Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Marie Kondo - Opgeruimd!

<<

Anoniem148

Bericht 05 Feb 2016 22:14

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Stuur mij maar een pb met mailadres als je het boek wilt lenen.

Ik werk niet volgens het boek maar de klerenkast is opgeruimd (koop gewone een nieuwe en dan moet je wel :smile: ), kamer van onze zoon is weer geordend (ook kleren opruimen die te klein zijn), de was is bijgewerkt, de kamer en servieskast zijn opgeruimd, mijn boeken, de badkamer en slaapkamer.
De zolder (alles gaat hier omhoog), kelderkast en de rommelkamer zijn de laatste kamers.
Zolder en rommelkamer schiet ook al op. Dus einde in zicht?

Alleen de kelderkast is onoverzichtelijk en krijg het ook niet fijn ingedeeld. Dus tips zijn welkom.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 06 Feb 2016 21:53

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Is er iemand die het boek ook naar mij wilt mailen?

Haha Reva, wie weet :^^:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 06 Feb 2016 23:23

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Veel over gehoord en ik ben nu ook begonnen met opruimen, maar nog niet volgens een bepaalde methode.
Wie wil het boek naar me sturen??
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 07 Feb 2016 09:39

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Ik het boek weer even gevraagd want het staat niet meer op de laptop. Zo stom. overgegaan naar windows 10 weer terug maar nu werkt een hoop niet meer of is het weg.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 07 Feb 2016 10:32

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Ik ben nog steeds druk er mee bezig en ik heb inmiddels 107 stuks kleding/beddengoed weg gedaan, 116 boeken, 45 DVD's en 80 CD's. Ja, alles wordt geteld :ja:
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 07 Feb 2016 11:05

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Novalee, je bent echt een held!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 07 Feb 2016 13:40

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Wow wat goed, Novalee!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 08 Feb 2016 21:48

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Goed bezig Novalee!
Ik heb het boek nu van de bibliotheek en ben er in begonnen. Mijn eerste indruk is vooral dat Marie Kondo wel erg vol van zichzelf is. Maar ik lees nog wel even door want de tips kunnen altijd van pas komen.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 08 Feb 2016 23:48

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Haha, ik ben blij dat eindelijk iemand anders het ook inziet, Reva :angel:

Lookie, ik heb het boek nog niet eens helemaal gelezen en bij sommige stukken krabte ik ook wel even achter mijn oren. Maar ik vind de basis van haar methode wel heel goed. Veel methodes gebruiken de regel dat als je iets in het laatste jaar niet meer hebt gebruikt dat het dan weg kan, maar dan is het een kleine stap om te zeggen dat je het in situatie X binnenkort vast wel nodig hebt. Tenminste, bij mij werkt dat altijd zo. Gevolg is dan dat ik dus nooit echt grondig opruim en tja, dan kom je dus aan zulke getallen als je het wel eindelijk een keer doet. En wat ik wel een hele goede vind is dat ze zegt dat je dingen niet zo moet ordenen dat je ze makkelijk kunt vinden maar op een manier waarop je ze makkelijk weer op kunt bergen.

Vandaag begonnen met de papieren. Al een hoop geordend en 120 stuks bij het oud papier gedaan. Toegegven, daar zaten ook wat folders en een hoop krastekeningen van de jongste bij maar ik vind gewoon dat dat ook telt :D
<<

Anoniem215

Bericht 15 Feb 2016 14:41

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Wat er nog op mijn to do lijstje staat":
-Kookboeken uitzoeken
-Boekenkast uitruimen

-3 verhuisdozen uitzoeken die in de berging staan
-Gangkast herindelen

Vanochtend eindelijk begonnen aan de boekenkast. Alles weggedaan wat er niet thuis hoort en mijn kookboeken uitgezocht. Ik heb er een paar weggedaan en ben zeer tevreden met het resultaat. Mijn boekenkast straat nu zoveel rust uit :) En dan snap ik niet waarom ik het gewoon niet eerder doe. Ik was met 15 minuten klaar.

Jij bent goed bezig Novalee. Leuk dat je de spullen ook telt. :thumbup:
Ik dacht er over na om foto's te plaatsen na het opruimen en ordenen van mijn inloopkast, maar vond het toch geen prettig idee om ze op het internet te zetten.

@Dandelion, wat voor spullen heb je allemaal in je kelderkast staan? Kan je ze categoriseren in opbergbakken/manden?
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 12:00

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Ik vind het lastig hoor. Nu we een groot huis hebben, met veeel bergruimte, ben ik echt geneigd om dingen te houden 'voor het geval dat'. Maargoed, sommige dingen hebben we al jaren niet gebruikt, waarom ineens wel. En ik word er onrustig van, van al die spullen. Conclusie, het moet echt een keer gebeuren.
Eerst maar eens een stappenplan maken.
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 16:55

Re: Marie Kondo - Opgeruimd!

Nou, ik heb het dressoir voor 3/4 uitgezocht en gesorteerd. En...het belangrijkste...er staat een hele bak vol spul dat weg kan. :banaan:
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers