Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Aug 2015 11:31

Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Tot vandaag dacht ik, de kleine gaat meteen op z'n eigen kamertje slapen.
Maar nu ben ik zo eens aan het lezen en lees wel dat veel kleintjes de eerste weken bij de ouders op de kamer slapen in bijvoorbeeld een co sleeper.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben?
<<

Anoniem151

Bericht 23 Aug 2015 11:32

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Was er laatst niet ook al zo'n topic? Van Carrie?
<<

Anoniem151

Bericht 23 Aug 2015 11:39

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

<<

Anoniem328

Bericht 23 Aug 2015 11:40

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Wij gaan niet voor een cosleeper maar lenen wel een wiegje voor bij ons op de kamer.
Geen idee hoe lang die kleine bij ons slaapt. Misschien dagen/weken/maanden maar dan is die mogelijkheid er in ieder geval.
Mijn voorkeur gaat er uiteindelijk wel naar uit dat onze kleine niet al te lang bij ons slaapt maar je weet van tevoren toch niet hoe het gaat lopen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Aug 2015 11:47

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Ow niet gezien. Dankjewel blue phone.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Aug 2015 11:48

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Wij waren van plan onze dochter meteen vanaf de eerste nacht op haar eigen kamer te laten slapen. De eerste nacht thuis veranderde dat plan al. Ze heeft eerst 2 weken tussen ons in gelegen op een voedingskussen, toen hebben we bij de ikea een extra ledikantje gekocht, sindsdien slaapt ze aan ons voeteneind. We hebben het tussendoor 1 keer een nacht in haar eigen kamer geprobeerd, rond 4 uur kwam ze toen weer bij ons, ik was toen in een half uur al 5x naar haar kamer moeten lopen.
Hoe lang ze nog bij ons zal liggen weet ik niet, mijn man had het gisteren over december en dat hij dan wel een week vrij zou nemen voor als het moeizaam zou gaan, nou ja, we gaan 't zien! Ik vind het stiekem ook wel gezellig dat ze bij ons ligt, kan ervan genieten om te luisteren naar haar ademhaling en kreuntjes. Enige nadeel is dat ze best makkelijk wakker wordt, dus als mijn man eruit gaat 's morgens, wordt ze vaak wakker en gisteren was ik vroeg op omdat ik niet kon slapen, moest ik terug de kamer in om schone kleren te pakken om te kunnen douchen. Heel zachtjes gedaan en toch was ze toen klaar wakker.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Aug 2015 11:56

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Hij heeft zeven maanden bij ons gelegen. Dutjes doet hij nog steeds bij ons in de buurt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 23 Aug 2015 11:57

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze kinderen lagen de eerste 3/4 weken bij ons op de kamer in een wiegje.
Daarna met wieg en al in hun eigen kamertje omdat ik wakker lag van hun geluidjes.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Aug 2015 12:04

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Ik neig nu dus ook meer om de kleine de eerste weken/maanden bij ons op de kamer te laten slapen maar ik weet even niet Hoe we dat gaan doen. Denk niet dat een ledikantje past.
Ik zal het er eens met m'n vriend over hebben, misschien dan toch een co sleeper aanschaffen.
<<

Anoniem 146

Bericht 23 Aug 2015 12:27

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze zoon heeft 6 maanden bij ons gelegen. Dochter, 7 maanden nu, slaapt nog bij ons. Ik denk dat dat nog wel even zo blijft.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Aug 2015 13:54

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Hier sliep zoon meteen op zijn eigen kamer. Vond ik zelf prettiger want ik word overal van wakker, onze kamer is klein en wij bewegen veel in onze slaap. Dus was bang dat hij onder het dekbed kwam.
<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2015 13:55

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Mijn oudste na 10 weken en mijn jongste na 10 maanden.

ShallY je kan ook een wiegje kopen/lenen. Daar kunnen ze wel een week of 8-10 in.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Aug 2015 13:57

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Hij slaapt nu nog naast me op het Voedingskussen. Ideaal kan hem half slapend pakken en aanleggen. Ik word wakker van zijn geluidjes dus dat is ideaal. 'S nachts kunnen mijn ouders en broertje gewoon doorslapen omdat ze hem niet horen.
2015 💙
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Aug 2015 14:07

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

N. heeft hier tot 7 maanden bij ons gelegen, kon wel langer maar ik was toen gestopt met de bv dus hebben we besloten haar naar haar eigen kamertje te doen. Nu ligt ze overdag vaak nog bij mij op bed, vind ze heerlijk samen bij ons. Enkele keer 's nachts bij ons in bed als ze niet lekker is ofzo.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 23 Aug 2015 14:13

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Ze hebben hier allebei zeker een half jaar bij ons op de kamer geslapen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Aug 2015 14:20

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze zoon heeft 3 weken bij ons op de kamer geslapen.
2 weken bij papa op de borst en 1 week in zijn wiegje. Daarma is hij met zijn wiegje verhuist naar zijn eigen kamer.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 23 Aug 2015 15:03

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Ze sliep meteen op haar eigen kamer. Dat was ze ook al gewend vanuit het ziekenhuis natuurlijk.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Aug 2015 15:11

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

De oudste heeft de eerste tijd in de kinderwagen naast ons bed geslapen en daarna in een campingbedje.
Overdag sliep hij wel in zijn eigen kamertje in het ledikant.

De jongste wilden we ook eerst in de (grote ouderwetse) kinderwagen laten slapen, maar dat mocht niet van de kraamzorg. Dus toen hebben we het ledikant verplaatst naar onze kamer.
Daar heeft ze in geslapen tot ze de nachten altijd doorliep.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 23 Aug 2015 15:24

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Dolphine, waarom mocht dat niet? Onze jongste slaapt overdag in zo'n kinderwagen inde huiskamer.

De oudste ging meteen, na 3 weken ziekenhuis, op zijn eigen kamer slapen.
De jongste sliep de eerste nacht op zijn eigen kamer. De avond daarna was hij wat onrustig, toen hebben we hem bij ons gezet, na 2 weken is hij weer naar zijn eigen kamer gegaan.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2015 15:25

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze dochter is na 8 nachten naar haar eigen kamer gegaan. Dat ging zonder problemen. Nu is onze dochter wel een heel gemakkelijke slaper, dus wellicht dat het anders liep als ze dat niet was.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Aug 2015 17:12

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 08:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 23 Aug 2015 19:06

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Toen we na een week ziekenhuis thuis kwaen is hij gelijk naar zijn eigen kamertje gegaan.
Never let go of your dreams
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2015 19:06

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze zoon komt snachts bij ons op de kamer in een wieg. Overdag wil ik hem in t begin op onze kamer en na een week ook proberen in zijn ledikant te slapen te leggen. Dan went hij daar ook aan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 23 Aug 2015 19:15

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Zoon sliep vanaf dat hij thuis was in z'n eigen kamertje. Bij ons in de slaapkamer was ook nauwelijks plek dus helemaal niet handig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Aug 2015 19:45

Re: Sliep jouw baby meteen op eigen kamertje?

Onze zoon heeft een half jaar bij ons op de kamer gelegen in een wiegje. Eerst al zijn slaapmomenten, later zijn we hem overdag in zijn kamertje gaan leggen om te wennen en weer later verhuisde hij in de nacht, als hij voor een voeding kwam van zijn eigen kamer naar de wieg.
Ik vond het heel fijn om hem dicht bij me te hebben en zijn geluidjes te horen (bevestiging dat hij het nog "deed") en ook praktisch omdat ik met een voeding alleen maar rechtop hoefde te gaan zitten en voor een speentje kon ik zelfs blijven liggen. Toen hij doorsliep en dus niet meer 's nachts verhuisde van zijn kamer naar de wieg, hebben we de wieg een week later opgeruimd, hij paste er nog wel in maar het was gewoon niet meer nodig.

Wij hadden een familie wieg waar mijn man en zijn moeder nog in gelegen hadden, vandaar dat we die graag wilde gebruiken, anders was ik denk ik voor een co-sleper gegaan, ideaal lijkt me dat!
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers