Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips voor mijn zusje

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Aug 2015 21:06

Tips voor mijn zusje

Mijn zusje heeft net voor haar afstuderen een baan gevonden. Heel fijn want er is bijna niets in haar vakgebied.
Het enige is dat deze baan veel reistijd vergt. En ze moet verhuizen van haar werkgever omdat zijn ervaring is dat medewerkers anders stoppen vanwege de reistijd. Ik vind dit een beetje een nieuwe medewerker onder druk zetten maar mijn zusje wil de baan zo graag dat ze wel wil verhuizen. Alleen krijgt ze niet erg riant betaald. Ze moet dus op zoek naar een goedkope huurwoning. De huur kan maximaal ongeveer 600 euro bedragen. Maar waar vind je die? Hebben jullie tips voor haar waar ze kan zoeken? Of succesverhalen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Aug 2015 21:07

Re: Tips voor mijn zusje

Als je geen heel algemene antwoorden wil lijkt mij op zn minst een regio noemen wel handig.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem137

Bericht 21 Aug 2015 21:10

Re: Tips voor mijn zusje

Ik zou eerder kijken of een kamer een optie is en na een halfjaar, als ze meer duidelijkheid voor haar baan heeft, kijken voor een 'echte' woning.
Ik vind het trouwens nogal een eis. Maar aan de andere kant: dan zijn ze wel heel erg onder de indruk van haar geweest tijdens de sollicitatieprocedure. Anders was ze wel afgewezen vanwege de afstand.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Aug 2015 21:10

Re: Tips voor mijn zusje

Oja sorry. Ze gaat werken in ede en de woning moet op max een half uur liggen. Dus Veenendaal, Wageningen, Amersfoort, evt Utrecht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Aug 2015 21:12

Re: Tips voor mijn zusje

Dankje Keet voor je antwoord. Ja ze is zelfs benaderd voor de functie. Naar aanleiding van een gesprek voor een stage een jaar geleden malafide heeft ze toen niet kunnen doen omdat ze max 3 dagen kon en haar werkgever fulltime wilde.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2015 21:22

Re: Tips voor mijn zusje

Ik woon in Veenendaal en ze kan zich dan het beste inschrijven voor een huurwoning. Er zitten ook lootwoningen bij, dan kijken ze niet naar de inschrijftijd, maar loten ze iemand uit. Particulier is hier best duur. Denk niet dat je dat voor 600 euro redt. En ander misschien wel een kamer. Die worden nog wel eens aangeboden.
Ede en Wageningen en Veenendaal vallen onder dezelfde werv gemeenten. Ze kan eens op www.huiswaarts.nu kijken. Daar staan die 3 plaatsen op.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Aug 2015 22:44

Re: Tips voor mijn zusje

In Wageningen heb je toch wel kamers? Daar zit een universiteit, dus dat zal echt wel.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

anoniem213

Bericht 21 Aug 2015 22:48

Re: Tips voor mijn zusje

September schreef:Oja sorry. Ze gaat werken in ede en de woning moet op max een half uur liggen. Dus Veenendaal, Wageningen, Amersfoort, evt Utrecht.

Nijmegen is ook maar een halfuur met de trein :cheering:. Ik zal het in de gaten houden in elk geval. Ik woon in Nijmegen en mijn schoonfamilie in Ede.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Aug 2015 23:02

Re: Tips voor mijn zusje

Misschien is Barneveld ook een optie? Daarvandaan is het max 20 minuutjes naar Ede toe en files vallen over het algemeen ook heel erg mee. En anders is het prima binnendoor te rijden.

En inderdaad via huiswaarts.nu staat er ook geregeld wat!
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Aug 2015 23:06

Re: Tips voor mijn zusje

10.04.17
<<

Anoniem236

Bericht 21 Aug 2015 23:11

Re: Tips voor mijn zusje

Arnhem zou ook n optie kunnen zijn
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Aug 2015 23:27

Re: Tips voor mijn zusje

Tiel ook. Ik ben geboren in Wageningen, heb daar nog familie wonen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Aug 2015 19:37

Re: Tips voor mijn zusje

Ik heb in Wageningen op kamers gezeten, al een tijd geleden maar destijds was het makkelijk en niet duur om daar aan een kamer te komen. Er zijn meerdere studentencomplexen waar je een vrij ruime woonkamer met klein keukentje, badkamer en aparte slaapkamer kunt huren.
<<

Anoniem151

Bericht 23 Aug 2015 20:05

Re: Tips voor mijn zusje

Twellie schreef:Ik heb in Wageningen op kamers gezeten, al een tijd geleden maar destijds was het makkelijk en niet duur om daar aan een kamer te komen. Er zijn meerdere studentencomplexen waar je een vrij ruime woonkamer met klein keukentje, badkamer en aparte slaapkamer kunt huren.


Moet daar geen student voor zijn?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2015 12:27

Re: Tips voor mijn zusje

Het komt wel vaker voor dat een baan eist dat je verhuist binnen een cirkel van een bepaalde reistijd.

http://www.funda.nl/huur/ede/appartement-49568492-grotestraat-bunschoterplein-type-4/
Dit zijn verschillende appartementen die nog wel gebouwd moeten worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Aug 2015 18:43

Re: Tips voor mijn zusje

Dankjewel meiden voor jullie antwoorden! Mijn zusje heeft hier zeker wat aan.
Ze heeft zich ingeschreven bij de woningbouw. En dat project wat jij noemt Silly-One heeft ze zich ook voor opgegeven.
Het liefst zou ze een zelfstandige woonruimte willen nu ze is afgestudeerd. Snap ik wel. Na een drukke werkdag wil je niet op een wc komen waar je eerst nog moet schoonmaken. Tuurlijk kun je het ook treffen maar ze wil liever het risico niet lopen. Hopelijk kan ze iets vinden naar haar zin :)

Nogmaals bedankt!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers