Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

<<

Anoniem137

Bericht 23 Aug 2015 06:26

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Op Koningsdag stonden mijn vriend en ik in de rij bij de frietkraam, samen met nog zo'n 6000 anderen. Kwam er zo'n vrouwtje, je zag haar al vanaf de zijkant aanhaken en op een gegeven moment ging ze ook gewoon d'r bestelling opratelen. Toen heb ik er wel wat van gezegd. Maar toen de hele rij zich ermee ging bemoeien (ons bijvallen, zegmaar, dus dat vrouwtje kreeg een hele massa mensen over zich heen) en het meisje in de kraam helemaal van haar stuk raakte, had ik eigenlijk alweer spijt dat ik iets gezegd had...
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 23 Aug 2015 14:16

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ligt er aan wat voor een gedrag. Als iemand iets kapot maakt in de winkel niet. Geluidsoverlast wel want daar stoor ik me aan bijv. Ook voorkruipen etc. Maar het valt mij op dat mensen steeds onbeschofter worden. Kan ik echt slecht tegen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem273

Bericht 23 Aug 2015 14:41

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik zeg er heel vaak iets van, tot ergernis van m'n man, haha. Bij asociaal gedrag en dingen als voorkruipen enzo, komt echt de juf in mij naar boven :palm:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Aug 2015 15:23

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Aziraphale schreef:Ik zeg er heel vaak iets van, tot ergernis van m'n man, haha. Bij asociaal gedrag en dingen als voorkruipen enzo, komt echt de juf in mij naar boven :palm:


Oh dat herken ik wel ja.

Zo waarschuw ik kinderen in binnenspeeltuinen ook die zich misdragen en waarvan de ouders in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Vanmorgen in Madurodam waren er gewoon kinderen die op de gebouwen gingen staan, aan de autootjes gingen zitten enz. Nu kán ik me vergissen, maar ik meen dat dat niet de bedoeling is.
Ik zei dus ook tegen B dat dat niet mocht, die vervolgens naar de kindjes wees 'KIJK!!!' Dan zeg ik altijd zo iets als dat dat niet mag, maar dat die kindjes niet zo goed luisteren of die papa en mama niet zo goed op letten. Op zo'n volume dat de ouders het wel kunnen horen (al had die meneer het vooral erg druk met het filmpje wat er bekeken kon worden).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Aug 2015 19:19

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik zeg ook te vaak iets. Ook niet altijd even netjes.
Vindt mijn man ook heul leuk, not.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem123

Bericht 24 Aug 2015 09:14

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Lejow schreef:
Aziraphale schreef:Ik zeg er heel vaak iets van, tot ergernis van m'n man, haha. Bij asociaal gedrag en dingen als voorkruipen enzo, komt echt de juf in mij naar boven :palm:


Oh dat herken ik wel ja.

Zo waarschuw ik kinderen in binnenspeeltuinen ook die zich misdragen en waarvan de ouders in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Vanmorgen in Madurodam waren er gewoon kinderen die op de gebouwen gingen staan, aan de autootjes gingen zitten enz. Nu kán ik me vergissen, maar ik meen dat dat niet de bedoeling is.
Ik zei dus ook tegen B dat dat niet mocht, die vervolgens naar de kindjes wees 'KIJK!!!' Dan zeg ik altijd zo iets als dat dat niet mag, maar dat die kindjes niet zo goed luisteren of die papa en mama niet zo goed op letten. Op zo'n volume dat de ouders het wel kunnen horen (al had die meneer het vooral erg druk met het filmpje wat er bekeken kon worden).


Dat doe ik ook! En als ik even geen zin heb om erop te reageren dan is Pinkel me wel voor :smile:
Maar ik corrigeer best snel andere kinderen, soms doe ik dat ook onbewust. De bso leidster komt dan weer even boven, moet daar dan echt aan denken.

In andere situaties zeg ik er ook gerust wat van. En vooral als ik ongesteld ben of zwanger, dan kan ik helemaal mijn mond niet houden. Mijn man vind dat trouwens prachtig, hoeft hij het niet meer te zeggen :wink:
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 24 Aug 2015 09:30

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Dingen als verpakkingen open maken in winkels, dingen laten vallen of gedrag van andermans kind, zou ik nooit wat van zeggen. Ik kan niet tegen voordringen dus daar zeg ik altijd wat van, ook als mensen al gaan instappen in een trein ofzo voordat iedereen er uit is gelopen zeg ik iets van. Verder geef ik opmerkingen als het om dieren/kinder mishandeling of milieuvervuiling gaat.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Aug 2015 10:06

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Het hangt een beetje van de situatie af, maar als het om mijn kinderen gaat zeg ik er bijna altijd wel wat van. Zij kunnen nog niet goed voor zichzelf opkomen, dan doe ik het wel.

Zo waren we laatst in een pretpark en stonden vooraan bij de toiletten. Komt er een toilet vrij, komt er van een eind achter ons zo een vrouw langs lopen die zo het toilet inschiet, vlak voor mijn dochter langs. Dochter reageert verbaasd naar mij toe, dus ik zeg dat sommige mensen nu eenmaal niet zo netjes zijn en voorkruipen. Krijg ik me toch een tirade over me heen van een vrouw achter me. Het zou laf zijn om dat zo tegen mijn dochter te zeggen en weet ik wat nog meer.

Vorige week in zo'n speelkubus. Mijn zoon was daar ook in aan het klimmen, maar met zijn krap 2 jaar is hij nog niet heel handig en snel. Komt er een grietje van een jaar of 3/4 langs, die mijn zoon eerst naar beneden probeert te duwen en als dat niet lukt even snel achteruit schopt. Die heb ik dus ook wel even verteld dat dat niet de bedoeling is. Papa of mama uiteraard in geen velden of wegen te bekennen.

Verder ben ik er al snel te schijterig voor eerlijk gezegd. Als mensen voordringen mompel ik wel vaak iets van 'u mag wel even voor hoor', maar recht in het gezicht, nee, meestal niet. Nu speelt het ook wel mee dat ik me vaak gedeisd hou, omdat mijn kinderen er vaak bij zijn. Mensen die van dat asociale gedrag vertonen, kunnen soms nogal onvoorspelbaar of agressief reageren en ik heb geen behoefte om mijn kinderen aan dat soort reacties bloot te stellen. Het lijkt me niet echt fijn voor een kind om te zien dat hun moeder de huid vol gescholden krijgt of erger.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem123

Bericht 24 Aug 2015 10:21

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

kissyfur: je hebt gelijk met die laatste alinea.

Laatst stonden we met ons viertjes bij de kassa bij de lidl. Mijn werkte toen nog bij een bedrijf waar ook veel polen werken. Kassa verderop stond zo'n poolse collega te schelden en te tieren. (gelukkig weten mijn kinderen nog niet wat curva betekend). Hij had 2 blikjes bier in de reclame gekocht maar de kassa sloeg de normale prijs aan. Meisje achter de kassa verstond de poolse man niet.
Keek hij om zich heen en toen zag hij mijn man staan. Hij naar ons toe... sterke drankgeur en aan zijn ogen te zien had hij van te voren ook wat gebruikt. En hij begon tegen mijn man te roepen dat hij moest helpen.
Mijn man kan slecht engels dus ik heb het maar opgelost voor hem. Weg bij mijn kinderen... engerd...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2015 10:51

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik wil nog wel eens hardop een opmerkingen maken als mensen iets doen wat niet gepast is of niet mag.
Bij mijn ouders fietsen er een hoop mensen door het park, wat officieel voetgangersgebied is. Als wij daar lopen, blijven wij naast elkaar lopen waardoor de fietsers het gras op moeten. Als ze daar een opmerking over moeten maken, dan wijs ik ze op de regels. Als ik een grote mond krijg, krijgen ze die terug. Dit doe ik niet als er neefjes of nichtjes bij zijn.

Met de vierdaagsefeesten had ik ook een mooie actie. Er kwam iemand naar mij toe terwijl we in de rij stonden om ons betaalpas op te waarderen. 'Als ik voor jou mag, mag jij voor mij'. Ik gaf toen aan dat ik aan dat soort regeltjes niet meer doe sinds ik 10 ben. Zo flauw, maar kom op. We moesten allemaal in de rij staan om geld op het pasje te zetten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Aug 2015 10:58

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Silly-One schreef:
Met de vierdaagsefeesten had ik ook een mooie actie. Er kwam iemand naar mij toe terwijl we in de rij stonden om ons betaalpas op te waarderen. 'Als ik voor jou mag, mag jij voor mij'. Ik gaf toen aan dat ik aan dat soort regeltjes niet meer doe sinds ik 10 ben. Zo flauw, maar kom op. We moesten allemaal in de rij staan om geld op het pasje te zetten.


Huh, ik snap 'm niet. Wat is het nut daarvan?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 24 Aug 2015 11:14

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik zeg er niets van.
<<

Anoniem154

Bericht 24 Aug 2015 13:39

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

mbt een speeltuin oid:

Mijn vijfjarige zie ik ook niet altijd in bijvoorbeeld ballorig. Toen hij vier was, idem. Ik vind de uitspraak "vader of moeder natuurlijk nergens te bekennen" altijd een beetje een nare ondertoon hebben (en die opmerking zie ik toch wel vaker in topics voorbij komen). Dan vraag ik mij af, ga je zelf de komende jaren ook continu van speeltoestel naar speeltoestel, om je kind in de gaten te houden?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2015 13:57

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Susan schreef:
Silly-One schreef:
Met de vierdaagsefeesten had ik ook een mooie actie. Er kwam iemand naar mij toe terwijl we in de rij stonden om ons betaalpas op te waarderen. 'Als ik voor jou mag, mag jij voor mij'. Ik gaf toen aan dat ik aan dat soort regeltjes niet meer doe sinds ik 10 ben. Zo flauw, maar kom op. We moesten allemaal in de rij staan om geld op het pasje te zetten.


Huh, ik snap 'm niet. Wat is het nut daarvan?


Er stonden nog een stuk of 8 mensen achter mij. Dus op deze manier proberen mensen ook voor te kruipen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 24 Aug 2015 16:25

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik zeg er vooral vaak wat van dmv een bijdehandte opmerking. Bijvoorbeeld voetgangers op het fietspad 'Volgens mij is dit nog steeds een fietspad hoor'

Op de markt ben ik heel gehaaid en bewust wie er na mij kwam. Als de marktvrouw/-man iemand anders wil helpen zeg ik ook gerust 'nee hoor, die persoon was eerst, daarna ik en dán pas die mevrouw'

Vind het vooral irritant in de trein. Dan wil je uitstappen en staan er veel mensen voor de deur op het perron. Heb 1x in de deuropening gestaan (ik was dr eerste) en ben blijven staan en heb de opmerking gemaakt 'zullen we even aan de kant gaan zodat mensen de trein úit kunnen? Dan kunnen jullie daarna erín. Boze blikken, maar ze gingen wel aan de kant :) oh en 1x ook dat ik me echt een weg moest banen. Daarbij bots je wel eens tegen anderen op. Tsja... Moet je maar aan de kant gaan. Dat zeg ik dan ook gerust.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Aug 2015 19:04

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Wolbol schreef:mbt een speeltuin oid:

Mijn vijfjarige zie ik ook niet altijd in bijvoorbeeld ballorig. Toen hij vier was, idem. Ik vind de uitspraak "vader of moeder natuurlijk nergens te bekennen" altijd een beetje een nare ondertoon hebben (en die opmerking zie ik toch wel vaker in topics voorbij komen). Dan vraag ik mij af, ga je zelf de komende jaren ook continu van speeltoestel naar speeltoestel, om je kind in de gaten te houden?


Nee, daar heb je gelijk in. Maar soms vind ik het wel een lastig punt wie er dan verantwoordelijk is, zeker als kinderen (en vaak zijn dat, in mijn ervaring, juist de kinderen die al wat groter zijn) echt overlast of een gevaarlijke situatie veroorzaken. Laatst was ik in Landal en in dat zwembad was helemaal geen toezicht. Er waren daar heel wat tieners die van dingen afsprongen waar je niet af mocht springen (een rand van vier meter hoog waar een waterval uitkwam), terugkropen in de waterglijbaan, et cetera en er waren geen ouders en ook geen medewerkers van het park om daar iets aan te doen, terwijl het wel een gevaarlijke situatie was, ook voor mensen die normaal aan het zwemmen waren. Ik vind het dan ook niet reëel dat vreemden daarop moeten letten. Eigenlijk vind ik dan ook dat er gewoon meer toezicht moet zijn, al is het maar één medewerker die rondloopt en dingen in de gaten houdt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Aug 2015 19:42

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Susan schreef:
Wolbol schreef:mbt een speeltuin oid:

Mijn vijfjarige zie ik ook niet altijd in bijvoorbeeld ballorig. Toen hij vier was, idem. Ik vind de uitspraak "vader of moeder natuurlijk nergens te bekennen" altijd een beetje een nare ondertoon hebben (en die opmerking zie ik toch wel vaker in topics voorbij komen). Dan vraag ik mij af, ga je zelf de komende jaren ook continu van speeltoestel naar speeltoestel, om je kind in de gaten te houden?


Nee, daar heb je gelijk in. Maar soms vind ik het wel een lastig punt wie er dan verantwoordelijk is, zeker als kinderen (en vaak zijn dat, in mijn ervaring, juist de kinderen die al wat groter zijn) echt overlast of een gevaarlijke situatie veroorzaken. Laatst was ik in Landal en in dat zwembad was helemaal geen toezicht. Er waren daar heel wat tieners die van dingen afsprongen waar je niet af mocht springen (een rand van vier meter hoog waar een waterval uitkwam), terugkropen in de waterglijbaan, et cetera en er waren geen ouders en ook geen medewerkers van het park om daar iets aan te doen, terwijl het wel een gevaarlijke situatie was, ook voor mensen die normaal aan het zwemmen waren. Ik vind het dan ook niet reëel dat vreemden daarop moeten letten. Eigenlijk vind ik dan ook dat er gewoon meer toezicht moet zijn, al is het maar één medewerker die rondloopt en dingen in de gaten houdt.


Ik snap wat je hier bedoelt Susan, en in die situatie vind ik ook dat een medewerker of een ouder er ietss van had moeten zeggen/ ouder die er bij had moeten zijn. Waarschijnlijk denken die ouders, mijn kind is zo oud die red zich wel.

Als ik zelf met ze naar de speeltuin ga of een ballorig, ga ik vaak ook ergens zitten en laat ik ze gewoon hun gang gaan, wel houd ik ze van afstand in de gaten. Dus ik zat ook al elke keer die opmerking te lezen van ouders niet in de buurt, dacht ik dacht staat iedereen er de hele tijd naast dan?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem181

Bericht 24 Aug 2015 20:53

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 22:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Aug 2015 10:56

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ik ben ook iemand die alles eruit flapt en daar kan niet iedereen tegen. Als iets me niet zint dan zeg ik dat alleen kan het bij mij nog wel ns rottig mijn strot uitkomen. Dus soms is het beter om even na te denken voordat ik wat zeg maar ja dat is meestal achteraf haha. En soms zeg ik niks maar doet een blik ook genoeg.

Afgelopen vrijdag was ik in het ziekenhuis met mijn dochter in het ziekenhuis voor een pre-operatief gesprek en daar hadden ze voor de kinderen trekkers en een step om door de gang te rijden. Op zich prima natuurlijk maar sommige denken dat ze op het circuit van zandvoort zijn en racen door de gang. En als je niet aan de kant gaat dan is het tuut tuut en rijden ze zo tegen je aan. Dan ben ik dus iemand die niet aan de kant gaat omdat ik vind dat je dat gewoon kan vragen. Ik zeg dan ook niks tegen het kind maar kijk hem of haar een keer aan en dan vragen ze uiteindelijk wel of ze er langs mogen en dan ga ik ook wel aan de kant. Hier vind ik dus ook dat de ouders erop moeten letten. Je bent wel in een ziekenhuis.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2015 11:46

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Heb gister mijn post aangepast. Ik heb er altijd wel iets van gezegd, alleen kan dit soms erg negatief uitvallen.
In mijn vorige woonplaats kon je er gewoon niets van zeggen, omdat je dan meteen het mikpunt was, en dat liep 9 van de 10 keren niet goed af. (Is paar weken terug ook in de media geweest.)
Daardoor ben ik terughoudend geworden.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 25 Aug 2015 13:20

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Lejow schreef:
Aziraphale schreef:Ik zeg er heel vaak iets van, tot ergernis van m'n man, haha. Bij asociaal gedrag en dingen als voorkruipen enzo, komt echt de juf in mij naar boven :palm:


Oh dat herken ik wel ja.

Zo waarschuw ik kinderen in binnenspeeltuinen ook die zich misdragen en waarvan de ouders in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Vanmorgen in Madurodam waren er gewoon kinderen die op de gebouwen gingen staan, aan de autootjes gingen zitten enz. Nu kán ik me vergissen, maar ik meen dat dat niet de bedoeling is.
Ik zei dus ook tegen B dat dat niet mocht, die vervolgens naar de kindjes wees 'KIJK!!!' Dan zeg ik altijd zo iets als dat dat niet mag, maar dat die kindjes niet zo goed luisteren of die papa en mama niet zo goed op letten. Op zo'n volume dat de ouders het wel kunnen horen (al had die meneer het vooral erg druk met het filmpje wat er bekeken kon worden).


Ook hier herkenbaar. Denk dat het gewoon in onze natuur zit om kinderen erop te wijzen ofzo. haha Mijn man zegt altijd kijk toch de andere kant op maar dat kan ik niet. :P
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2015 15:45

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Nee studiebol, dat zeker niet. Maar ik zou toch zeker wel in de gaten houden dat mijn 8 a 9 jarige niet het peuter gedeelte gaat terroriseren oid.
Er de hele tijd boven zitten op kan natuurlijk niet.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Aug 2015 18:12

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Oh ik vind dat ook vreselijk dat oudere kinderen in het peutergedeelte gaan spelen. Nouja, zolang ze rustig spelen vind ik dat niet erg, maar doorgaans is dat niet het geval.

Ik spreek mensen over het algemeen niet snel aan op hun gedrag, tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Ik mompel soms wel wat of ik zeg het nét hard genoeg tegen mijn man zodat ze het wel horen, maar daar houdt het bij mij dan ook op.
2012 & 2016
<<

Anoniem168

Bericht 25 Aug 2015 19:13

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Ja, bedenk me dat ik dat wel veel doe de laatste tijd sinds ik op de fiets naar mijn werk ga. Word er soms niet goed van dat ik voor andere mensen moet uitkijken. Gewoon zonder kijken plotseling fietspad oversteken op dooie gemak, mensen die in tegengestelde richting fietsen op smalle fietspad met de ogen op hun telefoon gericht etc. En vaak krijg ik dan weer de schrik van mijn leven onderhand omdat ik bijna elke dag plots moet uitwijken voor iemand anders. Vroeger durfde ik nooit wat te zeggen, maar ik raak nu zo vaak geïrriteerd dat het vanzelf gaat om er iets van te zeggen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2015 20:06

Re: Andere mensen aanspreken op hun gedrag...

Snoes schreef:Oh ik vind dat ook vreselijk dat oudere kinderen in het peutergedeelte gaan spelen. Nouja, zolang ze rustig spelen vind ik dat niet erg, maar doorgaans is dat niet het geval.

Ik spreek mensen over het algemeen niet snel aan op hun gedrag, tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Ik mompel soms wel wat of ik zeg het nét hard genoeg tegen mijn man zodat ze het wel horen, maar daar houdt het bij mij dan ook op.



Maar eigenlijk mogen ze daar niet eens komen. Die gedeeltes zijn vaak tot een jaar of 4.

Een hele poos geleden ook, was er een jongen echt onwijs druk aan het spelen. Nou ja.. spelen... dat kon je het eigenlijk niet noemen.
Dus ik zei er uit eindelijk wat van, zegt hij 'Jahh... mar ik pasz op mijn broertjuh (even zo geschreven zoals hij het uitsprak). Ja als je op je kleine broertje past kun je dus al helemaal niet gaan spelen!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers