Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

<<

Anoniem154

Bericht 22 Aug 2015 20:33

Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

...doe jij dat?


In bepaalde situaties wel. Mensen die voorkruipen, of bij het oefenen van een nieuwe kassa snel voorbij zoefen, mensen die zonder kids oo een familieparking gaan staan, mensen die verpakkingen openscheuren in winkels etc., dan zeg ik er wel iets van. Lal ligt dat wel aan de persoon in kwestie.

Vanmiddag bij de kringloop een Poolse mevrouw die een spaarpot liet vallen, bij de kinderafdeling. Ze keer om haar heen en schuifelde door. Ze had mij niet gezien, dus aangesproken met mn beste (ok, niet al te beste) Duits, gezien ik het simoeweg aso vind, maar ook gevaarlijk voor de kindjes die daar lopen (allemaal scherven). "Ich verstehe nicht" en weg was ze.... :palm:

Ik vind dat je anderen best (in bepaalde mate) aan mag spreken op hun gedrag. Jullie?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Aug 2015 20:41

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

He? Voorbij zoeten bij een oefen kassa??
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem149

Bericht 22 Aug 2015 21:09

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik was laatst op het werk een bestelling van een jongen van een jaar of 14/15 aan het opnemen. Hij had het tijdens het bestellen al drukker met zijn telefoon dan met zijn bestelling en toen ik iets aan hem vroeg kreeg ik zo'n heel brutaal 'wa?' te horen. Ik heb toen wel even aangegeven dat hij ook wel even op een andere manier kan antwoorden. Hij hoeft echt geen 'wat zegt u mevrouw?' te zeggen, maar dit vond ik wel zo brutaal. Ik zie het bij ons helaas steeds vaker de laatste tijd.

Oh en na sluitingstijd van het restaurant mogen voetgangers ook bestellen in de drive. Er stond dus een jongen te wachten tot ik zijn bestelling opnam toen er een auto aankwam en die gewoon tegen die jongen aanreed en zei dat die jongen maar eens op moest rotten want meneer wilde bestellen. Ik gaf later aan dat voetgangers ook gebruik mogen maken van de drive na 00:00u en toen was ik een hoer moest ik me nergens mee bemoeien want ik wist helemaal niet waar het over ging. Jeetje dat was best wel een heftige reactie.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 22 Aug 2015 21:18

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Nee ik zeg daar meestal niets van. Of een beetje half/half. Zoals vandaag waren we in het winkelcentrum en sloeg een meisje ineens af een winkel in, bijna mijn kind omver. Dan mompel ik iets als 'anders loop je even door hem heen...'. Maar ik durf dat nooit zo goed hard op.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 22 Aug 2015 21:24

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ja meestal doe ik dat wel. (Ookal mag ik t niet meer doen van mij man)

Mensen die in de stad fietsen zeg ik altijd dat ze moeten afstappen. Net als mensen die dingen op de grond gooien, "uh er staat daar een vuilnisbak".
Soms zie je ook dat mensen hun fiets wegzetten en dan vallen er andere fietsen om, laten ze dat gewoon liggen. Zo aso! Raap gewoon even op en zet ze recht.
Of wanneer je iets gaat afrekenen en men zegt alleen t bedrag. 22,- dan zeg ik meestal "alstublieft" erachter. En daarna heel aardig "prettige dag!".


Zo nog veel meer van dat soort dingen. Noem me een bemoeial, stikt me niks.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Aug 2015 21:26

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Nee, vandaag in een pretpark, werkelijk waar iedereen kruipt voor en de ouders staan erbij en kijken er na. Vaak zeg ik maar wat harder tegen mijn kinderen, dat we even eerlijk in de rij moeten gaan staan en op onze beurt moeten wachten, maar echt de persoon zelf aanspreken doe ik niet.

Ook vandaag, een moeder vroeg waar hij kinderen nou uit de attractie kwamen(is ook onduidelijk) dus ik geef dat aan, en ze loopt zo bij me weg, dan mompel ik, Bedankt! Slaat nergens op maar ik zou niet iemand gauw durven aanspreken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem156

Bericht 22 Aug 2015 21:33

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ligt aan de situatie. Zoals dat mensen verpakkingen openscheuren in de winkel zal ik niks van zeggen, daar heb ik niks mee te maken.
Maar als iemand me iets vraagt en dan abrupt wegloopt zal ik 'graag gedaan hoor' oid zeggen/ roepen, of als een caissière het te druk heeft met collega's of vriendinnen en me niet kan begroeten doe ik dat juist heel overdreven. Maar dan gaat het om gedrag naar mij.
Natuurlijk heb ik een mening over mensen die iets doen wat niet mag, maar ik vind het niet altijd aan mij om daar iets van te zeggen.
<<

Anoniem154

Bericht 22 Aug 2015 21:46

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Sorry, bedoel mensen die bij het openen van een nieuwe kassa, snel vooraan gaan staan.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Aug 2015 21:48

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Whahahahahaha ik zag al echt situaties voor me dat mensen stiekem voorbij de kassa sneaken als er een nieuw kassadame aan het oefenen is ofzoiets :palm:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem149

Bericht 22 Aug 2015 21:49

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Hahaha ik zag hetzelfde voor me als Reva, en vond het eigenlijk niet eens zo stom. Iedereen moet het leren toch :wink:
<<

anoniem203

Bericht 22 Aug 2015 21:51

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik ben een flapuit en ik zeg vaak letterlijk wat ik denk. En mocht er iemand voorkruipen ga ik weer voor diegene staan of zeg gewoon dat ik eerst was. Vroeger liet ik dat gewoon gebeuren. Nu niet meer. Ik erger me vooral aan bepaald gedrag in het verkeer. Dan duw ik gerust op m'n claxon of gooi een middelvinger omhoog :redface:
<<

Anoniem154

Bericht 22 Aug 2015 21:53

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Jouw laatste zin poubelle, dat vind ik juist een lastige. Ja en nee.
Ik vind interactie an sich niet verkeerd. Ik ga ook niet schelden of beledigen :) ik hoop gewoon dat het de persoon in kwestie aan het denken zet.


O ava dat doe ik dan weer niet :) heb laatst wel een keer gezegd "argh, aan de kant ouwe" en dat heb ik een paar weken aan moeten horen...bij elke auto die ik in ging halen riepen de jongens achterin "heeeee ouwe koe, aan de kant" :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Aug 2015 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 22 Aug 2015 21:55

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ava schreef:Ik ben een flapuit en ik zeg vaak letterlijk wat ik denk. En mocht er iemand voorkruipen ga ik weer voor diegene staan of zeg gewoon dat ik eerst was. Vroeger liet ik dat gewoon gebeuren. Nu niet meer. Ik erger me vooral aan bepaald gedrag in het verkeer. Dan duw ik gerust op m'n claxon of gooi een middelvinger omhoog :redface:


Hahah middelvinger doe ik niet maar pas zat er iemand voor mij echt zo lomp te doen. Riep ik best wel hard "Wat een LUL!!" Stond mijn raam open en dat van hem ook. Oeps!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

anoniem203

Bericht 22 Aug 2015 22:00

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Schelden heb ik gelukkig deels afgeleerd sinds ik een papegaai op de achterbank heb zitten :wink:
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 22 Aug 2015 22:01

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Wilde ik vandaag mijn medeweggebruikers aanspreken op hun gedrag, kom ik in het nieuws omdat ik mijn koevoet gebruikte!
http://www.nu.nl/binnenland/4110996/aut ... eling.html
:wink:

Maar ik spreek over het algemeen mensen niet echt persoonlijk aan, bang voor een ordinaire reactie. Alleen met voordringen geef ik wel aan "Volgens mij was ik eerst!" Als het mijzelf aangaat, durf ik er soms nog wel wat van te zeggen.
In de auto heb ik wel op iedereen om me heen commentaar :laughcry:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 22 Aug 2015 22:04

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ava schreef:Schelden heb ik gelukkig deels afgeleerd sinds ik een papegaai op de achterbank heb zitten :wink:


Haha ja dat ken ik. Gelukkig zitten die van mij niet zo vaak meer achter in de auto bij mij. Ik scheld ook niet veel maar toen wel ff. De man keek ook boos is z'n binnenspiegel...
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem127

Bericht 22 Aug 2015 22:05

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Bij dingen die me erg storen wel. Voorkruipen word ik altijd heel boos van, vooral op vluchthavens in de rij voor de luggagedrop, dat duurt sowieso al vaak zo lang. Ik wijs mensen daar op een beschaafde manier op, maar moet het echt kwijt anders blijf ik geirriteerd. Laatst moet ik een voorkruipend iemand drie keer (!) vragen voordat hij weg ging voor mij, dat was in rij om te melden dat mijn koffer zoek was. Zijn argument was dat hij vervelend genoeg zijn koffer kwijt was en even voor wilde. Ja, ik dus ook en de ongeveer tachtig mensen achter mij ook, dus achteraan sluiten aub.

Kinderen die zich niet netjes gedragen in het openbaar spreek ik ook aan. Dus keihard schreeuwen in de winkel of zoals vandaag vanuit een rij auto's zonder kijken de straat oprennen en bijna op mijn motorkap belanden, daar zeg ik wat van.

In het verkeer toeter ik als ik word afgesneden en ik zwaai als iemand loopt te bumperkleven. Als dat niet helpt, ga ik net zolang ruitenwisservloeistof gebruiken tot er weer een goede afstand is :).
<<

Anoniem288

Bericht 22 Aug 2015 22:08

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Aug 2015 22:25

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik zeg niet snel ergens wat van, omdat ik het domweg niet de moeite vind bij bijv. mensen die voordringen bij de kassa. Tenzij ik haast heb, dan zou ik er iets van zeggen.

Ik vind je middelvinger opsteken niet minder Tokkie dan uitschelden met een kind op de achterbank. Of is het een selectieve papegaai? Dat gedrag kan net zo goed gekopieerd worden, lijkt me.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Aug 2015 22:36

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik doe het net als Gijs, ik mompel wat, zo zacht dat het voornamelijk tegen mezelf is en de persoon om wie het gaat het waarschijnlijk niet eens hoort.

Ik vind dat echt heel moeilijk. Zo werd er twee weken terug vier keer voorgekropen toen ik op de markt fruit wilde kopen. Ik voelde me steeds een beetje onzichtbaarder worden en durf er dan niets van te zeggen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Aug 2015 23:27

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik heb een keer mijn middelvinger opsteken moeten bekopen met een achtervolging en bijna ern aanrijding, dus nee, dat doe ik niet meer. Wel scheld ik als iemand bijv te zacht rijd ofzo. Vroeger ging ik wel snel aan de kant als iemand hard achterop kwam rijden of aan het bumperkleven was, maar sinds ik meer in de auto rijd doe ik dat minder: gewoon gas minderen.

1x reed ik een stuk links, maar kon ik niet naar rechts omdat er iemand op de baan naast me reed. Diegene achter me dacht geloof ik dat ik er wel doorheen kon dus begon te seinen, donder een eind op zeg.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Aug 2015 23:47

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Nee, een beetje hetzelfde verhaal als night owl. Ik ben me ook altijd heel bewust van mijn omgeving, ik zorg dat niemand 'last' van mij heeft, soms zijn vriendinnen v mij ook (in mijn ogen) iets te assertief, als ik daar dan bij ben denk ik altijd dat dat misschien wel mis gaat (weerwoord v een ander of ruzie van komt). Aan de andere kant weet ik dat ik assertiever moet zijn. Ik word er wel iets beter in, laat echt niet iemand zomaar voordringen, maar ik zal snel overbluft worden bij een asociale reactie.
<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2015 00:09

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Guattari schreef:Ik zeg niet snel ergens wat van, omdat ik het domweg niet de moeite vind bij bijv. mensen die voordringen bij de kassa. Tenzij ik haast heb, dan zou ik er iets van zeggen.

Ik vind je middelvinger opsteken niet minder Tokkie dan uitschelden met een kind op de achterbank. Of is het een selectieve papegaai? Dat gedrag kan net zo goed gekopieerd worden, lijkt me.


En jij denk dat ik iedere week iemand wel een keer een middelvinger geef mét mijn kids op de achterbank? Ik scheld, schreeuw, wijs niks als mijn kinderen erbij zijn.

Als mijn kinderen er niet bij zijn doe ik wel alles en het liefst alles tegelijk :^^:
<<

Anoniem282

Bericht 23 Aug 2015 00:35

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ava, ik denk helemaal niets. :) Ik las het alsof je bent overgestapt op middelvinger opsteken ipv schelen nu er een kind op de achterbank zit. Kan dus zijn dat ik het verkeerd begreep.

Edit: nu zie ik het dat je het niet in dezelfde post over je kind had. :) Ik zou er trouwens wel voor oppassen om impulsief te reageren op mensen. Niet iedereen is daarvan gediend en kunnen heel onvoorspelbaar reageren.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Aug 2015 07:19

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Oh ja, ik zeg er ZEKER iets van en ook altijd zonder uitzondering. Ik heb zo'n hekel aan onbeschoft gedrag!
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers