Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Aug 2015 23:55

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Marin, welk restaurant is dat?
2010 2012
<<

Anoniem282

Bericht 20 Aug 2015 23:55

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Lexi schreef:
Guattari schreef:Met het risico te klinken als een oud, zuur wijf: ik snap oprecht niet dat toen ik -en vele anderen met mij- nog kind waren wel netjes op een stoel konden blijven zitten in een openbare gelegenheid en dat dit tegenwoordig niet meer kan/steeds minder een optie lijkt te zijn. Ik lees hier namelijk van niemand dat dit vroeger voor ons ook van onze ouders mocht. Zijn wij dan allemaal zo anders opgevoed? ----> strenger?


Ik vraag me af of dat echt zo is. Wij gingen vrij regelmatig in verschillende restaurants uit eten en ik kan me herinneren dat mijn moeder vaak klaagde over die onopgevoede kinderen die bij tafels van andere mensen liepen te klieren. Misschien valt het ons nu we volwassen zijn gewoon meer op.


Ik durf wel met zekerheid te stellen dat ik niet vaak op plekken kwam (dus ook buiten restaurants om), waar ik andere leeftijdsgenootjes als stoomtreinen door een openbare gelegenheid zag gaan of heel veel lawaai mochten maken. Juist dan had ik dat ook gewild, want andere kinderen mochten het wel; dat idee. :)

Ik zou ook niet willen dat er kinderen door mijn restaurant zouden rennen/overal rond zouden lopen, terwijl de ouders er niets van zouden zeggen. Er staan spullen en de kans is nou eenmaal groter dat die stuk gaan als er kinderen druk aan het spelen zijn. Dan is het te laat als dat zou gebeuren. Een restaurant is geen speelruimte; er zijn hooguit restaurants met een kinderspeelhoek en daar zijn de materialen ook op ingericht. Als je er eentje uitkiest waar dit niet aanwezig is, begrijp ik dat het personeel niet toestaat dat kinderen wel de hele ruimte gebruiken om te spelen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 20 Aug 2015 23:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 23:55

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Lexi: Grut en Groot in Heemstede
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 21 Aug 2015 00:01

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Oh daar ga ik echt een keer met mijn zoontje eten die wil altijd brood met smeerkaas eten als we ergens gaan lunchen maar dat hebben ze natuurlijk nergens. Daar wordt hij vast heel blij van :ja:
2010 2012
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 00:02

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ah wat leuk!
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 00:02

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

PS dat eet ik ook heel graag haha.
<<

Anoniem211

Bericht 21 Aug 2015 14:42

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ik vind het nogal overdreven. Ik ga best regelmatig uit eten met alleen mijn vriend maar ik zie op dat tijdstip vrijwel nooit kinderen (uur of 8) en al helemaal geen schreeuwende. In het vliegtuig zaten ook een aantal kinderen, waaronder een paar huilende omdat ze last hadden van de druk op hun oren (waarschijnlijk). Maar mijn buurvrouw maakte bij wijze van nog meer lawaai door enorm te snurken.

Je gewoon niet zo ergeren aan andere mensen helpt ook een hoop.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2015 16:24

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Het gaat natuurlijk niet alleen om 's avonds uit eten gaan. Er zijn ook genoeg mensen die in een restaurant lunchen. ;-) En in restaurants in bijv. Spanje, zie je 's avonds genoeg gezinnen en blijven de kinderen doorgaans netjes aan tafel zitten zonder luidruchtig te zijn. Ik geef nu Spanje als voorbeeld, maar er zijn veel meer landen waar gezinnen pas veel later eten dan gemiddeld in NL en waar in (ook vrij luxe) restaurants kinderen zich keurig gedragen. :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2015 16:28

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ik vind dat echt een taak van de ouders. Je leert het ze aan. Fatsoensnormen enzo. En kunnen ze het niet, dan blijf je thuis. Of ga naar een restaurant met een speelhoek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2015 16:49

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ergeren vind ik trouwens niet iets wat je bewust doet in zo'n geval. Je verheugt je op een bepaalde sfeer en goed eten in leuk gezelschap. Dan kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op kinderen die dat verstoren. Nogmaals: niet iedereen vindt kinderen heel leuk/schattig en dat neemt alleen maar af als je er last van hebt in een openbare gelegenheid. Ergeren is een persoonlijk gevoel, dat hoeft door niemand tegengesproken te worden. Het is niet voor niets een gevoel. :)
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 16:52

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Tja en ik vind kinderen inderdaad negen van de tien keer heel schattig maar dat betekent niet dat ze overal alles maar mogen. Schattig staat niet gelijk aan vrijbrief tot zich niet gedragen. Dus eens met Sam en Guattari.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2015 16:59

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Marin schreef:Tja en ik vind kinderen inderdaad negen van de tien keer heel schattig maar dat betekent niet dat ze overal alles maar mogen. Schattig staat niet gelijk aan vrijbrief tot zich niet gedragen. Dus eens met Sam en Guattari.


Over het algemeen ben ik gek op kinderen, maar wel als ik er zelf zin in heb. Ben niet voor niets zelf geen moeder. ;-) En ook was ik wel moeder, dan nog hoef je niet altijd behoefte te hebben aan andermans kinderen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 21 Aug 2015 17:20

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ja ik ben voor. Het is niet leuk voor een kind om uit eten te gaan. Ze moeten lang stil zitten en dat vinden veel kinderen moeilijk. Ik zou zelf nooit uit eten gaan met mijn kind, en mijn ouders deden dit ook nooit. Je doet een kind toch veel meer plezier met een speeltuin of iets dergelijks. Als ze wat ouder zijn kan het wel. Maar met hele jonge kinderen kan je dit niet doen.

Uitgezonderd een pannenkoekenhuis of de Mc Donalds of andere dergelijke kindgerichte restaurants. Ik heb het meer over de exclusieve restaurants.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem136

Bericht 21 Aug 2015 17:38

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ik ben niet per se tegen, kan me best voorstellen dat je last kunt hebben van andermans kinderen. Wel moet ik daarbij zeggen dat ik zelf nog nooit last heb gehad van kinderen in een restaurant. Ik ga zelf liever uit eten in een restaurant zonder speelruimte, ook met de kinderen, omdat ik dat heen en weer geloop juist onrustig vind. We kiezen nooit voor hele uitgebreide menu's maar hoofdgerecht en nagerecht moet kunnen. De kinderen mogen kleuren, een boekje lezen en spelen met iets kleins aan tafel. Tablet of telefoon wil ik niet daarvoor ga ik niet uit eten, daar worden ze heel onbereikbaar van. Rondlopen mag ook niet en onze zoon van ruim drie gaat gewoon in een kinderstoel om hetrustig te houden. Misschien ben ik dan strenger dan de gemiddelde ouder daarin als ik het hier zo lees maar ik heb zelf dus ook nog nooit overlast gehad. Wel kijken we of het haalbaar is, als ze nou thuis al aan het klieren of jengelen zijn ga ik er niet vanuit dat dat ergens anders niet zo is en dan gaan we liever niet haha.

Laatst in de ballenbak bij een pannenkoekenhuis deed mijn oudste een beetje lomp waardoor hij een ander kindje bijna raakte met zijn been. Ik sprak hem daar op aan en zei tegen de moeder van dat kindje iets als sorry, hij heeft niet altijd in de gaten dat hij jongere kinderen zo pijn kan doen. Zegt ze ja, of hij is gewoon druk en hoort niet in een ballenbak. Toen dacht ik wel ga dan niet hierheen als je geen andere kinderen in een ballenbak wil. En mijn zoon was echt niet zo druk en ik zat er bovenop. Denk dat zij voor de stelling zou zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2015 18:02

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Nou dat heb je toch super netjes opgelost Lucy! Dat vind ik niet netjes van die moeder.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem211

Bericht 21 Aug 2015 19:58

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Guattari schreef:Ergeren vind ik trouwens niet iets wat je bewust doet in zo'n geval. Je verheugt je op een bepaalde sfeer en goed eten in leuk gezelschap. Dan kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op kinderen die dat verstoren. Nogmaals: niet iedereen vindt kinderen heel leuk/schattig en dat neemt alleen maar af als je er last van hebt in een openbare gelegenheid. Ergeren is een persoonlijk gevoel, dat hoeft door niemand tegengesproken te worden. Het is niet voor niets een gevoel. :)


Ik vind het vrij bizar om kinderen te verbieden bij lunchtenten en dat is niet omdat ik moeder ben en veel kindjes schattig vind. Ik vind het net zoiets als bejaarden en gehandicapten verbieden.
<<

Anoniem137

Bericht 21 Aug 2015 20:09

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Verbieden vind ik niet nodig, maar ik vind wel dat ouders hun kinderen in het gareel horen te houden, en als dat niet werkt, zich gewoon moeten bedenken dat het met jonge kinderen niet handig is om uit eten te gaan, als het restaurant of terras vol gasten zit. Kies dan een rustiger moment.
Ik ben gek op kinderen, en ze hoeven van mij ook niet doodstil te zijn in een restaurant. Maar ik verwacht wel van ouders dat ze erop toezien dat hun kinderen zich gedragen naar wat prettig is voor andere gasten en het personeel. Ik heb ooit eens een meisje van een jaar of drie naast onze tafel gehad: 'wat eten jullie? Waarom? En wat is dat? Hoe heet jij?' En dan steeds maar weer opnieuw. En haar ouders vonden het maar mega schattig en zaten maar te glimmen van trots, zo'n sociaal prachtkind :palm:

Overigens vind ik rennen en gillen in de McDonalds of een pannenkoekenrestaurant ook niet nodig. Heen en weer lopen en spelen vind ik een ander verhaal. Natuurlijk mag er geluid zijn. Zolang het maar geen herrie wordt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Aug 2015 20:43

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Het maakt me niet uit, ik heb nog nooit de ervaring gehad dat er kinderen heel hinderlijk aanwezig waren in een restaurant.
Wij gingen vroeger met mijn ouders ook heel vaak uit eten en wij mochten echt niet gillen of rondrennen, we kregen een stokbroodje vooraf, wat te kleuren, namen een boek mee of een spelletje. Ik vond dat trouwens heel gezellig, onze ouders hadden alle aandacht voor ons, lekker kletsen, gewoon familie tijd. Ik heb daar hele leuke herinneringen aan!

Wij nemen onze zoon ook vaak mee uit eten, de eerste keer was hij 8 dagen! Eerst sliep hij gegarandeerd in de wagenbak, nu is hij wakker en passen we de tijd dat we uit eten gaan daar ook wel op aan, maar hij is heel vrolijk en vind het allemaal wel prima, we geven hem een stokbroodje of een soepstengel en een bekertje met water er hij vermaakt zich prima. Laatst hebben we als lunch de Sunday roast gegeten bij "Rijks", misschien niet direct een kinder restaurant, maar wij kiezen dan bewust voor de lunch en echt niemand heeft last gehad van onze zoon, de bediening vroeg juist nog speciaal of er iets was wat hij al mocht eten.

Ik ben ook niet tegen kinderloze restaurants want blijkbaar gaat het ook niet altijd goed en zijn er mensen die het wel vervelend vinden, dus prima, dat zijn echt dingen waar ik me niet druk over kan maken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2015 20:51

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ik was er bij met mijn peuter, waar spencer was en we er uit gezet werden. We wilden wat eten en kregen toen al de botte mededeling dat dat niet kon. En idd bij binnenkomst stond de eigenaar al te knirpen dat mijn peuter niet aan de kachel mocht komen. Hij trok namelijk aan het schuifje en heerlijk, ik zag er niet zo veel kwaad in maar toen hij dat zei riep ik 'ok sorry' en heb ik tegen L. gezegd dat hij er af moest blijven. L. Was best vervelend, hij heeft suikerklontjes over de vloer gegooid omdat hij ze op wilde eten. Ik ben boos geworden en heb ze opgeruimd en mijn excuses aangeboden.
Verder waren ze gewoon aan het spelen, er waren geen andere gasten dus wel lieten ze iets vrijer dan gebruikelijk, maar ze mochten nergens aan zitten. L. Heeft ook twee keer aan de piano gezeten, hij is dol op piano's en het bordje waar op staat dat je er niet aan mag komen kan hij nog niet lezen. De eerste keer werd hij er weggeplukt na drie noten door een collega-moeder want ik was naar de wc, de tweede keer trok ik hem bij de piano weg voor hij op de toetsen kon spelen maar toen had ik al een sneer van de eigenaar te pakken.
Ik ga niet beweren dat L. Heel lief aan het spelen was en het was ook zeker druk met 3 peuters en een kleuter. Maar we waren er wel mee bezig en lieten ze geen ongehoorde dingen doen. Toch werden we er uitgezet alsof we een stelletje tokkies waren.

Eerlijk gezegd had ik dan liever gehad dat er een bordje op de deur had gehangen dat ze niet welkom waren, ik heb me nog nooit zo rot gevoeld om mijn kind! Terwijl ze speelgoed en speeltoestellen hebben en ik het altijd een kindvriendelijke plek heb gevonden!
<<

Anoniem137

Bericht 21 Aug 2015 20:58

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Pompoen, ik zou serieus in staat zijn im een negatief bericht op hun Facebookpagina achter te laten. Nog niet eens zozeer om en publique te laten weten wat jullie ervaring was, maar door zo'n openbare klachten voelen ze zich (hopelijk) wel geroepen om een excuus te maken. Doe je er niets mee dan blijft die negatieve ervaring ook alleen maar knagen, door het te melden hebben zij de kans ee iets mee te doen waardoor je er in de toekomst misschien weer met plezier wilt komen.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2015 21:01

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Marilyn schreef:
Guattari schreef:Ergeren vind ik trouwens niet iets wat je bewust doet in zo'n geval. Je verheugt je op een bepaalde sfeer en goed eten in leuk gezelschap. Dan kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op kinderen die dat verstoren. Nogmaals: niet iedereen vindt kinderen heel leuk/schattig en dat neemt alleen maar af als je er last van hebt in een openbare gelegenheid. Ergeren is een persoonlijk gevoel, dat hoeft door niemand tegengesproken te worden. Het is niet voor niets een gevoel. :)


Ik vind het vrij bizar om kinderen te verbieden bij lunchtenten en dat is niet omdat ik moeder ben en veel kindjes schattig vind. Ik vind het net zoiets als bejaarden en gehandicapten verbieden.


Gelukkig hoeft dat van mij ook niet. Een stukje opvoeding zou al fijn zijn, oftewel: ouders die erop toezien dat hun kind(eren) de tent niet afbreken en/of andere klanten niet tot last zijn. Dat is namelijk wat ik storend vind: ouders die het niet eens zien, of erom lachen. Volgens mij heeft niemand er last van als ik mij daaraan erger, zonder dat op een Tokkie-manier kenbaar te maken. Ik sluit me verder aan bij Keet, zij zegt precies wat ik ook denk. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 21 Aug 2015 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2015 21:05

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Lady starstruck schreef:Ja ik ben voor. Het is niet leuk voor een kind om uit eten te gaan. Ze moeten lang stil zitten en dat vinden veel kinderen moeilijk. Ik zou zelf nooit uit eten gaan met mijn kind, en mijn ouders deden dit ook nooit. Je doet een kind toch veel meer plezier met een speeltuin of iets dergelijks. Als ze wat ouder zijn kan het wel. Maar met hele jonge kinderen kan je dit niet doen.

Uitgezonderd een pannenkoekenhuis of de Mc Donalds of andere dergelijke kindgerichte restaurants. Ik heb het meer over de exclusieve restaurants.


Dit is niet helemaal waar, mijn zoontje is nu wel op een leeftijd dat hij het moeilijk vind om stil te zitten. Maar hem (2,5) en mijn stiefdochtertje van 3,5 doe je haast geen groter plezier dan eten bij shabu shabu. Ze vinden het echt heerlijk en feestelijk. Het moet alleen niet te lang duren. Maar zo lang ze nog trek hebben smullen ze echt van het eten. Ze zijn altijd hartstikke blij als we daar heen gaan, ze vinden het zelfs leuker dan de mcDonalds. Ik zou het echt heel zuur vinden als we ineens een heleboel restaurants niet in zouden mogen omdat ze 'verboden' zijn voor kinderen.
Neemt niet weg dat ik liever heb dat ze restaurants hebben waar ze 'verboden' zijn dan een restaurant waar we weggestuurd worden vanwege de kinderen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2015 21:10

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Keet. schreef:Pompoen, ik zou serieus in staat zijn im een negatief bericht op hun Facebookpagina achter te laten. Nog niet eens zozeer om en publique te laten weten wat jullie ervaring was, maar door zo'n openbare klachten voelen ze zich (hopelijk) wel geroepen om een excuus te maken. Doe je er niets mee dan blijft die negatieve ervaring ook alleen maar knagen, door het te melden hebben zij de kans ee iets mee te doen waardoor je er in de toekomst misschien weer met plezier wilt komen.


Heb ik gedaan, ze hebben er vooralsnog niet op gereageerd helaas. Erg jammer want ik kwam er al jaren, denk zelfs wel al 20 jaar. Mijn familie is er ook helemaal geschokt door, we kwamen er echt heel graag. A. en ik kwamen er ook heel graag en vorig jaar zijn we er ook geweest met de kinderen maar dat waten toen nog baby's. Op deze manier willen we er echter niet meer komen.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2015 21:15

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Ik denk overigens dat het heel erg mee zal vallen met de hoeveelheid restaurants waar kinderen dan niet welkom zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het meer zal zijn dan 5 op de 100 per stad, bij wijze van spreken. En daarnaast zal dit zich denk ik beperken tot de luxere restaurants. Het is niet logisch om kinderen bij een all you can eat restaurant te weren, gezien het publiek dat hierop afkomt: veel gezinnen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2015 21:38

Re: Stelling #9: Soms wil je gewoon geen kinderen om je heen

Klopt, logisch zou t niet zijn. Mijn vriend zei laatst toen we bij een luxe restaurant zaten te eten dat hij de kinderen die ervaring ook graag mee wilde geven. We waren het er echter ook over eens dat ze zich dan wel écht wat beter zouden moeten leren gedragen. Zou het wel jammer vinden als dat helemaal niet meer kan. Maar goed ik behoor dan ook tot de ouders die het vreselijk vind als haar kind zich misdraagt als we uit zijn.

Overigens voel ik me wel gemengd over het commentaar hier. Ik wil 't liefst dat L. op zijn stoel blijft zitten, maar als hij klaar is met eten kan ik hem hoogstens nog tien minuten met dingen aan tafel vermaken maar dan wil hij lopen. Ik wil niet dat hij anderen tot last is. Tegelijkertijd zie ik hier voorbeelden van wat andere mensen ergerlijk vonden waarvan ik me afvraag of ik het hem niet zou laten doen, gewoon omdat ik blij ben dat hij niet gilt en huilt maar 'lekker aan het spelen is'. Ik probeer dan ook wel te voorkomen dat hij anderen tot last is, maar ik denk niet dat je dat altijd weet als ouder. Ik merk het nu ook, ik erger me sneller aan Lo. dan aan Lu., ik kan gewoon echt minder hebben terwijl ze vaak hetzelfde doen. Kan me dus best voorstellen dat je grenzen als ouder anders zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers