Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel misselijk - tips?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Aug 2015 19:18

Re: Snel misselijk - tips?

Inderdaad echt regelmatig eten.
Bij mij hielpen inderdaad droge crackers (van die crackertjes waar je salade of zo op doet op verjaardagen oid) en qua drinken kon ik alleen water hebben.
Sommige dingen waren trouwens echt niet logisch. Aan het begin hield ik echt niks binnen, maar met oud en nieuw kon ik wel gewoon oliebollen eten.. Weird!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Geel

Bericht 24 Aug 2015 16:15

Re: Snel misselijk - tips?

Harrison schreef:Je kan toch ook niet de hele ochtend leven op 1 beschuitje gek! Vervelend dat jullie zo misselijk zijn. Ik ben niet zwanger maar als ik misselijk ben heeft het meestal ook te maken met honger.
Het masterlijk irritante is dat ik dus ook niet meer naar binnen krijg. Ik eet 's ochtends altijd een flink ontbijt, maar ik krijg dat nu niet weg. Dus ik eet echt serieus de hele dag door, word er gestoord van. En ik lust nu maar een paar dingen. Bovendien moet het ook nog gezond zijn. Ik ben sinds dit weekend min of meer wanhopig, heb zelfs gemberthee gekocht, terwijl ik haat gember. Help. :pale: :snik:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Aug 2015 17:07

Re: Snel misselijk - tips?

De eerste weken heb ik echt overleefd op droog stokbrood, vitaminepillen verse jus, en pizza. Kreeg simpelweg niets anders weg en had echt zoiets van liever iets dan niets. Werd echt overal misselijk van.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 24 Aug 2015 17:38

Re: Snel misselijk - tips?

Ohh Geel! Zo herkenbaar! Die crackers komen op een gegeven moment ook wel m'n strot uit en dan gaat 't zó tegenstaan dat ik 't simpelweg niet meer WIL eten, maar ja, wat anders? 't Moet iets lichts zijn en idd gezond en 't moet ook mogen. Zo stond ik eventjes met een plakje vers gesneden brood en rosbief in m'n hand, maarja... kan niet... Vet irritant gewoon. Word er ook redelijk prikkelbaar door.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 25 Aug 2015 19:31

Re: Snel misselijk - tips?

Zijn jullie vooral misselijk of moeten jullie ook echt overgeven?
Ik heb er wel last van dat ik op tijd en genoeg moet eten, anders voelt het als honger/misselijk.
Maar echt overgeven met 7 weken, daar heb ik geen last van.
Of kan dat nog komen?
Ik heb wel ineens dat ik bepaalde dingen echt niet meer wil eten.
Zoals yoghurt... At ik normaal elke ochtend. Moet er nu niet meer aan denken nu!
En vanavond had ik een salade gemaakt met tomaat, avocado, ui, ei en tonijn.
De tonijn stonk zo erg (naar mijn idee), ik kon er gewoon niet van eten!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Aug 2015 20:10

Re: Snel misselijk - tips?

Ik had standaard van die Maria koekjes bij de hand, de eerste weken. Zodra ik de misselijkheid op voelde komen at ik zo'n koekje.
Daarnaast dronk ik heel veel sterke gemberthee. Die van Yoghi (gember citroen) werkte bij mij het best. Ook tegen maagzuur (waar ik 9 maanden last van had) werkt dat goed.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem129

Bericht 25 Aug 2015 20:34

Re: Snel misselijk - tips?

Gekkie er zijn heeeeel veel dingen die ik niet kan verdragen nu ik zwanger ben. Normaal ben ik echt wel een vleeseter, nu bijna vegetarisch. Warme dranken kan ik niet hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan . Ik ben wel een extreem geval want spuug met 40 weken nog steeds.

Emesafene slik.Ik .ook nog steeds, moet er echt 2per dag anders gaat het niet goed. Helaas geef ik ook met de medicijnen nog over. Maar zonder was het nog heftiger geweest. In mn verlof gaat het wel beter. Rust is dus ook belangrijk hier!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2015 20:36

Re: Snel misselijk - tips?

Ik heb vanaf week 6 tm week 20 over gegeven. Hiervoor ook opgenomen geweest en daarna met medicatie naar huis gegaan. Merk nog steeds dat ik door bepaalde dingen echt misselijk wordt, ook geuren. En soms geef ik ook nog over.
Kan denk ik na een bepaald termijn ook nog komen Gekkie, omdat je HCG nog steeds verdubbelt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 25 Aug 2015 20:42

Re: Snel misselijk - tips?

Oh Maria koekjes is ook wel een idee!

Ik heb tot nu toe alleen maar staan kokhalzen, 'gelukkig'. Als ik maar op tijd eet steeds, valt 't allemaal mee!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Aug 2015 22:14

Re: Snel misselijk - tips?

Bij mij was het rond week 8/9 op z'n hoogtepunt. Ik heb maar een keer hoeven spugen, veel moeten kokhalzen en veel mezelf rustig gehouden om niet te hoeven spugen. Het spugen luchtte wel even op maar daarna kon ik weer opnieuw beginnen met mijn maag vullen omdat eten het enige is dat hielp.

Maar als ik hier andere verhalen lees heb ik echt niks te klagen, het is nu zo goed als over. Alleen nog afkeer van sommige etenswaren en geuren, en juist heel erg last van mijn darmen. Maar alles beter dan die misselijkheid!

