Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoollunch tips

<<

Anoniem123

Bericht 27 Aug 2015 13:19

Re: Schoollunch tips

Jans schreef:
Lejow schreef:
SarahKey schreef:Ziet er heerlijk uit. Die eimuffins, is dat gewoon een soort quiche maar dan zonder (bladerdeeg)bodem?


Alles wat je wilt in een muffin bakvorm doen (per cupje zeg maar), spekjes, groente, kruiden, kaas.. enz enz.
ei er overheen schenken, in de oven, en klaaaaaaar!


Ik mix altijd alles al door elkaar in een bak.

Nu dus: 5 eieren, room, gesneden plakjes kipfilet, stukjes kaas, peper en zout en 200 gram roerbakmix (wat ik eerst even had gebakken en daarna in de hakmolen fijn had gemaakt, geen stukjes dus, vinden de kinderen beter).

Alles klutsen en met een juslepel in m'n muffinvorm gieten.

SK, ja dat is het idd. Ik vind het erg lekker.


dank je! Klinkt goed, ik ga het een keer maken.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Aug 2015 18:16

Re: Schoollunch tips

Hoe lang zet je ze in de oven en op hoeveel graden? En kunnen zr in de vriezer?
<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2015 20:10

Re: Schoollunch tips

Dandelion schreef:Hoe lang zet je ze in de oven en op hoeveel graden? En kunnen zr in de vriezer?


In de vriezer weet ik niet, ik heb het nog steeds niet geprobeerd.
Ik doe ze een minuut of 25 op 180 graden in de oven. Gewoon totdat de bovenkant mooi gekleurd is.
<<

Anoniem162

Bericht 27 Aug 2015 20:28

Re: Schoollunch tips

Jans schreef:
Lejow schreef:
SarahKey schreef:Ziet er heerlijk uit. Die eimuffins, is dat gewoon een soort quiche maar dan zonder (bladerdeeg)bodem?


Alles wat je wilt in een muffin bakvorm doen (per cupje zeg maar), spekjes, groente, kruiden, kaas.. enz enz.
ei er overheen schenken, in de oven, en klaaaaaaar!


Ik mix altijd alles al door elkaar in een bak.

Nu dus: 5 eieren, room, gesneden plakjes kipfilet, stukjes kaas, peper en zout en 200 gram roerbakmix (wat ik eerst even had gebakken en daarna in de hakmolen fijn had gemaakt, geen stukjes dus, vinden de kinderen beter).

Alles klutsen en met een juslepel in m'n muffinvorm gieten.

SK, ja dat is het idd. Ik vind het erg lekker.


Mijn zoontje lust bijna niks, maar toch wil ik eens zo'n muffin maken voor hem. Maar nu vraag ik me af, Room :palm: wat voor room moet ik gebruiken, is dat kookroom ofzo? (ik moet sowieso op zoek naar een alternatief omdat mijn zoontje geen lactose mag)
<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2015 20:36

Re: Schoollunch tips

Je kan het gewoon weglaten hoor. Ik vind het zelf lekker en wat calorierijker als ik room doorheen doe. Maar alleen groente en eieren (en evt vlees) is ook voldoende.
Ik bedoel gewone room (ongeklopte slagroom). Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat kookroom precies is. Ik heb dat nog nooit ergens voor gebruikt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2015 21:06

Re: Schoollunch tips

Ik doe er nooit room doorheen, gewoon geklutst ei.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Aug 2015 21:16

Re: Schoollunch tips

Yoghurt met fruit, geraspte kokos en havermout
Bananenpannenkoekjes
Zelf gemaakte ontbijtkoek op basis van volkoren speltmeel (receptis zonder suiker, kan hem evt hierplaatsen. Heb het zelf nog niet geprobeerd)
Appel-notenbrood. Is ook zonder suiker, alsje wil kan ik recept hier plaatsen.
Groenteomelet
Muffins met havermout en banaan, noten en gedroogde abrikozen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2015 21:46

Re: Schoollunch tips

Kom maar op met die recepten, Roos. Dank je!
<<

Anoniem162

Bericht 28 Aug 2015 08:54

Re: Schoollunch tips

Dankjewel Jans en Lejow.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Aug 2015 14:41

Re: Schoollunch tips

Ik heb de eimuffins nu drie keer geprobeerd te maken, maar het blijft bij mij zo in de vorm plakken, dat de muffins eigenlijk geen muffins meer zijn :palm:
Hoe doen jullie dat?

Zijn salades nog een optie voor jullie kindjes? En groente met humus?
Leven en laten leven
<<

Anoniem186

Bericht 28 Aug 2015 15:05

Re: Schoollunch tips

Ik gebruik een siliconenvorm, dan kan ik hem met een lepel zo uit wippen.

Salades en humus is m'n dochter niet zo'n fan van. Losse groente wel, maar in een salade door elkaar vreemd genoeg niet, haha.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2015 11:24

Re: Schoollunch tips

Week 2:

Maandag:
Banaan, gezonde worteltaart, tomaat en komkommer

Dinsdag:
Meloen, speltmuffins met blauwe bessen en wortels

Woensdag:
Meloen

Donderdag:
Druiven, wraps met zure room en kipfilet en paprikareepjes

Vrijdag:
Nectarine, eimuffins met groente en boekweitballetjes
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2015 11:30

Re: Schoollunch tips

Vorige week is het niet helemaal volgens planning verlopen. We zouden op donderdagavond wraps eten en dan zou zij ze vrijdag mee naar school nemen. Dat was niet doorgegaan en ik vond het zonde om daar speciaal een pak voor open te maken. Dus toen gewoon een boterham met kipfilet meegegeven en een muffin uit de vriezer gehaald.
De mueslirepen vond ze niet lekker, dus die zijn niet voor herhaling vatbaar (zoon en ik vonden ze heerlijk).
<<

Anoniem186

Bericht 29 Aug 2015 11:32

Re: Schoollunch tips

<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 29 Aug 2015 12:21

Re: Schoollunch tips

Jans, een silliconenvorm, die ga ik eens halen dan!

Wat ziet het weekmenu voor aankomende week er weer lekker uit!
Leven en laten leven
<<

Anoniem282

Bericht 29 Aug 2015 17:45

Re: Schoollunch tips

Staan erg leuke dingen tussen! Ken alleen geen enkele moeder die de tijd neemt/heeft om dit dagelijks te maken. ;-)
Maar wel heel leuk en lekker. :)
<<

anoniem203

Bericht 29 Aug 2015 18:15

Re: Schoollunch tips

Ik met mijn goede bedoelingen vanmiddag een paar van die ei muffins gemaakt lusten mijn beide kids het niet :nopompom: Ik was zo trots want ze waren echt heel goed gelukt en ik vond ze zelf erg lekker.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Aug 2015 10:26

Re: Schoollunch tips

Guattari schreef:Staan erg leuke dingen tussen! Ken alleen geen enkele moeder die de tijd neemt/heeft om dit dagelijks te maken. ;-)
Maar wel heel leuk en lekker. :)


Toch wel steeds meer moeders hoor. Ik ken er iig wel een aantal. :)

Hahaha Ava, das jammer!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Aug 2015 07:51

Re: Schoollunch tips

Ava schreef:Ik met mijn goede bedoelingen vanmiddag een paar van die ei muffins gemaakt lusten mijn beide kids het niet :nopompom: Ik was zo trots want ze waren echt heel goed gelukt en ik vond ze zelf erg lekker.


Wat is t recept van de eimuffins?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

anoniem213

Bericht 31 Aug 2015 08:12

Re: Schoollunch tips

Elsa schreef:
Ava schreef:Ik met mijn goede bedoelingen vanmiddag een paar van die ei muffins gemaakt lusten mijn beide kids het niet :nopompom: Ik was zo trots want ze waren echt heel goed gelukt en ik vond ze zelf erg lekker.


Wat is t recept van de eimuffins?

Staat boven aan de pagina ;).
<<

anoniem203

Bericht 31 Aug 2015 22:17

Re: Schoollunch tips

Ik had ze iets anders gemaakt dan die van Jans. Ik had voor 4 muffins : 3 eieren, geraspte wortel, stukjes champignons, erwtjes, beetje geraspte kaas, paprikapoeder en peper en zout.
<<

Linvi

Bericht 03 Sep 2015 16:33

Re: Schoollunch tips

In hoeverre vult zo´n muffin voor een kindje? of volwassene? is 1 muffin vergelijkbaar met bijv 1 bruine boterham?
Wil wat gaan varieren met de lunch voor zowel mezelf als de kids...
<<

Linvi

Bericht 03 Sep 2015 17:13

Re: Schoollunch tips

Ze gaan zo de oven in, heb gekeken wat ik nog had aan kliekjes. namelijk restje ui, stukjes sperziebonen, cherry tomaatjes en kleine blokjes kaas. Kindjes stonden in de keuken te smeken om te mogen snoepen. Nu geduld hebben....
<<

Anoniem186

Bericht 03 Sep 2015 18:05

Re: Schoollunch tips

Leuk, Linvi! Ik vind het ook heel handig om er restjes mee op te maken. Ik ga ze straks maken voor de lunch van morgen.
Dochter krijgt er 2 mee voor in haar trommel, maar daarnaast krijgt ze ook nog een paar boekweitballetjes mee.
Ik eet zelf zo'n 3 a 4 eimuffins voor de lunch.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Sep 2015 21:08

Re: Schoollunch tips

Dit waren de trommels van deze week. Ik vind het zo leuk. :cheering:
En ze komen leeg terug naar huis, ook heel fijn!

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers