Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoollunch tips

<<

Anoniem186

Bericht 20 Aug 2015 20:01

Schoollunch tips

Vanaf maandag gaat m'n dochter weer naar school en vanaf dit schooljaar hebben ze het continurooster ingevoerd. Ik moet nu dus een lunch mee naar school gaan geven. Ik wil haar niet iedere dag saaie boterhammen mee geven, dus ik kan wel wat tips gebruiken. Wat geven jullie je kind allemaal mee naar school?
Vandaag bij de ikea een broodtrommel gekocht met verschillende vakjes, leek me handig.
Ik zal eens navragen of ze hun trommel in de koelkast kunnen zetten of dat het de hele ochtend buiten de koeling moet staan.

- Ik zat te denken om sowieso een zooitje verantwoorde (spelt)muffins te maken en in te vriezen, zodat ik er 's avonds 1 uit kan halen.
- Eimuffins met groente vindt ze ook altijd wel lekker. Iemand toevallig ervaring met het invriezen van die dingen?
- rauwkost (evt met dip)
- yoghurt of hangop
- ik zat te denken aan gehaktballetjes ofzo, maar ze is niet zo gek op vlees, dus dat wordt hem niet.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6124

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Aug 2015 21:06

Re: Schoollunch tips

<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 20 Aug 2015 21:13

Re: Schoollunch tips

-pannenkoek
- poffertjes
- kaasblokjes (jong, oud)
- plakjes worst (Gelderse, leverworst, grilworst)
- koekjes
- plakjes komkommer
- mini knakworst
- cheesedippers
- soepstengel en heksenkaas
- vers fruit van het seizoen
- maak een stick met een combi van deze dingen
- smoothie
- milkshake
- yoghurt/kwark met muesli of cruesli of cornflakes
- plakje cake
- cupcake
- muffin
- snoepje
- omelet
- broodje/krentenbol

Verder even geen ideeën meer...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Aug 2015 21:44

Re: Schoollunch tips

Veel van die dingen die Joontjuh noemt, mogen hier op school niet. Hier elke dag gewoon twee boterhammen en ik wissel het beleg af. Hier geen koelkast, dus het ligt de hele ochtend ongekoeld.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem137

Bericht 20 Aug 2015 21:46

Re: Schoollunch tips

Hou er rekening mee dat scholen een lunchbeleid kunnen hebben waarbij alleen de standaard boterhammen met (vaak hartig) beleg toegestaan zijn :)
<<

Anoniem137

Bericht 20 Aug 2015 21:52

Re: Schoollunch tips

Joontjuh schreef:-pannenkoek
- poffertjes
- koekjes
- mini knakworst
- cheesedippers
- soepstengel en heksenkaas
- maak een stick met een combi van deze dingen
- milkshake
- smoothie
- yoghurt/kwark met muesli of cruesli of cornflakes
- plakje cake
- cupcake
- muffin
- snoepje
- omelet
Verder even geen ideeën meer...

Ik heb vier of vijf dingen eruit geknipt die wel gezond zijn en in een broodtrommel zouden kunnen, maar ik denk verder dat het hele rijtje van wat hierboven staat door de school niet goedgekeurd wordt, óf als niet praktisch gezien wordt (gebrek aan koelkast bijvoorbeeld). Ik vond er eigenlijk ook wel heel veel ongezonde dingen tussen staan.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Aug 2015 21:57

Re: Schoollunch tips

hier krijg ze alle dagen 2 boterhammen mee. En daarbij mogen ze kiezen wat ze er bij willen. Vaak nemen ze een knijpfruitje, een extra stuk gewoon fruit, plakje ontbijt koek, en mijn zoon neemt vaak zo'n pakje droge crackers mee. Vind ie heerlijk.
Ik ben trouwens erg blij dat er hier wel een koelkast is, vond ik ook wel een voorwaarde met het invoeren van een continurooster.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Aug 2015 22:01

Re: Schoollunch tips

Wraps?

Als je zoekt op dutchbento vind je simpele ideeën die de saaie lunch leuker maken.

Dochter kreeg vorig jaar altijd een kop soep (in thermosbeker) en een boterham zonder beleg mee. Momenteel blijft ze niet meer over.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Aug 2015 22:03

Re: Schoollunch tips

Afbeelding

Als je de boterhammen op de kant legt, ziet het er al leuker uit dan plat op elkaar.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Aug 2015 22:05

Re: Schoollunch tips

Leuke tip Alibi. Mijn kinderen zijn gek op bouillon, misschien eens zoeken naar. Goed thermobeker. Kan ik ze dat ook mee geven. Bleef dat zolang warm genoeg?
<<

Anoniem193

Bericht 20 Aug 2015 22:08

Re: Schoollunch tips

Ik maakte het voor 8 uur klaar en om half 1 ging ze lunchen, dan moest ze altijd nog blazen zei ze.
Ik deed wel de beker even opwarmen met gekookt water voor ik de soep er in deed.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Aug 2015 22:10

Re: Schoollunch tips

Oh dus dat kan best. Wat voor beker had je daar voor? Zit al even te kijken, maar vind maar eens het beste he.
<<

Anoniem137

Bericht 20 Aug 2015 22:15

Re: Schoollunch tips

Ik vind die metalen vakjesbroodtrommels zo leuk, die wil ik later ook als we kinderen hebben die naar school gaan.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Aug 2015 22:37

Re: Schoollunch tips

K. Heeft deze.
http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... s-lekdicht


Bedoel je deze keet?
http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... 4/Vorm.Duo

Die heeft k. Ook vind hem wel handig, maar hij is absoluut niet lekdicht bij het deksel en ook niet tussen de 2 vakjes in, dus daar moet je wel goed rekening mee houden met wat je erin doet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Aug 2015 22:57

Re: Schoollunch tips

Mijn zoon heeft een broodtrommel met drie vakjes. Hij krijgt altijd sowieso twee boterhammen mee, hij is gek op brood. En dan in 1 vakje fruit en in 1 vakje een plakje ontbijtkoek, rozijntjes of droge crackertjes. Soms een knijpfruitje ofzo. Ik probeer wel elke dag van de week iets anders erbij te doen.
Ze hebben op school trouwens geen regels over eten. Ja om 10 uur mogen ze alleen fruit of een gezonde koek meenemen maar ik zie in die bak heel vaak smoeltjes, chocoprinsen enz in liggen :palm: Dus ze zijn niet heel erg streng daarin.
2010 2012
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2015 07:40

Re: Schoollunch tips

Ontbijtkoek mag hier ook niet, mijn vriend is daar al eens op aangesproken. Zoet beleg mag wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 21 Aug 2015 07:46

Re: Schoollunch tips

Ik ben bang dat ze hier ook heel erg gaan mutsen.

Ik vind het zo krom, een boterham met hagelslag of een dikke laag chocopasta mag wel. Maar eimuffins of gezonde muffins zonder suiker zouden niet mogen?! Ik ben heel benieuwd hoe ze daar bij ons mee om gaan. Ik wil die strijd wel aan gaan.

Leuke tips verder! Daar kan ik wel wat mee! Ik wil het gezond en gevarieerd houden.

Soep had me ook heerlijk geleken, maar mijn dochter houdt er niet zo heel erg van (ja soep uit een zak, dat dan weer wel haha), dus dat gaat hem niet worden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6124

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Aug 2015 07:47

Re: Schoollunch tips

Ik vind het wel een beetje gek dat je je kind alleen boterhammen zou mee mogen geven. Alsof dat je enige lunchmogelijkheid is. Dat ben je als kind na 2 weken toch ook wel beu? En peperkoek is inderdaad ongezond, maar mag je als ouder dat zelf niet weten?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Aug 2015 11:18

Re: Schoollunch tips

Ik sta soms echt versteld van al die stomme regels op scholen. Echt serieus. Je bent dus bijna gedoemd tot die kleffe boterhammen?

Mag je je kind dan helemaal niks meer meegeven? Dus alleen als het past in de mainstream zodat de kinderen niet jaloers worden op elkaar is het goed? Snoep/ koekjes etc: dat snap ik allemaal. Dat het gezond moet zijn ook: maar tegenwoordig is er toch zoveel meer dan alleen die stomme boterhammen?

Kan er bijna kwaad om worden terwijl ik niet eens een kind heb :palm:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Aug 2015 11:18

Re: Schoollunch tips

Jans schreef:Ik ben bang dat ze hier ook heel erg gaan mutsen.

Ik vind het zo krom, een boterham met hagelslag of een dikke laag chocopasta mag wel. Maar eimuffins of gezonde muffins zonder suiker zouden niet mogen?! Ik ben heel benieuwd hoe ze daar bij ons mee om gaan. Ik wil die strijd wel aan gaan.

Leuke tips verder! Daar kan ik wel wat mee! Ik wil het gezond en gevarieerd houden.

Soep had me ook heerlijk geleken, maar mijn dochter houdt er niet zo heel erg van (ja soep uit een zak, dat dan weer wel haha), dus dat gaat hem niet worden.


Misschien als je de eimuffin in stukjes snijdt, zodat het er niet meer uitziet als een muffin keuren ze het wel goed ;-).
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 11:21

Re: Schoollunch tips

Ik word daar ook haast kwaad om Caro. Als er iemand is die gezonde variaties eet is het Jans wel. En dan zouden die dingen niet mogen, maar inderdaad een kleffe boterham met boter en hagelslag wel? Vind het zo vreemd en bemoeizuchtig van zo'n school.

Hoop dat je de lunch van je kindjes een beetje leuk en voedzaam kunt maken Jans!
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 11:25

Re: Schoollunch tips

Bij ons zijn geen regels op school. Ook dat is irritant, want mijn kinderen vragen nu ook regelmatig om pakjes drinken en koekjes/chocola mee naar school.
Alleen op woensdag is het fruitdag en moeten de kinderen fruit mee voor de ochtendpauze.
Maar ik blijf stug volhouden en maak het zo leuk en lekker mogelijk voor ze om wel gezonde dingen te eten ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Aug 2015 11:26

Re: Schoollunch tips

Ik vind het ook bekrompen van een school. Wel het beleid dat het gezond moet zijn: maar dan mogen alleen boterhammen? Tegenwoordig weten we toch dat er 100 dingen meer zijn? Dan kijk je als school echt niet verder dan je neus lang is hoor.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2015 11:33

Re: Schoollunch tips

Bij mij op school beginnen we volgende week ook met het continurooster en dus eten op school. Dit is bij ons op school afgesproken voor de lunch:
 Drinken in een beker (zonder koolzuur)
 Brood, fruit/groente, rijstwafel, ontbijtkoek in een trommel (dus geen
voorverpakte koekjes e.d.)

Het lastige is gewoon dat je als school ergens een grens moet trekken. Zijn er geen afspraken komen er zo gevulde koeken, saucijzenbroodjes enz. mee. Aangezien er ook druk van bovenaf komt (regering) moet je dus wat. Wel staan wij open voor andere gezonde dingen hoor! We beginnen gewoon en wie weet passen we de afspraken nog aan. En wat je ook doet als school, je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2015 11:36

Re: Schoollunch tips

Oh en jullie gezonde alternatieven zal ik onthouden voor tijdens de tussenevaluatie! Zal mijn collega's dan toch eens vragen wat we bijvoorbeeld met ei muffins doen. Enne in stukjes snijden zou ik gewoon doen. Valt een stuk minder op ;)
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers