Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baringspijn is er niet voor niets (?)

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 31 Aug 2015 14:07

Re: Baringspijn is er niet voor niets (?)

Ik geloof echt wel dat baringspijn nut heeft, maar ik denk dat dit vooral geldt bij een natuurlijke spontane bevalling die rustig op gang komt. Het natuurlijke proces waarbij endorfine en oxitocine aangemaakt wordt.
Op het moment dat er in dat natuurlijke proces ingegrepen wordt (inleiden, weeenopwekkers etc.) dan verstoord dat het proces van de endorfine aanmaak waardoor het dus ook veel lastiger is om met de baringspijn om te gaan.
Ik wilde eigenlijk geen pijnstilling, vond dat ik het wel zonder moest kunnen... Maar toen kreeg ik een inleiding en bij de laagste stand van het infuus kwam ik meteen in een weeënstorm terecht met elke 3 minuten een wee van 1,5 minuut. Ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest en stond volledig verkrampt naast het bed. Na een uur om pijnstilling gevraagd omdat ik het op die manier niet vol kon houden. Ik ging met een krappe 2cm naar de OK voor de ruggenprik en ik kwam een uurtje later terug met 8cm en persdrang. Bij mij zorgde de pijn ervoor dat ik te gespannen was en toen ik eenmaal kon ontspannen was J er binnen 2,5 uur. Ik weet bijna zeker dat als ik geen pijnstilling had gekregen mijn bevalling een groot drama was geworden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Aug 2015 16:02

Re: Baringspijn is er niet voor niets (?)

Teun schreef:Mooi gezegd Zora! Zo sta ik er ook in. Ik geloof erin dat mijn lichaam dit kan. Ik geloof ook dat het onmeunig veel pijn gaat doen, en hoop dat ik dat goed op kan vangen. Doordat ik zo denk merk ik dat ik ook niet zo bang ben voor de bevalling. Neemt niet weg dat ik heel goed snap wanneer vrouwen er een andere keuze in maken, zeker in het geval van weeenstormen of een hele lange, zware bevalling.

Ik ben benieuwd of ik mijn mening over een paar maanden bij moet stellen :laughcry: .


Ja ik denk echt dat als ik pijnbestrijding had 'genomen' ik onbewust wilskracht verloren was. Ik had zo'n vertrouwen in mijn lijf en de natuur op dat moment dat ik echt dacht dat het prima moest kunnen, als ik me maar sterk kon houden. Ook 1 van de redenen dat ik niet naar het ZH wilde, en mijn vriend na 12u per se wel. De VK ook haha dus toen ging ik maar... gelukkig! Het vorderde dus totaal niet en na 22 uur was 'ie er pas, maar ik heb echt de hele tijd wel vertrouwen gehad dat ik het zelf kon. Mede trouwens ook door de cursus Samen Bevallen had ik serieus ook beetje zin gekregen in de bevalling :laughcry: Jammer dat het medisch is geworden, en dat ik het toch niet zelf had gekund omdat het niet goed ging met T'tje maar toch :p
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 31 Aug 2015 17:02

Re: Baringspijn is er niet voor niets (?)

Oh bij mij was het juist andersom,

Ik was echt de hoop aan het opgeven, ik kon nergens heen met de pijn en riep alleen maar 'nee, nee, ik kan dit niet!'
De ruggeprik gaf me wat rust en nam de paniek wat weg waardoor ik weer verder kon.

Jugh, in paniek raken is the worst... Maar ze waren mij tot twee keer toe kwijt... Scary...
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers