Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2013 20:19

Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

** i.v.m. evt. herkenning heb ik details weggehaald **

Wellicht zijn er hier moeders die slecht zien of mensen die moeders kennen die slecht zien.
Hoe doen jullie/zij dat met de zorg voor jouw/hun kinderen?

Ik weet dat er ook instanties bestaan waar je met lotgenoten kan praten. Maar durf dit nog niet.
Momenteel zie ik trouwens nog best goed. Ik kan bijvoorbeeld nog prima autorijden en tv kijken.
Wel herken is mensen op straat soms niet of pas laat. En een bestand zoeken op de computer gaat soms wat lastig.
Laatst gewijzigd door mardie op 01 Okt 2013 10:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem103

Bericht 28 Sep 2013 20:27

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Jeetje wat erg zeg. Ik heb geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen :hug:
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 28 Sep 2013 20:28

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Sorry ik heb hier geen ervaring mee. Ik wou je alleen wel heel erg veel sterkte wensen.
Ik kan me goed voorstellen dat je hier overstuur van bent, het is absoluut niet niets wat
je te horen hebt gekregen.
Heel veel sterkte meid!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Sep 2013 20:28

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Oh wat erg zeg. Ik heb er geen ervaring mee, maar toevallig was een tijdje terug een vrouw op tv die precies hetzelfde had, het lijkt me verschrikkelijk. Heel veel sterkte.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 20:29

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Pff jeetje wat erg voor je. Heel veel sterkte!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 28 Sep 2013 20:33

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Wat heftig! Ik begrijp je angst heel goed, zeker omdat je geen enkele weet hebt van het verloop van deze ziekte en hoe snel het allemaal zal gaan. Heel veel sterkte!
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Sep 2013 20:34

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Oh wat erg, veel sterkte.

Stel, je zicht zou echt 10% worden, hoeveel beter kan het dan nog worden met een bril? Misschien kan er nog wel zoveel gecorrigeerd worden dat je tenminste je zoon gewoon naar school kan brengen / kan zien voetballen?

Hoop ik in elk geval heel hard voor je.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 28 Sep 2013 20:37

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Jeetje wat erg. Logisch dat je overstuur bent. Kan je je verhaal een beetje kwijt bij partner/ouders if vriendinnen?
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2013 20:43

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Bedankt voor al jullie medeleven.
Ik trek het momenteel echt niet. Vooral ook omdat het nu nog best goed gaat en ik het niet kan geloven.

Weet jij nog welk programma dat was Annemie?

Helaas kan het zicht niet gecorrigeerd worden Twellie met een bril. Mijn netvlies wordt namelijk echt kapot gemaakt.

Ella ik heb al erg veel gepraat en gehuild met mijn man en ouders.
Zij voelen zich ook machteloos en zouden alles voor me willen doen, alleen dit kunnen ze niet.
Mijn man is ook letterlijk ziek van deze uitslag.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 28 Sep 2013 20:53

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Logisch dat ze zich machteloos voelen. Ik weet ook niet wat ik zeggen moet. Vind het vreselijk
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 28 Sep 2013 21:02

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Jee wat vreselijk. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik je veel sterkte wil wensen
Afbeelding

Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Sep 2013 21:05

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Jeetje wat erg. Heb geen ervaring ermee maar wil je wel sterkte wensen :hug:
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Sep 2013 21:17

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Wat heftig zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen :hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem66

Bericht 28 Sep 2013 21:27

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Mijn zwager ziet nog maar 18 procent (is door de jaren heen ook rap minder geworden zeg maar), maar doet vrijwel alles nog. Hij laat zich er in ieder geval niet door uit het veld slaan, wat mensen ook zeggen. Zit ook gewoon op voetbal etc.
Het lijkt me heel naar voor je, maar het hoeft niet het einde van de wereld te betekenen zeg maar. Informeer eens bij Bartimeus voor meer info, eventuele hulpmiddelen in de toekomst.

Sterkte!
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2013 21:42

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Bedankt voor je reactie Luce.
Het zijn bemoedigende woorden.
Ik wil me ook zeker niet uit het veld laten slaan, maar momenteel zakt de aarde onder mijn voeten vandaan.
Heeft je zwager ook kinderen? Zo ja hoe gaat de zorg voor deze kinderen?
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 21:44

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Wat lijkt me dat vreselijk eng. Ik heb ook geen tips, maar wil je wel even een knuffel geven :hug:
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 28 Sep 2013 21:50

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Ik heb geen tips. Maar wil je heel veel sterkte toewensen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Sep 2013 22:38

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Heel veel sterkte!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2013 22:45

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Wat verschrikkelijk! :hug:
<<

Anoniem64

Bericht 29 Sep 2013 07:22

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Miin zwager heeft ook een oogziekte, ben de naam even kwijt. In ieder geval gaat hij steeds minder zien en zit nu onder de 20% als ik het goed heb. Ze hebben een zoontje van ruim 1, 5. Hij redt zich er prima mee, maar durft er nu niet meer mee te fietsen. Verder kan hij alles en doet veel op geluid.
We zijn samen op vakantie geweest en wij hebben 4 kinderen, dan merk je wel dat het vermoeiender voor hem is. Waar wij gewoon direct overzicht op alle 5 hebben moest jij het op geluid doen dus erg vermoeiend.

Mijn zusje en broertje hebben ook een oogafwijking. Zusje mocht nog net haar rijbewijs halen met een aantekening maar mn broertje ziet daarvoor te weinig. Wij hebben destijds veel aan Barthimeus gehad Mijn broertje heeft daar ook een aantal jaren onderwijs gevolgd.

Quote maar niet. Haal het later weer weg.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Heel heftig om dit te horen!
<<

Anoniem 77

Bericht 29 Sep 2013 08:23

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Helaas geen tips, wel wil ik je heel veel sterkte wensen.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 29 Sep 2013 08:57

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Jeetje, dat is inderdaad heel erg schrikken! Begrijpelijk dat je overstuur bent en duizenden vragen hebt. En ook begrijpelijk dat je nu nog niet meteen contact met lotgenoten wilt. Weet alleen dat er naast lotgenotencontact ook nog veel meer andere dingen mogelijk zijn bij dergelijke organisaties. Er is ook maatschappelijk werk aanwezig bijvoorbeeld en mensen die met jou kunnen kijken naar praktische vragen rondom de verzorging van je kindje of het uitvoeren van andere activiteiten.

Ik heb er, werkgerelateerd, wel ervaring mee en ik een blinde vrouw die 4 kinderen groot gebracht heeft! Dat gaat jou dus ook lukken!!!

Je hebt nu heel veel vragen maar ik denk dat die nu nog niet allemaal te beantwoorden zijn. Het antwoord is ook voor iedereen anders. 20% zien met jouw oogziekte zal anders zijn als 20% zien met iemand die kokervisus heeft.

Je mag me gerust PM'en, nu of op een later tijdstip! Ik merk dat ik je nog meer informatie zou willen geven maar ik weet niet of je daar nu al op zit te wachten. Je hebt op dit moment al genoeg aan je hoofd en om dan nog allerlei extra informatie te verwerken is misschien wat veel.

Heel veel sterkte met het verwerken!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 29 Sep 2013 08:59

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Bah wat een naar nieuws zeg! Logisch dat je overstuur bent. Ik ken het niet en heb geen tips voor je, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! En laat je niet uit het veld slaan :hug:
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 29 Sep 2013 10:48

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

Wat erg voor je. Ik wens je heel veel sterkte toe. Ik kan er echt inkomen dat je wereld even instort als je dit te horen krijgt...
<<

Anoniem66

Bericht 29 Sep 2013 11:10

Re: Hoe moet dit nu verder?? (ik word slechtziend)

mardie schreef:Bedankt voor je reactie Luce.
Het zijn bemoedigende woorden.
Ik wil me ook zeker niet uit het veld laten slaan, maar momenteel zakt de aarde onder mijn voeten vandaan.
Heeft je zwager ook kinderen? Zo ja hoe gaat de zorg voor deze kinderen?


Nee, geen kinderen. Wel is hij nu een huis aan het bouwen vanaf de grond af aan, ook een oppepper? :). Doet vrijwel alles zelf en als hij iets niet goed genoeg ziet vraagt hij zijn vriendin even mee te kijken.

Logisch dat je je zo voelt hoor, maar probeer voor de toekomst ook nog mogelijkheden te zien want die zijn er écht!
Mijn zwager kent mensen die net zo weinig zien als hij en die juist in een hoekje gaan zitten klagen dat ze zo weinig kunnen. Mijn zwager kan van de een op de andere dag blind wakker worden, maar hij wil daar niet aan denken en doet nú wat hij leuk vindt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers