Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

<<

Burgemeester Esmee

Bericht 27 Aug 2015 08:06

Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Afbeelding

Deze stelling werd mede mogelijk gemaakt door Teun.

---

Bekijk hier de andere stellingen:

Stelling #1 - De herkomst van kleding
Stelling #2 - Stiekem alcohol drinken kun je voorkomen
Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa
Stelling #4 - Waarom dierproeven als het ook op mensen kan
Stelling #5 - Uitdagende foto's op Facebook is vragen om problemen
Stelling #6 - Gaatjes schieten bij baby's
Stelling #7 - IVF zelf betalen
Stelling #8 - Basisinkomen voor iedereen?
Stelling #9 - Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen
<<

Anoniem148

Bericht 27 Aug 2015 09:43

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

De stelling iswel erg klein!

Maar eens. Ik vind dat ze daar zelf over moeten beslissen. Heb geen foto's online en wat ik hier post is anoniem. Alleen fb voor de afgeschermde forum groep. Maar daar staat ook niets op. Vind dat ook niet nodig. Maar wellicht schend ik de privacy van mijn zoon op een andere manier.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Aug 2015 09:45

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ow ja heb getekend voor een elektrisch patiëntendossier voor mijn zoon. Vind ik belangrijk. En ik stuur foto's via whats app naar familie.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2015 09:53

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ja, ik ben het er wel mee eens. Heel veel ouders hebben geen idee hoe 'het internet' eigenlijk werkt en doen maar wat.

Niet alleen ouders trouwens, maar ook KVD's en dat soort instellingen op Facebook zetten heel veel dingen openbaar. Of scholen en KDV's die wel netjes alles op een websites met een wachtwoord zetten en de ouders vervolgens dit openbaar delen op Facebook. Ja jongens, dat wachtwoord zit er voor de lol op of niet?

Zoveel mensen die niet weten dat het wereldbolletje bij een status op Facebook openbaar is. En dat openbaar voor DE HELE WERELD te zien is.

Waarschijnlijk komt het door m`n werk dat ik er zo fel op ben. En we hoeven heus niet overal bang voor te zijn, maar zieke lui zitten overal en daar wil je je kinderen maar ook jezelf tegen beschermen. Neem ik aan tenminste.

Doet me denken aan dat verhaal van die man die foto's van zijn dochter openbaar op Flickr zette. Na een tijdje kreeg hij reacties op die foto's of hij ook foto's van zijn dochter had in bikini, of zelfs naakt. Hij verwijderde deze reacties, maar zette zijn account niet privé en ging rustig verder met het plaatsen van normale kiekjes. Na nog meer reacties maakte hij uiteindelijk zijn account privé. Niks aan de hand zou je zeggen toch?
Dat meisje was binnen de kinde.r.po.rno wereld uitgegroeid tot een soort van popster en toen zij jaren later zelf op Instagram ging, was ze zo weer gevonden en kwamen die viespeuken zelfs naar haar kijken bij school en hun huis.

Echt. Hoe kan je als vader gewoon doorgaan met het plaatsen van foto's als je zulke zieke reacties gehad hebt?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 27 Aug 2015 11:32

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Brr Yadira, wat ziek!

Verder helemaal eens met Dandelion. Het liefst zou ik ook geen foto's versturen via whatsapp. Denk dat we het onze ouders toch nog anders gaan leren.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Aug 2015 11:38

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ik heb de stelling ingebracht n.a.v. een column in de Viva over het al dan niet posten van herkenbare foto's van je kind op facebook. Zelf weet ik nog niet hoe ik hiermee om wil gaan en omdat hier op het forum er ook heel verschillend mee om wordt gegaan ben ik heel benieuwd naar jullie meningen.

Het lijkt zo onschuldig en mij lijkt het ook heel leuk om foto's van mijn kind te kunnen delen straks, maar inderdaad, je weet niet waar het terecht komt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 27 Aug 2015 12:43

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ja, ik vind dat veel mensen niet voorzichtig genoeg zijn met foto's van hun kinderen. Ik heb veel mensen op facebook die ik niet persoonlijk ken (fokkers en liefhebbers van het ras dat ik zelf ook fok) en wat ik allemaal ongegeneerd langs zie komen.
Tijdje terug iemand er maar op aangesproken. Die plaatste heel leuk een foto van z'n kind naakt ik een teil met de honden ernaast. Leuk plaatje, maar ik ken je niet, blijkbaar maakt dat je niet uit voor je facebookvrienden, maar vind je zo'n foto nu niet een beetje privé? Had ie nooit zo over nagedacht.

Ik plaats sowieso niet veel van mezelf op facebook, dus als baby er straks is komt het ook echt niet op Facebook. M'n schoonmoeder gaat dit niet leuk vinden, want die plaatst bij iedere oppassessie foto's van d'r kleinkinderen. Gaat hier dus mooi niet gebeuren.

Als (inval)juf moet ik bij langdurige inval ook vaak een gedragscode hieromtrent ondertekenen. Dat ik geen foto's van leerlingen plaats op Social Media en dat zal ik dan ook nooit doen. Tijdens kamp vorig jaar heb ik een foto geplaatst van kinderen in het tegenlicht van de ondergaande zon. De kinderen waren dus niet herkenbaar.

Ook zou ik trouwens nooit ongevraagd een foto van iemand anders kind op Facebook zetten of uberhaupt ongevraagd een foto van iemand anders.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Aug 2015 12:50

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 08:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 27 Aug 2015 12:57

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ik ben het niet eens met de stelling. Ik zou nooit, en heb ik ook nooit gedaan toen hij kleiner was, een foto van mijn zoon plaatsen in zijn blote kont bijvoorbeeld. Maar ik plaats wel foto's van mijn zoon op Facebook ja. Ik heb mijn pagina wel afgeschermd.
Hier op het forum plaats ik sowieso amper foto's, ik vind dat niet erg nodig en best een gedoe ook.
Ik kom wel regelmatig foto's tegen op Facebook waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek, kleine meisjes in hun blootje bij het zwembad bijvoorbeeld, ik zou dat nooit doen. En een jongen die zijn blote billen showde om te laten zien hoe bruin hij was geworden. Ik heb daar op gereageerd dat heel de wereld nu zijn billen kan zien, werd lacherig op gereageerd.
<<

Anoniem281

Bericht 27 Aug 2015 13:12

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Maar Miley, de truc met je profiel gesloten houden, gaat niet helemaal op als je familie foto's gaat delen bijv. Jij kan alles wel gesloten hebben, maar hoe doen je ouders dat? Of je broers en zussen? Het KDV dat tegenwoordig ook reclame maakt via FB of de school, die 't leuk vindt om op deze manier ouders op de hoogte te houden?
<<

Anoniem168

Bericht 27 Aug 2015 13:16

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Inderdaad, wat Carl zegt, mijn profiel is ook volledig afgeschermd, maar je hebt soms geen idee wat mensen die wel bij de foto's kunnen ermee doen. Maar goed. Dat geldt dus ook voor WhatsApp, en daar gooi ik ze (tot nu toe) wel op :palm: Ik geloof dat ik daar toch ook maar mee ga minderen.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Aug 2015 13:41

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ik vind het geen schending van privacy, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met eventuele gevolgen. Ik post overigens wel af en toe foto's en ook op facebook plaats ik die. Ik ben niet zo bang voor misbruik en ook niet voor het rondzwerven van foto's. Natuurlijk gebeuren en nare dingen met foto's maar zoals wat Yadira hierboven beschrijft is een heel vervelend incident, maar ik ben niet bang dat dit mij/S zal overkomen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2015 13:56

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Highway schreef:Ik vind het geen schending van privacy, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met eventuele gevolgen. Ik post overigens wel af en toe foto's en ook op facebook plaats ik die. Ik ben niet zo bang voor misbruik en ook niet voor het rondzwerven van foto's. Natuurlijk gebeuren en nare dingen met foto's maar zoals wat Yadira hierboven beschrijft is een heel vervelend incident, maar ik ben niet bang dat dit mij/S zal overkomen.

Ik denk ook niet dat je bang moet zijn voor zulke dingen als dat verhaal wat ik vertelde, want dan kan je niks meer. Het ging er dan ook om dat deze man geen idee had van privacy op internet en veel ouders (mensen over het algemeen) hebben dat ook niet.
Niet bang zijn voor rondzwervende foto's vind ik wel heel naïef eerlijk gezegd.
<<

anoniem203

Bericht 27 Aug 2015 14:00

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Miley schreef:Ik ben het niet eens met de stelling. Ik zou nooit, en heb ik ook nooit gedaan toen hij kleiner was, een foto van mijn zoon plaatsen in zijn blote kont bijvoorbeeld. Maar ik plaats wel foto's van mijn zoon op Facebook ja. Ik heb mijn pagina wel afgeschermd.
Hier op het forum plaats ik sowieso amper foto's.


+1 ik heb mijn profiel ook afgeschermd en daar plaats ik wel af en toe foto's op. Ik vertrouw mijn vrienden op fb wel dat ze er niks raars mee doen. Mijn foto's van de kinderen zijn ook gewoon normaal. Mijn jongste die in een kinderstoel zit met een rood gezicht van de kersen of mijn oudste die met een koffertje klaar staat om te gaan logeren. Niks mis mee en ik vind het zeker niet inder 'het schenden van privacy' vallen.

Ik lees wel vaker dat mensen geen foto's meer plaatsten en boos worden als een oma, tante, vriendin wel een keer een foto plaatst van hun kind. Ik vind dit lichtelijk overdreven want als het een normale foto is, het niet wekelijks gebeurd en er zit gewoon geen kwaad achter maar bijvoorbeeld trots. En dan begrijp ik niet waarom iemand daar boos over kan doen en meteen gaat eisen dat de foto eraf moet. Het is aan de ene kant je goed recht want het is je eigen kind maar je kan ook overdrijven en ik vind het dan gewoon sneu voor bijv. de grootouders als ze gewoon trots zijn en ook een keer een foto willen laten zien van hun kleinkind.
<<

Anoniem281

Bericht 27 Aug 2015 14:02

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ik zal trouwens wel foto's op FB zetten van mijn kindje, straks. En ja, daarmee loop ik een risico en dat realiseer ik me dondersgoed, maar ik zal er wel op letten dat het geen naaktfoto's zullen zijn o.i.d.

En ik ben wel bang voor rondzwervende foto's, maar wil niet dat 't me tegenhoudt en beheerst zeg maar. Bovendien zijn er genoeg 'enge' mensen, die zelfs de meest onschuldige foto's al pervers kunnen maken.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2015 14:04

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ava schreef:Het is aan de ene kant je goed recht want het is je eigen kind maar je kan ook overdrijven en ik vind het dan gewoon sneu voor bijv. de grootouders als ze gewoon trots zijn en ook een keer een foto willen laten zien van hun kleinkind.

Ooit vonden ze daar het fotoalbum voor uit. Blijft na het showen aan de familie voor de rest van je leven veilig in de kast staan i.p.v. voor de rest van je leven voor de hele wereld beschikbaar op het internet. Ik snap het wel als ouders daar fel op zijn.

Ik denk niet dat ik er zelf zo in zou staan later met kinderen, maar ik snap het heel goed.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2015 14:06

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Carl schreef:Ik zal trouwens wel foto's op FB zetten van mijn kindje, straks. En ja, daarmee loop ik een risico en dat realiseer ik me dondersgoed, maar ik zal er wel op letten dat het geen naaktfoto's zullen zijn o.i.d.

En ik ben wel bang voor rondzwervende foto's, maar wil niet dat 't me tegenhoudt en beheerst zeg maar. Bovendien zijn er genoeg 'enge' mensen, die zelfs de meest onschuldige foto's al pervers kunnen maken.

Maar jij snapt wel hoe het internet werkt. Wat je doet, doe je bewust.

Je klikt en plaatst niet zomaar wat en dat is het grote verschil.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Aug 2015 14:06

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Hoezo naïef? Ik ben niet bang voor eventuele negatieve gevolgen van het rondzwerven, misschien zeg ik het onduidelijk. Is het naïef om ergens niet bang voor te zijn? Ik geloof best dat er hele nare dingen gebeuren, ik heb zelf (werkgerelateerd) veel met pedofielen/seksuelen te maken gehad en ben dus ook wel op de hoogte van wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Ik denk echter dat het risico, dat juist de foto's van mijn (aangeklede) dochter die ik op internet post eruit gepikt worden als voer voor dergelijke mafketels, klein is.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2015 14:14

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Highway schreef:Hoezo naïef? Ik ben niet bang voor eventuele negatieve gevolgen van het rondzwerven, misschien zeg ik het onduidelijk. Is het naïef om ergens niet bang voor te zijn? Ik geloof best dat er hele nare dingen gebeuren, ik heb zelf (werkgerelateerd) veel met pedofielen/seksuelen te maken gehad en ben dus ook wel op de hoogte van wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Ik denk echter dat het risico, dat juist de foto's van mijn (aangeklede) dochter die ik op internet post eruit gepikt worden als voer voor dergelijke mafketels, klein is.

Dat is inderdaad al anders. Zo haalde ik dat er niet uit.

Ik dacht dat je bedoelde dat je niet 'bang' was dat een foto kon gaan rondzwerven. :wink: Heel veel mensen hebben geen idee en dat vind ik dus naïef.

Jou dus niet, aangezien je dat niet zo bedoelde.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Aug 2015 14:20

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ava schreef:
Miley schreef:Ik ben het niet eens met de stelling. Ik zou nooit, en heb ik ook nooit gedaan toen hij kleiner was, een foto van mijn zoon plaatsen in zijn blote kont bijvoorbeeld. Maar ik plaats wel foto's van mijn zoon op Facebook ja. Ik heb mijn pagina wel afgeschermd.
Hier op het forum plaats ik sowieso amper foto's.


+1 ik heb mijn profiel ook afgeschermd en daar plaats ik wel af en toe foto's op. Ik vertrouw mijn vrienden op fb wel dat ze er niks raars mee doen. Mijn foto's van de kinderen zijn ook gewoon normaal. Mijn jongste die in een kinderstoel zit met een rood gezicht van de kersen of mijn oudste die met een koffertje klaar staat om te gaan logeren. Niks mis mee en ik vind het zeker niet inder 'het schenden van privacy' vallen.

Ik lees wel vaker dat mensen geen foto's meer plaatsten en boos worden als een oma, tante, vriendin wel een keer een foto plaatst van hun kind. Ik vind dit lichtelijk overdreven want als het een normale foto is, het niet wekelijks gebeurd en er zit gewoon geen kwaad achter maar bijvoorbeeld trots. En dan begrijp ik niet waarom iemand daar boos over kan doen en meteen gaat eisen dat de foto eraf moet. Het is aan de ene kant je goed recht want het is je eigen kind maar je kan ook overdrijven en ik vind het dan gewoon sneu voor bijv. de grootouders als ze gewoon trots zijn en ook een keer een foto willen laten zien van hun kleinkind.


Ik zou er niet boos over worden. Wel zou ik verzoeken de foto te verwijderen. Of mensen dat overdreven vinden maakt me niet uit. Mijn kind, mijn regels. Trots kun je op vele andere manieren uiten wat mij betreft.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Aug 2015 14:31

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Yadira schreef:
Highway schreef:Hoezo naïef? Ik ben niet bang voor eventuele negatieve gevolgen van het rondzwerven, misschien zeg ik het onduidelijk. Is het naïef om ergens niet bang voor te zijn? Ik geloof best dat er hele nare dingen gebeuren, ik heb zelf (werkgerelateerd) veel met pedofielen/seksuelen te maken gehad en ben dus ook wel op de hoogte van wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Ik denk echter dat het risico, dat juist de foto's van mijn (aangeklede) dochter die ik op internet post eruit gepikt worden als voer voor dergelijke mafketels, klein is.

Dat is inderdaad al anders. Zo haalde ik dat er niet uit.

Ik dacht dat je bedoelde dat je niet 'bang' was dat een foto kon gaan rondzwerven. :wink: Heel veel mensen hebben geen idee en dat vind ik dus naïef.

Jou dus niet, aangezien je dat niet zo bedoelde.


Oh ja, toen ik het net terug las vond ik het er ook wat onduidelijk staan
<<

Anoniem281

Bericht 27 Aug 2015 14:49

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Ik weet trouwens ook niet zo goed wat ik vind van al die scholen en KDS'v op FB. Geef je daar als ouders toestemming voor?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 27 Aug 2015 14:55

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Carl schreef:Ik weet trouwens ook niet zo goed wat ik vind van al die scholen en KDS'v op FB. Geef je daar als ouders toestemming voor?


Ik heb bij de peuterspeelzaal en op de basisschool inderdaad een formulier in moeten vullen waarmee ik wel/geen toestemming gaf.
2010 2012
<<

Anoniem286

Bericht 27 Aug 2015 15:03

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Jep toestemmingsformulier, daar geef ik dan overigens weer geen toestemming voor.
<<

Anoniem140

Bericht 27 Aug 2015 15:07

Re: Stelling #10: Ouders schenden de privacy van hun kids

Carl schreef:Maar Miley, de truc met je profiel gesloten houden, gaat niet helemaal op als je familie foto's gaat delen bijv. Jij kan alles wel gesloten hebben, maar hoe doen je ouders dat? Of je broers en zussen? Het KDV dat tegenwoordig ook reclame maakt via FB of de school, die 't leuk vindt om op deze manier ouders op de hoogte te houden?


Mijn ouders zijn echt anti Facebook en broers en zussen heb ik niet. Vrienden delen de foto van mijn kind ook niet zomaar. Waarom zouden zij een foto van mijn zoon delen.
De basisschool zet op hun website wel eens foto's van activiteiten, maar wat is daar schokkend aan? Dan zie je ze over de hei lopen, ik kan mij daar echt niet druk om maken.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers