Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenvoer

<<

Anoniem185

Bericht 24 Aug 2015 18:53

Kattenvoer

Heeft jouw kat altijd toegang tot eten, of voer jij op vaste tijdstippen en eet hij/zij dit dan leeg?
Ik gaf altijd standaard beschikbare droge brokken. Nu wil ik op zakjes voer over stappen (nat voer) en dit niet mengen met de droge brokken. Kan ik mijn kat om 6.00 nat voer geven en dan pas om 17.00 weer brokken? Of duurt dat te lang?
<<

Anoniem205

Bericht 24 Aug 2015 18:55

Re: Kattenvoer

wij geven 2x per dag brokken. Tussen half 7 en 8 's morgens en rond 10 's avonds. Afgewogen hoeveelheden. Gaat prima.

Waarom wil je natvoer geven?
<<

Anoniem185

Bericht 24 Aug 2015 18:57

Re: Kattenvoer

Ze wordt steeds ouder en het kauwen gaat niet meer zo goed. Dit krijgt ze makkelijker binnen. Ze zou alleen dan tussen 6.00 en 17.00 even geen eten hebben.
<<

Anoniem205

Bericht 24 Aug 2015 18:58

Re: Kattenvoer

Ik zou dat dan wel proberen uit te bouwen. Zo ineens kan heel lastig zijn.
Wij zijn er vanaf dag 1 (1 was kitten) mee begonnen, de ander was het vanuit het asiel gewend.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Aug 2015 19:01

Re: Kattenvoer

Normaal geef ik haar brokken ook om 6.00 en 17.00, maar die eet ze dus niet meer op. Bakje is nooit leeg. Nat voer is wel om 6.10 op.
Ze is al hoog bejaard voor een kat dus ja. Misschien moet ik gewoon twee bakjes neer zetten? Eentje met altijd brokjes in en een apart voor het nat voer.
<<

Anoniem178

Bericht 24 Aug 2015 19:03

Re: Kattenvoer

Onbeperkt hier, op een activity board, moeten ze er nog ìets voor doen. Met drie katten, waarvan één enorme vreetzak is krijgen de anderen anders geen kans. Natvoer krijgen ze hier niet, heel incidenteel (eens per maand ofzo) als extraatje.
<<

Anoniem149

Bericht 24 Aug 2015 19:10

Re: Kattenvoer

Iedere ochtend een half bakje natvoer en ze kan heel de dag brokjes eten. Ik vind het eigenlijk wel veel, maar ze is het gewend van toen we nog thuis woonden en ik ben daar mee doorgegaan. Heb niet het idee dat ze veel te dik is of zo.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Aug 2015 19:10

Re: Kattenvoer

Je hebt ook van die voorbakken met een timer waar ook een koelelement inzit. Misschien is dat iets? Dan blijft het natvoer iig goed.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem162

Bericht 24 Aug 2015 19:26

Re: Kattenvoer

's morgens rond 7 uur brokken, bodempje in de bakjes per kat.
Tegen het avondeten 18 uur klein beetje natvoer (maar als we een dag weg zijn dan krijgen ze het later pas als we thuis komen soms is dat dus pas tegen 22 uur) Ze krijgen hier een blikje gourmet natvoer, daar eten ze met 2 katten, 2 dagen van, dus een kwart blikje per kat per dag, echt maar een beetje.
tegen 22.00/22.30 krijgen ze nog een klein beetje brokjes zodat ze 's nachts niet aan de deur krabben (dat is ontstaan toen wij 's nachts eruit moetsten ivm de flesvoeding van toen nog baby-zoon, gingen ze 's nachts krabben omdat ze dachten dat het ochtend was)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Aug 2015 20:02

Re: Kattenvoer

Onbeperkt brokjes en geen natvoer. Ze eten naar behoefte dus ze doen best lang met zo'n bakje en eten het niet in een keer leeg.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Aug 2015 20:36

Re: Kattenvoer

hier krijgen ze iedere dag beide een bakje brokjes. Waar ze de hele dag bij kunnen. En savonds beide een half zakje natvoer.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 24 Aug 2015 20:59

Re: Kattenvoer

1x per dag brokjes of natvoer of kipfilet/tonijn. Als ik thuis kom zit ze op de schutting te wachten en dan krijgt ze eten. Daarna gaat ze weer de wijde wereld in.

Als ontbijt eet ze muizen denk ik, ghehe.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Aug 2015 22:05

Re: Kattenvoer

's Ochtends om een uur of 7 krijgt ze een bakje met brokjes. Daar doet ze vaak de hele dag mee. Voor we naar bed gaan krijgt ze nog wat brokjes. In de ochtend is dat bakje dan helemaal leeg. 's Nachts eet ze het meest.
Verder staat er altijd water voor d'r.
Nat voer krijgt ze eigenlijk nooit. Dit is namelijk binnen 2 minuten op en dan wordt ze echt zwaar chagrijnig als ze niet meer krijgt :palm:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jacqueline

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 23 Aug 2015 10:41

Bericht 24 Aug 2015 22:18

Re: Kattenvoer

Onze twee jonge katten krijgen 's ochtends en 's avonds een afgewogen hoeveelheid brokjes. Ze wachten ons 's ochtends op buiten de slaapkamer (waar ze niet in mogen) en lopen dan net zo lang om ons heen tot ze het krijgen. Ze zouden de hele dag door kunnen eten, dat is ook de reden dat ze niet onbeperkt toegang hebben tot brokjes. Natvoer krijgen ze niet.
<<

Anoniem280

Bericht 24 Aug 2015 23:29

Re: Kattenvoer

Onze kat geeft aan wanneer zijn bakje leeg is.
Vul hem dan bij. Dit is 1 keer per dag.
Hij krijgt heel af en toe nat voer.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Aug 2015 10:53

Re: Kattenvoer

Onze katten krijgen vooraf gewogen portie brokjes eens per anderhalve dag ongeveer. We hebben een bak op timer die vanzelf draait.

Daarnaast krijgen ze eens in de zoveel tijd natvoer. Dat is meestal in het weekend. Dan krijgen ze één bakje verdeeld over twee dagen bij drie katten. Niet zo heel erg veel dus.
<<

Anoniem190

Bericht 25 Aug 2015 11:06

Re: Kattenvoer

Onze katten krijgen 's morgens een bakje brok en 's avonds ook.. eten de hele dag wel een beetje door, helemaal leeg zijn de bakjes eigenlijk nooit.. als dat wel het geval is laten ze dat ook heel duidelijk blijken, of dat nu overdag is of snachts.
Ze krijgen altijd 2 smaken, in elk bakje 1 smaak, zo kunnen ze dat afwisselen.
Onze ene kat is wat te dik, de andere is meer een sportmodel, super slank. de dikke lust en eet ook echt alles wat maar eetbaar is. Zelfs de sla op bord is niet veilig. Haar laten afvallen lukt nog niet echt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Aug 2015 11:09

Re: Kattenvoer

Is ook moeilijk he! Want je kunt een kat die bij een andere kat zit zo moeilijk op dieet ofzo zetten.

Helpt het om met de dikkere kat wat meer te spelen? Hier is een kat wel wat afgevallen omdat hij sinds hij bij ons is best veel speelt en dus veel actiever is. Wellicht eet hij nog evenveel als in het asiel, maar door de beweging gaat het wel beter met hem gelukkig! Helaas wil de andere kat het liefste slapen en eten, dus daar schiet het weinig op. Heel soms wil hij ook even spelen en dan zijn we ook erg enthousiast tegen hem om hem te belonen daarmee zeg maar.
<<

Anoniem190

Bericht 25 Aug 2015 11:20

Re: Kattenvoer

Ik vind dat heel moeilijk, als we ze minder eten geven dan heeft Gizmo (skinny) er ook last van en die jammert zo hard als het eten op is! Lizzie wil wel spelen maar ligt liever te luieren en toe te kijken wat wij doen.
Ik hoop dat als wij over 2 weken verhuisd zijn naar een groter huis ze wat meer gaat rondrennen en meer beweging krijgt.
<<

Anoniem129

Bericht 25 Aug 2015 11:33

Re: Kattenvoer

Onze katten krijgen 's ochtends natvoer en verder staan er de hele dag schaaltjes droogvoer.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Aug 2015 12:07

Re: Kattenvoer

Hier staat er altijd een bak brokjes. Hier doet ze een aantal dagen mee en als het op is dan meld ze zich. 's avonds als de kinderen naar bed gaan krijgen de kat en de hond een zakje/bakje natvoer en dit is binnen no time op.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Aug 2015 19:34

Re: Kattenvoer

Onze katten hebben altijd brokjes staan. Die eten ze wanneer ze willen en vullen we bij als ze leeg zijn.

Er gaat hier per maand ongeveer 10 kilo doorheen met 4 katten.

Heel soms krijgen ze een half zakje natvoer per kat. Denk eens in de zoveel weken.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Marsy31