Sterkte voor ieder die er nog middenin zit!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elmer

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 26 Jul 2015 10:33

Bericht 26 Aug 2015 06:32

Re: Snel misselijk - tips?

Hier begint de misselijkheid ook langzaam te komen.. En dan vooral s'avonds. Had dat bij de eerste ook. Wat ik me van toen herinner is dat de dagen dat ik werkte en meer regelmaat had qua eten het beter ging dan wanneer ik een dag thuis was. Regelmatig eten helpt bij mij dus inderdaad ook. Al heb ik de vorige keer ook echt wel regelmatig gespuugd.
Afbeelding
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 26 Aug 2015 10:02

Re: Snel misselijk - tips?

Hier komt de partypooper... Ik ben 31 weken misselijk geweest (de eerste 8 niet echt) en niets hielp echt, er was voor mij geen wondermiddel... Ja bevallen! ;)

Dingen die soms even hielpen voor mij:
-frisse lucht (ramen open, even op de stoep zitten)
-kiwi
-kleine slokjes coca cola (en daarna boeren)
-friet (tsja...)
-rennies (ookal was het niet direct maagzuur)
-geroosterd droog brood

Succes dames, het is dodelijk irritant/vermoeiend!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem166

Bericht 26 Aug 2015 11:44

Re: Snel misselijk - tips?

Oh brrr, die misselijkheid. Dat is voor mij echt even een drempel om weer zwanger te willen worden. Getsie, wat ben ik daar naar van geweest. Ik at gewoon waar ik op dat moment trek in had. Blijven eten was de beste remedie. Ik heb ook tot ver in de zwangerschap Emesafene nodig gehad. Met de tabletten was ik wel 24/7 misselijk, maar hoefde ik niet de hele dag door te spugen. Zonder tabletten kon ik nog geen slok water binnen houden.

Sterkte!
<<

Geel

Bericht 26 Aug 2015 11:57

Re: Snel misselijk - tips?

Guus, ik vind friet dus ook het enige geweldige nu. Als het gezond was, zou ik elke dag een zakje halen, echt heerlijk. Frisse lucht helpt ook inderdaad, op warmere dagen is 't soms echt niet te doen. Pfff, 31 weken is lang zeg. Ik voel de bui al hangen, want bij mijn moeder én bij mijn oma van vaders kant was het ook de eerste zeven maanden raak. Hoop zo dat 't niet erfelijk is.

Ik heb trouwens de afgelopen drie dagen echt heel rustig aan gedaan. En nu is 't sinds gisteren weer minder, gelukkig. Dus rust helpt wel degelijk.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 26 Aug 2015 13:15

Re: Snel misselijk - tips?

Geel, het is erg belangrijk om gezond te eten nu... maar het is nog belangrijker om überhaupt te eten!
dus als jij af en toe zin hebt in friet... dan ga jij dat lekker eten!

ik at het op mn hoogtepunt denk ik twee keer per week, maar omdat ik verder zo weinig binnenkreeg/hield viel het mt mn gewicht toch wel mee ;) plus veel friet was er niet nodig voor een goddelijk uurtje rechtop zitten :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem281

Bericht 26 Aug 2015 13:32

Re: Snel misselijk - tips?

En zelf friet maken, Geel? Of moet 't die vette troep van de Snackbar zijn? ;) Anders is 't natuurlijk gewoon aardappel en da's niet zo vreselijk ongezond toch?
<<

Anoniem205

Bericht 26 Aug 2015 14:13

Re: Snel misselijk - tips?

Ik ben het met Guus en Carl eens, Geel. ALs dat iets waardoor je wel eet, zou ik het zeker af en toe gewoon eten.
Dat deed ik ook met kroketten. Ik was misselijk als een hond en wilde bijna niet eten. Met een kroket (zonder brood) en een (klein) blikje coca cola voelde ik me veel beter en minder beroerd. Dus dat at ik 2x per week. Het was niet anders.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 26 Aug 2015 14:45

Re: Snel misselijk - tips?

Ik heb mijn eerste zwangerschap de eerste 14 weken overleefd op pizza salami en rundvleessalade... Oh en mandarijntjes. Ook heel gezond, NOT. Maar beter dan niets eten omdat je voor de rest al gaat kokhalzen van het idee om het te moeten eten.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 26 Aug 2015 16:57

Re: Snel misselijk - tips?

Oreo schreef:Ik ben het met Guus en Carl eens, Geel. ALs dat iets waardoor je wel eet, zou ik het zeker af en toe gewoon eten.
Dat deed ik ook met kroketten. Ik was misselijk als een hond en wilde bijna niet eten. Met een kroket (zonder brood) en een (klein) blikje coca cola voelde ik me veel beter en minder beroerd. Dus dat at ik 2x per week. Het was niet anders.



ja die kleine blikjes! oh hele treetjes zijn er doorheen gegaan hier, ik mocht van mijzelf twee mini blikjes per dag. Als ik eerst een beetje dronk kon ik daarna meer eten en bleef het beter binnen!

En van de geur van koffie en uberhaupt warme dranken ging ik alweer plat dus als dat de enige cafeïne was die ik binnen kreeg moest ik dat vooral doen van mn huisarts haha
(wie heeft er ooit op doktersadvies op een dieet van coca cola en patat gezeten?)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers