Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor lunchtrommel en beker?

<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2015 16:03

Wat voor lunchtrommel en beker?

Ik moet voor S. een nieuwe lunchtrommel en een nieuwe beker hebben omdat de regels op school zijn aangescherpt wbt eten en drinken in omvepakkingen.

Welke lunchtrommel en beker hebben jullie kinderen? Ik zoek een trommel waar alles goed in vers blijft, makkelijk open en dicht te maken in en een beker die niet lekt en ook makkelijk open en dicht te maken is.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2015 16:14

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Mepal? Kun je bij Blokker kopen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2015 16:15

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

In welke zin zijn de regels aangescherpt dan?
<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2015 16:21

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Ik gaf eerst als hij moest overblijven een pakje Roosvicee mee maar pakjes mogen niet meer. En ik deed eerst folie om zijn komkommer en dat mag ook niet meer. Eierkoek de verpakking ook niet meer en ga zo maar door. Ik vind het wel handig om er steeds iets omheen te doen want anders zat bijv. zijn komkommer de hele ochtend tegen zijn boterhammen aan en dat wordt dan ook een kleffe boel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2015 16:40

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Ze verzinnen op scholen steeds gekkere dingen... Nu dan een apart bakje voor de komkommer ofzo? Ikea heeft van die handige bakjes met groene deksel.
Verder zou ik inderdaad gewoon voor het merk Mepal gaan.

Al die 'broodtrommels waarbij de beker ook bij in past' en hippe Cars en Frozen bekers met een tuutje enz zijn echt drama.
Hoe vaak ik niet kids met lekkende bekers heb gehad..
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2015 16:55

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Dat is ook mijn ervaring Lejow, dat die gekke hippe dingen altijd lekken. Action materiaal zou ik bijvoorbeeld ook niet nemen. Een beker moet echt lekvrij zijn, want dat bespaart je veel zeiknatte rugtassen en verdrietige kinderen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Aug 2015 16:56

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Ik vind het een hele goede regel van school. Scheelt ontzettend veel afval.

Ik zou voor deze van Ikea gaan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70284651/

Of als je meer geld wilt uitgeven een van deze: http://www.greenjump.nl/Categorie/Eten- ... rommel-RVS
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2015 16:57

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Die vakjestrommel van de Ikea is handig Liadan! Geen geld ook.

Ik vind het ook een goede regel van de school.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 23 Aug 2015 17:04

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Mijn zoontje heeft een beker van Contigo. De eerste die niet lekt bij ons.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2015 18:44

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Liadan schreef:Ik vind het een hele goede regel van school. Scheelt ontzettend veel afval.

Ik zou voor deze van Ikea gaan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70284651/

Of als je meer geld wilt uitgeven een van deze: http://www.greenjump.nl/Categorie/Eten- ... rommel-RVS


Deels wel eens hoor! Alleen vind het soms wel wat ver doorgetrokken allemaal.
Die van Ikea ziet er heel goed uit! Handig met die aparte kleine bakjes erin!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Aug 2015 19:02

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Afbeelding

Ze hebben er van de week allebei een uit gezocht, allebei met een paard wel verschillend.
Ik kijk verder wel even wat de regels op de school straks zijn, bij vriendinnen die de kinderen al op school hebben weet ik dat ze ook gewoon zo'n broodtrommel hebben dus vandaar dat ik er ook voor gekozen heb.
:heart: :heart: 2011
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Aug 2015 19:53

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Mijn zoontje heeft een LEGO broodtrommel (hebben we bij de Intratuin gekocht) en daar hebben we ook een kleine versie van die in de breedte in de broodtrommel past, daar doe ik nu wat soepstengels of rijstenwafels in als tussendoortje voor naar de oppas, maar dat lijkt me ook ideaal voor wat plakjes komkommer of kerstomaatjes in de toekomst. Er zijn ook bijpassende drinkflessen, die lijken op een Dopper
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Aug 2015 20:04

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Hier mogen ze ook geen pakjes mee ivm milieu.
Wij hebben al 2jr een broodtrommel en beker van Mepal en die doen het nog super. Nog nooit hebbende gelekt.
We hebben ze van spimply colors met haar naam erop.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem186

Bericht 23 Aug 2015 20:05

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Mijn dochter heeft deze beker, gegarandeerd lekvrij:
https://m.bol.com/nl/p/contigo-autoseal ... al/sf/true

En deze lunchtrommel heb ik van de week bij de ikea gekocht. Die kan ze gemakkelijk zelf open maken.
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/70284651/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Aug 2015 20:23

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Hier ook bij voorkeur geen pakjes. Sowieso lust J geen sapjes/ranja etc dus pakjes gebruiken we niet.

J heeft een thermo beker van Cleen Kanteen omdat ze bijna altijd thee drinkt bij haar brood en een rvs broodtrommel van LunchBots omdat ik dat een fijner idee vind dan plastic. Beiden bij Greenjump gekocht.
Als het warm is neemt ze ook nog een bidon met water mee (kinderversie van Sigg) zodat ze de hele dag door wat kan drinken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Aug 2015 23:47

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Broodtrommel weet ik nog niet, maar denk dat dochter voor haar drinken een Dopper krijgt. Ze is helemaal fan van de mijne, haha. Al hebben we nog even, alle kinderen eten en drinken op school, maar de kleuters krijgen eten en drinken vanuit school. Pas in groep drie moeten ze zelf iets meenemen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Aug 2015 00:42

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Hier heeft zoon 2 bekers en een broodtrommel van mepal.
M:21072011
J :08012014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Aug 2015 08:40

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Ik heb een lunchtrommel en beker van Tupperware gekocht.
2012 & 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Aug 2015 10:16

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Hier alles van mepal, fijn spul!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 24 Aug 2015 10:45

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

zet me weer even aan het denken, al die pakjes zijn natuurlijk enorm milieubelastend, plus dat er ook altijd een sapje met veel suikers inzit... Maar ik kon nooit een goede beker vinden die niet lekte dus ging weer over op pakjes naar tig doorweekte tassen.

Die van Jans ziet er wel heel goed uit! Ik ga hem meteen bestellen denk ik. Dat geld heb je er ook zo weer uit. Pakjes zijn ook duur.
Mother of 3 adorable children
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Aug 2015 10:47

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Mijn dochter neemt een dopper met water mee naar school om uit te drinken (voor tijdens het fruit eten). Die lekt ook niet.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Aug 2015 11:43

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Wat bij alle bekers zo is, de kinderen moeten de dop er goed opdraaien na gebruik.. Dat was bij ons het gedoe steeds.. Dan kun je nog zo'n dure beker hebben, maar een scheve dop helpt nooit.
Nu heb ik ze eindelijk zo ver dat ze altijd hun hele beker leeg drinken. Ongeacht wat er gebeurd in de klas, traktaties of wat dan ook. Die beker moet leeg. Ook bij de juffen heb ik gevraagd of ze het in de gaten wilden houden. Na nog een paar missers vorig jaar, gaat het nu al maanden goed.
Ze hebben overigens allebei een klean kanteen met gewone dop.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Aug 2015 11:52

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Alibi schreef:Wat bij alle bekers zo is, de kinderen moeten de dop er goed opdraaien na gebruik.. Dat was bij ons het gedoe steeds.. Dan kun je nog zo'n dure beker hebben, maar een scheve dop helpt nooit.
Nu heb ik ze eindelijk zo ver dat ze altijd hun hele beker leeg drinken. Ongeacht wat er gebeurd in de klas, traktaties of wat dan ook. Die beker moet leeg. Ook bij de juffen heb ik gevraagd of ze het in de gaten wilden houden. Na nog een paar missers vorig jaar, gaat het nu al maanden goed.
Ze hebben overigens allebei een klean kanteen met gewone dop.


Bij de beker die wij hebben is dat niet zo. Daarbij drinken ze door een knop ingedrukt te houden en als je die loslaat zit de beker weer dicht.
2010 2012
<<

Anoniem186

Bericht 24 Aug 2015 11:53

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

maia schreef:zet me weer even aan het denken, al die pakjes zijn natuurlijk enorm milieubelastend, plus dat er ook altijd een sapje met veel suikers inzit... Maar ik kon nooit een goede beker vinden die niet lekte dus ging weer over op pakjes naar tig doorweekte tassen.

Die van Jans ziet er wel heel goed uit! Ik ga hem meteen bestellen denk ik. Dat geld heb je er ook zo weer uit. Pakjes zijn ook duur.


Ik vind hem heel fijn! Op YouTube kan je filmpjes vinden. Ze hoeven de dop er niet af te draaien, het enige wat ze moeten doen is die knop ingedrukt houden als ze drinken. Echt een handig systeem.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Aug 2015 11:54

Re: Wat voor lunchtrommel en beker?

Oh haha Lexi, tegelijkertijd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Olíve