Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slechte eter

<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Aug 2015 13:19

Slechte eter

Na lang erover nagedacht te hebben open ik toch maar een topic. F is altijd al een moeilijke eter geweest maar de laatste maanden gaat het helemaal slecht. Bij bijna alles wat we hem voorschotelen zegt hij eeik, vies. Lust ik niet. Proeven lukt heel soms. Ik heb al vanalles geprobeert maar niets mag baten. Ik was altijd van het niet dwingen want dat werkt averechts. Maar of we nu dwingen, erin mee gaan, belonen/straffen, ... niets werkt.

Hieronder een lijstje wat meneer nog wel eet:

Met moeite een stukje fruit en dat is dan appel, peer of banaan.
Aardappelen
Brood
Soep
Een klein stukje vlees maar dat moet dan een hamburger, spek zijn (hard vlees om het zo maar te noemen, kip hoef hij niet vanwege de substantie denk ik)
en koek & snoep (maar hier krijgt hij uiteraard niet meer van omdat hij slecht eet)

Wat zou ik nog kunnen doen om hem beter te laten eten. Zie nu al op tegen de schoolperiode. Als hij het niet lust eet hij ook gewoon niks.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Aug 2015 14:40

Re: Slechte eter

Mijn oudste at ook slecht, sinds hij 3,5 is gaat het stuk beter. gewoon blijven aanbieden en niks anders geven als hij niet eet.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem171

Bericht 21 Aug 2015 15:25

Re: Slechte eter

Gewoon voorschotelen wat jullie eten, gezellige sfeer aan tafel, als het eten voorbij is alles van tafel. Als hij honger heeft vertellen dat hij straks kan eten als jullie weer gaan luchen/ avondeten/ fruit eten.
<<

Anoniem137

Bericht 21 Aug 2015 15:46

Re: Slechte eter

Toch vind ik dat hij nog vrij veel wel eet. Als hij brood eet, dan betekent dat in elk geval dat hij met het ontbijt en de lunch gewoon een redelijk volwaardige maaltijd zou kunnen eten. En als jullie avondeten met aardappels, groenten en vlees wat hij lekker vindt, lust hij daar de aardappelen en het vlees ook wel van, en zijn alleen de groenten een probleem. Eet hij in de avond soep met brood, is dat in principe ook een volledige maaltijd wat hij nog wel zou eten. Ik zou dus gewoon blijven aanbieden en accepteren dat hij weinig zal eten van al het overige wat je hem voorschotelt. Misschien wordt het vanzelf wel beter.
Misschien helpt het nog om samen met hem een leuk bord uit te kiezen, met een leuke afbeelding erop (bijv Minions? Ik weet niet of hij dat leuk vindt?) zodat hij nog even een stukje extra gemotiveerd wordt om die afbeelding 'tevoorschijn' te eten. Of misschien vindt hij het leuk te helpen om eten te bereiden?

Ik bedenk me trouwens, ik was vroeger ook geen makkelijke eter, ik kreeg ooit vissticks voorgeschoteld en die moest ik niet. Toen was ik twee of drie ofzo. Uiteindelijk heeft mijn vader ze in de koektrommel gedaan en kreeg ik er later op de avond eentje als koekje gepresenteerd. Toen vond ik 'm ineens wel lekker. Sindsdien eet ik ook gewoon vissticks uiteraard :palm: Uinteindelijk ben ik wel beter gaan eten, maar ik had (en heb nog steeds) dingen die ik pertinent niet wil, ook niet eens wil proeven. Ondanks dat ik tegenwoordig wel steeds meer probeer.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Aug 2015 15:58

Re: Slechte eter

Ja ik denk dat hij het van mij geërft heeft want ik was vroeger blijkbaar ook drama. En we laten hem ook al meekiezen qua eten en kleur bordje/bestek. Nouwja dan gaan we gewoon zo verder :) Hopelijk trekt het nog bij.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Aug 2015 17:17

Re: Slechte eter

Samen booschappen doen werkt hier ook wel, hem een groente laten kiezen en die dan maken samen werkt hier best goed.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem136

Bericht 21 Aug 2015 17:55

Re: Slechte eter

Ik vind dat hij nog behoorlijk veel lust eigenlijk. Ik zou er vooral geen drama van maken, laten eten wat jullie eten en wil hij niet dan is het jammer.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Aug 2015 18:02

Re: Slechte eter

Ik zou het gewoon zo laten. Wat Keet ook zei, hij eet nog best wel wat dingen.
Ik zou 3 keer per week iets eten wat hij wel lust (qua avondeten) en op de rest van de dagen iets wat jullie graag eten. En er verder geen discussie over voeren.
Lust hij alle soepen? Want daar kan je goed mee variëren en veel groente in doen.
<<

Pitty

Bericht 22 Aug 2015 12:33

Re: Slechte eter

Ik ben ook wel benieuwd wat voor soep hij lust, je kunt daar natuurlijk heel veel in variëren en heel veel groentes in doen (courgettesoep, preisoep, aspergesoep, tomatensoep, groentesoep, weet ik veel)

O, trouwens, de zin: 'Gadverdamme, dat lust ik niet' mag bij ons gewoon niet uitgesproken worden. Dat kost even een paar dagen streng zijn, maar sindsdien zeggen ze het ook niet meer. Ik werd er zo flauw van telkens. Ik heb ze geleerd dat ze best mogen zeggen: 'dat vind ik niet zo lekker' maar de hele tijd 'gadverdamme' 'jak' en 'iiieeuuuwww' heb ik echt geen zin meer in.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2015 19:04

Re: Slechte eter

Hier zei dochter ook steeds 'ieeeuwww' de laatste tijd, vind dat zo'n vreselijk woord. Vooral met zo'n enorme ondertoon.
'Dat vind ik niet lekker' vind ik prima inderdaad.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi