Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luizen

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Aug 2015 16:54

Luizen

Ons buurmeisje heeft luizen. Het wordt uiteraard gelijk behandeld. N. zou daar morgenmiddag gaan spelen als ik moet werken. Zaterdag ook een paar uurtjes. Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Parisienne op 21 Aug 2015 09:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Aug 2015 17:00

Re: Vriendjes met luizen

Ik zou het haar van je dochter in een staart doen en er haarlak/gel in doen. En dan zou ik ze lekker met elkaar laten spelen. Aan je dochter en buurmeisje zou ik uitleggen dat ze beter niet te dicht met de hoofden bij elkaar kunnen spelen omdat de luizen dan over kunnen lopen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2015 17:51

Re: Vriendjes met luizen

Liadan schreef:Ik zou het haar van je dochter in een staart doen en er haarlak/gel in doen. En dan zou ik ze lekker met elkaar laten spelen. Aan je dochter en buurmeisje zou ik uitleggen dat ze beter niet te dicht met de hoofden bij elkaar kunnen spelen omdat de luizen dan over kunnen lopen.


Dit ja
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2015 17:53

Re: Vriendjes met luizen

Geloof dat ze ook niet van lavendelolie en tea trea olie houden, beetje achter de oren enzo smeren. En zou haar daarna meteen even uitkammen met een luizenkam.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2015 17:57

Re: Vriendjes met luizen

CCC schreef:Geloof dat ze ook niet van lavendelolie en tea trea olie houden, beetje achter de oren enzo smeren. En zou haar daarna meteen even uitkammen met een luizenkam.


Ja dat klopt inderdaad ook!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 20 Aug 2015 19:29

Re: Vriendjes met luizen

Ik zou inderdaad haar vast en goed veel lak of gel er in.
En tea tree oil achter de oren en in dr nek.
D heeft 1 keer luizen gehad, wat een ellende. Ze mag nu ook niet meer met losse haren naar school.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Aug 2015 09:41

Re: Vriendjes met luizen

Helaas, bij N. heb ik er ook eentje gevonden gisteravond. Was te verwachten, de meiden hebben veel met elkaar gespeeld de afgelopen dagen. N. gelijk behandeld met een luizenkam en van die lotion, net als buurmeisje. Vanochtend nog een kleintje uit haar haar gehaald, nu dus elke dag twee keer goed kammen.

Tea tree olie ga ik gebruiken, ook haarlak ingespayd vandaag. Haar haar zit sowieso altijd al vast. Ik begreep wel dat àlles wassen inmiddels achterhaald is? Heb het beddengoed gisteren wel verschoond, tegelijk gewassen met alle kleding van de afgelopen dagen, maar N. heeft honderden knuffels. Die hoeven inmiddels toch niet meer allemaal?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Aug 2015 10:04

Re: Luizen

Ja ze zeggen van wel, alleen zou ik alles wel in zakken stoppen of wassen hoor. Meer voor mijn eigen gevoel eigenlijk. Vervelend zeg dat je er toch een paar hebt gevonden, hopelijk ben je er optijd bij. Altijd zo'n gedoe :(
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Aug 2015 10:39

Re: Luizen

Ik zou heel goed kammen met een netenkam (niet met een luizenkam). Met een netenkam krijg je alles eruit. De prioderm netenkam vond ik helemaal niet fijn. Die van Assy is super.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2015 12:36

Re: Luizen

Wassen is inderdaad achterhaald.
Het advies is nu wassen met shampoo en kammen kammen kammen kaaaammmen kammen kammen kaaaaaammen.. oh en kammen!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 21 Aug 2015 12:48

Re: Luizen

Wassen Schijnt inderdaad achterhaalt maar ik heb alles in de wasmachine gegooid.... Fijn als je 2 week terug bent bevallen maar vooruit;)!

Ik heb tea tree oil in een spuitflesje met water gedaan. Ik spray elke ochtend haar haar in met water en spuit er dus ook automatisch tea tree oil in. Werkt ideaal.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Aug 2015 14:22

Re: Luizen

Oke, hier zit inmiddels ook best veel in de wasmachine. Toch maar wel zoveel mogelijk, hahah! Heb de metalen netenkam van Assy besteld, die komt morgen binnen. Met die plastic stofkam die ik nu heb haal ik die paar neten niet weg merk ik al. Inmiddels ook tea tree olie in huis, dat ga ik mengen met shampoo.

Pff.. het is een gedoe zeg!
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 14:28

Re: Luizen

Wij hebben de elektrische van Robi. Sinds we dat ding hebben, zijn we altijd snel van de luizen af. Met gewoon kammen hebben we er maanden mee gezeten. Ja we, alleen mijn man had er geen last van :palm:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Aug 2015 11:17

Re: Luizen

Bedankt voor alle adviezen! Ik kam twee keer per dag met die kam van Assy, inderdaad een fijne kam tot nu toe. Heb er alle neten mee uit gekregen, er is gewoon (nu al) niks meer te zien. Blijf voorlopig nog wel even doorkammen hoor, ook over een paar dagen die lotion nog een keer herhalen. Maar alles is nu weg uit haar haar gelukkig!
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 21:24

Re: Luizen

Ik up deze even want ik heb een vraag. Ik kan het antwoord namelijk niet terug vinden via google.

Wanneer moeten neten zichtbaar zijn? Ik ben namelijk zondag bij een vriendin geweest en vandaag vertelde ze mij dat ze had ondekt dat haar dochter helemaal onder de luizen zit. Ik heb toen ik daar was mijn jas over de jas van haar dochter gehangen en die heeft daar 3 uur lang gehangen en mijn jas heb ik inmiddels een paar keer gedragen en heeft hier dus ook aan de kapstok gehangen. Stel er zijn luizen op mijn jas gekomen en ondertussen in mijn haar wanneer kan ik ze zien? Is dat een dag of 2-3, een week? Iemand die dat weet? Ik heb net mezelf bekeken in de spiegel maar ik zag niks.

Ik heb echt overal jeuk nu haha.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Nov 2015 21:31

Re: Luizen

Zou al meteen kunnen als je een volwassen luis in je haren hebt die meteen een neet legt. Kan ook langer duren als je een jonge luis in je haren hebt.
De kans is overigens klein om hoofdluis te krijgen via een jas. Luizen verlaten namelijk niet graag de hoofdhuid en kunnen niet lang overleven buiten de hoofdhuid. Je krijgt het eerder door contact met haren/hoofd van iemand die hoofdluis heeft.
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 23:06

Re: Luizen

Bdankt voor je antwoord Liadan. Ik wist niet dat een luis niet zo lang kon overleven buiten de hoofdhuid. Dan zal het hopelijk wel meevallen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Nov 2015 23:10

Re: Luizen

Luizen overleven wel even buiten de hoofdhuid, hoor, alleen niet een half etmaal, daarom hoef je je beddengoed nu niet meer te wassen. Als ze die jas net heeft gedragen, zou ik zeker wel even checken.

In de spiegel kun je in elk geval niet zien of je luizen hebt en je hoeft er ook niet meteen jeuk van te krijgen. Ik zou even zo'n luizenkam van Assy halen bij de Etos, is sowieso altijd handig om in huis te hebben, en dan even goed kammen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 25 Nov 2015 23:13

Re: Luizen

Zo'n kam is idd wel handig om in huis te hebben. Ga ik morgen gelijk eentje halen want ik moet toch naar het dorp.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Nov 2015 02:00

Re: Luizen

Ik heb ook die kam van Assy en kam N. er regelmatig mee. Gewoon even elke week die kam er een keerdoorheen halen om te kijken of er geen luizen zijn. Hebben het nu één keer meegemaakt en ik houd het vanaf nu gewoon goed in de gaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers