Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Witte rok, geel uit de wasmachine.

<<

caribbeanlover

Bericht 30 Aug 2015 21:46

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Minx schreef:Dan zou je bijna zeggen dat het wel zonnebrand geweest moet zijn, citroen ontvet en bleekt namelijk. Toevallig een ander merk geprobeerd?


De zonnebrand die ik gebruik is een megafles en gebruik ik alleen thuis, in de tuin of als we gaan zwemmen. Dat heb ik een aantal jaren gedaan en deze is bijna leeg. Doordat er wat jaren voorbij zijn gaat de houdbaarheid op de duur achteruit en achteraf gezien had ik het niet zo lang moeten gebruiken. Heb de fles ooit gratis ergens bij/mee gehad dus vond het zonde om er maar 1 zomer mee te doen en dan het weg gooien. De kans dat de rok zo verkleurt is heeft daar denk ik ook mee te maken, want met een nieuwe fles was het nu wellicht niet gebeurd.
<<

Anoniem137

Bericht 30 Aug 2015 22:21

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Zonnebrand verkleurt vrijwel altijd geel op witte kleding, heeft weinig met de houdbaarheid te maken :)
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Aug 2015 09:01

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Aha oke dat wist ik niet, maar met flessen die net nieuw waren heb ik nooit problemen gehad. Zou het niet kunnen zijn dat het in dit geval wel zo is, dat het soms voor komt?
<<

Anoniem255

Bericht 31 Aug 2015 18:31

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Ik heb het met witte kleding van mijn kinderen ook... soms geeft de zonnebrand af en soms niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Sep 2015 15:49

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Heb je zelf nooit witte kleding aan omdat je over die van je kids hebt?
<<

Anoniem304

Bericht 01 Sep 2015 15:50

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

caribbeanlover schreef:Heb je zelf nooit witte kleding aan omdat je over die van je kids hebt?

Of ze gebruikt geen zonnebrand! :P
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Sep 2015 21:56

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

CBL! Ik ben je echt eeuwig dankbaar!

Ik had onlangs in mijn witte korte broek een gele vlek zitten (niet van zonnebrand overigens maar wel een soortgelijke vlek) en daar baalde ik zó gigantisch van! Vanalles geprobeerd: bleek (had ik sowieso al vaker gedaan met die broek) en een witmakend poeder van Biotex (net zoiets als Vanish) maar niks hielp. Kort daarop had ook mijn witte linnen broek ineens gele vlekken (wederom niet van zonnebrand) die ik ook met geen mogelijkheid weg kreeg.

Was erg nog niet toe gekomen om op internet te zoeken naar andere oplossingen toen ik een paar dagen terug je topic las dus ik ben citroenen gaan halen en heb beide kledingstukken een dag en een nacht in warm citroenwater laten weken en wat denk je? In mijn korte broek zijn de gele vlekken echt nauwelijks meer zichtbaar, alleen als je weet waar je moet zoeken, zie je er nog een heel klein beetje van. In mijn linnen broek zijn de vlekken nog beter zichtbaar (maar wel minder dan eerst) dus ik ga de behandeling dit weekend nog een keertje herhalen. Jammer dat het morgen geen zonnig weer wordt, anders had ik m lekker in de zon nog kunnen laten bleken.

Duizendmaal dank! :hulde: :hulde: :hulde:
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2015 23:31

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Lief van je en zeer graag gedaan. Ik heb alle witte shirts van mijn man een nachtje in water met soda laten weken omdat sommige gelig waren. De rok er ook bij gedaan omdat die nog lichtjes geel was. Na alles met alleen HG gewassen te hebben is alles een stuk witter, maar zo wit als je het ooit kocht wordt het nooit denk ik.

Wat ik ook ergens las is dat je tabletten waarmee je kunstgebitten mee reinigt ervoor kan gebruiken. Grappig eigenlijk dat dat ook kan werken.

Zag dat ze bij de Trekpleister nu in de aanbieding zijn, 90 stuks voor € 4,00. Ik was er vandaag, maar aangezien ik dat HG en citroensap wat goed geholpen heeft vind ik het overbodig.

Die flesjes citroensap kostte hier maar 24 ct dus misschien wel goedkoper dan een citroen. Is wellicht makkelijker, bederft niet gauw en werkt net zo goed.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 05 Sep 2015 10:41

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Nee zo wit als origineel zal nooit lukken maar dat hoeft ook niet. Dit was echt een flinke vlek, veroorzaakt door zeepresten met bleekwater. Ik zet mijn witte broeken namelijk zo nu en dan in een emmer bleek maar één keer had ik er echte vlekken in zitten die ik eerst met zeep heb ingesmeerd en onder de kraan heb uitgespoeld en daarna gelijk in het bleekwater gegooid. Exact de plekken waar de vlekken zaten die ik met zeep had ingesmeerd, waren geel geworden. Eigen schuld dus!

Ik had bij de DA nagevraagd hoe het zat met het verven van de broek (leek me wel een goede oplossing), maar dat kan dus niet meer volgens de verkoopster omdat de broek al eens ooit in het bleekwater had gelegen, dan is de stof beschadigd en pakt de verf niet op de stof.

Zal straks in de supermarkt eens een flesje citroensap halen, dat is idd wel wat goedkoper dan echte citroenen, iig een stuk makkelijker qua uitpersen!
<<

Anoniem148

Bericht 05 Sep 2015 10:54

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Tip van mijn schoonmoeder voor vlekken in witte kleding is in de zon hangen. Heb dat nu gedaan met al die vlekken van mijn zoontje. Alles is eruit gegaan! Zelfs in mijn dure jasje van de bruiloft wat eigenlijk naar de stomerij moest.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Sep 2015 11:38

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Sjaantje schreef:Nee zo wit als origineel zal nooit lukken maar dat hoeft ook niet. Dit was echt een flinke vlek, veroorzaakt door zeepresten met bleekwater. Ik zet mijn witte broeken namelijk zo nu en dan in een emmer bleek maar één keer had ik er echte vlekken in zitten die ik eerst met zeep heb ingesmeerd en onder de kraan heb uitgespoeld en daarna gelijk in het bleekwater gegooid. Exact de plekken waar de vlekken zaten die ik met zeep had ingesmeerd, waren geel geworden. Eigen schuld dus!

Ik had bij de DA nagevraagd hoe het zat met het verven van de broek (leek me wel een goede oplossing), maar dat kan dus niet meer volgens de verkoopster omdat de broek al eens ooit in het bleekwater had gelegen, dan is de stof beschadigd en pakt de verf niet op de stof.

Zal straks in de supermarkt eens een flesje citroensap halen, dat is idd wel wat goedkoper dan echte citroenen, iig een stuk makkelijker qua uitpersen!


Gek, want bleek zou het tegen moeten gaan zou je denken. Fijn dat het zo goed als wat weg is. Zo'n flesje is hier iih 24 cent en een citroen misschien bijna hetzelfde, maar lang niet zolang houdbaar.
<<

Anoniem154

Bericht 05 Sep 2015 15:36

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

O, ik he net 2 shirts met zonnebrandvlekken, in de zak van Max gestopt.
Ga toch nog even een poging wagen, heb nog een verschrompelde citroen liggen, en een flesje citroensap.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2015 15:53

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Dandelion schreef:Tip van mijn schoonmoeder voor vlekken in witte kleding is in de zon hangen. Heb dat nu gedaan met al die vlekken van mijn zoontje. Alles is eruit gegaan! Zelfs in mijn dure jasje van de bruiloft wat eigenlijk naar de stomerij moest.


ja dat heb ik ook eens gehad met pasta vlekken in een wit shirt, even in de zon gelegd en was weer schoon
Afbeelding
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 05 Sep 2015 16:56

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

sarah1985 schreef:
Dandelion schreef:Tip van mijn schoonmoeder voor vlekken in witte kleding is in de zon hangen. Heb dat nu gedaan met al die vlekken van mijn zoontje. Alles is eruit gegaan! Zelfs in mijn dure jasje van de bruiloft wat eigenlijk naar de stomerij moest.


ja dat heb ik ook eens gehad met pasta vlekken in een wit shirt, even in de zon gelegd en was weer schoon


Had ik ook al gedaan ja, laatst toen de zon nog volop scheen, maar had niks geholpen helaas....
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2015 08:09

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Ik las gister op het potje van HG dat je het ook een nacht kan laten weken wat logisch is en ik niet aan heb gedacht omdat ik al met citroen bezig was.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Sep 2015 11:03

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Mijn mooie witte broek heeft vlekjes aan de onderkant van 1 pijp.Gistermiddag heb ik die geweekt in groene zeep en de vlek ermee ingewreven. S'avonds gewassen en het is niet uit! Dus gelijk citroensap op de vlekjes gedaan, HG met water in de emmer en nog een speciaal poeder voor witte was van de Action erbij gedaan. Heeft vannacht staan weken en wil het eind van de middag/ vanavond gaan wassen.
Hoop zo dat het eruit gaat, want het is een van mijn mooiste witte broeken.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Sep 2015 12:28

Re: Witte rok, geel uit de wasmachine.

Heb de broek nu al zo vaak geweken met van alles wat kon helpen, daarna gewassen en het is er nog niet uit!
De laatste keer heb ik het een nachtje met alleen citroensap laten weken dus zonder water en na het wassen is het er weer niet uit.
Ik geef het op!

Het gekke is dat ik een witte capribroek had en nadat ik die aan had gedaan zag ik pas dat er een vlek op zat die er dus een heel jaar op/in zat. Na die een aantal dagen gewassen te hebben zonder te weken is het eruit gegaan.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers