Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


twijfel over samen in de groep op school

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 15 Sep 2015 09:47

Re: twijfel over samen in de groep op school

Kinderen worden altijd vantevoren ingedeeld bij een juf voor zover ik weet dus in dat opzicht snap ik wel dat er geen overleg is. Je kunt bij ons je eventuele voorkeur opgeven voor een bepaalde juf maar ik meen dat er idd wel bij verteld wordt dat dus tweelingen /broertjes zusjes en neefjes enz niet bij elkaar in de klas komen.
Jammer dat het voor jou nu zo'n vervelende start is. Misschien kun je toch nog eens bellen en je probleem voorleggen als jij ze toch bij elkaar in de klas wilt. Zoals ik al zei is het bij ons op school nog nooit gebeurd maar ik ga het toch eens vragen. Ben nu toch wrl benieuwd wat wij zouden doen in zo'n geval.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem255

Bericht 15 Sep 2015 10:46

Re: twijfel over samen in de groep op school

Hier op school bekijken ze het per situatie (zoals het in mijn ogen ook zou moeten, kijkend naar de kinderen en de wensen van de ouders en dan in overleg)
Er zitten nu twee tweelingen bij de kleuters (we hebben 3 kleuterklassen).
1 Tweeling is wel uit elkaar gehaald en 1 zit bij elkaar. Zo ver ik weet gaat dat gewoon goed.
<<

Anoniem255

Bericht 15 Sep 2015 10:47

Re: twijfel over samen in de groep op school

Vervelend Studie, dat dat nu zo gegaan is.
Dan hadden ze dat beter al aan kunnen geven toen jullie kwamen kijken.
Of even bellen om dit aan te geven maar niet op deze manier.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Sep 2015 12:24

Re: twijfel over samen in de groep op school

Wat een nare manier van communiceren zeg! Hopelijk kunnen ze toch gewoon bij elkaar in de klas starten
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Sep 2015 12:30

Re: twijfel over samen in de groep op school

Wat raar zeg Studiebol, ik zou daar zeker nog even over bellen en ook zeker aan geven dat de manier waarop het gezegd werd ook een rotgevoel bij je heeft achter gelaten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem213

Bericht 15 Sep 2015 12:57

Re: twijfel over samen in de groep op school

Maeve schreef:Kinderen worden altijd van tevoren ingedeeld bij een juf voor zover ik weet dus in dat opzicht snap ik wel dat er geen overleg is. Je kunt bij ons je eventuele voorkeur opgeven voor een bepaalde juf maar ik meen dat er idd wel bij verteld wordt dat dus tweelingen /broertjes zusjes en neefjes enz niet bij elkaar in de klas komen.
Jammer dat het voor jou nu zo'n vervelende start is. Misschien kun je toch nog eens bellen en je probleem voorleggen als jij ze toch bij elkaar in de klas wilt. Zoals ik al zei is het bij ons op school nog nooit gebeurd maar ik ga het toch eens vragen. Ben nu toch wrl benieuwd wat wij zouden doen in zo'n geval.

Dus dat mag je wel als voorkeur opgeven, maar als je je eigen kinderen bij elkaar in de klas wil hebben, kan het niet, want zo is het al ingedeeld. Ik vind het logisch dat je daar ook zelf een voorkeur in hebt als ouder.
<<

Pitty

Bericht 15 Sep 2015 13:47

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik vind het niet goed gecommuniceerd van de juf. Het valt me vaker op dat er niet correct wordt gecommuniceerd door onderwijzend personeel of door pm'ers van het kdv. Jammer, een kwalijke ontwikkeling.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Sep 2015 15:12

Re: twijfel over samen in de groep op school

Pitty schreef:Ik vind het niet goed gecommuniceerd van de juf. Het valt me vaker op dat er niet correct wordt gecommuniceerd door onderwijzend personeel of door pm'ers van het kdv. Jammer, een kwalijke ontwikkeling.


En net zo vaak wordt er ook niet goed gecommuniceerd door ouders.

Ot: vervelend. Ik zou het toch opnieuw aankaarten of er geen overleg mogelijk is, want het zit je wel dwars.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Sep 2015 15:26

Re: twijfel over samen in de groep op school

Maeve bij mijn eerste bezoek aan de school was er nog maar een groep 1. Er is toen niet gesproken over hoe in te delen er is niet gesproken over uit elkaar halen. Er is niks gezegd over voorkeur voor iets aan te geven. En ik denk omdat er niks te kiezen viel er was immers maar een groep 1. Daar is blijkbaar verandering in gekomen en trekken zij de conclusie dat ze uit elkaar moeten. Wat sowieso raar is want dit is voor he eerst sinds de school bestaat dat de school twee Groepen 1 heeft. Het is dus niet zo dat ze ervaring hebben met uitelkaar halen want daar was nooit een mogelijkheid voor.

Ik vind echt dat je zoiets overlegd en niet meedeelt terwijl je de kinderen niet kent nog nooit gezien hebt en dus niks van ze weet. Dat zit mij idd dwars dat zoiets gewoon voor je voeten gegooid wordt.

Net zoals dat er deze week een kennismakingsavond is. Maar ze bellen ouders van kinderen die dit kwartaal starten daar niet voor op. Ik vind dat best een belangrijke start. Als je het dus niet weet omdat je nog niet gebeld bent voor kennismakings dagen heb je gewoon pech. Ik vind dat raar.
:heart: :heart: 2011
<<

Pitty

Bericht 15 Sep 2015 15:48

Re: twijfel over samen in de groep op school

Helix schreef:
Pitty schreef:Ik vind het niet goed gecommuniceerd van de juf. Het valt me vaker op dat er niet correct wordt gecommuniceerd door onderwijzend personeel of door pm'ers van het kdv. Jammer, een kwalijke ontwikkeling.


En net zo vaak wordt er ook niet goed gecommuniceerd door ouders.


Ot: vervelend. Ik zou het toch opnieuw aankaarten of er geen overleg mogelijk is, want het zit je wel dwars.


Dat ben ik met je eens, Helix. Het verschil is echter wel, dat een leerkracht/pm'er wel een professional is, waarvan je verwacht dat deze wel goed kan communiceren.

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs, ik sta niet voor de klas. Ik werk bij de schoolbegeleidingsdienst en ik voer dus heel veel gesprekken op scholen waarbij een docent van school aanwezig is en de leerling en vaak de ouders van de leerling ook. Ik vind het echt tenenkrommend wat sommige docenten uitkramen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Sep 2015 21:39

Re: twijfel over samen in de groep op school

Paar dagen geleden hebben een kennismakingsavond gehad. Ook de juf gezien die ik aan de telefoon had. Ze heeft ons een rondleiding gegeven, en vertelde dat de luizenzakken al klaar hingen bij de klas, gewoon bij dezelfde klas. Ik ben nergens op terug gekomen, wil niet die zeurende moeder zijn voor ze al gestart zijn. Maar op de avond zelf kwam hun juf wat chaotisch over, zo was er ook een fout gemaakt met een wendag door haar. Ik hoop maar dat ze heel lief is als de kinderen op school zijn :-)
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers