoniem154

Bericht 21 Nov 2015 22:49

Re: Vluchtelingen

Caulfield schreef:
Wolbol schreef:Claufield, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de aanpak van de vluchtelingenproblematiek ziet. Hoe zie jij de vluchtelingen integreren, de invloed op onze welvaart, de maatschappelijke gevolgen, de toenemende islamisering, etc.?
Uit jouw posts haal ik zo 123 enkel dat je positief tegen de komst van de vluchtelingen kijkt, terwijl je in andere kwesties altijd een bepaalde diepgang toont. Vandaar dat ik juist wel benieuwd ben naar jouw ideeën erover.


Goeie vraag. Ik denk dat een uniforme aanpak niet direct voorhanden is, dat dit een heel groot en complex proces is waar geen handleiding voor bestaat en waarvan niemand op voorhand kan voorspellen hoe het precies gaat verlopen. En het gaat sowieso niet volledig lukken of mislukken, maar ergens daar tussen in. Een aantal mensen gaat tussen wal en schip vallen en een aantal mensen zullen een fijne plek vinden waarin ze gelukkig zijn en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En om die laatste groep zo groot mogelijk te laten zijn, zijn er denk ik wel wat algemene dingen van belang.
Er moet ruimte zijn voor vluchtelingen op hogescholen en universiteiten. Mensen moeten hun opleiding kunnen vervolgen en kunnen doceren. Het moet snel duidelijk zijn voor hoe lang mensen kunnen blijven, en degenen die hier kunnen blijven moeten de ruimte krijgen een bestaan op te bouwen. Dus scholing, werk, contact met medelanders, huisvesting, etcetera.

Ik vind het jammer dat veel Nederlanders dit als bedreigend ervaren. Wel begrijpelijk, want niemand weet precies hoe dit gaat verlopen en dat is onveilig. Tegelijkertijd, iets als pak 'm beet de olieprijs of de aandelenhandel heeft een enorme impact op onze economie, en daar weten de meeste mensen ook geen bal van af. Je hebt heel veel dingen gewoon niet in de hand, en het is weleens goed je dat te realiseren, vind ik. En juist omdat we niet precies weten hoe het zal gaan, hecht ik meer waarde aan rechtvaardigheid op een abstract niveau dan aan angstgevoelens. En die rechtvaardigheid betekent voor mij (met het risico als Kumbaya-zingende hippie te worden weggezet): we kunnen niet doen alsof dit ons niet aangaat. Je kunt niet doen alsof we op een klein rijk eilandje zitten en met het deel van de wereld waar het ronduit kut is, niks van doen hebben. Niemand heeft meer recht op geluk dan een ander. En daarom zijn mensen hier welkom wat mij betreft en zien we van daaruit wel verder.


Excuses, ik heb nog niet op jouw post gereageerd zie ik nu.

Jouw eerste alinea, is enkel gericht op hoe een vluchteling hier opgevangen moet worden.
Jouw tweede alinea, zie ik meer als een beknopt betoog.

Ik mis de invloed op onze maatschappij, onze welvaart...
En de toenemende Islamisering, wat sinds vorige week toch wel een extra lading heeft gekregen.

Kijk, dat zij moeten integreren en wij ons open moeten stellen, om een prettige multiculturele samenleving te kunnen bewerkstelligen...dat begrijpt (vrijwel) een ieder. Ik mis de nuance.
Jij hebt het over toegang tot hogescholen en universiteiten. MBO ook lijkt mij? Meer de praktijkgerichte beroepen.
Welk gevolg zal dat hebben voor de arbeidsmarkt? En is de groep laaggeschoolden, niet ook een bedreiging voor de Nederlandse laaggeschoolden? Net als dat de Polen zijn, in bepaalde beroepstakken.

En hoe gaan we om met de culturele inmenging? Uit het aanslagtopic komt naar voren, dat er toch best wat forummers zijn die toch anders zijn gaan kijken naar een 'getint' persoon. Nu halen we nog meer getinte personen naar hier. Wat moeten we doen aan die angst?

Ik heb ook geen pasklaar antwoord, maar het zijn wel aspecten waar ik over na probeer te denken. Het is niet een kwestie van "kom maar fijn integreren".
<<

Anoniem154

Bericht 21 Nov 2015 22:57

Re: Vluchtelingen

Ik denk ook Bob, dat IS toch een soort van splitsing wil genereren. Een soort van zuivering, en door dit soort aanslagen gaan mensen bewust cq onbewust toch meer een kant kiezen. Even heel zwart wit gezien (IS versus Westen). Juist door die splitsing te krijgen, kunnen zij gerichter te werk gaan.
En dit soort aanslagen geven hen natuurlijk ook meer inzicht, in hoe andere landen zich opstellen tegen IS.

Wisten we het maar he. Misschien toch maar eens spionnen bij de IS binnen laten dringen :)
Ik ben daar zo benieuwd naar he, hoe men aan al die informatie komt mbt eventuele aanvallen. Gaat dat enkel via afluisteren, volgen, etc.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 22 Nov 2015 12:08

Re: Vluchtelingen

Bob schreef:Doordat nu een Syrisch paspoort is gevonden (wat nep bleek te zijn)


Dat paspoort was idd nep, maar het is wel geregistreerd in Griekenland op het eiland Leros. Waar die vent aan land is gekomen.
Het aantal cijfers klopt niet met een officieel paspoort.
Dat paspoort wat hij die dader lag is nep dus hij komt misschien niet uit Syrië of wel, maar onder en valse naam met een heel erg slecht nagemaakt paspoort.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2015 16:43

Re: Vluchtelingen

Wolbol schreef:
Caulfield schreef:
Wolbol schreef:Claufield, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de aanpak van de vluchtelingenproblematiek ziet. Hoe zie jij de vluchtelingen integreren, de invloed op onze welvaart, de maatschappelijke gevolgen, de toenemende islamisering, etc.?
Uit jouw posts haal ik zo 123 enkel dat je positief tegen de komst van de vluchtelingen kijkt, terwijl je in andere kwesties altijd een bepaalde diepgang toont. Vandaar dat ik juist wel benieuwd ben naar jouw ideeën erover.


Goeie vraag. Ik denk dat een uniforme aanpak niet direct voorhanden is, dat dit een heel groot en complex proces is waar geen handleiding voor bestaat en waarvan niemand op voorhand kan voorspellen hoe het precies gaat verlopen. En het gaat sowieso niet volledig lukken of mislukken, maar ergens daar tussen in. Een aantal mensen gaat tussen wal en schip vallen en een aantal mensen zullen een fijne plek vinden waarin ze gelukkig zijn en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En om die laatste groep zo groot mogelijk te laten zijn, zijn er denk ik wel wat algemene dingen van belang.
Er moet ruimte zijn voor vluchtelingen op hogescholen en universiteiten. Mensen moeten hun opleiding kunnen vervolgen en kunnen doceren. Het moet snel duidelijk zijn voor hoe lang mensen kunnen blijven, en degenen die hier kunnen blijven moeten de ruimte krijgen een bestaan op te bouwen. Dus scholing, werk, contact met medelanders, huisvesting, etcetera.

Ik vind het jammer dat veel Nederlanders dit als bedreigend ervaren. Wel begrijpelijk, want niemand weet precies hoe dit gaat verlopen en dat is onveilig. Tegelijkertijd, iets als pak 'm beet de olieprijs of de aandelenhandel heeft een enorme impact op onze economie, en daar weten de meeste mensen ook geen bal van af. Je hebt heel veel dingen gewoon niet in de hand, en het is weleens goed je dat te realiseren, vind ik. En juist omdat we niet precies weten hoe het zal gaan, hecht ik meer waarde aan rechtvaardigheid op een abstract niveau dan aan angstgevoelens. En die rechtvaardigheid betekent voor mij (met het risico als Kumbaya-zingende hippie te worden weggezet): we kunnen niet doen alsof dit ons niet aangaat. Je kunt niet doen alsof we op een klein rijk eilandje zitten en met het deel van de wereld waar het ronduit kut is, niks van doen hebben. Niemand heeft meer recht op geluk dan een ander. En daarom zijn mensen hier welkom wat mij betreft en zien we van daaruit wel verder.


Excuses, ik heb nog niet op jouw post gereageerd zie ik nu.

Jouw eerste alinea, is enkel gericht op hoe een vluchteling hier opgevangen moet worden.
Jouw tweede alinea, zie ik meer als een beknopt betoog.

Ik mis de invloed op onze maatschappij, onze welvaart...
En de toenemende Islamisering, wat sinds vorige week toch wel een extra lading heeft gekregen.

Kijk, dat zij moeten integreren en wij ons open moeten stellen, om een prettige multiculturele samenleving te kunnen bewerkstelligen...dat begrijpt (vrijwel) een ieder. Ik mis de nuance.
Jij hebt het over toegang tot hogescholen en universiteiten. MBO ook lijkt mij? Meer de praktijkgerichte beroepen.
Welk gevolg zal dat hebben voor de arbeidsmarkt? En is de groep laaggeschoolden, niet ook een bedreiging voor de Nederlandse laaggeschoolden? Net als dat de Polen zijn, in bepaalde beroepstakken.

En hoe gaan we om met de culturele inmenging? Uit het aanslagtopic komt naar voren, dat er toch best wat forummers zijn die toch anders zijn gaan kijken naar een 'getint' persoon. Nu halen we nog meer getinte personen naar hier. Wat moeten we doen aan die angst?

Ik heb ook geen pasklaar antwoord, maar het zijn wel aspecten waar ik over na probeer te denken. Het is niet een kwestie van "kom maar fijn integreren".
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2015 16:44

Re: Vluchtelingen

Wolbol schreef:
Caulfield schreef:
Wolbol schreef:Claufield, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de aanpak van de vluchtelingenproblematiek ziet. Hoe zie jij de vluchtelingen integreren, de invloed op onze welvaart, de maatschappelijke gevolgen, de toenemende islamisering, etc.?
Uit jouw posts haal ik zo 123 enkel dat je positief tegen de komst van de vluchtelingen kijkt, terwijl je in andere kwesties altijd een bepaalde diepgang toont. Vandaar dat ik juist wel benieuwd ben naar jouw ideeën erover.


Goeie vraag. Ik denk dat een uniforme aanpak niet direct voorhanden is, dat dit een heel groot en complex proces is waar geen handleiding voor bestaat en waarvan niemand op voorhand kan voorspellen hoe het precies gaat verlopen. En het gaat sowieso niet volledig lukken of mislukken, maar ergens daar tussen in. Een aantal mensen gaat tussen wal en schip vallen en een aantal mensen zullen een fijne plek vinden waarin ze gelukkig zijn en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En om die laatste groep zo groot mogelijk te laten zijn, zijn er denk ik wel wat algemene dingen van belang.
Er moet ruimte zijn voor vluchtelingen op hogescholen en universiteiten. Mensen moeten hun opleiding kunnen vervolgen en kunnen doceren. Het moet snel duidelijk zijn voor hoe lang mensen kunnen blijven, en degenen die hier kunnen blijven moeten de ruimte krijgen een bestaan op te bouwen. Dus scholing, werk, contact met medelanders, huisvesting, etcetera.

Ik vind het jammer dat veel Nederlanders dit als bedreigend ervaren. Wel begrijpelijk, want niemand weet precies hoe dit gaat verlopen en dat is onveilig. Tegelijkertijd, iets als pak 'm beet de olieprijs of de aandelenhandel heeft een enorme impact op onze economie, en daar weten de meeste mensen ook geen bal van af. Je hebt heel veel dingen gewoon niet in de hand, en het is weleens goed je dat te realiseren, vind ik. En juist omdat we niet precies weten hoe het zal gaan, hecht ik meer waarde aan rechtvaardigheid op een abstract niveau dan aan angstgevoelens. En die rechtvaardigheid betekent voor mij (met het risico als Kumbaya-zingende hippie te worden weggezet): we kunnen niet doen alsof dit ons niet aangaat. Je kunt niet doen alsof we op een klein rijk eilandje zitten en met het deel van de wereld waar het ronduit kut is, niks van doen hebben. Niemand heeft meer recht op geluk dan een ander. En daarom zijn mensen hier welkom wat mij betreft en zien we van daaruit wel verder.


Excuses, ik heb nog niet op jouw post gereageerd zie ik nu.

Jouw eerste alinea, is enkel gericht op hoe een vluchteling hier opgevangen moet worden.
Jouw tweede alinea, zie ik meer als een beknopt betoog.

Ik mis de invloed op onze maatschappij, onze welvaart...
En de toenemende Islamisering, wat sinds vorige week toch wel een extra lading heeft gekregen.

Kijk, dat zij moeten integreren en wij ons open moeten stellen, om een prettige multiculturele samenleving te kunnen bewerkstelligen...dat begrijpt (vrijwel) een ieder. Ik mis de nuance.
Jij hebt het over toegang tot hogescholen en universiteiten. MBO ook lijkt mij? Meer de praktijkgerichte beroepen.
Welk gevolg zal dat hebben voor de arbeidsmarkt? En is de groep laaggeschoolden, niet ook een bedreiging voor de Nederlandse laaggeschoolden? Net als dat de Polen zijn, in bepaalde beroepstakken.

En hoe gaan we om met de culturele inmenging? Uit het aanslagtopic komt naar voren, dat er toch best wat forummers zijn die toch anders zijn gaan kijken naar een 'getint' persoon. Nu halen we nog meer getinte personen naar hier. Wat moeten we doen aan die angst?

Ik heb ook geen pasklaar antwoord, maar het zijn wel aspecten waar ik over na probeer te denken. Het is niet een kwestie van "kom maar fijn integreren".



Je stelt een hele hoop vragen, die heel relevant zijn, maar ook heel
algemeen ('hoe gaan we om met...') en die ik mede daarom niet zo direct kan beantwoorden. Ik denk niet dat we vast kunnen stellen wat exact het effect zal zijn op de arbeidsmarkt, daar spelen zo veel factoren een rol in dat dat niet te bepalen is. Vandaag las ik nog een stuk in de Groene Amsterdammer waarin een aantal hardnekkige mythes rondom arbeid, zoals bijvoorbeeld de effecten van avt en vergrijzing, werden doorgeprikt. Weet jij wat de effecten zijn (geweest) van de grote hoeveelheden vluchtelingen die hier zijn opgenomen uit voormalig Joegoslavië in de jaren '90? Ik niet.

Wb angst voor getinte mensen: het is jammer dat mensen daar last van hebben. Maar in mijn ogen is dat geen reden om vluchtelingen niet op te nemen. Mogen witte vluchtelingen dan wel? Angst wordt denk ik alleen weggenomen door positieve ervaringen, niet door mensen buiten te houden. Waar ik me zorgen om maak: op de grote groep vluchtelingen gaan er mensen de fout in, dat kan niet andere. Dat gaat in de media geframed worden: wéér zo'n enge moslim die de wet overtreedt. En daarmee wordt verder voeding gegeven aan angst en haat, en daar worden we als samenleving niet gelukkiger van. Maar daar moeten vluchtelingen niet de dupe van worden.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 23 Apr 2016 19:16

Re: Vluchtelingen

Ik wil even kwijt dat ik afgelopen woensdag mijn eerste taalcoachles heb gegeven aan een Somalische vrouw. Zij is 3 jaar geleden naar Nederland gevlucht met 7 kinderen. Inmiddels heeft ze een verblijfsvergunning en gaat ze sinds 10 maanden naar school.
En ik, ik vind het tof! Krijg er zo ontzettend veel energie van. Heb een contract ondertekend dat ik haar minimaal een half jaar ondersteun, 1,5uur per week.

De reacties zijn trouwens erg wisselend. Van zeer positieve reacties tot heel negatieve reacties. Merk dat ik het ook niet tegen iedereen vertel. Toch enigszins bang voor de reacties en wil niet iedere keer verantwoording afleggen over mijn keuze.

Nog meer mensen die vrijwilligerswerk mbt vluchtelingen doet?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Apr 2016 19:22

Re: Vluchtelingen

Gaaf Janne, en wat leuk dat je er zo enthousiast over bent!
#teammaple🍁
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 23 Apr 2016 19:33

Re: Vluchtelingen

Ja, ik vind het echt heel gaaf. Heb eerst een kennismakingsgesprek met haar gehad en iemand van vluchtelingenwerk. Dat vond ik best spannend. Vooral vanwege het onbekende en wat nou als we elkaar helemaal niet begrepen. Ik had namelijk al vernomen dat ze heel slecht (lees bijna geen) Nederlands sprak. Maar er was een klik. We probeerden allebei ons verstaanbaar te maken.
Afgelopen woensdag bij haar thuis geweest en ook daar ging het heel goed. En nee verstaan doen we elkaar niet, maar begrijpen des te meer.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Apr 2016 20:15

Re: Vluchtelingen

Goed bezig Janne! Hoop dat ze het een beetje snel oppakt. Komt vast goed met zo'n bevlogen juf! ;)

Geen ervaring in vrijwilligerswerk maar wij hebben bijna een jaar naast een Syrisch gezin gewoond. Dit gezin hebben wij min of meer ondersteund in diverse dagelijkse dingen maar ook in regelzaken (Vluchtelingenwerk kwam eens in de 2 weken langs, toen ze net goed en wel in het huis zaten. Echt... Daar ben ik nog steeds boos over). We hebben ze wat Nederlands bij geleerd en andersom heb ik wat Arabisch geleerd om ze ik hun moedertaal soms dingen uit te kunnen leggen. Hoewel het wel vreselijk veel energie kostte, gaf het wel veel voldoening. Alleen sinds we verhuisd zijn, horen we helemaal niks meer van hen.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Apr 2016 06:07

Re: Vluchtelingen

Wat goed Janne, en fijn dat het leuk is!
Ik had me ook opgegeven, maar hier wordt het 'm niet: Vluchtelingenwerk plant de afspraken tijdens kantooruren en dan werk ik (en meer mensen, lijkt me). Wel jammer, maar het is niet anders.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 25 Apr 2016 08:21

Re: Vluchtelingen

Dank je Dee!
Hoe komt dat dat jullie niets meer van ze horen? Proberen jullie zelf nog wel eens contact te leggen?

Caulfield, hier werden de kennismakingsgesprekken ook tijdens kantooruren ingepland, maar wel aan het begin van de ochtend of einde van de middag. En uiteindelijk was het mij waard om een uurtje daarvoor vrij te plannen van mijn werk. Het scheelde wellicht ook dat het kantoor ong. 2 minuten fietsen bij mijn werk vandaan zit.
MIjn werk als taalcoach kan ik inplannen wanneer het mij en de aan mij gekoppelde vrouw schikt. Ik ben elke woensdag vrij, dus we pakken op woensdag 1,5 uur. Deze week gaat woensdag niet lukken ivm Koningsdag en hebben we vrijdagavond gepland.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Apr 2016 13:38

Re: Vluchtelingen

Superleuk Janne, wat tof dat je er zoveel extra energie van krijgt. Gaaf!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem316

Bericht 25 Apr 2016 14:36

Re: Vluchtelingen

Ja we hebben ze destijds hier ook een paar keer uitgenodigd en geappt om te vragen hoe het gaat. Alleen krijgen we sinds oud en nieuw geen reactie meer terug. Ze schijnen er nog wel te wonen. We kregen destijds wel het idee dat hij (de vader) het ons kwalijk nam dat we gingen verhuizen, maarja zo gaan die dingen..
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron