Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


poffertjes

<<

Anoniem148

Bericht 22 Aug 2015 08:11

poffertjes

Ik heb nooit poffertjes gegeten of gemaakt. Nu komt volgende week mijn nichtje weer en wilde ik ze graag maken maar hoe? En wat eet je er verder bij? Ik dacht er soep bij te maken voor de groenten. En hoeveel poffertjes eet je ongeveer?

Heb het gevoel alsof ik iets heb gemist in mijn jeugd ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2015 08:29

Re: poffertjes

Zelf maken kan volgens mij alleen echt met een poffertjes pan, anders zou ik gewoon kant en klare kopen.
Die warm je op in de magnetron.
Mijn dochter kan echt wel 12-15 poffertjes op (dan er verder niets bij).
Poedersuiker erbij, klontje boter. Ze is er gek op!
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 08:30

Re: poffertjes

Poffertjes met soep? :no: Dat hóórt niet hoor :wink:

Wij aten ze vroeger alleen met roomboter en poedersuiker, maar aardbeien zijn er ook lekker bij. Of aardbeien en roomijs, aardbeien en slagroom... Overigens had ik gewoon lekker een zak magnetronpoffertjes gehaald, haha. Zeker als je ze nog nooit eerder gemaakt hebt, dan hoef je ook geen speciale pan te kopen. Als het een succes blijkt, kun je die pan altijd nog kopen, want zelfgemaakte poffertjes zijn wel echt veruit het lekkerst.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 08:33

Re: poffertjes

Ik weet ook niet hoe oud je nichtje is, maar de meeste peuters op mijn werk zijn wel klaar na 10 poffertjes. Ik daarentegen zou er gerust 50 op kunnen... Maar ik denk dat voor een volwassene 20-30 en voor een kind 10-15-20 wel normale porties zijn.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Aug 2015 08:54

Re: poffertjes

Mijn peuter eet er zo 20-25. Maar goed hij eet ook gerust 5 pannenkoeken. Hij is er dol op.

Ik heb ze laatst zelf gebakken. Wij hebben echt zo'n hele zware poffertjespan.
Ik vind het altijd een heel karwei, maar wel dankbaar werk. Hier worden alle poffertjes met smaak opgegeten.

Wij eten er geen soep bij ofzo. Wel agavesiroop of honing, klontje roomboter, eventueel palmsuiker/poedersuiker. Wij vinden fruit erbij niet zo lekker, maar wij eten poffertjes ook als lunch en niet als avondeten.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Aug 2015 09:00

Re: poffertjes

Ik zou als je die kant en klare poffertjes koopt ze in de koekenpan warm maken (in roomboter bakken), veel lekkerder dan in de magnetron.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Aug 2015 09:41

Re: poffertjes

Ik maak die kant en klare ook in de koekenpan met roomboter, dan vind ik ze veel lekkerder. Mijn dochter krijgt er meestal max 20 maar als ik haar zou laten dooreten zou ze denk ik het dubbele eten. Ze is echt gek op poffertjes.
2010 2012
<<

Anoniem186

Bericht 22 Aug 2015 11:46

Re: poffertjes

ไม่เป็นไร schreef:Ik zou als je die kant en klare poffertjes koopt ze in de koekenpan warm maken (in roomboter bakken), veel lekkerder dan in de magnetron.


Ja, dat wilde ik ook zeggen. Dat is echt veel lekkerder dan uit de magnetron.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Aug 2015 12:55

Re: poffertjes

Bedankt voor de antwoorden! Heb maar gebeld dat ze in de ochtend moet komen, gaan we eerst poffertjes maken. Zien we wel wat we doen met avondeten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Aug 2015 18:15

Re: poffertjes

Jemig 20 poffertjes. Die van mij krijgt er drie. Maar hij vind het dan ook niet echt lekker ofzo.

Ik zou naar een poffertjeskraam gaan, daar zijn ze het lekkerste.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem148

Bericht 22 Aug 2015 18:55

Re: poffertjes

Poffertjeskraam, die hebben we hier niet!
<<

Anoniem123

Bericht 22 Aug 2015 21:23

Re: poffertjes

Jans schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik zou als je die kant en klare poffertjes koopt ze in de koekenpan warm maken (in roomboter bakken), veel lekkerder dan in de magnetron.


Ja, dat wilde ik ook zeggen. Dat is echt veel lekkerder dan uit de magnetron.


Of in de airfryer, dan smaken ze net zoals bij een poffertjeskraam. Maar dan moet je wel zo'n ding hebben.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 21:49

Re: poffertjes

Oh, de airfryer, echt? Hoeveel graden en hoe lang? Ik heb magnetronpoffertjes in huis liggen, dan ga ik dat morgen proberen!
<<

Anoniem123

Bericht 22 Aug 2015 22:01

Re: poffertjes

Heel kort maar, iets van 4 minuten op 180 graden. Anders even voor de zekerheid googelen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Aug 2015 22:34

Re: poffertjes

Spencer schreef:Jemig 20 poffertjes. Die van mij krijgt er drie. Maar hij vind het dan ook niet echt lekker ofzo.

Ik zou naar een poffertjeskraam gaan, daar zijn ze het lekkerste.


Als ik mijn kind drie poffertjes geef heeft ze echt niet genoeg voor haar middageten. En drie poffertjes geven bij haar brood vind ik ook wat vreemd.
2010 2012
<<

Anoniem123

Bericht 23 Aug 2015 10:14

Re: poffertjes

haha onze baby eet er zelfs al zo een stuk of 10. Denk nog wel meer als ik haar d'r gang laat gaan.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers