Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang last van gekneusde knie?

<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 23:30

Hoe lang last van gekneusde knie?

Een week of 5 geleden ben ik hard gevallen op mijn knie. Flinke kneuzing was de diagnose, zou met een paar weken over moeten zijn. Na een week of 2 ben ik ook weer gaan werken. Het is alleen nog steeds niet pijnloos en de laatste dagen heb ik weer meer last gekregen, echt binnenin lijkt wel. Hij is ook weer of nog steeds dik. Kan dit of is misschien toch verstandig om maandag de huisarts nog even te bellen?

Even fotootje erbij, nog vrij dik toch? Linkse knie gaat het om.
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Sep 2013 23:35

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Voor 5 weken geleden vind ik hem nog behoorlijk dik. Kneuzing duurt lang voordat het genezen is, maar meestal neemt de zwelling wel sneller af. Is de knie ook warm als je hem aanraakt met de achterkant van je hand? Wat als dat zo is, zit er ergens een ontsteking. Je moet dan wel een verschil tussen links en rechts voelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 23:38

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Dat vind ik zelf moeilijk te voelen. Dus dan zal het verschil niet heel groot zijn denk ik. Vanbinnen voelt de knie wel wat warm lijkt het.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Sep 2013 23:41

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Ik vroeg me vanmiddag hetzelfde af, met mijn knie is het na 6 weken precies zoals bij jou. Ik kan ook nog niet hele dagen staan of lopen en werk dus nog niet fulltime. Mijn knie wordt gedurende de dag steeds dikker en stijver en pijnlijker.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 23:43

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Dat herken ik ook Poppy, de laatste dagen zit ik na het werk weer met mijn been omhoog op de bank. Ben er onderhand wel klaar mee eigenlijk, zit zo graag in kleermakerszit met de laptop op schoot maar dat gaat nu niet.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Sep 2013 23:46

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Ik ben het ook zat!! Kan ook alleen wijde broeken aan, want anders gaat ie gewoon te strak zitten om mn knie in de loop van de dag...Dinsdag moest ik eerst mn knie koelen voordat ik mn broek uit kon trekken. Echt toppie!!

Ik ga wel de dokter bellen maandag. Mijn knie knakt soms ook een beetje raar dus wil toch dat ze er even naar kijkt. En vragen of zo'n elastische knieband oid helpt, want dit is echt niet fijn gewoon.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 29 Sep 2013 12:33

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Heb je geen slijmbeursontsteking in je knie? Dat wordt vaak door een val veroorzaakt.
Zelf ben ik vorig jaar augustus van de trap gevallen en de zijkant van het been waar ik op gevallen ben bleef na het wegtrekken van een gigantische blauwe plek ook heel dik. Bij mij werd toen een slijmbeursontsteking in mijn heup geconstateerd vandaar dat ik daar nu ook aan denk bij het zien van jouw foto.
<<

Anoniem 53

Bericht 29 Sep 2013 13:02

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

En kunnen ze dat zo constateren of moet daar iets voor gedaan worden? Ik denk dat ik morgen sowieso de dokter maar even bel. Het is volgens mij ook niet goed dat als je net uit bed komt en dus niks hebt gedaan en je dan al pijn hebt.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 29 Sep 2013 13:08

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Mijn huisarts zag het niet direct en heeft me gezegd dat ik zelf naar een fysio kon gaan aangezien daar tegenwoordig geen verwijzing voor nodig is. Maar als je niet weet wat het is vind ik het toch fijner om eerst langs de huisarts te gaan.

Bij de fysio werden wat vragen gesteld en ze heeft natuurlijk gekeken en gevoeld. Ze zocht er toen informatie op internet bij en heeft het verder uitgelegd. Hoe ze het precies zag weet ik niet.
<<

Anoniem 53

Bericht 29 Sep 2013 13:14

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Oké. En was je toen tijdelijk uit the running of kon je gewoon blijven werken?,
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 29 Sep 2013 13:26

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Ik ben gewoon blijven werken al ging het soms met veel pijn en moeite aangezien wij op het werk alleen een trap hebben en ik toch regelmatig op en neer moest omdat ik beneden dingen moest pakken.

Er is ook geen advies gegeven om tijdelijk te stoppen dus ik ging gewoon door :)
<<

Anoniem 53

Bericht 29 Sep 2013 14:26

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Oké bedankt voor je reacties. Ik ga morgen bellen.
<<

Anoniem205

Bericht 29 Sep 2013 14:59

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Auxo (en ook Poppy) je zou ook nog een kussen onder je matras kunnen leggen zodat je been 's nachts hoger ligt en je het vocht ook in de nacht kwijt kunt raken. Dat heb iig tijdens (en na) mijn knieoperaties gedaan. En idd even een fysio bezoeken.
<<

Anoniem 53

Bericht 29 Sep 2013 20:59

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Bedankt voor de tip Oreo. Dat kan ik wel eens proberen, alleen weet ik niet of het me lukt aangezien ik het fijnst slaap als ik lekker mijn benen optrek..
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 00:56

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Als je het kussen vrij ver naar 'boven' (hoofdeinde) schuift of er wellicht twee kussens neerlegt, moet dat ook gewoon kunnen :-)

Volgens mij heb ik hier een week of 5 met een kussen onder het matras gelegen. Er kwam daardoor minder druk op mijn knie en daardoor minder pijn.
<<

Anoniem 53

Bericht 30 Sep 2013 19:50

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Ik heb mijn tweede dekbed opgevouwen, kussen erop en dan is het wel lekker wat hoger. Ik wil sowieso toch even naar de huisarts, vandaag is het er niet van gekomen door andere dingen, maar tot die tijd kan ik dit wel proberen.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Okt 2013 10:25

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Had je je dekbed onder het matras gelegd? Want ik begreep laatst in de kliniek dat je niks onder je knie mag leggen vanwege het feit dat je knie dan erg stram wordt. Dus dan beter iets onder het matras...
<<

Anoniem 53

Bericht 01 Okt 2013 17:36

Re: Hoe lang last van gekneusde knie?

Nee dat had ik niet gedaan, dat wist ik niet.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers