Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


twijfel over samen in de groep op school

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Sep 2015 09:27

Re: twijfel over samen in de groep op school

Op de basisschool zat er bij mij ook een tweeling in de klas. Ze leken qua uiterlijk erg op elkaar maar hadden een wat ander karakter, en werden daardoor ook echt als individuen behandeld door mijn klasgenootjes en de juffen en meesters. Dat ging erg goed.

Verder geen ervaring, maar ik denk dat samen in een klas geen kwaad kan en dat ze op school toch wel gestimuleerd worden om hun eigen weg te gaan. Zeker omdat je ook al hebt aangegeven dat het goed is wanneer ze in andere groepjes aan het werk gaan.

Zoals vaker gezegd is: volg je gevoel!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 01 Sep 2015 09:37

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik vind het juist raar dat iedereen juist zo stellig is over het bij elkaar houden. Ik zou mijn kinderen nooit bij elkaar in de klas zetten omdat ik dat zelf geen goede invloed vind hebben op de persoonlijke ontwikkeling van een kind. Ze moeten leren om ook zelfstandig dingen op te lossen, zichzelf te ontwikkelen zonder dat broer of zus continu in beeld is. Juist even een plekje zonder zus/ broer kan erg goed werken voor de algemene ontwikkeling. Ik vind het niet goed om broertjes zusjes altijd maar samen te houden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Sep 2015 09:41

Re: twijfel over samen in de groep op school

Eens met Maeve.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Sep 2015 09:49

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik zou ze als ik de keus had denk ik ook niet bij elkaar in de groep zetten. Natuurlijk wil je als ouder het beste voor je kind en ik begrijp de neiging om te denken dat bij elkaar blijven wel heel veilig en fijn voor ze is. Maar de vraag is wat het ze op lange termijn oplevert. Bijna elk kind gaat alleen naar de basisschool en gaat alleen door die spannende eerste periode heen. Ze leren hoe ze als ze nieuw zijn contact moeten maken, hoe ze vrienden moeten maken, hoe ze zich aan moeten passen, ze leren wie ze zijn in de groep. Het gevaar bestaat denk ik als je ze bij elkaar laat dat ze zich aan elkaar optrekken, dat ze als het spannend wordt bij elkaar wegkruipen en niet leren hoe ze dat op moeten lossen.

Kijk ik ben geen tweelingmoeder, dus ik zal niemand om de keuze veroordelen, iedereen weet zelf het beste wat hem of haar goed lijkt voor zijn of haar kind en waarom. Maar ik zelf ben geneigd om te zeggen: stap over jezelf heen, stap over dat gevoel van veiligheid heen en kijk naar de toekomst en de mogelijkheden.
Een tweeling leert al hoe het is om veel samen te zijn, heeft al een bijzondere band met z'n broertje of zusje over het algemeen. Maar in de eerste jaren van z'n leven leert een tweeling meestal niet hoe het is om dingen alleen op te lossen, om alleen te zijn en zelf dingen te bepalen. Ik denk dat het goed is als tweelingen ook leren om 'zelf' te zijn, 'zelf' te doen en te leren hoe het kan zonder de ander daarbij nodig te hebben.
<<

Anoniem258

Bericht 01 Sep 2015 10:29

Re: twijfel over samen in de groep op school

Hier zitten ze wel bij elkaar, hadden ook geen keus omdat er maar 1 groep 1 is, maar waren er wel 2, had ik ze waarschijnlijk nog samen gelaten. Ze zitten eigenlijk nooit naast elkaar in de kring, en zitten in aparte groepjes. Ze zoeken elkaar soms op, wat ik zo van de juf hoor, maar gaan ook ieder wel hun eigen gang. Heel fijn juist, de 1 is wat terughoudender dan de ander, en dat haar zusje in de buurt is geeft haar meer rust, dat merk ik heel goed.
Ze zijn nu aan de derde week begonnen en vanavond heb ik een kennismakingsgesprek, en zal ik nog aangeven dat ik ze graag zoveel mogelijk apart dingen wil laten doen. Maar verder vind ik het erg fijn dat ze samen zijn, en zelf zitten ze ook lekker in hun vel.

Er zijn meer scholen die een beleid hebben om tweelingen apart te houden, maar er zijn ook steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat het, vooral bij 1-eiige tweelingen, beter is ze wel samen te plaatsen. Gelukkig hoor ik van sommige meerlingouders dat er na goed overleg, uiteindelijk toch van die regel wordt afgeweken. Pas nog een vader en moeder die verplicht werden om hun tweeling apart te plaatsen. Zelf wilden ze dit absoluut niet. Ze hebben meerdere gesprekken gehad, zelfs contact met de NVOM (vereniging voor meerlingouders) en uiteindelijk gaf de school toe, de ouders mochten toch meebeslissen.
Ik vind het nogal wat om zo stellig zo'n regel te hebben en je daar aan vast te houden. De ouders hebben daar ook een stem in vind ik.
<<

Pitty

Bericht 01 Sep 2015 11:25

Re: twijfel over samen in de groep op school

Meggy schreef:
Ik vind het nogal wat om zo stellig zo'n regel te hebben en je daar aan vast te houden. De ouders hebben daar ook een stem in vind ik.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik begrijp de stelling van Maeve, daar zit ook zeker wat in, maar uiteindelijk vind ik niet dat je je star aan het beleid moet vasthouden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Sep 2015 11:53

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik vind dat je een tweeling niet kunt vergelijken met broertjes en zusjes van verschillende leeftijden. Een tweeling begint tegelijk, zijn vaak altijd samen geweest. Dat is wat anders dan een broertje of zusje plaatsen bij een oudere broer of zus die zijn/haar eigen plekje al heeft gevonden in de groep/klas.

Ik vond het een veel te grote overgang van altijd samen thuis bij mij en twee ochtenden samen psz naar alle dagen op de basisschool uit elkaar. Naar de basisschool gaan is op zichzelf al spannend. Uit onderzoek is ook gebleken dat er gedragsproblemen kunnen verergeren bij het uit elkaar te halen van een tweeling.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 01 Sep 2015 12:19

Re: twijfel over samen in de groep op school

Pitty schreef:
Meggy schreef:
Ik vind het nogal wat om zo stellig zo'n regel te hebben en je daar aan vast te houden. De ouders hebben daar ook een stem in vind ik.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik begrijp de stelling van Maeve, daar zit ook zeker wat in, maar uiteindelijk vind ik niet dat je je star aan het beleid moet vasthouden.


Ik zeg ook niet dat we er star aan vast zullen houden, het is hier gewoon nog nooit voorgekomen dat ouders perse de kinderen samen wilden houden. Ik zie hoe kinderen los van elkaar enorm groeien in allerlei opzichten, ze zien elkaar in pauzes en andere buitenspel momenten dus ons advies is eigenlijk altijd af het gewoon voor een kind "gezonder " is om ook eens gewoon alleen in een klas te zitten. Ik heb al verschillende redenen genoemd maar zo zijn er nog veel meer, natuurlijk ook voor het bij elkaar houden maar als ik kijk naar alle tweelingen die ik in de klas gehad heb,dan heeft het al die kinderen enorm goed gedaan. Ze krijgen er niets van om even niet bij elkaar te zijn. Altijd bij elkaar is niet goed voor kinderen mijn inziens.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 01 Sep 2015 12:34

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik heb geen ervaring hiermee, maar heb wel een vraag aan de juffen. Mijn oudste wordt in december 4, zijn nichtje in maart. Afgelopen week vroeg iemand me nog of ze een tweeling waren. Ze spelen graag samen en dat gaat meestal goed. Nu is het zo dat ze beide naar dezelfde school zullen gaan. Ik geloof dat er 5 kleuterklassen zijn. Mijn zoon komt bij de kleuterjuf waar mijn neefje ook heeft gezeten. Hij is nu in groep 3 gestart. Hoe groot is de kans dat mijn nichtje bij dezelfde juf komt? Worden broertjes en zusjes vaak bij dezelfde juf geplaatst of wordt daar geen rekening mee gehouden? Van mij hoeft het niet zo, die 2 samen in de klas..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem273

Bericht 01 Sep 2015 12:35

Re: twijfel over samen in de groep op school

Maeve schreef:Ik vind het juist raar dat iedereen juist zo stellig is over het bij elkaar houden. Ik zou mijn kinderen nooit bij elkaar in de klas zetten omdat ik dat zelf geen goede invloed vind hebben op de persoonlijke ontwikkeling van een kind. Ze moeten leren om ook zelfstandig dingen op te lossen, zichzelf te ontwikkelen zonder dat broer of zus continu in beeld is. Juist even een plekje zonder zus/ broer kan erg goed werken voor de algemene ontwikkeling. Ik vind het niet goed om broertjes zusjes altijd maar samen te houden.


Ik bedoel meer uitspraken als: absoluut uit elkaar halen, dat het bij jou op school verplicht is etc.
Nu zeg je erbij dat de school zich er niet star aan vast houdt maar zo kwam het in je eerste antwoord wel over. Dát vind ik stellig. Dat er voor beiden opties iets te zeggen is, met voor- en nadelen, mag duidelijk zijn.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 01 Sep 2015 12:44

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ik bedoelde daarmee dat ik als moeder en door ervaringen als juf ze gewoon absoluut uit elkaar zou halen. Ik zou, als moeder dus, gewoon mijn kinderen niet bij elkaar in de groep willen want ik denk zelf dat het niet goed is.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 01 Sep 2015 12:45

Re: twijfel over samen in de groep op school

Mickey schreef:Ik heb geen ervaring hiermee, maar heb wel een vraag aan de juffen. Mijn oudste wordt in december 4, zijn nichtje in maart. Afgelopen week vroeg iemand me nog of ze een tweeling waren. Ze spelen graag samen en dat gaat meestal goed. Nu is het zo dat ze beide naar dezelfde school zullen gaan. Ik geloof dat er 5 kleuterklassen zijn. Mijn zoon komt bij de kleuterjuf waar mijn neefje ook heeft gezeten. Hij is nu in groep 3 gestart. Hoe groot is de kans dat mijn nichtje bij dezelfde juf komt? Worden broertjes en zusjes vaak bij dezelfde juf geplaatst of wordt daar geen rekening mee gehouden? Van mij hoeft het niet zo, die 2 samen in de klas..



Bij ons worden neefjes nichtjes ook uit elkaar gehaald. Meestal omdat ouders hiermee komen maar ook omdat we dus gewoon als afspraak hebben dat familie niet bij elkaar in de klas zit.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 01 Sep 2015 13:04

Re: twijfel over samen in de groep op school

Stukje van Coks Feenstra

Waar moet je als ouders op letten om tot een goede beslissing te komen?

De leeftijd van de tweeling. Voor een jonge tweeling kan een scheiding te vroeg zijn. Dit gaat vooral op voor tweelingen die weinig ervaring hebben met crèche of peuterspeelzaal. Voor hen is de scheiding van hun moeder nog moeilijk. Als ze daarbij ook van hun tweelingbroer of –zus gescheiden worden, betekent dat voor hen een dubbele scheiding.
De eiigheid van de tweeling, of te wel het eeneiig of twee-eiig zijn. Eeneiigen hebben een erg innige en nauwe band waardoor ze alleen samen kunnen genieten en zich goed voelen. Als ze gescheiden worden, missen ze de ander. Bij twee-eiigen is de band meestal iets losser, maar ook zij –en zeker op jonge leeftijd- kunnen zich verloren voelen zonder hun maatje.
Hun relatie. Als ze elkaar in de weg zitten en elkaar hinderen, is het goed om te overwegen hen te scheiden. Ook kan het in geval van een ongelijke ontwikkeling een voordeel zijn om ze te scheiden (één leert veel sneller dan de ander). Soms zijn ze erg op elkaar gericht en maken nauwelijks contact met anderen. Ook dan is een scheiding aan te raden, maar wel met beleid (in dat geval moet je hen namelijk eerst wennen aan het apart van elkaar zijn). Als al deze karakteristieken zich niet vertonen en de tweeling harmonieus met elkaar omgaat, is er geen reden tot splitsing.

Ze hebben nog vele jaren voor zich om te leren zonder de ander te zijn! Bovendien komt deze behoefte vanzelf bij hen op, meestal in de puberteit. Dan willen ze namelijk zelf minder op elkaar lijken en minder bij elkaar zijn.


Mijn jongens worden binnenkort 2, dus wij hebben nog even.
Maar zoals het er nu naar uit ziet willen wij ze gewoon samen in 1 klas!
Naar school gaan is al een hele stap, en dan moet je ook nog eens bij je broertje of zusje weg!?
Bovendien denk ik dat het apart van elkaar werkjes doen voor die kleintjes al wel even genoeg is.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 01 Sep 2015 13:27

Re: twijfel over samen in de groep op school

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van tweelingenbeleid op bestuurlijk niveau. Opvallend is dat er nooit is aangetoond dat het scheiden van tweelingen op de basisschool een bewezen positief effect heeft. Wel dat veel scholen "hangen" aan de gewoonte om broertjes en zusjes niet samen te plaatsen en hier een tweeling ook onder scharen. Natuurlijk klopt dit voor een deel, tweelingen zijn ook broertjes/zusjes van elkaar, maar de situatie ligt gecompliceerder dan dit. Tweelingen zijn langer afhankelijk van elkaar, ze staan gemiddeld later op eigen benen dan leeftijdsgenootjes ze moeten namelijk niet alleen loskomen van hun ouders maar ook van elkaar. Dit artikel laat mooi zien wat de mogelijkheden zouden moeten zijn http://www.twinsvideoblog.nl/wp-content ... fapart.pdf
De strekking van het tweelingenbeleid wat ik schrijf heeft de toon van dit artikel, tweelingen in eerste instantie samen in een klas en zeker in de onderbouwklassen ouders/kinderen hiervoor de mogelijkheid bieden. Daarnaast altijd de wens van ouders volgen, zij kennen hun kind het allerbest en weten wat hun kind nodig heeft. Vanzelfsprekend kan school hierin adviseren als ouders twijfelen. Als je het kind centraal stelt, dan is er niet slechts één mogelijkheid om het "goed" te doen.
Heel veel wijsheid in het nemen van dit besluit, als je er over hebt nagedacht mag twijfel bestaan maar heeft je besluit een fundament. Geen enkel besluit zou onomkeerbaar moeten zijn.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Sep 2015 16:06

Re: twijfel over samen in de groep op school

Pleun schreef:Momenteel ben ik bezig met het schrijven van tweelingenbeleid op bestuurlijk niveau. Opvallend is dat er nooit is aangetoond dat het scheiden van tweelingen op de basisschool een bewezen positief effect heeft. Wel dat veel scholen "hangen" aan de gewoonte om broertjes en zusjes niet samen te plaatsen en hier een tweeling ook onder scharen. Natuurlijk klopt dit voor een deel, tweelingen zijn ook broertjes/zusjes van elkaar, maar de situatie ligt gecompliceerder dan dit. Tweelingen zijn langer afhankelijk van elkaar, ze staan gemiddeld later op eigen benen dan leeftijdsgenootjes ze moeten namelijk niet alleen loskomen van hun ouders maar ook van elkaar. Dit artikel laat mooi zien wat de mogelijkheden zouden moeten zijn http://www.twinsvideoblog.nl/wp-content ... fapart.pdf
De strekking van het tweelingenbeleid wat ik schrijf heeft de toon van dit artikel, tweelingen in eerste instantie samen in een klas en zeker in de onderbouwklassen ouders/kinderen hiervoor de mogelijkheid bieden. Daarnaast altijd de wens van ouders volgen, zij kennen hun kind het allerbest en weten wat hun kind nodig heeft. Vanzelfsprekend kan school hierin adviseren als ouders twijfelen. Als je het kind centraal stelt, dan is er niet slechts één mogelijkheid om het "goed" te doen.
Heel veel wijsheid in het nemen van dit besluit, als je er over hebt nagedacht mag twijfel bestaan maar heeft je besluit een fundament. Geen enkel besluit zou onomkeerbaar moeten zijn.


:good:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Sep 2015 16:38

Re: twijfel over samen in de groep op school

Interessant Pleun!
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2015 16:43

Re: twijfel over samen in de groep op school

Bij ons op school zijn 2 kleuterklassen, maar verder van de groepen maar 1 klas.
Als de kleuters op school komen, gaan ze meestal apart, als dat niet werkt gaan ze alsnog bij elkaar in. De rest van het school leven zitten ze toch ook al bij elkaar.
Verder neefjes/nichtjes apart doen zou hier niet kunnen werken. Zo'n relatief kleine school (zo'n 200 leerlingen) en veel leerlingen zijn familie van elkaar. Ik geloof dat bij dochter in de klas 3 neefjes en nichtjes zitten. nu ook een broertje en zusje, doordat 1 bleef zitten.

Als ik zelf een tweeling zou hebben, en de keuze zou hebben, zou ik doen wat mijn eigen gevoel zegt.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 01 Sep 2015 17:51

Re: twijfel over samen in de groep op school

Wij zaten altijd bij elkaar, ging prima en vonden we allebei leuk. We hebben ons genoeg apart kunnen ontwikkelen. We hebben tot we gingen studeren altijd zelfde vriendinnen gehad omdat we dezelfde types leuk vonden. Het ging automatisch dat we dan in die groepjes vooral met anderen speelden. Zaten bijv nooit naast elkaar.

Ik heb een hele goede band met mijn zus en zie juist bij een van mijn beste vriendinnen dat zij de band met haar tweelingzus helemaal kwijt is. Zij zaten nooit bij elkaar en gingen buiten school ook met verschillende personen om. Vraag me af of het uit elkaar halen daarmee te maken heeft gehad.
Smile, it's free!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Sep 2015 19:35

Re: twijfel over samen in de groep op school

Bedankt voor het reageren iedereen! Pleunn heel interessant stuk schrijf je, ben wel benieuwd als die af is!

Voor de mensen die zeggen het is goed dat ze hun eigen ontwikkeling hebben, eigen identiteit hebben. Situaties zelf oplossen en daarbij niet terug vallen op hun zus, hoe bedoelen jullie dit? Als ik naar mijn meiden kijk hebben ze een heel verschillend uiterlijk maar ook innerlijk. Het is mij nog nooit op gevallen dat als er een probleem is ze hun zusje er bij roepen om het op te lossen. Ook als ik een conflict met een van de twee heb bemoeit die ander zich er nooit mee, ze nemen het niet op voor elkaar. En wat veel mensen dan vaak denken dat ze elkaar aansteken met hun gedrag, dat is hier ook nooit zo geweest. Als er een verdrietig is gaan ze niet naar elkaar, ze komen dan bij de volwassen, dit ook met als er een boos is.

Ja ze spelen veel met elkaar, dat is waar ik zie gelukkig ook momenten dat ze wel apart kunnen spelen en dat gaat ook prima. Ze komen allebei voor zich zelf op en laten niet altijd hun zusje zijn zin door drammen.

Ik lees ook dat scholen het beleid hebben dat ze niet bij elkaar in de klas komen, ik denk niet dat de school dat beleid heeft aangezien dit echt voor het eerst is dat ze twee groepen 1 hebben.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2015 19:33

Re: twijfel over samen in de groep op school

Ben net vanavond gebeld door de school. Ik denk dat ik de juf aan de telefoon had maar weet het niet zeker.
Ze belde om de wen dagen af te spreken. Nou helemaal prima, zegt ze nou het is een tweeling dus we zullen ze uit elkaar halen. Euh wat? Ja zegt ze of is dat te cru gezegd. Aangegeven dat ik dat vond en dat het niet onze voorkeur heeft om ze uit elkaar te halen. Dat toen wij kozen voor de school ze een groep 1 had, toen onderbrak ze me en gaf ze aan dat dat niet meer zo was, aangegeven dat ik dat ook had gehoord, maar dat wij ze nog steeds bij elkaar willen. Dat ik bij de eerste keer dat ik op school was had gezien dat ze in groepjes werken en dat ik dan graag wil dat ze allebei in een ander groepje komen.Toen vroeg ze of ik daar heel stellig in was? Aangegeven van wel, mits er naar een aantal weken school blijkt dat ze elkaar negatief beïnvloeden in hun ontwikkeling en dat ik dan best met school in gesprek wil over hoe nu verder.

Ik snap echt wel dat mensen zich afvragen of je ze bij elkaar in de klas moet laten, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar daar kun je dan toch ook over met elkaar in gesprek, ipv het zo maar ff aan de telefoon te vertellen als al een besloten mededeling.

Merk dat het me dwars zit.. jakkes.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem163

Bericht 14 Sep 2015 19:36

Re: twijfel over samen in de groep op school

Hier zitten ze heerlijk samen in 1 klas. Doen het prima, zin sociaal met de andere kinderen. Dus waarom niet.
Mocht het niet werken of ze het zelf niet prettig vinden kijken we verder, voor nu een dikke prima
<<

Anoniem258

Bericht 14 Sep 2015 19:42

Re: twijfel over samen in de groep op school

Hier na 4 weken al echt eigen vriendjes. Dus dat gaat ook prima.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Sep 2015 19:47

Re: twijfel over samen in de groep op school

Hier dan wel geen tweeling, maar een zus en broertje dat net een jaar samen in 1 klas hebben gezeten. Geen problemen mee gehad. Beide hadden ze echt hun eigen vriendjes/vriendinnetjes, en zochten ze zelf de werkjes apart van elkaar uit. Nu zitten ze een jaar zonder elkaar, en dan weer een jaar bij elkaar.
Ik vind dat ouders daar wel inspraak in mogen hebben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2015 19:51

Re: twijfel over samen in de groep op school

Het gaat ook meer om de manier waarop ze het zei. Het is een tweeling dus we zullen ze uit elkaar halen.

Hoe zo zullen jullie dat doen, denk ik dan, dat overleg je toch met de ouders die ze al 4 jaar kennen? Ik heb nooit een kennismakingsgesprek gehad ze weten niks van ze. Dus omdat het een tweeling is moeten ze maar uitelkaar? Ik merk echt dat de manier waaarop ze dit zei dat ik dat storend vind.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem273

Bericht 14 Sep 2015 19:54

Re: twijfel over samen in de groep op school

Studiebol schreef:Het gaat ook meer om de manier waarop ze het zei. Het is een tweeling dus we zullen ze uit elkaar halen.

Hoe zo zullen jullie dat doen, denk ik dan, dat overleg je toch met de ouders die ze al 4 jaar kennen? Ik heb nooit een kennismakingsgesprek gehad ze weten niks van ze. Dus omdat het een tweeling is moeten ze maar uitelkaar? Ik merk echt dat de manier waaarop ze dit zei dat ik dat storend vind.


Dat kan ik me helemaal voorstellen. Lijkt me echt vervelend om te horen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers